AWO

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

(AWO (All Wrestling Organization היא ליגת היאבקות ישראלית אשר מנוהלת על ידי בוגר בית הספר להיאבקות של IPWA מאהרן עבד אל-חי (המופיע בארגון בשם הסוס הערבי) אשר הוקמה ביוני 2012. אלוף ה-AWO המכהן הוא בני ריגרוביץ' והאלוף הבלתי מעורער המכהן הוא גולדמן.

היסטוריה ומופעים קרובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הליגה קיימה את מופע הבכורה שלה מול קהל שיא עבור הסצנה המקומית כאשר מעל ל-600 איש הגיעו לאולם הספורט העירוני של טירה. המופע שודר לאחר מכן במלואו באתר החדשות המוביל במגזר הערבי פאנט והאירוע המרכזי היה הסוס הערבי נגד קרונוס על אליפות ה־AWO הפנויה שבסופה הסוס הערבי ניצח ונהפך לאלוף הראשון. בחודש יולי 2012, AWO ערכו אירוע בשם "ראמבל הרמדאן", האירוע המרכזי שלו היה קרב צמדים בו נלחם הסוס הערבי עם הנמר הלבן נגד קן קרביס וקרונוס. ב-13 באוגוסט שודרה כתבה אודות הארגון בערוץ MBC. החל מאוקטובר 2013 מקיים הארגון דרך קבע מופעים בת"א, באותו חודש הגיע אלוף רוסיה איוון מארקוב ונטל חלק בקרב צמדים. בנובמבר 2013 הגיע לארגון ג'ו אי לג'נד (לשעבר מתאבק WWE ו-TNA שזכה בעברו באליפות הזוגות של TNA) למופע שזכה לפרסום ב-ynet, ערוץ הספורט וחדשות הבוקר.

ב-29 במאי 2014 ה-AWO העלו את מופע ההיאבקות המקומי הראשון בחיפה, חודש לאחר מכן המופע שודר בערוץ "אגו טוטאל". ב-26 ביוני נערך הרסלפסט השלישי כאשר מתאבקי ה־WWE לשעבר - כריס מאסטרס (אשר זכה באליפות ה-AWO) וקארליטו הגיעו להופיע עבור הקהל המקומי ובנוסף, איוון מארקוב עשה את חזרתו לארגון במופע זה. מופע זה עלה לשידור בערוץ "אגו טוטאל" בחודש אוגוסט וחודש לאחר מכן שודר גם בערוץ "אגו".

בדצמבר 2014 ה-AWO העלו סיבוב הופעות בן יומיים שנקרא "אינטרנשיונל מייהם" אליו הגיעו כוכבי היאבקות עצמאיים מאירופה (ביניהם; איוון מארקוב שחזר בפעם השלישית להופיע בישראל, אלוף המשקל הקל של WWA (מקסיקו) הידי קארוואי, הלוצ'אדור הבינלאומי אל אקסנטריקו ועוד).

WrestleChurch 2 התקיים ב-19 ביולי 2015 בכפר יאסיף. אייל סמיילי זכה בקרב רויאל בו הוא הפך לטוען לכתר לאליפות AWO שבהמשך האירוע הוא זכה באליפות כאשר הוא ניצח את הסוס הערבי מול קהל של למעלה מ-200 אוהדים. באפריל 2016 היה מופע ששמו AWO: 11th Commandment: 2eXtreme שבו הקרב המרכזי היה גולדמן נגד הלבוי קרב לוצ'ה דור בו גולדמן ניצח עם הגודלסטומפ. במאי 2016 התקיים מופע Road To Wrestlefest שהקרב המרכזי היה קרב שולחנות ובו התחרו הרוקסטאר נגד הסוס הערבי בו הסוס הערבי ניצח עם מהלך הסיום Spinebuster על השולחן. ביוני 2016 התקיים המופע המרכזי של ה-AWO רסלפסט 5 שבו הקרב המרכזי היה בלונדוויל נגד הסוס הערבי בו בלונדוויל ניצח וזכה באליפות ומה שהיה זכור מהאירוע ההופעת בכורה של קבוצת האקדמיה A+ שבאה למרוד נגד ההנהלה. ביולי 2016 התקיים SummeRevolution ובאירוע המרכזי היה את בלונדוויל וגולדמן נגד הסיסטם הסוס הערבי ורוקסטאר בו בלונדוויל וגולדמן ניצחו אחרי שגולדמן עשה למאהרן את הגולדסטומפ אחרי ש־A+ נכנסו והפריעו למאהרן. באוגוסט 2016 התקיים המופע Survival בו התחרו ה-A+ נגד הסיסטם: הסוס הערבי, רוקסטאר, בלאק ממבה וג'סי רוי בו ה־A+ ניצחו ובזכות זאת מאהרן הפסיד את השליטה בארגון. בספטמבר 2016 התקיים בקאנטרי אליצור נתניה המופע Reboot ששודר באגו טוטאל.

אלופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חגורת אליפות אלוף מכהן תאריך זכייה אירוע אלוף קודם
AWO Championship בני ריגרוביץ' 19 במרץ 2019 AWO WarZone CJ Chaos
חגורת אליפות אלוף מכהן תאריך זכייה אירוע אלוף קודם
AWO Undisputed Championship גולדמן 19 במרץ 2019 AWO WarZone פנויה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]