Raid: Shadow Legends

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Raid: Shadow Legends
כללי
תאריך הוצאה 29 ביולי 2018
סוגה משחק תפקידים ממוחשב, משחק גאצ'ה
פיתוח פלאריום
הוצאה לאור פלאריום
הפצה פלאריום
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי
פלטפורמות אנדרואיד, iOS, מחשב
raidshadowlegends.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Raid: Shadow Legends הוא משחק פרימיום סלולרי שפותח ופורסם על ידי מפתחת המשחקים הישראלית פלאריום. גרסת המשחק למחשב יצאה ב-21 בינואר 2020.[1]

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

Raid: Shadow Legends הוא משחק תפקידים, גאצ'ה המבוסס על עולם פנטזיה.[2] סיפור המשחק מתרחש בעולם הבדיוני של טלריה, שנכנע לאדון האופל "סירות'". שחקנים לוקחים את תפקיד הלוחם טלריאני העתיק שקם לתחייה כדי להביס את אדון האופל ולהשיב את השלום וההרמוניה בשטח. על השחקנים להרכיב צבא לקרבות במסגרות כגון טירות, מבוכים, מדבריות ומקדשים המוגנים על ידי אויבים ובעלי ברית.[2] במהלך המשחק, השחקנים צוברים שרדס (באנגלית: Shards), כלים המכילים את נשמתם של לוחמי העבר. השרדס מגיעים בארבעה סוגים בעלי מאפיינים שונים. למשחק יש שתי צורות מטבע: כסף, שקל יחסית להשיג, ואבני חן שהרבה יותר קשה לרכוש. יש גם עלות באנרגיה להפעלת כל אחד משלבי הקמפיין והצינוק. בלי אנרגיה לא ניתן להתקדם בקמפיין, הוא נגמר מהר, ואחרי היום הראשון השחקנים יצטרכו להיזהר מאוד שלא לבזבז אותו.

המשחק מורכב בעיקר מקמפיין לשחקן יחיד המונע סיפורים בעלות שתים עשרה רמות, כל רמה מורכבת משבעה שלבים עם שלוש רמות קושי.[2] הקמפיין לשחקן יחיד משלב בתוכו אספקטים של משחקים מרובי משתתפים, הארנה (באנגלית: Arena), כדי לדרג השחקנים. שחקנים יכולים גם להצטרף לקלאנים (באנגלית: Clans), שבאמצעותם נלחמים חברים בבוס שבט יחד, מה שמביא פרסים לשחקנים.

הנרטיב של המשחק נכתב על ידי פול סי. ר. מונק,[2] והמשחק מאמץ סגנון אמנות מערבי, עם דמויות מציאותיות, ובנוי בהשראת פנטזיה אפלה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק ספג ביקורת שלילית עקב קמפיין הפרסום הנרחב שלו, ובראשם החסות שלו עם מספר יוצרי תוכן של יוטיוב וטוויץ'.[3] דבר זה הוביל לכך שהמשחק הפך לתופעת אינטרנט.[4] הוא זכה לשבחים על הגרפיקה שלו, אך הוא זכה לביקורת בשל המודל העסקי של -עסקאותיו. מגזין הגיימרים "פוקט-גיימר" שיבח על הדמויות ועל ה"האיכות הגרפית העצומה", "המעוצבות להפליא והנפשה וכן חוויה נדיבה לשחקנים חדשים". עם זאת, גם המונטיזציה האגרסיבית של המשחק זכתה לתשומת לב.[5][6] גמזבו שיבחו את המשחק על כך שהוא ש"המראה אנימה אופייני בסגנונו למראה פנטסטי מציאותי ואפל יותר", והמשיכו לכתוב על "חוויה מהממת באמת, עם כמה מהנפשות ההתקפה המשובחות והאפקטים הסביבתיים היפים שראינו ב ז'אנר עד כה." עם זאת, המאמר מבקר גם את המונטיזציה הבסיסית של המשחק, ומציין כי ההתקדמות היא קשה, "במיוחד אם אינך מתכוון להוציא כסף בפועל על השדרוגים השונים".[7] בלוסטאקס שיבחו גם את מראה המשחק ואמרו, "האנימציות פשוט מרהיבות, עם האיכות האהובה שאתה כמעט ולא רואה במשחקים האלה", והסיקו כי "שחקנים שנהנים מקרב פנטזיה בגישה מציאותית יותר - בדומה לשר הטבעות - סביר להניח שיהיה לו זמן טוב מאוד עם המשחק Raid: Shadow Legends."[8] אתר הטכנולוגיה הדרום אפריקאי htxt.africa שיבח את הגרפיקה, אך טענו כי בסך הכל היה משעמם עם יותר מדי מונטיזציה.[9] גיימרים של Droid אמרו שהמשחק לא מביא דבר חדש לז'אנר ה-RPG של סוגת משחקי הגאצ'ה.[10]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Plarium Releases Acclaimed Collection RPG ‘RAID: Shadow Legends’ on PC, www.businesswire.com, ‏2020-01-21 (באנגלית)
  2. ^ 1 2 3 4 Plarium’s Raid: Shadow Legends takes collectible RPGs into mobile, VentureBeat, ‏2019-02-28 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Plarium's Aggressive Marketing of RAID: Shadow Legends Pays Off, Gamer Empire, ‏2019-12-27 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Raid: Shadow Legends, Know Your Meme
  5. ^ Raid: Shadow Legends Is Absolute Trash And We're Not Afraid To Say It, TheGamer, ‏2020-03-04 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Jon Jordan, Contributing Editor, How does Raid: Shadow Legends engage, retain and monetise?, pocketgamer.biz
  7. ^ Raid: Shadow Legends Guide – Tips, Cheats and Strategies (באנגלית בריטית)
  8. ^ RAID: Shadow Legends - A Grittier and Realistic Twist to Traditional Gacha Games | BlueStacks, Bluestacks - The Best Android Emulator on PC as Rated by You, ‏2019-03-07 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ We played Raid: Shadow Legends so you don't have to, HTXT.AFRICA, ‏2019-08-13 (באנגלית בריטית)
  10. ^ Raid: Shadow Legends Review - The gacha RPG to rule them all?, Droid Gamers, ‏2019-03-03 (באנגלית אמריקאית)