Guild Wars Prophecies

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גִילְד ווֹרְז פְּרוֹפֶסִיז
Guild Wars Prophecies
כללי
תאריך הוצאה 28 באפריל 2005
סוגה משחק רשת מרובה משתתפים, משחק פעולה-תפקידים
פיתוח ArenaNet
הוצאה לאור NCsoft עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית, פולנית, קוריאנית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, צרפתית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה NCsoft
סדרה Guild Wars עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק רשת מרובה משתתפים
דירוג 13+, Teen
פלטפורמות מחשב אישי
המשחק הבא Guild Wars Factions עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Guild Wars Prophecies (מבוטא "גִילְד ווֹרְז פְּרוֹפֶסִיז") הוא חלקה הראשון של סדרת המשחקים ההמוניים Guild Wars.

המשחק ראה אור באפריל 2005, והצליח מעל לצפיותיה של ArenaNet, החברה אשר יצרה אותו.

בעברית ניתן לקרוא למשחק "הנבואות" (מאנגלית: Prophecies), שם שהוצמד לו רק לאחר יציאת הכותרים הבאים בסדרה (Factions - Nightfall), כדי שתינתן האפשרות להבדיל.

בדומה לחלקי הסדרה הבאים, למשחק עלילה משלו המתרחשת באזור בשם 'טִירייה' (Tyria), ומערכת ה-PVP בו מעט שונה בהתאם למשחק.

שטח המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש במחוז, או יבשת, בשם טִירִייה. טירייה היא יבשת רחבה ומגוונת בעלת נופים שונים ומרהיבים, ממדבריות צחיחות ועד לג'ונגלים אקזוטיים.

קו הזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל שנה בטיריאה מחולקת לארבע עונות, ובכל עונה 90 ימים.

הספירה החלה מאירוע בשם Exodus (היציאה), שבו האלים הישנים עזבו את העולם הגשמי.

שנים מלפני האקסוֹדוּס יסומנו ב-(BE (Before the Exodus, ושנים אחריו יסומנו ב-(AE (After the Exodus. השנה 0 תסומן כ"השנה 0".

  • מלחמת הגילדות (Guild Wars) - ממנה הגיע שמה של הסדרה. מלחמת הגילדות הייתה מלחמה גדולה בין גילדות אסקלוֹן, גילדות קריטיה וגילדות אוֹר. היא החלה ב-1013AE, והסתיימה ב-1070AE.
  • האקסוֹדוּס (The Exsodus) - אירוע בו חמשת האלים הישנים עזבו את העולם הגישמי. מאירוע זה החלה הספירה בטיריאה.
  • הצריבה (The Searing) - המטאורים העשויים מאש וקריסטל, שפגעו בממלכת אסקלוֹן על ידי סגידה לטיטאנים של הצ'ארים (Charr). הצריבה היא האירוע שהתחיל את כל העלילה.

חלקות טיריאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את טיריאה ניתן לחלק לחלקים, לפי סוג הנוף והממלכה.

יש כמה שיטות חלוקה, הנפוצה מבניהן -

  • Ascalon (אסקלוֹן) - אחת ממלכות בני האדם. לפני ה'צריבה' היא נחשבה לממלכה היפה ביותר בכל טיריאה, אך אחריה היא הפכה לחורבות מתפוררות מלאות אפר.
  • Shiverpeak Mountains (בתרגום חופשי - הרי הפסגה הרועדת) - שטח הררי וגדול המפריד בין הג'ונגלים של קריטיאה לחורבות אסקלון. כל שטחו מכוסה בשלג והאקלים בו קר מאוד. ניתן לחלקו לצפון ודרום.
  • Kryta (קריטיאה) - ממלכה בג'ונגלים. קריטיאה נשמרת על ידי גוף בשם ליוֹנגארד (Liongurd), ומסדר ה'גלימה הלבנה' (מאנגלית: White Mantle) שולט בה, לאחר שהשיג את השלטון ממשפחת האצילות.
  • Maguuma Jungle (מָגוּמָה) - ג'ונגל פראי מאוד, בעל אזורים יבשים, הנמצא ממערב לקריטיה.
  • Crystal Desert (מדבר הקריסטל) - מדבר הממוקם דרומית לאסקלון. במדבר חיות רוחות, ואליו ברחו ה'נשכחים' בתחילת קיומו של הגזע האנושי.
  • Orr (אוֹר) - לאחר הצריבה, כשפלישת הצ'ארים הגיעה לאור, הופעל בה קסם עוצמתי שגירש את הצ'ארים, אך הרס כמעט לגמרי את אור. פעם אור היית ביתם של האלים. אור ממוקמת ממערב למדבר הקריסטל.
  • Ring of Fire Islands (איי טבעת האש) - קבוצת איים קטנה במרכז הים. באיים קיימים הרבה מאוד הרי געש פעילים, והוא לא מיושב.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שאסקלון יצאה ממלחמת הגילדות, גדלה היכולת להגן על הממלכה מהאויבים מהצפון - הצ'ארים. הצ'ארים זימנו מטאורי אש וקריסטל על ידי סגידה לטיטאנים, אירוע המכונה 'הצריבה', וכך החריבו את כל אסקלון.

