משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים
United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs
פעילות תיאום מענה חירום להצלת חיים ולהגנה על בני אדם במשברים הומניטריים.
תקופת הפעילות 1991–הווה (כ־33 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.unocha.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (באנגלית: United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs, בראשי תיבות: OCHA) הוא סוכנות של האומות המאוחדות האחראית לסיוע הומניטרי באזורי מצוקה בעולם. המשרד הוקם בדצמבר 1991 בהחלטת העצרת הכללית של האומות המאוחדות. גוף זה נועד לחזק ולרכז את תגובת האו"ם במצבי חירום ואסונות טבע. מיולי 2021 בראש המשרד עומד מרטין גריפית'ס.

המשרד מיזג לתוכו ארגונים מוקדמים יותר של האו"ם שעסקו בנושאים הומניטריים - המחלקה לעניינים הומניטריים (DHA) ומשרד הסעד לנפגעי אסונות (UNDRC) - למשרד מאוחד בעל מעמד משקיף בקבוצת הפיתוח של האו"ם.

המשרד מספק מגוון שירותים המאפשרים תגובה יעילה במקרים של אסון הומניטרי. הוא מתאם תגובה הומניטרית, ועוסק בהסברה הומניטרית וניטור מימון הומניטרי.

משרדים אזוריים של הארגון נמצאים בכל היבשות, ובין השאר בערים: פנמה סיטי, דקר, קהיר, יוהנסבורג, בנגקוק, וירושלים. וכן במדינות: אפגניסטן, הרפובליקה המרכז-אפריקאית, צ'אד, קולומביה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אתיופיה, חוף השנהב, סרי לנקה, סודאן (כולל משרד בג'ובה, דרום סודאן), סוריה וזימבבואה. צוותי ליווי ותמיכה יושבים בניו יורק ובז'נבה. צוות הארגון מונה כ-1,900 עובדים.

הסניף הפלסטיני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 הוקמה שלוחה של הארגון כדי לטפל באוכלוסייה הפלסטינית, והיא מכונה "משרד האו״ם לתיאום עניינים הומניטריים בשטח הפלסטיני הכבוש"[1]. השלוחה פעילה בירושלים ובשטחי הרשות הפלסטינית במטרה, כעולה מפרסומיו, לתאם את המאמצים הבינלאומיים למניעת פגיעה במצב ההומניטרי בשטח זה.

מרכזו של שלוחה זו בירושלים[2] ויש לו סניפים בערים שכם, רמאללה, חברון ועזה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]