Imperial Glory

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
כבוד אימפראלי
Imperial Glory
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה Microsoft Windows
NA17 במאי 2005
EU20 במאי 2005
Mac OS X
WW1 בדצמבר 2006
סוגה משחק טקטיקה בזמן אמת
פיתוח Pyro Studios(Windows)
Robosoft Technologies ‏(OS X)
הוצאה לאור Eidos Interactive
ארץ מקור ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, פולנית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Eidos Interactive(Windows)
Feral Interactive(OS X)
הערות מערכת הפעלה מינימלית: Windows 2000
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג T ‏(ESRB)[1]
12 ‏(PEGI)[2]
פלטפורמות Microsoft Windows
Mac OS X
מדיה CD, הורדה דיגיטלית
דרישות מערכת
מעבד מינימום: Intel Pentium III 1.0 GHz או AMD Athlon XP 1GHz
מומלץ: Intel Pentium 4 2.0GHz
זיכרון מינימום: 256MB
מומלץ: 512MB
כרטיס מסך Nvidia GeForce 3 או ATI Radeon 8500 התומכים ב-DirectX 9.0
מקום פנוי 2.5GB
מערכת קול תומכת ב-DirectX
בקרים מקלדת ועכבר
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Imperial Gloryעברית: כבוד אימפראלי) הוא משחק וידאו מסוגת האסטרטגיה בזמן אמת והמלחמה שפותח על ידי Pyro Studios והופץ על ידי Eidos Interactive, שיצא לאור ב-17 במאי 2005 למערכת ההפעלה Microsoft Windows וב-1 בדצמבר 2006 למערכת ההפעלה Mac OS X. המשחק מתרחש בתקופה הנפוליאונית בין השנים 17891830. במשחק, בוחר השחקן בין מספר מעצמות באירופה - בריטניה, צרפת, אוסטריה, רוסיה ופרוסיה. בעזרת המעצמות, מטרתו היא לכבוש את אירופה ואת צפון אפריקה. במשחק יש אפשרויות ל"מסע", קרב יבשתי וקרב ימי וגם למשחק רב-משתתפים באינטרנט.

קרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונה מתוך בחירת "קרב מהיר". בצד שמאל מצוינות הטריטוריות במשחק

יש אפשרות לקרבות היסטוריים במשחק. אפשר לשחק במספר קרבות היסטוריים בתקופת המלחמות הנפוליוניות: קרב אוסטרליץ, קרב ווטרלו, קרב הפירמידות וקרב סלמקה.

בקרב מהיר אפשר לבחור טריטוריה מן המפה ולנהל קרב בין המעצמות, וכן לקבוע את סוג החיילים הלוחמים ואת איכותם.

מסע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תעודת זהות למעצמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם המדינה דגל צבע על המפה מספר טריטוריות מספר נמלים
פרוסיה פרוסיהפרוסיה סגול 3 1
בריטניה בריטניהבריטניה אדום 4 3
אוסטריה אוסטריהאוסטריה צהוב 4 0
האימפריה הרוסית האימפריה הרוסית (1699–1858)האימפריה הרוסית (1699–1858) ירוק 5 2
צרפת צרפתצרפת כחול 5 2

מדינות רגילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנן מדינות שאינן אימפריות. למדינות אלו אין יותר מ-2 טריטוריות (מלבד ספרד והאימפריה העות'מאנית). מדינות אלו גם בעלות מצומצמים יותר, מפותחות פחות ובעלי צבא קטן יותר - לכן קל לכבוש אותן.

יורש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב מוקדם יחסית במשחק, צריך לבחור יורש מבין שני יורשים פוטנציאליים, בן ובת. במהלך המשחק יתפתח היורש: ילמד בבית ספר, ילמד באקדמיה צבאית ואף ימשול בטריטוריה קטנה. בשלב מתקדם יותר במשחק, יוכל היורש להתחתן עם יורשת של מדינה אחרת, וכך יספח את אותה מדינה למדינתך.