השחקנים משויכים לקבוצת האסקלוניאנים שהחליטו לקבל את ההזמנה של קריטיה ולעבור לגור שם, בבית חופשי מהצ'ארים. כדי להגיע לטיריאה נדרש לעבור את ה-Shiverpeak Mountains.

השחקנים מגלים שהם הגיעו להרים, מושבם של הגמדים, בזמן מלחמתם עם ה-Stone Summits (בתרגום חופשי: אבני הפסגה), אומה גדולה של גמדים שחושבים שההרים שייכים רק להם. השחקנים עוזרים לגמדים במלחמה תוך כדי מסעם לעבר טיריה, מכיוון שהגמדים נתנו להם להיכנס להרים, לעומת ה-Stone Summits שהחליטו שההרים שייכים רק להם.

מנהיג האסקלוניאנים שהחליטו לצאת למסע, הנסיך רוריק, נהרג על ידי מנהיג ה-Stone Summits, והאסקלוניאנים נאלצו להמשיך במסע לקריטיה לבדם.

כשהשחקנים מגיעים לקריטיה הם מגלים שגם האזור הזה נמצא במלחמה, הפעם נגד האלמתים. השחקנים מחליטים לעזור למסדר הגלימה הלבנה בלוחמה בגל הנוכחי של האל מתים כדי לקבל אישור כניסה לליאונס ארץ', בירתם.

לאחר מכן המסדר שולח את השחקנים לחלץ את השרביט של אור, חפץ המחיל בתוכו עוצמה רבה, לפני שהאל מתים ישיגו אותו. השחקנים מצליחים במשימה, ומקבלים את התואר 'נבחרים' על ידי המסדר.

קבוצה של נבחרים טריאניאנים נחטפת על ידי קבוצה קטנה המכנה את עצמה 'הלהב הזוהר' (Shining Blade), והשחקנים נשלחים על ידי המסדר לחלץ אותם מהג'ונגלים של מגואומה.

השחקנים מוצאים קבוצה קטנה של חברי הלהב הזוהר, ודורשים מהם שיחזירו את הנבחרים, אך הם משיבים שהם בעצם "הצילו" את הנבחרים מהמסדר, ומי שלא מאמין יכול לראות בעצמו.

השחקנם מחליטים לראות בעצמם, ועוקבים אחרי חברי המסדר המובילים את הנבחרים למקום מסתורי בג'ונגלים של מגואומה. הם מגלים שהמסדר מקריב את הנבחרים לאליו - אלה שלא רואים (the Unseen Ones).

השחקנים הורגים את מנהיג הקבוצה המקריבה, ואת שאר הלוחמים איתו. הם מסכימים להצטרף ללהב הזוהר. השחקנים גונבים בחזרה את השרביט של אור, וניצלים ברגע האחרון, כשהם חותכים את הגשר המפריד בינם לבין המוני לוחמי המסדר. אבניה, מנהיגת הלהב הזוהר, מוצאת את הקוסם הגדול שהציל את העולם מאיימת הצ'ארים, ומגייסת אותו אליהם.

השחקנים מחליטים לחסל את כל המסדר אחת ולתמיד, אך וזיר קילבורן, הקוסם, אומר שהם לא מספיק חזקים. השחקנים אומרים שאם כך - אין תקווה, אך וזיר מרגיע ואומר שאם הם ישיגו את ברכת האלים הם יוכלו לנצח, לשם כך הם צריכים לשוט למדבר הגביש.

