Happy Socks

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Happy Socks
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים מיקאל סודרלינדה, ויקטור טל
תקופת הפעילות 2008–הווה (כ־16 שנים)
חברת אם Palamon Capital Partners
מיקום המטה סטוקהולם עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי סטוקהולם, שוודיה
ענפי תעשייה קמעונאות עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים גרב עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.happysocks.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
החנות הראשונה של Happy Socks בסטוקהולם, שוודיה.

Happy Socks היא חברת ביגוד שוודית המייצרת ומשווקת גרביים, תחתונים ובגדי ים בעיצובים ססגוניים.

החברה נוסדה בשנת 2008 בשוודיה, על ידי מיקאל סודרלינדה וויקטור טל, אשר שימשו גם כמנכ"ל ומנהל קריאייטיב בהתאמה.[1]

בשנת 2017 רכשה חברת קרן ההשקעות הפרטית Palamon Capital Partners את רוב הנתח בחברה וסטפן פרגנר התמנה למנכ"ל.

הסחורה שלהם נמכרת בכ־90 מדינות עם 12,000 נקודות מכירה ובמעל ל-100 חנויות Happy Socks במספר מקומות בעולם ביניהם, ארצות הברית, בריטניה, ספרד, יפן, דרום קוריאה, הודו וטאיוואן ועוד.

בנוסף למטה במרכז העיר סטוקהולם, בשנת 2018, פתחה החברה את המשרד הראשון שלה מחוץ לשוודיה, בעיר ניו יורק, ואחריו משרד במינכן שבגרמניה בינואר 2019.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Happy Socks החלו באפריל 2008, כאשר מיקאל סודרלינדה, מנהל פרסום, וויקטור טל, מאייר ומעצב גרפי, הגו את הרעיון של גרביים צבעוניים ומודפסים מכיוון שאהבו גרביים צבעוניים והיו שומרים את הגרביים המגניבים שלהם לסופי שבוע בהם הם מגיעים לביקור בבתים של חברים ומורידים את הנעליים כמקובל בשוודיה.[2] הטריגר הנוסף להקמת החברה צץ אחרי שסודרלין מכר את משרד הפרסום שהיה בבעלותו במשך 10 שנים. הוא וחברו, שותפו כיום ויקטור תל, ישבו בבית וחשבו לאן הם ממשיכים הלאה. "דיברנו על כך שבכל פעם שלמישהו מאיתנו יש מצב-רוח לא טוב, הוא גורב גרביים צבעוניים, וזה מיד משמח אותו".

כעבור מספר שבועות הם החלו בייצור במפעל טורקי. הגרביים הושקו במחיר של 10 דולר ונמכרו בתחילה רק באתר החברה. בשנה הראשונה המחזור של Happy Socks היה 1,000,000 אירו (1,136,750 דולר). המכירות הוכפלו בשנה הבאה. מאז צמחה החברה כ־50% בשנה. "בשנה הראשונה ייצרנו רק גרביים מכותנה, שנה אחרי השתמשנו בכותנה מתוחכמת יותר, ובשנה השלישית ייצרנו גרבי קשמיר. עכשיו אנחנו עושים גם גרביים מכותנה ממוחזרת בהתאם לטרנד העולמי הירוק וכן גרביים מצמח הקנאביס".

החברה פתחה מטה חדש במרכז סטוקהולם בשנת 2017. וקראה לו "בית האושר", באותה שנה רכשה קרן ההשקעות Palamon Capital Partners את הבעלות בחלק ניכר מחברה מ-Scope Growth III. באותה תקופה הם השקיעו 81.2 מיליון דולר במניות Happy Socks, ו-Palamon השקיעו כ-4.5 מיליון דולר בו השתמשו המייסדים כדי לפתוח חנויות ברחבי העולם.

נכון לשנת 2018, המותג מכר יותר מ-40 מיליון גרביים ברחבי העולם. Happy Socks התרחבו גם לייצור תחתונים וגרבי ילדים בשנת 2014, כמו גם קולקציה אתלטית שמכוונת לנעלי ספורט וקולקציה אלגנטית לגברים בשנת 2015.

עד סוף 2018, Happy Socks פתחה 100 חנויות בערים כמו פריז, לונדון, ברצלונה, לוס אנג'לס, סטוקהולם וטוקיו. בדצמבר, המותג פתח את המיקום השלישי שלו בניו יורק בטיימס סקוור בנוסף לחנויות בסוהו וויליאמס בורג שבברוקלין. במאי 2019, Happy Socks פתחו את החנות השנייה שלהם בלוס אנג'לס. חנות קונספט זו השוכנת בסילברט לייק, לוס אנג'לס, משמשת גם מרכז היצירה של המותג בו צוות קטן, הכולל את שני המייסדים העובדים על פרויקטים מיוחדים.

בשנת 2018, Happy Socks החלו לייצר גם בגדי ים לגברים. באביב 2019 התרחבו גם לבגדי ים לנשים, תיקי חוף ומגבות, הממשיכים את אותו קו תוסס וססגוני של החברה.

לחברה יש לא מעט שיתופי פעולה בין היתר עם הרפאר ויז קאליפה,[3] השחקן פדרו פסקל, הזמר אלטון ג'ון, דייוויד הסלהוף[4] ועוד וגם מחוות אומנותיות לאישים כמו האמן אנדי וורהול וההרולינג סטונז.

לדברי המייסדים "הקהל שלנו מאוד מגוון, ולמרבית ההפתעה מדובר במותג מספר 1 אצל בנקאים בניו-יורק ובלונדון, כי זה פריט הלבוש היחיד בו הם יכולים להתפרע, חוץ מהעניבה".

החברה מוציאה שני ליינים בשנה, בחורף ובקיץ בו היא משיקה את הקולקציה החדשה שלה.

החברה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 נכנס המותג לישראל ונמכר בחנויות קרוקס, אך אין לו חנות רשמית עצמאית.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Happy Socks בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Our Story | Happy Socks®, www.happysocks.com (באנגלית)
  2. ^ My interview with the brand owners of Happy Socks, נבדק ב-2019-10-23
  3. ^ Happy Socks x Wiz Khalifa, נבדק ב-2019-10-23
  4. ^ Take the summer Hoff with David Hasselhoff, נבדק ב-2019-10-23
  5. ^ חגית ברונסקי, ‏בעלי Happy Socks: "אנחנו המותג מספר 1 אצל בנקאים בניו-יורק", באתר גלובס, 23 בדצמבר 2010