Not.com.mercial

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Not.com.mercial
אלבום אולפן מאת שר
יצא לאור 8 בנובמבר 2000
הוקלט 1994
סוגה פולק רוק
שפה אנגלית
אורך 40:58
חברת תקליטים איזיס רקורדס
הפקה שר, ברוס רוברטס
כרונולוגיית אלבומים של שר
The Greatest Hits
(1991)
Not.com.mercial
(2000)
Living Proof
(2001)

Not Commercial (נכתב כ-not.com.mercial, בעברית: לא מסחרי) הוא אלבום האולפן ה-23 של זמרת הפופ האמריקנית, שר. האלבום יצא לאור ב-8 בנובמבר 2000, על ידי חברת התקליטים איזיס רקורדס.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שר כתבה והלחינה את האלבום בשנת 1994 לאחר שבילתה כחצי שנה בקורס לכתיבה שירים בצרפת. האלבום נכתב והולחן במשך חמישה ימים בלבד. כשחזרה לארצות הברית, שר הקליטה את כל שירי האלבום (12 במקור) במשך שבוע והציגה אותם למנהליה בגפן רקורדס. לאחר ששמעו את החומרים, סירבו ראשי חברת ההקלטות להפיץ את האלבום משום שהחומרים שלו ״אינם מסחריים״ (ומכאן שמו).

שר גנזה את החומרים והחליטה להמתין איתם לרגע המתאים. לאחר ההצלחה האדירה של Believe שהפך לאלבום המצליח ביותר שלה, שר עזרה אומץ והחליטה להפיץ את האלבום הגנוז בעצמה. האלבום הופץ על ידי הזמרת דרך אתר האינטרנט שלה Cher.com (ולכן כותרתו עוצבה כמו כתובת אינטרנט). שר אמרה בראיון ״אני לא יודעת אם האלבום הזה מתאים למקום אחר שהוא לא האינטרנט. אני מעלה אותו לאתר לכל מי שמעוניין״.[1] בהשראת וילי וונקה ומפעל השוקולד, בשלושה אלבומים הוחבא כרטיס זהב שמאפשר למחזיק שלו טיסה להופעה של שר בלונדון ופגישה עם הזמרת, בחמישה אלבומים הוחמא כרטיס כסף שמקנה מרצ'נדייז של שר מתנה (כולל בובת ברבי בדמותה של הזמרת).

האלבום מכיל חומרים שאינם אופיינים לזמרת מבחינה לירית ומבחינת סגנון מוזיקלי. חלק מהשירים הוגדרו כ״אפלים״, כך למשל בשיר ״Sisters of Mercy״ שר מתייחסת לנזירות בתור בנות הגיהנום, כינוי שגרם לביקורת רבה על שר מצד קהילות דתיות.

האלבום זכה לתשבחות מצד המבקרים שהחמיאו על היותו של האלבום ״האישי ביותר״ של שר, ו״הכי לא-שר שאפשר מבחינת סגנון״. AllMusic העניקו לו שלושה כוכבי זהב.[2] בשל הפצתו הלא שגרתית האלבום לא נכלל בדירוגים של מגזין בילבורד 200.

תוכן האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

באלבום עשרה שירים. מתוך 12 שירים מקוריים ששר כתבה, נכנסו לאלבום שמונה שירים ושני שירים נוספים על ידי כותבים אחרים. השיר הרביעי באלבום "Born With the Hunger" נכתב על ידי חברתה הטובה של שר שירלי אייקנד, כותבת שירי קאנטרי קנדית. השיר האחרון באלבום נכתב ידי סוני בונו בעלה לשעבר של שר, ותוכנן עבור אלבום אולפן של הצמד בשנות ה-60 המאוחרות. השיר מספר על מילים אחרונות של חייל שמת במלחמת וייטנאם, ובשל תוכנו ״האנטי- אמריקאי״ הוא לא קיבל אישור של חברת התקליטים של הצמד בזמנו, על כן החליטה שר לשלבו באלבום הזה, משום שגם הוא ״לא מסחרי״, כמו שאר האלבום.

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

not.com.mercial
מס' שם משך
1. Still 6:15
2. Sisters of Mercy 5:01
3. Runnin 3:56
4. Born with the Hunger 4:05
5. (The Fall) Kurt's Blues 5:17
6. With or Without You 3:45
7. Fit to Fly 3:53
8. Disaster Cake 3:25
9. Our Lady of San Francisco 2:15
10. Classified 1A 2:55
משך כולל:
40:58

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Facebook, Twitter, Show more sharing options, Facebook, Twitter, When Cher Titles an Album 'Not Commercial,' She Means It, Los Angeles Times, ‏2000-09-24 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Not.Com.mercial - Cher | Songs, Reviews, Credits, AllMusic (באנגלית)