Breezeblocks (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Breezeblocks"
סינגל בביצוע אלט ג'יי
מתוך האלבום An Awesome Wave
יצא לאור 18 במאי 2012
פורמט הורדת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 2011
סוגה אינדי פופארט רוק
שפה אנגלית
אורך 3:47
חברת תקליטים Infectious
כתיבה גוויל סיינסבוריג'ו ניומןגאס אונגר-המילטוןתום גרין
הפקה צ'ארלי אנדרו
כרונולוגיית סינגלים של אלט ג'יי
"Matilda"
(2012)
"Breezeblocks"
(2012)
"Tessellate"
(2012)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Breezeblocksעברית: אבן בניין קלה) הוא סינגל של הלהקה הבריטית אלט ג'יי, מתוך אלבום הבכורה שלהם An Awesome Wave. הסינגל, שיצא ב-18 במאי 2012, היה לשני באותו אלבום. השיר נכתב על ידי ג'ו ניומן, גאס אונגר-המילטון, גוויל סיינסבורי, תום גרין, והופק על ידי צ'ארלי אנדרו. הסינגל נכנס לעשירייה הראשונה במצעד הסינגלים והאלבומים העצמאיים בבריטניה, ואף נבחר במקום השלישי ברשימת "מאה השירים הלוהטים של 2012" על ידי מאזיני תחנת הרדיו האוסטרלית טריפל ג'יי, כשלפניו הופיעו ברשימה "Thrift Shop" ו-"Little Talks".

כתיבת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירם של אלט ג'יי כולל בתוכו התייחסויות רבות לספר הילדים ארץ יצורי הפרא מאת מוריס סנדק. במהלך השיר ניתן לשמוע את סולן הלהקה, ג'ו ניומן, שר "האם אתה יודע לאן הדברים הפרועים הולכים?" (באנגלית: "?Do you know where the wild things go"), שורה שלקוחה בבירור משמו של הספר. בנוסף לכך, המילים החוזרות על עצמן בחלקו האחרון של השיר הן גרסה שונה של משפט המופיע בספר. המילים של השיר הן "בבקשה אל תלך, אני אוכל אותך שלם / אני אוהב אותך כל כך", ומילותיו של סנדק בספרו הן "הו, בבקשה אל תלך - אנחנו נאכל אותך - אנחנו כל כך אוהבים אותך!".[1]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר שוחרר יחד עם וידאו קליפ, בבימויו של אליס בהל ובכיכובם של השחקנים ג'ונתן דויר, ג'סיקה דיגיובאני ואלינור פינטה, והיה לקליפ הרשמי הראשון של הלהקה.

בקליפ מוצג מאבק אלים שמתנהל בין גבר לאישה, כשהם מפילים וחובטים זה בזה, ומשתמשים לתקיפה בחפצים שונים שנמצאים בדירה בה המאבק מתרחש. הקליפ מוצג לצופים בהילוך אחורי, כך שהוא מתחיל במותה של האישה שנהרגה על ידי הגבר כשהכה אותה עם אבן בניין קלה, ואז מציג את התפתחות האירועים, וחושף כי האישה הייתה התוקפת הראשונה, והריגתה שימשה את הגבר כהגנה מפניה. סופו של הקליפ, שמציג את תחילת המאבק, מראה כיצד חיכתה האישה בדירתו של הגבר, לאחר שתקפה וכבלה את אשתו, והתכוננה לתקוף אותו בעת שיגיע הביתה.

הסרטון שודר לראשונה ביוטיוב בתאריך 23 במרץ 2012, ונכון ליולי 2021, יש לו למעלה מ-226 מיליון צפיות. הסרטון זכה בפרס וידאו קליפ של מוזיקה בבריטניה בקטגוריית "הסרטון האלטרנטיבי הטוב ביותר" בתאריך 8 בנובמבר 2012.

קרדיטים וצוות עובדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Maurice Sendak Quotes (Author of Where the Wild Things Are), www.goodreads.com (באנגלית)