Hard out Here

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Hard out Here"
סינגל בביצוע לילי אלן
מתוך האלבום Sheezus
יצא לאור 17 בנובמבר 2013
פורמט הורדת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 2013
סוגה סינת'פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:31
חברת תקליטים פרלופון
כתיבה לילי אלן, גרג קרסטין
לחן גרג קורסטין, לילי אלן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה גרג קרסטין
כרונולוגיית סינגלים של לילי אלן
"Somewhere Only We Know"
(2013)
"Hard out Here"
(2013)
"Air Balloon"
(2014)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Hard out Here הוא שיר של הזמרת הבריטית לילי אלן. השיר יצא לאור ב-17 בנובמבר 2013 כסינגל הראשון מאלבום האולפן השלישי של אלן, Sheezus, והיה לשיר הראשון שכתבה אלן והוציאה כסינגל מאז שנת 2010, אז הודיעה כי היא מתכננת לקחת הפסקה. השיר מדבר על דימויי גוף ועל היחס לנשים בתעשיית הבידור.

השיר זכה לביקורות חיוביות. מבקרים רבים שיבחו את אלן על תוכן השיר ועל הביקורת שמעבירה על התעשייה וכינו את השיר "המנון פמיניסטי". במצעד הסינגלים של אוסטרליה דורג השיר במקום ה-14, שם גם הגיע השיר למעמד פלטינה. בבריטניה הגיע השיר למקום התשיעי ומכר 30,213 עותקים בשבוע הראשון לצאתו.

הקליפ לשיר יצא לאור ב-12 בנובמבר 2013, בתחילתו עוברת אלן ניתוח לשאיבת שומן ולאחר מכן רוקדת. הקליפ זכה לביקורות חיוביות רבות, אך בנוסף עורר מחלוקת מינורית עקב מוצאן האתני של הרקדניות המופיעות בו.

פרשנות מילולית[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר, שנכתב על ידי אלן בהשתתפות גרג קרסטין, מדבר על דימויי גוף ועל היחס לנשים בתעשיית הבידור. במהלך השיר מעבירה אלן ביקורת על היחס לנשים באמצעות אירוניה. אלן משתמשת בביטויים המראים את הזלזול בנשים ואת היחס אליהן המושפע מהמראה שלהן, ואומרת: "אם את לא במידה 6, את לא נראית טוב / לכן עדיף שתהיי עשירה או טובה בבישול / את צריכה להרזות, כי אנחנו לא יכולים לראות את העצמות שלך". המסר של השיר מתפרש כתגובה לשיר "Blurred Lines" של רובין ת'יק והופעה של מיילי סיירוס בטקס פרסי ה-VMA של MTV.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלן בחדר הניתוח בתחילת הקליפ

הקליפ לשיר, שנוהל על ידי כריסטופר סוויני, יצא לאור ב-12 בנובמבר 2013. במהלך הקליפ מציגה אלן את היחס לנשים בתעשייה, בתחילת הקליפ מופיעה אלן בחדר ניתוח, שם עוברת ניתוח לשאיבת שומן. בחדר הניתוח נמצאת אלן עם המנהל שלה, שמעביר ביקורת על המראה שלה, בעוד היא מנסה להצדיק זאת בכך שעברה שתי לידות. לאחר מכן, במעבר חד עוברת אלן לאולפן בו רוקדת יחד עם שש רקדניות נוספות. במעבר זה מביעה אלן את הציפייה מהנשים בתעשייה לעבור ניתוחים ולחזור לעבודה במהירות. בהמשך הקליפ ניתן לראות את אלן בסצנות שונות, כאשר בכל פעם מגיע המנהל שלה ומנסה לשנות את הפעולות שעושה אלן, במטרה לגרום לה להראות אטרקטיבית יותר. שבועיים לאחר הוצאת הקליפ פרסמה אלן בערוץ היוטיוב שלה סרטון מאחורי הקלעים.

הקליפ זכה לביקורות חיוביות בקרב ידוענים רבים בטוויטר ביניהם אדל, קשה, טייני טמפה, פינק ואלי גולדינג. יומיים לאחר פרסומו צבר הקליפ מעל ל-2.2 מיליון צפיות.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 1[1]
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 14
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 17[2]
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 9
ולוניה אולטראטופ 40 29
יפן יפן הוט 100 92
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 14[3]
פלנדריה אולטראטופ 50 24

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Hard out Here בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מידע על Hard out Here, באתר המצעד האוסטרי, ארכיון
  2. ^ מידע על Hard out Here, באתר המצעד האיטלקי, ארכיון
  3. ^ מידע על Hard out Here, באתר המצעד של ניו זילנד