Metalist Magazine

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטאליסט מגזין
Metalist Magazine
להקת בלאק סבאת', שמסוקרת במגזין לעיתים קרובות
להקת בלאק סבאת', שמסוקרת במגזין לעיתים קרובות
סוג מגזין
סלוגן עדכון יומי בנושאי הבי מטאל מהארץ ומהעולם!
תקופת הפעילות 2002–הווה (כ־22 שנים)
מייסדים אורון תנעמי
בעלות מטאליסט הפקות
שירותים עיקריים זמני הופעות
כתבות
חדשות
סקירת אלבומים
הרשמה חינם
http://www.metalist.co.il/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Metalist Magazine (מגזין מטאליסט) הוא מגזין אינטרנטי ישראלי העוסק במוזיקת מטאל על כל תת-סגנונותיה, ובקהילת המטאל הישראלית. האתר גם מספק לוחות זמנים ונתונים על הופעות מיועדות של להקות מטאל בארץ, לצד כתבות על נושאים הקשורים בנושא זה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגזין מטאליסט (Metalist) פורסם לראשונה בסוף שנת 2002 לאחר שלטענת מנהליו, לא היה אף מגזין איכותי לקהילת המטאל הישראלי. המגזין הוקם על ידי אורון תנעמי כחלק מפעילותה של חברת "מטאליסט הפקות" שייסד אשר הפיקה מופעים רבים עם אומני המטאל המובילים מהארץ ומחול בעשור הראשון של המילניום. המגזין נוצר במקור כדי לתרום ולשפר את הידע בנושאי מטאל וגם לספק מגזין למטאליסטים חובבים שמעוניינים לשמוע המלצות על אלבומים וכו'. המגזין שווק בתחילה כחלופה הישראלית למגזיני מטאל ברחבי העולם בטענה כי בארץ אין בכלל כתבות או ראיונות רציניים העוסקים במוזיקת מטאל, אלא רק בפופ ומוזיקה אלקטרונית.

המגזין מופעל לאורך השנים על ידי חבורה של כמה וכמה כתבים שהתנדבו לערוך ולכתוב בחינם עבור המגזין וביניהם אופיר מסר יותם ״דפיילר״ אבני ורבים אחרים. האתר סיפק עדכוני חדשות, סקירות אלבומים, כתבות וראיונות עם אנשי מקצוע, ולאט לאט הפך למקור מידע גדול ואמין אודות קהילת המטאל בארץ.

בחודש יולי 2005, שתי החברות "מטאליסט הפקות" ו-"מגזין מטאליסט" נפרדו, והמגזין החל את פעילותו כגוף נפרד. ניהולו הפעיל עבר לידיו של אלון מיאסניקוב, עיתונאי מטאל בעל ניסיון רב שנים.

עד כה ערכו צוות המגזין למעלה מ-700 ראיונות עם להקות ואמנים אקסקלוסיביים העוסקים בז'אנר כדוגמת: רמשטיין, In Flamesו- רוני ג'יימס דיו לצד ראיונות בלעדיים עם הלהקות הישראליות המובילות וכמו כן עם וארג ויקרנס מיסד הפרויקט המוזיקלי Burzum שסיפר לראשונה מנקודת מבטו על פצצה ששלח בדואר לזאב טננבאום מייסד להקת Salem, על תקופתו בכלא ובריחתו ממנו ודיבר לראשונה על ילדותו בעיראק בעקבות שליחות של אביו והתרומה של כך לדעותיו שנחשבות רדיקליות. במגזין נעשו מעל ל- 2000 סקירות אלבומים ו-DVD העוסקים בכל ז'אנר של מטאל (לרבות בלאק מטאל, דת' מטאל, הבי מטאל, מטאל קיצוני ועוד). מאז נוסד מתעדכן האתר על בסיס יומי. כותבי המגזין סיקרו הופעות קטנות וגדולות בעולם, העלו כתבות המיועדות לקהל אוהבי המטאל ואף הוסף מדור סרטים המוקדש לסרטי אימה, אשר הפכו מזוהים עם מוזיקת המטאל.

שירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר הוא חינמי, ונגיש לקוראי עברית ואנגלית. המגזין מעניק שירותים מגוונים לקהילת המטאל בישראל, בהן:

לוחות זמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר מספק לוחות זמנים ותאריכים של הופעות מיועדות של להקות מטאל ישראליות ומחו"ל בארץ, מרגע ההכרזה על קיומן. באתר קיים "לוח שנה" המתעדכן פעם בשבוע ומטרתו לספק לקוראים מועדים להופעות של להקות ומאפשר להם גישה לאתרים המוכרים כרטיסים.

חדשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידו המרכזי של האתר הוא לספק חדשות וכתבות לאוהדי מטאל בארץ, בנושאים מגוונים שכולם עוסקים במטאל. למשל, סדרות כתבות אקטואליות העוסקות בלהקות מטאל פחות מוכרות שהמגזין מביא לאוזניהם של מאזינים חדשים, או כתבות על אלבומים חדשים של להקות מוכרות. האתר מספר מספר גדול של כתבות וחדשות מתעדכנות בנושאי להקות, אך גם בנושאי קהילת המטאל בארץ, כמו למשל כנסי מטאל, פתחה של מועדונים ועוד. את הכתבות כותבים מספר כתבים מטאליסטים, רובם מוזיקאים המנגנים ויוצרים מטאל (ראו למטה - צוות האתר).

מלבד צוות הכתבים והעורכים של המגזין, האתר מזמין אמנים ומטאליסטים שמעוניינים לפרסם מאמרים בעיתון לשלוח אליהם והמערכת תפרסם את הכתבה (בתנאי שהיא לא תכלול קטעים לא פרובוקטיביים). כך יוצא שמדי פעם מופיעות כתבות שנכתבו על ידי האמנים עצמם. פורמט החדשות של המגזין מכיל ראיונות רבים עם להקות מטאל ברחבי העולם.

פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר מופיעות פרסומות (משם מגיעה פרנסת האתר) וכולן עוסקות במטאל. לרוב הפרסומות מבשרות על הופעות בארץ (בתמונה ניתן לראות פרסומת להופעה של איירון מיידן בישראל, אך היא התבטלה בעקבות הקורונה), אך לפעמים גם מפרסמות אלבומים של להקות מפורסמות, להקות מקומיות או מרצ'נדייז.

להקת דיו, שקיבלה במגזין סיקור אלבומים נרחב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]