Scar Tissue (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Scar Tissue
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת אנתוני קידיס
לארי סלומן
שפת המקור אנגלית
סוגה ספר זיכרונות
מקום התרחשות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Hyperion
הוצאה בשפת המקור 6 באוקטובר 2004
תאריך הוצאה 2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 480
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-1-4013-0101-9
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Scar Tissue (בתרגום חופשי "רקמה מצולקת") הוא ספרו הביוגרפי של סולן להקת הרד הוט צ'ילי פפרז, אנתוני קידיס. הספר יצא לאור ב-6 באוקטובר 2004 בארצות הברית על ידי הוצאת Hyperion ונכתב בשיתוף פעולה בין קידיס ללארי סלומן.

הסיפור עוקב אחר חייו של קידיס משנת 1962 בה נולד ועד לתחילת שנת 2004 בה הספר יצא. מתוארים בו התמכרותו לסמים במיוחד הרואין ויחסיו עם נשים. שם הספר נלקח מהסינגל Scar Tissue שיצא בשנת 1999 באלבום Californication של הרד הוט צ'ילי פפרז.

על פי הספר, ההתנסות הראשונה של קידיס עם סמים הייתה בגיל 12 עם אביו "בלאקי דאמאט"(Blackie Dammett) שהיה בעברו סוחר סמים. בשנות ה-80, בתקופה בה הרד הוט צ'ילי פפרז התחברו והפכו לפופולריים, קידיס וחברו לשעבר ללהקה הלל סלובק סבלו מהתמכרות קשה לסמים.

בשנת 1988 נפטר סלובק ממנת יתר וקידיס היה מזועזע כל כך עד שפספס את ההלוויה. מאוחר יותר מצבו החמיר והוא החל להשתמש בסמים קשים יותר כיוון שלא יכול היה להתמודד עם האובדן. הוא ניסה להיגמל מהסמים, אך בשנת 1994 חזר אליהם לאחר שקיבל תרופות חזקות בזמן עקירת שן. בספר הוא גילה כי למעשה לא היה נקי לגמרי מסמים עד ל-24 בדצמבר 2000.

קידיס מציין כי בגיל 12 גם איבד את בתוליו עם חברה של אביו. והוא מתייחס להשפעתן של נשים יפות וחזקות בחייו שהיו המוזות ליצירתו. וכן הוא מאריך על מסעו עם הלהקה שכלל הופעות מגוונות במקומות שונים. דוגמת הופעה לפני חצי מיליון איש בוודסטוק 94' או קהל של אדם אחד במתחמו הצנוע של הדלאי לאמה הגולה. קידיס שיתף באוטוביוגרפיה את מחיר ההצלחה בעולם הרוק, שאותו לקח לפסגות ולתהומות.

הספר הגיע למקום ה-17 ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]