סיפוח שטחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונה מתוך המשחק

כדי לנצח במשחק יש לספח שטחים. סיפוח שטחים מעמיד לרשות המדינה משאבים רבים יותר. יש מספר שיטות לסיפוח שטחים במשחק, ואלה הן:

  • "סיפוח שקט" - באמצעות שיטה זו אפשר לכבוש רק מדינות שאינן אימפריות. בשיטה זו בונים מבנים שונים כגון: קונסוליה, משרד עיתונים, מרכז תרבותי ועוד במדינה שרוצים לכבוש. כשבונים מבנים אלו, מתחזקת רמת הסימפתיה בין המדינות יותר ויותר. כאשר רמת הסימפתיה מגיעה ל- 100% (הכי גבוהה), מסתפחת אליך המדינה מרצונה. בנוסף למשאביה מקבלים גם את כוחות הצבא שלה. החסרונות בשיטה זו הם הזמן הרב הדרוש לבניית אמון בין המדינות והמשאבים הרבים שמושקעים כדי לבנות באותה מדינה מבנים שונים.
  • "כיבוש" - בשיטה זו משתמשים בכוחות צבא כדי לספח מדינה. כאשר כוחות הצבא של השחקן נכנסים למדינה כלשהי, הוא מכריז עליה מלחמה. לאחר השמדת הכוחות הצבאיים של המדינה, צר השחקן על בירתה. המצור נמשך מספר תורים. ככל שכוחות הצבא הצרים גדולים יותר - כך יסתיים המצור במהירות גדולה יותר. לעיתים יקום צבא פטריוטים בעיר הנצורה, והשחקן יצטרך להילחם נגדם. לאחר סיום המצור, תיכבש המדינה על ידך.
  • "קנייה" - השחקן יכול לקנות טריטוריה מאימפריה אחרת במחיר מסוים. יש טריטוריות ששוות מחיר רב יותר, ויש כאלה ששוות מחיר מועט יותר. שיטת סיפוח זאת יכולה להתרחש רק בשלבים מתקדמים יותר של המשחק, כיוון שצריך לצבור כסף כדי לקנות טריטוריה.
  • "כיבוש חלקי" - שיטת כיבוש זו יעילה רק בכיבוש טריטוריות, ולא בכיבוש מדינות. בשיטה זו נכנסים כוחות הצבא של השחקן לתוך טריטוריה של מדינה (לא לבירתה) תוך כדי הכרזת מלחמה. לאחר שכוחות אלו נמצאים בטריטוריית היריב, מבקשים מן היריב שלום. לאחר שהושג הסכם שלום, השחקן מספח את הטריטוריות שכוחות הצבא שלו נמצאים בהם. בשיטה זו, אי אפשר לספח יותר מ-2 טריטוריות.

כיבוש אימפריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיבוש אימפריות שונה מכיבוש מדינות רגילות. לאחר המצור המדינה לא מסתפחת לשחקן, אלא נותרת בגדר "מדינה כבושה". לכן המשאבים של אותה מדינה אינם מועברים לשחקן. מלבד זאת, לאחר סיום המצור, חייב כוח צבאי (לא משנה גודלו) להישאר על אדמת האימפריה הכבושה. עם הוצאת כח צבאי זה, חוזרת המדינה להיות עצמאית.

בריתות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק יש גם אפשרויות לבריתות. השחקן מציע למדינה מסוימת סכום כסף מסוים (דרישת המדינה תהא לפי המצב המדיני שלה). משך הברית הוא 12 תורים. הברית שימושית כדי להגן על מדינתך מפני מדינות אחרות. למשל, אם מדינה מכריזה עליך מלחמה, כל בעלי הברית שלך נמצאים גם הם במצב של מלחמה עם מדינה זו. הברית גם משפרת את היחסים בין המדינות.

השגת שלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הכזת מלחמה על מדינה כלשהי, אפשר לבקש שלום. בשביל להשיג שלום, צריך השחקן לתת למדינה שעימה ברצונו לעשות שלום, ויתור כלשהו. הויתור מתבטא בתמורה בכסף או בתמורה בטריטוריות. בשלום תמורת כסף מציעים למדינה היריבה סכום מסוים של כסף. המדינה היריבה קובעת את גובה הסכום שישלם לה השחקן. גובה הסכום תלוי במצבה המדיני של המדינה היריבה: אם המדינה היריבה בעלת טריטוריות רבות, נראה כי תדרוש סכום גדול של כסף. אם מצבה של המדינה לא טוב מבחינה טריטוריאלית, היא תסכים גם לסכום כסף קטן יחסית.

פיתוח המדינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטריטוריות במשחק

כדי לנצח במלחמות ולהשיג יוקרה, צריכים לפתח את המדינה. יש שלבי פיתוח בשלוש תקופות (Era). כל אפשרות פיתוח מוסיפה בתחום דבר מה למדינה: מסחר, צבא, מדיניות, אוכלוסייה ומזון.

