Siempre Selena

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Siempre Selena
אלבום רמיקס מאת סלינה
יצא לאור 29 באוקטובר 1996
הוקלט 1986–1994
סוגה פופרוק לטיני
שפה ספרדית
אורך 29:00
חברת תקליטים EMI לטין
הפקה א.ב. קינטנייה, נלסו גונזלס
כרונולוגיית אלבומים של סלינה
Éxitos y Recuerdos
(1996)
Siempre Selena
(1996)
Selena
(1997)
סינגלים מ-Siempre Selena
  1. "Siempre hace frío"
    תאריך יציאה: אוקטובר 1996
  2. "Costumbres"
    תאריך יציאה: ינואר 1997

Siempre Selenaעברית: תמיד סלינה) הוא האלבום השני שיצא אחרי מותה של הזמרת המקסיקנית-אמריקאית סלינה, אשר יצא ב-29 באוקטובר 2016 על ידי EMI לטין.[1] האלבום מכיל שירים של הזמרת שלא הופצו קודם ושירים של הזמרת שכן הופצו קודם, אך חלקם זכו לעיבודים חדשים בסגנון רמיקס. האלבום יצא לאחר שאביה קיבל מכתבים ממעריצים שביקשו לקבל מוזיקה חדשה שלה. בעקבות כך אביה מצא שירים ישנים שהזמרת הקליטה ובכך הגה את הרעיון להוציא את האלבום. אביה רצה לשמור על המורשת של סלינה בחיים וידע כי עדיין נותרו לה מעריצים רבים ולכן היה לו חשוב להוציא אלבום זה. הביקורות לאלבום היו מעורבות: חלק מהמבקרים טענו שהאלבום לא מעניין אף אחד מלבד המעריצים בעוד חלק מהמבקרים אהבו את בחירת השירים באלבום שאותה כינו כמגוונת וטענו שזה גרם להם לשמוע את השירים מחדש.

האלבום זכה להצלחה רבה כאשר הגיע למעמד פלטינה לטינית כפולה בארצות הברית אך בעקבות עידן הסטרימינג מכירות האלבום עלו מחדש ובשנת 2017 האלבום קיבל את הפלטינה הלטינית השלישית שלו ונכון להיום מכירותיו עומדות על מכירות של 300 אלף עותקים. עוד לפניי יציאתו מעריצים רבים הזמינו אותו ברכישה מוקדמת. אם כי עם יציאתו מכירות האלבום היו מתונות והאלבום לא זכה להצלחה מיידית. לטענת מנהל השיווק של EMI לטין שיטת השיווק בכוונה לא הייתה אגרסיבית ולכן גם מכירות האלבום לא היו מאוד גבוהות בהתחלה. אך למרות המכירות הצנועות של השבועות הראשונים האלבום עדיין הצליח להגיע למקום הראשון במצעד האלבומים הלטיני של בילבורד ולמקום הראשון במצעד האלבומים המקסיקניים האזוריים של בילבורד ונשאר במקום הראשון שבועיים ו-18 שבועות בהתאמה. במצעד הבילבורד הרשמי האלבום הגיע למקום ה-82. הסינגל הראשון מהאלבום "Siempre Hace Frio" הגיע למקום השני במצעד השירים הלטינים של בילבורד ובמצעד האלבומים המקסיקניים האזוריים של בילבורד. הסינגל השני גם זכה להצלחה כאשר הגיע למקום ה-15 במצעד השירים הלטינים של בילבורד.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילה נרכשו עותקים רבים במכירה מוקדמת ובאופן כללי הייתה התעניינות גדולה סביב האלבום אך כאשר החלו מכירות האלבום באופן רשמי הרבה בעלי חנויות דיווחו כי מכירות האלבום היו "צנועות". לטענת בעלי חנויות בטקסס מכירות האלבום בהתחלה היו נמוכות באופן משמעותי מאלבומה הקודם. אם כי חלק מהחנויות דווקא דיווחו שכל העותקים נכמרו במהירות ושהם היו עסוקים כל הזמן בלייבא עותקים חדשים. לטענת מנהל EMI לטין שיטת השיווק של האלבום בכוונה לא הייתה אגרסיבית כמו זו של אלבומה הקודם, מה שהוביל למכירות הנמוכות בהתחלה ושלמעשה בהתחלה יצאו להפצה רק 400 אלף עותקים של האלבום בכל ארצות הברית. לטענת מנהל EMI הם לא רצו להציף את המעריצים ביותר מדי אלבומים של סלינה לאור העובדה שאלבום האולפן החמישי שלה יצא שנה קודם וכמה חודשים לאחר מכן כבר יצא אלבום הפסקול של הסרט הביוגרפי אודות חייה אם כי יש כאלה שראו בזה טעות.

האלבום הופיע לראשונה בטבלת האלבומים הלטינים של בילבורד ובטבלת האלבומים המקסיקניים האזוריים של בילבורד במקום הראשון כאשר בטבלת האלבומים הלטינים נשאר שבועיים ובמצעד האלבומים המקסיקני נשאר 18 שבועות במקום הראשון. במצעד האמריקאי הרשמי האלבום הגיע למקום ה-82. בעקבות יציאת האלבום מכירות שני אלבומי האולפן האחרונים שלה עלו. בסוף השנה האלבום הוכרז כהאלבום הלטיני ה-44 הנמכר ביותר בעולם. ביום השנה השני למותה של זמרת מכירות האלבום עלו ב-48% ובכך האלבום עלה למקום השלישי במצעד האלבומים הלטיני. בנוסף האלבום היה מועמד לאלבום השנה לאישה בטקס פרסי הבילבורד הלטיני. בנוסף האלבום היה לאלבום הנשי הלטיני הנמכר ביותר ברבע הראשון של שנת 1997 ולאלבום הלטיני הרביעי הנמכר ביותר בעולם בסוף אותה שנה כאשר הוא גם מגיע למקום השני במצעד הסיכום השנתי של מצעד האלבומים המקסיקניים האזוריים של בילבורד. בדצמבר 2002 מכירות האלבום הגיעו ל-200 אלף עותקים בארצות הברית מה שזיכה אותה במעמד פלטינה כפולה ובשנת 2017 בעקבות עידן הסטרימינג האלבום הצליח להגיע לפלטינה משולשת לטינית.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Siempre Selena
מס' שם משך
1. Siempre hace frío 3:16
2. Only Love 4:14
3. Soy Amiga 4:01
4. Como Quisiera 3:10
5. A Million to One 3:24
6. Costumbres 3:45
7. Cien Años 3:14
8. Tu Robaste Mi Corazón 3:54
9. Ya No 3:45
10. No Quiero Saber 3:33
משך כולל:
36:16

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Siempre Selena de Selena (בMexican Spanish), נבדק ב-2020-12-11