Jealousy (שיר של קווין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Jealousy"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Jazz
יצא לאור 27 באפריל 1979
פורמט תקליט ויניל עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט אוקטובר 1978
סוגה גלאם רוקרוק קל
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
בי-סייד Don't Stop Me Now (בברית המועצות), Fun It
אורך 3:13
חברת תקליטים אלקטרה רקורדס
כתיבה פרדי מרקיורי
לחן פרדי מרקיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, רוי תומאס בייקר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Jealousy" (בעברית: "קנאה") הוא שיר של להקת הרוק הבריטית קווין ששוחרר במקור באלבומם השביעי Jazz משנת 1978, ושנה מאוחר יותר שוחרר כסינגל הרביעי והאחרון מהאלבום. השיר נכתב על ידי פרדי מרקיורי.

נכון לאוגוסט 2023, השיר הושמע למעלה מ-12 מיליון פעמים בספוטיפיי.[1]

רקע לשיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר שוחרר רק בחמש מדינות כסינגל: ארצות הברית, קנדה, ברזיל, ניו זילנד ובברית המועצות, אך לא הצליח להיכנס למצעדים בשום מקום. הסינגל היה הסינגל היחיד של הלהקה בברית המועצות. בברית המועצות, הבי-סייד לסינגל היה Don't Stop Me Now, אך ביתר המדינות הבי-סייד היה "Fun It". ב-1980, השיר נכלל ברשימת השירים של אולימפיאדת מוסקבה (1980). Jealousy נכתב בידי פרדי מרקיורי, וכולל את בריאן מיי שמנגן בגיטרה אקוסטית שלו Hallfredh. הגיטרה קיבלה גשר חלופי מעץ קשיח, מסותת שטוחה, עם חתיכה קטנה של סריג חוט קטן שהונח בינו לבין המיתרים של הגיטרה ששכבו בעדינות מעל. המיתרים יצרו אפקט באזינג של סיטאר. האפקט הזה כבר שומש בשיר "White Queen (As It Began)" מאלבומם Queen II. במגזין בילבורד חשו כי האפקט הזה גרם לשיר להישמע בסגנון של הביטלס ("ביטלסקי"). כל הקולות הוקלטו על ידי מרקיורי.

ביקורת על השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

במגזין קאש בוקס אמרו כי השיר מתחיל עם "קטע פתיחה מעניין של פסנתר וצליל של סיטאר. הם אמרו עוד כי לשיר יש "מקצב נוקשה, תיפוף מובהק, נגינת פסנתר ישירה וקולות תזמור אופייניים" וש"הקולות של פרדי מרקיורי מעוררים" ו"נגינת הגיטרה של בריאן מיי בלתי רגילה". ברקורד וורלד אמרו כי "Jealousy" היא בלדה קלילה יותר מאשר שירי קווין הטיפוסיים.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jealousy - Remastered 2011, 1978-11-10, נבדק ב-2023-08-22