תחום המסחר - תחום המסחר דואג למצבה הכלכלי של המדינה. באפשרות השחקן לסחור עם מדינות אחרות ולהרוויח כסף.

תחום הצבא - תחום זה דואג למצב הצבאי של מדינת השחקן. התחום זה אפשר לרכוש חיילים טובים יותר ומפקדים בכירים יותר (ראה פסקת בניית חיילים).

מדיניות - תחום זה דואג למדיניות שלך עם מדינות אחרות. בתחום זה אפשר לרכוש אפשרויות מיומנויות דיפלומטיה שונות: שיפור יחסים, בניית סימפתיה וסיוע צבאי.

אוכלוסייה - בעזרת אוכלוסייה אפשר לבנות מספר מבנים וחיילים. אפשר לבנות בתי חולים בשביל להגדיל את ריבוי האוכלוסייה

מזון - בעזרת המזון השחקן מכלכל את חייליו. הישגים בתחום המזון יאפשרו לך להחזיק חיילים רבים יותר. כאשר לשחקן יש מאזן מזון שלילי, מתרחש קיצוץ בצבאו.

בניית חיילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי לכבוש ארצות ולנצח במשחק, יש צורך לבנות צבא שמורכב מחיילים שהשתמשו בהם באותה תקופה. כדי לבנות חיילים צריכים להיות שלושה משאבים בנמצא: כסף (currency), חומרי גלם (raw material) ואוכלוסייה (population). כל יחידה צריכה כמות שונה משלושת המשאבים הללו. החיילים שאפשר לבנות הם:

מלבד חיילים אלו, יש מדינות שבהן קיימים כוחות מיוחדים. למשל, פולין ומצרים מחזיקות בכוחות הפרשים החזקים במשחק. בפולין הם נקראים "לנסרים פולנים" ובמצרים - "ממלוכים". מלבד זאת, בספרד ובפורטוגל מצויים חיילים השווים בכוחם לשומרים מלכותיים באימפריות.

כדי להציב חיילים בשדה הקרב, יש צורך לבנות מפקדים. אפשר לבנות 3 דרגות של חיילים: קצין, קולונל וגנרל. אפשר להגיע גם אל דרגת פילדמרשל, אולם אין באפשרות לבנות מפקד זה, אלא גנרל שוותק הקרבות שלו גבוה נהפך לפילדמרשל. ככל שדרגת המפקדים גבוהה יותר- כך הם יכולים להכיל יותר חיילים.

בניית צי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד חיילי יבשה, אפשר לבנות ספינות מלחמה. לכל מעצמה (מלבד אוסטריה) יש טריטוריה שבה אפשר לבנות נמל. בעזרת ספינות אפשר לשאת מפקדים ממקום למקום בדרך הים. בנמל אפשר לבנות את הספינות הבאות:

סירה - כלי השיט החלש ביותר. הוא יכול לשאת מפקד אחד בלבד.

פריגטה - כלי שיט חזק מהסירה. יכול לשאת שני מפקדים.

אוניית קו - כלי השיט החזק ביותר. יכול לשאת שני מפקדים.

ניהול קרבות ימיים במשחק ידוע כקשה לשליטה.

הימנעות מקרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפשר להימנע גם מקרב ימי וגם מקרב יבשתי. ניתן לעשות זאת כאשר יש מצב של "התנגשות" בין הצבא שלך לצבא היריב. בעת הצגת שתי האפשרויות (מניעה או לא מניעה) ישנו חישוב של כוחותיך מול כוחות היריב. היתרון בהימנעות מקרב היא חיסכון בזמן, אולם החיסרון בהימנעות הוא שלעיתים, אם יש לשחקן יתרון קל על היריב ישנו סיכוי שכוחות השחקן יובסו. חיסרן נוסף של השיטה הוא שלעיתים היא גורמת לאבדות רבות מצד השחקן.

ניצחון והפסד במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב של הפסד, כובשת מדינה יריבה כלשהי את בירתך. כאשר מפסידים, מופיעה הודעה במשחק שבה כתוב ש"תקופת שלטונך על העם הזה תיזכר בהיסטוריה בתור בושה למולדת". מצב של ניצחון מתקבל כאשר אתה כובש את כל המדינות במשחק. כאשר השחקן מנצח מופיעה הודעה ולפיה "תקופתך תשאיר חותם על ההיסטוריה לנצח נצחים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Imperial Glory Rating for Online, Windows PC, באתר ESRB (באנגלית)
  2. ^ Imperial Glory PEGI, באתר PEGI (באנגלית)