I Should Have Known Better

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"I Should Have Known Better"
סינגל בביצוע הביטלס
מתוך האלבום A Hard Day's Night
יצא לאור 13 ביולי 1964
הוקלט 25-26 בפברואר 1964
מקום הקלטה אולפני אבי רוד, לונדון
סוגה פופ רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
איי-סייד A Hard Day's Night
אורך 2:44
חברת תקליטים קפיטול, פרלופון
כתיבה לנון-מקרטני
לחן ג'ון לנון, פול מקרטני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ורג' מרטין
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס בארצות הברית
"Ain't She Sweet"
(1964)
"I Should Have Known Better"
(1964)
"And I Love Her"
(1964)
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס בבריטניה
"Let It Be"
(1970)
"I Should Have Known Better"
(1976)
"Back in the USSR"
(1976)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

I Should Have Known Better (הייתי צריך לדעת טוב יותר) הוא שיר של הלהקת הרוק הבריטית הביטלס מהאלבום A Hard Day's Night שיצא ב-1964. השיר יצא גם בתור סינגל ב-13 ביוני 1964, יחד עם האיי-סייד A Hard Day's Night. השיר נכתב על ידי ג'ון לנון ופול מקרטני. גרסה מתוזמרת של השיר בניצוחו של ג'ורג' מרטין מופיעה בגרסה הצפון אמריקאית של האלבום.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סשן ההקלטות הראשון של השיר היה ב-25 בפברואר 1964 באולפני EMI, כאשר שלושה טייקים נוסו, אך רק אחד מהם הושלם. טייק 2 בוטל כשלנון פרץ בהיסטריה בגלל נגינת המפוחית שלו. השיר הוקלט מחדש למחרת לאחר מספר שינויים בעיבוד.

נגינת המפוחית של לנון פותחת את השיר, הפעם האחרונה שהביטלס הופיעו בכלי זה בפתיח. החלק האמצעי של השיר כולל את גיטרת 12 המיתרים החדשה Rickenbacker 360/12 של ג'ורג' האריסון.

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממלכה המאוחדת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בממלכה המאוחדת, "I Should Have Known Better" נכלל באלבום A Hard Day's Night, שיצא לאור ב-10 ביולי 1964. השיר לא יצא כסינגל באותה תקופה, אך בשנת 1976 יצא השיר כבי-סייד לשיר "Yesterday".

ארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית, "I Should Have Known Better" יצא לאור ב-13 ביולי 1964 כבי-סייד של "A Hard Day's Night" והגיע למקום ה-53 בבילבורד הוט 100, ולמקום ה-43 במצעד הקאש בוקס.

כחלק מחוזה הסרטים, רכשה יונייטד ארטיסטס את זכויות האלבום לשוק האמריקאי. ב-26 ביוני 1964 הוציאה החברה אלבום פסקול עם שמונה שירים של הביטלס וארבעה אינסטרומנטליים. "I Should Have Known Better" בוצע בסרט, והוא מופיע בפסקול. חברת התקליטים קפיטול רקורדס הוציאה את Something New חודש לאחר מכן עם שירים מהגרסה הבריטית של A Hard Day's Night שלא היו בשימוש בסרט. השירים שוחררו מאוחר יותר על ידי קפיטול באלבום האוסף Hey Jude בשנת 1970.

אירופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"I Should Have Known Better" יצא כסינגל במספר מדינות באירופה, כולל נורווגיה, שם הגיע למקום הראשון, איטליה שם שהה שבוע במקום ה-15, מערב גרמניה, שם הגיע למקום השישי ושוודיה, שם שהה בראש מצעד סוורייטופליסטן במשך ארבעה שבועות.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה מיקום שיא
שוודיה 1[1]
נורווגיה 1
גרמניה המערבית 6

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]