pH7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
pH7
אלבום אולפן מאת פיטר האמיל
יצא לאור מאי 1979
סוגה ארט-רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Charisma Records
כרונולוגיית אלבומים של פיטר האמיל
The Future Now
(1978)
PH7
(1979)
A Black Box
(1980)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

pH7 הוא אלבום משנת 1979 של היוצר הבריטי פיטר האמיל. האלבום משלב סגנונות רבים, מהם נסיוניים, ותכנים שונים בתכלית. בשל כך הוא אינו אלבום קל להאזנה.

שם האלבום הוא משחק מילים. מחד PH הם ראשי התיבות של שמו של האמיל, ומאידך pH7 היא מידת חומציות נייטרלית.

כמה משירי האלבום ממשיכים את הקו הרעיוני של האלבום הקודם, The Future Now, גם אם לא את הקו המוזיקלי. Handicap and Equality עוסק (שוב) בטיפול החברה בפרטים שונים וחריגים. Porton Down הוא שיר מחאה עז כנגד פיתוח כלי נשק ביולוגיים, ורלוונטי היום כמות שהיה בעת שיצא גם מבחינת התוכן וגם מבחינה מוזיקלית. The Old School Tie משתלח במערכת הפוליטית הבריטית, המנוצלת באופן ציני לחלוקת "ג'ובים לחבר'ה".

באלבום זה, לראשונה, מייצר האמיל גם שיר פופ מתקתק. My Favourite הוא "שיר קיטש קלאסי" בכל מובן. האמיל טוען בתוקף שהוא אינו מתחרט עליו לרגע.

עוד באלבום שיר קינה על מות מדריכו המוזיקלי של האמיל לאורך שנים, קית אליס (Not For Keith). אליס נפטר בגרמניה במהלך סיבוב הופעות עם להקת איירון באטרפליי.

בשלושת השירים האחרונים האמיל ממשיך לבחון גבולות מוזיקליים. ב-Imperial Walls הוא מצמיד טקסט אפוקליפטי שמקורו במאה ה-16 לצליל עכשווי ואפוקליפטי לא פחות. הקו האפוקליפטי ממשיך ב-Mr X (Gets Tense)‎. הצליל הייחודי ממשיך לשיר הסיום, Faculty X, אך התוכן אופטימי יותר, ומצהיר שחייבת לבוא דוֹגמה חדשה כפתרון למצב הקיומי.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "My Favourite"
  2. "Careering"
  3. "Porton Down"
  4. "Mirror Images"
  5. "Handicap and Equality"
  6. "Not For Keith"
  7. "The Old School Tie"
  8. "Time For A Change" (Chris Judge Smith, Steve Robshaw)
  9. "Imperial Walls"
  10. "Mr X (Gets Tense)"
  11. "Faculty X"

מהדורת 2006 כוללת ביצועים שונים של (Mr X (Gets Tense ו-Faculty X. גרסת הוויניל של האלבום כללה שיר שטות בשם Polaroid שהושמט ממהדורות מאוחרות יותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]