Mustapha

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Mustapha"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Jazz
יצא לאור אפריל 1979 (גרמניה)
הוקלט 1978
סוגה רוק מתקדםהארד רוקארט רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
בי-סייד "Dead on Time" (גרמניה)
"In Only Seven Days" (יוגוסלביה)
אורך 3:01
חברת תקליטים EMI
כתיבה פרדי מרקיורי
לחן פרדי מרקיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, רוי תומאס בייקר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mustapha (מוסטפא) הוא שיר שנכתב על ידי פרדי מרקיורי והוקלט על ידי להקת הרוק הבריטית קווין. זוהי הרצועה הראשונה מאלבומם Jazz משנת 1978, והיא קוטלגה בידי המגזין Circus כ"מפעם רוק ערבי".

סינגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

Mustapha שוחרר כסינגל בגרמניה, ספרד, הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה ובוליביה בשנת 1979. הבי-סייד של הסינגל היה "Dead On Time" בשחרור הסינגל בגרמניה ובספרד, ו-"In Only Seven Days" בשחרור הסינגל ביוגוסלביה ובוליביה. כמו כן, לכל ארבע הגרסאות היה קאבר שונה.

מילות השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילות השיר הן בעיקר באנגלית ובערבית, חוזרות על המילה אללה, האלוהים באסלאם, ויש לה גם משפט אחד בג'יבריש שמחקה פרסית, מאחר שלמרקיורי היה רקע פרסי. המילים בשיר חוזרות על השמות מוסטפא ואיברהים. מילות השיר גם חוזרות על המשפט "אללה יתפלל עבורך". לחלקים מהמילים כמו "Achtar es na sholei" שפירושו "הכוכב שלו, לא הלהבה שלו" יש קשרים ברורים לשפה הפרסית.

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהופעות חיות, מרקיורי היה שר לעיתים קרובות את קולות הפתיחה של "מוסטפא" במקום הפתיחה המסובכת של Bohemian Rhapsody שמתחיל מ"Allah we'll pray for you" ועובר למילים הראשונות של רפסודיה בוהמית ("Mama, just killed a man..."). עם זאת, החל מפסטיבל מפסטיבל סארבורקן ב-1979 ועד לטור ההופעות של the game בדרום אמריקה, הלהקה ביצעה גרסה כמעט מלאה של השיר, עם מרקיורי בפסנתר כשהם השמיטו את הבית השני מהשיר והתחילו לשיר את הבית הראשון ועברו לשלישי. הוא גם שר את ההקדמה לפני שעברו עם הלהקה לשיר את "Hammer to Fall", כפי שהיה ניתן לראות ב"We Are the Champions: Final Live in Japan".

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]