Get Up

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Get Up"
סינגל בביצוע שיינדאון
מתוך האלבום Attention Attention
יצא לאור 8 באוגוסט 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית סינגלים של שיינדאון
"The Human Radio"
(2018)
"Get Up"
(2019)
"Monsters"
(2019)
עטיפה אלטרנטיבית
עטיפת הסינגל של גרסת הפסנתר של השיר (2019)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Get Up" הוא שיר של להקת הרוק האמריקאית, שיינדאון. השיר היה הסינגל השני מתוך אלבום האולפן השישי שלהם, Attention Attention. הוידאו קליפ שליווה את השיר יצא לאור ב-8 באוגוסט 2018, במקביל לשיר.[1] בנובמבר 2018 הפך השיר לאחד עשר של שיינדאון שהגיע לעשירייה ראשונה במצעד השמעות הרוק של הבילבורד ושבר בכך את השיא שקבעה להקת הפו פייטרס, שעמד על עשרה שירים. בדצמבר הגיע השיר למקום הראשון במצעד הרוק המיינסטרימי של הבילבורד, והיה בכך לשיר ה-13 של שיינדאון שמגיע להישג, מה שהעמיד אותם במקום השני של כל הזמנים במספר שירים במקום הראשון במצעד, יחד עם להקת ואן היילן. השיר היה לראשון של הלהקה שדורג במצעד 40 הגדולים לקהל הבוגר של הבילבורד, מאז שירם "If You Only Knew".

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2019, כחצי שנה לאחר הפצת השיר והקליפ, יצא סרטון נוסף ובו מבצעת הלהקה את השיר בהופעה שצולמה במסגרת מסע ההופעות שליווה את יציאת האלבום.[2] ב-3 במאי 2019 יצאה גרסה של השיר בליווי פסנתר בלבד, וב-15 לאותו חודש יצא וידאו קליפ גם לגרסה זו.[3][4] ב-31 במאי יצא מיני-אלבום שכלל שלוש גרסאות לשיר, הרגילה, גרסת הפסנתר וגרסה שלישית, חדשה, של ביצוע אקוסטי לשיר.[5]

נושאים בשיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנט סמית סיפר שכתב את השיר כשניסה לעזור לחברו, בסיסט הלהקה אריק בס, להתמודד עם דיכאון ממנו הוא סובל. השיר מתייחס גם למאבקיו של סמית עצמו. סמית הסביר את מטרת השיר: ”אנחנו לא רוצים שאנשים יתביישו במה שהם עוברים. ... אתה לא מוגדר על ידי הכשלונות שלך, אתה תוגדר על ידי העובדה שלא ויתרת”.[6]

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2018 הפך השיר ל-11 של שיינדאון שמגיע לעשירייה הראשונה במצעד השמעות הרוק של הבילבורד. בכך נשבר השיא של להקת הפו פייטרס שעמד על עשרה שירים בעשירייה הראשונה.[7] חודש לאחר מכן קיבל השיר את המקום הראשון במצעד הרוק המיינסטרימי של הבילבורד, והיה בכך לשיר ה-13 של שיינדאון שמגיע להישג, והביא אותה למקום השני בכל הזמנים במספר השירים שהגיעו למקום הראשון במצעד, יחד עם להקת ואן היילן.[8]

מצעדים שבועיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעד (2018–19) מיקום
שיא
US Mainstream Rock Airplay (Billboard) 1
Canada Rock (Billboard) 40
US Adult Top 40 (Billboard) 30
US Hot Rock & Alternative Songs (Billboard) 12
US Rock Airplay (Billboard) 8

מצעדים שנתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעד (2018) מיקום
US Hot Rock Songs (Billboard)[9] 85
מצעד (2019) מיקום
US Hot Rock Songs (Billboard)[10] 59
US Rock Airplay (Billboard)[11] 39

התכתבות עם השיר "special"[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר היה הרצועה ה-11 באלבום, ואחריו הופיע השיר "special" שהיה היחיד באלבום ששמו הופיע באותיות קטנות. שני השירים מתכתבים זה עם זה הן מבחינה לירית והן מבחינה מוזיקלית. במהלך השיר "special" מופיעים סימפולים של קטעי השירה של מקהלת הילדים שמופיעה בשיר "Get Up", וזאת בעיקר על רקע הפזמון החוזר האחרון בו. המסר בשיר "Get Up" הוא מסר מרומם ומעורר, בעוד שזה של "special" מטרתו להוריד את האדם "אל הקרקע" במטרה למנוע ממנו להמשיך לחיות באשליות.

מבחינה מוזיקלית שירתו של סמית עוקבת אחר דפוס זהה כמעט במהלך הבתים של השיר, אך בעוד שבשיר "Get Up" האקורד השולט בבתים הוא אקורד דו מז'ורי ("שמח"), בשיר "special" האקורד השולט הוא סי מינורי ("עצוב"). הפזמונים אף הם בנויים על רצף אקורדים זהה, במרווח של טון אחד. בשיר "Get Up" מדובר ברצף האקורדים פה, דו, לה מינור, סול; בשיר "special" הרצף הוא סול, רה, סי מינור, לה.[12][13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Wiederhorn, Jon. "Shinedown Explore Themes of Depression + Grief With 'Get Up' Clip". Loudwire (באנגלית).
  2. ^ Munro, Scott. "Shinedown celebrate the support of their fans in live video for Get Up". Classic Rock.
  3. ^ Hartman, Graham (3 במאי 2019). "Shinedown Release Uplifting Piano Version of 'Get Up'". Loudwire. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "SHINEDOWN Releases Music Video For Piano Version Of 'Get Up'". Blabbermouth. 15 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "SHINEDOWN Releases 'Get Up' EP Featuring Original, Piano And Acoustic Versions Of Title Track". Blabbermouth. 2019-05-31.
  6. ^ Wiederhorn, Jon. "Shinedown Explore Themes of Depression + Grief With 'Get Up' Clip". Loudwire.
  7. ^ Rutherford, Kevin (21 בנובמבר 2018). "Shinedown Breaks Record For Most Rock Airplay Top 10s With 'Get Up'". Billboard. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Rutherford, Kevin (29 בנובמבר 2018). "Shinedown Scores 13th Mainstream Rock Songs No. 1 With 'Get Up'". Billboard. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Hot Rock Songs – Year-End 2018". Billboard.
  10. ^ "Hot Rock Songs – Year-End 2019". Billboard.
  11. ^ "Rock Airplay Songs – Year-End 2019". Billboard.
  12. ^ Get Up chords by Shinedown, Ultimate Guitar
  13. ^ Special chords by Shinedown, Ultimate Guitar