Daechwita

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Daechwita"
סינגל בביצוע אגוסט D
מתוך האלבום D-2 (אנ')
יצא לאור 22 במאי 2020
שפה קוריאנית
אורך 3:46
חברת תקליטים ביג היט
כתיבה אגוסט D • אל קפיטקסן
הפקה אגוסט D • אל קפיטקסן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Daechwita" הוא שיר של הראפר הדרום קוריאני אגוסט D, המוכר יותר כשוגה מ-BTS. השיר שוחרר כסינגל דיגיטלי ב-22 במאי 2020, דרך ביג היט אנטרטיינמנט.

השראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההשראה לשיר "Daechwita" נלקחה ממספרי הסיפורים הקוריאנים ומהמוזיקה הקוריאנית המסורתית, אשר, לדברי אגוסט D, גרמו לכך שבאופן טבעי העיבוד מושפע מפאנסורי (אנ') ומכלי ההקשה קוואנגווארי (אנ'). העיבוד הופק מתוך רצון לדגום את הצליל של הדאצ'וויטה (אנ') האמיתית, יצירה של מוזיקה צבאית קוריאנית מסורתית. האלמנטים של הדאצ'וויטה נשמעים בבירור בשיר ובקליפ שלו.

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ הרשמי שוחרר ב-22 במאי 2020. הוא שואב השראה מהסרט נשף מסכות (אנ'), שבו אקרובט שפל עובד בתפקיד הכפיל של המלך גוואנגאה (אנ'), ובסופו של דבר כובש את כס המלכות בעוד השליט מתאושש מההרעלה; בקליפ, אגוסט D מתפקד גם בתור המלך וגם בתור הכפיל שלו. הסמליות מאחורי הקליפ נחשפה על ידי אגוסט D בסרטון מאחורי הקלעים; המלך מייצג את אגוסט D ה"ישן", בעוד הכפיל שלו מייצג את אגוסט D ה"חדש". בסוף הסרטון, הכפיל אמור להיות מוצא להורג, אך הוא יוצר ברית עם התליין ויורה במלך והורג אותו.

נושא הניגודים אצל אגוסט D, שהוזכר בעבר ביחס להבדלים בין D-2 (אנ') למיקסטייפ הבכורה שלו (אנ'), ממשיך בקליפ. לדוגמה, הוא לובש תלבושת מודרנית מול בניין מסורתי מתקופת סילה (אנ'), ומבצע דריפט עם מכונית ישנה בחצר מוזנחת.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 76
מצעד השירים הדיגיטליים 1
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 68
הונגריה 40 הסינגלים המובילים 2
ניו זילנד סינגלים חמים 6
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 8
קנדה קנדה הוט 100 100

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]