K/da

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
nct
לידה j
פטירה nct
nct
תקופת הפעילות מ-2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קיי-פופ, טראפ, דאנס-פופ, פופ ראפ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית, קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Riot Games עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
Jaira Burns
קים פטרס
בקה בום
ג'יהיו
נאיון
סאנה
Lexie Liu
בי מילר
Wolftyla
מדיסון ביר
(G)I-dle
צ'איונג עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

K/DA היא קבוצת קיי-פופ וירטואלית המורכבת מארבע דמויות שמקורן במשחק המחשב League of Legends ושמותיהן: אהרי, אקאלי, אוולין וקאי'סה. הזמרות האמריקאיות מדיסון ביר, ג'אירה ברנס, וחברות (G)I- dle Mieon ו- Soyeon מספקות את הקולות של אוולין, קאי'סה, אהרי ואקאלי בהתאמה, אם כי לדמויות יש מספר מדובבות.

K/DA פותחה על ידי החברה שמאחורי ,Riot Games League of Legends, והוצגה באליפות העולם של League of Legends בשנת 2018 בביצוע חי של השיר הראשון שלהן, " Pop/Stars ". ההופעה החיה נעשתה בטכנולוגיית "מציאות רבודה". הקליפ המוזיקלי של השיר שהועלה ל- YouTube הפך לוויראלי, ותוך פחות מחדש עמד על יותר מ-100 מיליון צפיות. נכון לפברואר 2022 הקליפ הגיע ל-497 מיליון צפיות, ועמד בראש טבלת מכירות השירים הדיגיטליים העולמי ' בילבורד . בהמשך, בשנת 2020 הוציאה K/DA מיני אלבום בשם "All Out", שכלל 5 שירים חדשים כולל הסינגל " The Baddest " שזכה להפצה מוקדמת והשיר "More " שבשלב מאוחר יותר קיבל קליפ בעל יותר מ-140 מיליון צפיות נכון לפברואר 2022. [1]

Riot יצרו את K/DA כדי לקדם את אליפות League of Legends בשנת 2018 ולמכור אופציות קוסמטיות במשחק לדמויות המקוריות עליהן מבוססת הלהקה. K/DA זכתה לפופולריות וביקורת חיובית רבה בתוך קהל משחקי League of Legends ומחוצה לו.

יצירת K/DA[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם "K/DA" מבוסס על מינוח במשחק ב- League of Legends שעוזר למדוד עד כמה שחקנים ושחקניות עזרו בקרבות לעומת כמה פעמים מתו. היצירה של K/DA קרתה בחלקה בעקבות הרצון של Riot Games ' שבעתיד יראו את החברה שלהם כחברה המתעסקת במוזיקה".[2] טואה דאן, ראש אגף המוזיקה של Riot, אמר בראיון עם- Variety כי "[K/DA] הייתה פרויקט המוזיקה הכי מושקע שעשינו אי פעם".

חברות הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אהרי (מדובבת על ידי לורה פוסט, קולות שירה מסופקים על ידי Miyeon, Nayeon, Haechan of nct, Jihyo, Chaeyoung, Bekuh BOOM, ואניקה וולס) היא שועלה קוסמת בעלת תשעה זנבות, ואחת הדמויות הכי פופולריות ב-League of Legends. בעולם של המשחק היא שייכת לגזע ה"ווסטאיה" המורכב מיצורי חיות הומאינואידים ובמקרה של אהרי שועל ווסטיין. מעבר לזנב שלה הפרט האייקוני בעיצובה הוא כדור ההונאה הכחול-כסוף שלה. לפי סיפור הרקע של הלהקה אהרי ייצרה את K/DA והיא אחת מהסולניות הראשיות יחד עם אוולין. שיר הסולו שלה היה "I'll Show You".
  • אקאלי (מדובבת על ידי לורה ביילי וקריזיה באז'וס, קול שירה מסופק על ידי סויון ) היא מתנקשת נינג'ה המגיע מארץ בשם איוניה, בעבר היא הייתה חלק ממסדר הקינקוקו תחת המאסטר שלה שן. לאחר שהייתה עדה לזוועות מלחמה שקרו שאיוניה נתקפה עליהן הגיב מסדר הקינקו באיפוק היא נטשה את המסדר על מנת להגן על המולדת שלה בעצמה. ב-K/DA, אקאלי היא הראפרית של הקבוצה. אקאלי היא גם חברה ב-True Damage, קבוצה וירטואלית נוספת שנוצרה על ידי דמויות League of Legends.
  • אוולין (מדובבת על ידי מארה ג'ונוט, קולות שירה מסופקים על ידי מדיסון ביר, בי מילר וקים פטרס ) היא שד קדמונית וסדיסטית שלובשת צורות שמושכות אליה קורבנות ואז הורגת אותם. ב-K/DA, אוולין משמשת כאחת מהסולניות הראשיות יחד עם אהרי. שיר הסולו שלה היה "Villain".
  • קאי'סה (מדובבת על ידי נטשה לורינג, קולות שירה מסופקים על ידי Jaira Burns, Wolftyla, Aluna Francis ו- Bekuh BOOM )היא בת אדם מאזור שורימה שהתמזגה עם יצור מה Void מישור חלופי המחובר לעולם של League of Legend קאי'סה היא בתו של דמות אחרת במשחק, קסאדין, שאבד ל Void. קאי'סה היא הרקדנית הראשית של K/DA ויש לה שיר סולו בשם "Drum Go Dum". [3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lee, Julia (2020-08-27). "League of Legends' pop group K/DA does it again with new single, 'The Baddest'". Polygon (באנגלית). נבדק ב-2020-08-27.
  2. ^ Carpenter, Nicole (14 בנובמבר 2018). "K/DA's "POP/STARS" reaches no. 1 on Billboard's World Digital Song Sales chart". Dot Esports. נבדק ב-24 באפריל 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Champion, League of Legends Wiki (באנגלית)