O'G3NE

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
O'G3NE
מקום הקמה Fijnaart עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הולנדהולנד הולנד
תקופת הפעילות מ-2007
סוגה פופ
חברת תקליטים EMI עריכת הנתון בוויקינתונים
www.og3ne.com
חברים
ליסה וול
איימי וול
שלי וול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

O'G3NE היא להקת בנות הולנדית, המורכבת משלוש האחיות: האחות הבכורה ליסה וולהולנדית: Lisa Vol; נולדה ב-21 ביוני 1994) והתאומות איימי ושלי וול (בהולנדית: Shelley en Amy Vol; נולדו ב-18 באוקטובר 1995). שם הלהקה נהגה בדיבור כ"אוג'ן" (Ogene), לפי אתר האינטרנט של הלהקה שמה נגזר מכמה פירושים: האות O' המסמלת את סוג הדם של אימם, צירוף האותיות GNE, את הגנים שמחברים אותם זה לזה והספרה שלוש מסמלת את מספר החברות בלהקה. הלהקה ייצגה את הולנד בתחרות אירוויזיון הילדים בשנת 2007, שנערכה ברוטרדם באותה שנה. בנוסף, הלהקה ייצגה את הולנד באירוויזיון 2017 עם השיר Lights and Shadows ("אורות וצללים"), בתחרות אשר נערכה בקייב, אוקראינה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש האחיות נולדו בדורדרכט וגדלו בעיירה פיינארט, בתחילת דרכה של הלהקה היא נקראה בשמות חברותיה, Lisa, Amy & Shelley. בשנת 2007 הן השתתפו בגמר הלאומי (Junior Songfestival 2007) שערך תאגיד השידור ההולנדי לבחירת הנציג בתחרות האירוויזיון לילדים באותה שנה, הן הגיעו בחצי גמר הראשון למקום הראשון עם 36 נקודות ונצחו בגמר הלאומי לייצג את המדינה בתחרות שנערכה ברוטרדם, שבהולנד. את שירם לתחרות "Adem in, adem uit" ("תשאף, תנשוף") כתבו בעצמן. שירם שובץ במקום העשירי בסדר הופעת השירים וסיימו בסוף ההצבעה במקום ה-11 עם 39 נקודות.

באותה שנה שוחרר אלבומן הראשון שנקרא "300%", שכלל שלושה עשר שירים מביניהם גם את שירם מהתחרות. בהמשך שוחרר אלבומם השני בשנת 2011 בשם "Sweet 16".

מספר שנים לאחר שחרור אלבומם האחרון, השתתפה השלישייה תחת שמה הנוכחי, בשלב האודישנים העיוורים בפרק השלישי בעונה החמישית, שנערכה בשנת 2014, של תוכנית השירה "The Voice הולנד". בשלב זה הופיעו עם השיר "Emotion" בגרסת דסטיניז צ'יילד שבמקורה של הלהקה בי ג'יז, וצורפו לנבחרת המנטור מרקו בורסאטו, שלבסו זכו בגמר התוכנית בחל ב-19 בדצמבר והייתה ללהקה היחידה בכל עונות התכנית שזכתה.

ב-30 בספטמבר 2016 שוחרר אלבום הסטודיו השלישי "We Got This", שעמד במקום הראשון במצעד האלבומים ההולנדי. באותה שנה הכריז תאגיד השידור ההולנדי בבחירה פנימית שהלהקה תייצג את הולנד בתחרות האירוויזיון ב-2017 שנערכה בבירת אוקראינה, קייב, עם השיר "Lights and Shadows" ששוחרר ב-2 במרץ. בחצי הגמר הראשון הגיעו למקום הרביעי, שבמקומות הראשונים צלחו בולגריה, הונגריה וישראל. בשלב הגמר הסופי הגיעו למקום ה-11 עם 150 נקודות.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2008 – 300%
  • 2011 – Sweet 16
  • 2016 – We Got This
  • 2019 – Straight to You

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא O'G3NE בוויקישיתוף