Aerodynamic

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Aerodynamic"
סינגל בביצוע דאפט פאנק
מתוך האלבום Discovery
יצא לאור 28 במרץ 2001
פורמט תקליטור, הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1999-2000
סוגה פרנץ' האוס, רוק אלקטרוני, בארוק פופ
בי-סייד

Digital Love

Aerodynamite
אורך 3:27
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס
כתיבה תומא בנגלטר, גי-מנואל דה הומם-קריסטו
הפקה דאפט פאנק
כרונולוגיית סינגלים של דאפט פאנק
"One More Time"
(2000)
"Aerodynamic"
(2001)
"Digital Love"
(2001)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Aerodynamic" הוא הוא שיר אינסטרומנטלי של צמד המוזיקה האלקטרונית הצרפתי דאפט פאנק, הכולל סולו גיטרה בולט. השיר יצא לאור ב-28 במרץ 2001 כסינגל השני מתוך האלבום Discovery. השיר הגיע למצעדי הדאנס בארצות הברית דרך השמעות מועדונים כבי-סייד ל-"Digital Love".

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

גי-מנואל דה הומם-קריסטו תיאר פעם את האלבום Discovery כ"שילוב בין העבר לעתיד, אולי ההווה".[1] תומא בנגלטר גם הרחיב בראיון בשנת 2001 כי "הרבה מוזיקת האוס כיום פשוט משתמשת בסמפלים מתקליטי דיסקו של שנות ה-70 וה-80... למרות שאולי יש לנו השפעות דיסקו, החלטנו ללכת רחוק יותר ולהביא את כל האלמנטים של המוזיקה שאהבנו כילדים, בין אם זה דיסקו, אלקטרו, הבי מטאל, רוק או קלאסי".[2]

זה בא לידי ביטוי במבנה של "Aerodynamic", שאמור לבנות גרוב פאנק, עצירה לסולו גיטרה המורכב מ"מטאל, הקשה בשתי ידיים על גיטרה חשמלית", המשלב את שני הסגנונות, ומסתיים בקטע אלקטרוני נפרד "חללי".[1] מרכיבי הסולו תוארו באופן שובב כ"ארפג'ו גיטרה אינגווי בלתי אפשרי ומגוחך", המשקפים את הארפג'יזציה המהירה הנפוצה בתפקידי כינור במוזיקה קלאסית. בנגלטר הודה כי "יש אנשים שחושבים שסולו הגיטרה ב-'Aerodynamic' הוא בטעם רע, אבל עבורנו, הכל עניין של להיות נאמנים לעצמנו ולא אכפת לנו מה אנשים אחרים יחשבו. באמת ניסינו לכלול את רוב הדברים שאהבנו כילדים, ולהביא את תחושת הכיף לזה".[3] הוא גם ציין כי סוף השיר "לחלוטין מוזיקת בארוק, יצירה קלאסית שהכנסנו לצורה מסונתזת".

הסינגל "Aerodynamic" הכיל רמיקס בי-סייד בשם "Aerodynamite". רמיקס נוסף של "Aerodynamic" כולל את להקת ההיפ הופ Slum Village מדטרויט. יצירת הרמיקס של Slum Village נוצרה לאחר ש-Slum Village השתמשו בדגימה ללא קרדיט של "Extra Dry" של בנגלטר בשירם "Raise It Up". במקום לבקש פיצוי על השימוש בסמפל, פדרו וינטר הציע לדאפט פאנק שהם יבקשו מ-Slum Village לעשות רמיקס לאחד השירים שלהם.[4]

גם "Aerodynamite" וגם הרמיקס של Slum Village נכללו מאוחר יותר באלבום Daft Club. האלבום מכיל גם רמיקס ארוך יותר של "Aerodynamic", הכולל אלמנטים של "One More Time". גרסת הופעה חיה יחד עם "One More Time" מופיעה באלבום Alive 2007.

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ יצא בשנת 2001 והכיל סצנות שמאוחר יותר יצרו את סרט האנימה אינטרסטלה 5555 משנת 2003. הוא מראה צבא של חיילים דמויי אדם מרדימים את הקהל בגז, ומרעילים וחוטפים את חברי להקת החייזרים מהקליפ של "One More Time". הגיטריסט (שמאוחר יותר התגלה כי שמו ארפגיוס) בורח ובורח מהחיילים, אך אחד החיילים יורה בו עם חץ הרדמה. החיילים אוספים את החברים בתרמילים, והתרמילים מועלים לכלי שיט. הקהל מתעורר מבולבל ואז הספינה עפה.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים (2000–2001)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 67[5]
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 32[11]
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 97[14]
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 73[12]
ולוניה אולטראטופ 40 24[7]
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 19[9]
פלנדריה אולטראטופ 50 42[6]
צ'כיה ČNS IFPI 46[8]
צרפת SNEP 34[10]
שווייץ המצעד השווייצרי 46[13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]