במדבר הגביש (קריסטל) השחקנים עוברים ארבע משימות, באחרונה מביניהם הם יצטרכו להרוג כפיל של עצמם בקרב שווה כוחות, כדי למקד את מבט האלים בהם. כשנגמרת המשימה האחרונה, השחקנים מגיעים למערת הדרקונית גלינט, הנביאה הגדולה. היא מחליטה לספר להם על הנבואה - מישהו, או משהו, עומד לפתוח את דלתות קומאלי, ולשחרר מהם נשק עצום. בנוסף, היא מסבירה ש'אלה שלא רואים' הם גזע המורסאט, שהציל את קריטיה מהצ'ארים. השחקנים מבינים שהמורסאט ציוו על מסדר הגלימה הלבנה להקריב את הנבחרים כדי לשמור על סוללות הנשמה, השומרות שהדלתות לא יפתחו, משום שהמוסאט מפחד מהנשק.

גלינט שולחת את השחקנים ל-Shiverpeak Mountains הדרומיים, וכך הם עושים. הם מגלים שהגמדים עדיין נלחמים ב- (שבט גמדים מרושע)Stone Summits, ושמה שנשאר מהלהב הזוהר ממשיך להילחם במסדר הגלימה הלבנה, ובמורסאט שהגיעו לעזרתם. מה שנוצר זאת מלחמה גדולה בין השחקנים, הגמדים והלהב הזוהר ל-Stone Summits, מסדר הגלימה הלבנה והמורסאט.

השחקנים מגלים שלמורסאט יש יכולת עצומה, שבעזרתה הם יכולים לרטש את אויביהם במהירות. הם מבינים שאין סיכוי להילחם במורסאט כך, אך אבניה אומרת שאולי סיר, יצור מוזר, יוכל לעזור. השחקנים מגיעים לסיר, שמכשף את שריונם מפני היכולת המיוחדת. בשתי המשימות הבאות השחקנים יחלצו את אבניה, שנפלה בשבי, ויכבשו בחזרה את בירתם של הגמדים.

תוך כדי הלחימה בהרים הדרומיים, השחקנים מצליחים להרוג את מנהיג מסדר הגלימה הלבנה ומנהיג ה-Stone Summits, ואויבם הנותר הוא המורסאט. השחקנים שטים לאיי טבעת האש כדי להילחם בקרב סופי במורסאט, ששומרים מכל משמר על דלתות קומאלי.

בעזרתם של הוזיר והגמדים, השחקנים מגיעים ללוע האבדון הר הגעש, שם הם מגרשים את המורסאט. השחקנים מגיעים לדלות של קומאלי, אך מגלים שהוזיר הוא בעצם הליץ' לורד, מנהיגם של האל מתים בקרייטא, והוא פתח את דלתות קומאלי לפניהם. מתוך הדלתות יוצאים היצורים האגדיים - הטיטאנים.

השחקנים מחסלים את הליץ' לורד בקרב גדול, אחרי שעברו את צבא הטיטאנים שלו, סוגרים את דלתות קומאלי וכך מצילים את העולם מהנבואה.

משימות אחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות חיסולו של הליץ' לורד וסגירת דלתות קומאלי, נותרו עוד טיטאנים בעולם. גלינט מגייסת את השחקנים להילחם בהם ב'קווסטים' אחרונים.

בנוסף מלחמת הגמדים ב-Stone Summits עדיין לא הגיעה לסופה. שארית ה-Stone Summits עדיין שולטת בכמה אזורים בהרים הדרומיים. באחד מעדכוני המשחק נוסף אזורם התת- קרקעי.

ציוני דרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשיצא, Guild Wars Prophecies התקבל היטב אצל מבקרי המשחקים והשחקנים.
בשנת 2005 זכה המשחק בכמה פרסים, הכוללים את "משחק התפקידים הטוב ביותר למחשב האישי" של IGN ו-"MMORPG השנה" של GameSpy.
בשנת 2006 המשחק דורג במקום הרביעי בסדרת "המשחק הטוב ביותר" של Computer Games Magazine, ובנוסף כלל את התואר "הטכנולוגיה הטובה ביותר".
בדצמבר 2006 המשחק ושני הבאים אחריו בסדרה מכרו יותר מ-3 מיליון עותקים, עובדה שמיקמה את הסדרה במקום השלישי, מיד לאחר World of Warcraft ו-RuneScape, ברשימת ה-MMOG הפופולרים ביותר.

פרטים טכניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרישות מינימליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Guild Wars Prophecies בוויקישיתוף