Act Naturally

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Act Naturally"
סינגל בביצוע בק אוונס
יצא לאור 11 במרץ 1963
הוקלט 12 בפברואר 1963
מקום הקלטה קפיטול סטודיוס, הוליווד, קליפורניה
סוגה קאנטרי
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
בי-סייד Over and Over Again
אורך 2:19
חברת תקליטים קפיטול רקורדס
כתיבה ג'וני ראסל וווני מוריסון
לחן Johnny Russell, Voni Morrison עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קן נלסון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Act Naturallyעברית: התנהג בטבעיות) הוא שיר שנכתב במקור על ידי ג'וני ראסל וווני מוריסון ובוצע במקור על ידי בק אוונס. מאוחר יותר ביצעה להקת הביטלס גרסת כיסוי לשיר באלבום Help! שאותה שר רינגו סטאר. מרטינה מקבריד ביצעה אף היא גרסת כיסוי מאוחר יותר בקריירה שלה.

זהו אחד השירים איתם הופיעה הלהקה בתוכנית המופע של אד סאליבן ב-14 באוגוסט 1965.

מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וני ראסל, במקור ממיסיסיפי, התגורר בפרזנו, קליפורניה, בתחילת שנות ה-60. לילה אחד, כמה מחבריו מאוקלהומה תכננו לעשות סשן הקלטות בלוס אנג'לס וביקשו ממנו להצטרף אליהם. כדי לעשות זאת, ראסל היה צריך לוותר דייט עם חברתו. "כשהיא שאלה אותי למה אני נוסעת ללוס אנג'לס, עניתי 'הולכים לשים אותי בקולנוע ולעשות ממני כוכב גדול'. שנינו צחקנו".

בהשראת מה שאמר, ראסל הגיע עם קונספט לשיר אהבה המבוסס על ההערה שלו. הוא כתב אותו באותו יום, וניסה ללמד אותו לזמר שהוא עזר לו בלוס אנג'לס, אבל הוא לא הצליח. ראסל רצה להקליט אותו בעצמו, אך המפיק שלו דחה את ההצעה, בטענה ששירים על הסרטים אינם להיטים.

הגרסה של בק אוונס והבאקארוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1963 ראסל כתב עם אישה בשם ווני מוריסון, שעבדה גם עם זמר מבייקרספילד, קליפורניה, בשם באק אוונס. אחרי שראסל ניגן את "Act Naturally" עבור מוריסון, היא חשבה שזה יהיה טבעי עבור אוונס, והיא אמרה לראסל שהיא יכולה לגרום לו להקליט אותו. מכיוון שאף אחד עדיין לא הקליט אותו, ולראסל היה הסכם עם מוריסון לחלוק את הקרדיטים לכתיבת שירים, הוא נתן לה קרדיט חלקי, אם כי תפקידה היחיד בשיר היה להגיש אותו לאוונס.

אוונס לא אהב את "Act Naturally" בהתחלה. אבל מנהיג להקת הבאקארוס דון ריץ' שמע את גרסת הדמו של ראסל ואהב אותה, ובסופו של דבר, השיר גדל על אוונס. לילה אחד, ראסל קיבל שיחת טלפון מאוונס ששאל אם הוא יכול להקליט את השיר, והוא אמר שכן. "מאוחר יותר גיליתי שהוא כבר הקליט את השיר באותו יום ורק רצה את זכויות ההוצאה לאור", אמר ראסל. "הייתי יותר משמח לתת לו את הזכויות כדי להקליט את השיר".

אוונס הקליט את השיר "Act Naturally" באולפני קפיטול בהוליווד ב-12 בפברואר 1963, והשיר יצא לאור ב-11 במרץ כסינגל שאינו באלבום. השיר נכנס למצעד הקאנטרי של בילבורד ב-13 באפריל 1963. ב-15 ביוני, הוא בילה את הראשון מבין ארבעה שבועות לא רצופים במקום הראשון. בסך הכל, הוא בילה 28 שבועות במצעד הקאנטרי.

הגרסה של הביטלס[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Act Naturally"
סינגל בביצוע הביטלס
מתוך האלבום Help!
יצא לאור 13 בספטמבר 1965
הוקלט 17 ביוני 1965
סוגה רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
איי-סייד Yesterday
אורך 2:29
חברת תקליטים קפיטול, פרלפון ו-EMI
כתיבה ג'וני ראסל וווני מוריסון
לחן Johnny Russell, Voni Morrison עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ורג' מרטין
כרונולוגיית סינגלים של הביטלס בארצות הברית
"Help!"
(1965)
"Act Naturally"
(1965)
"We Can Work It Out\Day Tripper"
(1965)
דגימת קול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הביטלס הקליטו את השיר ב-17 ביוני 1965 בהפקת ג'ורג' מרטין. בארצות הברית יצא השיר בתור הבי סייד של השיר Yesterday בספטמבר 1965, וב-1966 נכלל באלבום Yesterday and Today (בהפקת קפיטול רקורדס), שהכיל שירים שלא נכנסו לגרסאות האמריקאיות של אלבומי הביטלס שקדמו לו.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוקלט ב-17 ביוני, 1965, ב-13 טייקים. 12 הראשונים שימשו ככל הנראה לגיבוש ההסדר. המאסטר היה טייק 13, היחיד עם שירה. השיר הופק למחרת. הביטלס כמעט הקליטו שיר של הטכנאי שלהם, נורמן סמית', אבל הבינו שלסטאר עדיין אין קול ב-Help!. הם הקליטו במקור את השיר "If You've Got Trouble" מוקדם יותר ב-1965 כשיר המיועד לסטאר לאלבום, אך לא היו מרוצים מהתוצאות והקליטו את "Act Naturally". זה היה הכיסוי האחרון שהם הקליטו עד לסשנים של Let It Be ב-1969.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדברי הסופר ג'ון ס. וין:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא שירים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.