תקועים בחופשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תקועים בחופשה
Blended
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי פרנק קוראצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אדם סנדלר, ג'ק ג'יארפוטו עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדם סנדלר
דרו ברימור
בלה ת'ורן
ונדי מקלנדון-קובי
מוזיקה רופרט גרגסון-ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ולי מקט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית23 במאי 2014
ישראלישראל 3 ביולי 2014
משך הקרנה 117 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית
תקציב 40 מיליון דולר
הכנסות 128 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו blended
www.blendedmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תקועים בחופשהאנגלית: Blended) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 2014 בבימויו של פרנק קורצ'י ובכיכובם של אדם סנדלר, דרו ברימור ובלה ת'ורן. הסרט הופץ על ידי האחים וורנר והופק על ידי האפי מדיסון.

זהו הסרט השלישי שבו דרו ברימור ואדם סנדלר מככבים יחדיו, לאחר "זמר החתונות" ו-"50 דייטים ראשונים". הסרט גרף 128 מיליון דולר אמריקני ואילו תקציבו נאמד ב-40 מיליון דולר[1].

צילומים וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט צולם בשתי מדינות: דרום אפריקה וארצות הברית. בדרום אפריקה הסרט צולם ברובו בכפר הנופש סאן סיטי שבפרובינציה הצפון-מערבית. בארצות הברית הסרט צולם בעיר גיינסוויל שבג'ורג'יה.

הסרט קיבל בעיקר ביקורות שליליות ממבקרי הקולנוע. באתר האינטרנט Rotten Tomatoes הסרט קיבל בסך הכול 14% בהתבסס על 131 ביקורות עם דירוג ממוצע של 3.9 / 10[2].

באתר Metacritic, הסרט קיבל ציון של 31 מתוך 100[3] ואילו באתר CinemaScore הסרט קיבל ציון ממוצע של A- לאחר שהגולשים התבקשו לדרג את הסרט מ- A+ ועד F[4].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם סנדלר הוא ג'ים פרידמן, אלמן שאשתו נפטרה ממחלת הסרטן והותירה לו שלוש בנות שהוא לא יודע כיצד לגדלן. דרו ברימור היא לורן ריינולדס, גרושה עם שני בנים מופרעים והיא לא מצליחה להשתלט עליהם, כך שג'ים ולורן חייבים פרטנר משותף בגידול הילדים, לכן הם מכירים באינטרנט ויוצאים לדייט.

ג'ים לוקח לדייט את לורן בהוטרס. כאשר לורן מנסה ליזום שיחה עם ג'ים, הוא לא מסתכל לה בעיניים וצופה במשחק כדורגל, מה שמרגיז מאוד את לורן והדייט מתפוצץ. לאחר זמן מה השניים נפגשים בסופר מרקט - ג'ים קונה תחבושות היגייניות לבתו הבכורה ולורן קונה לבנה חוברת פלייבוי. לשניהם אין מושג מה הם באמת קונים, ג'ים קונה לבתו תחבושות גדולות ממדים ואילו לורן קונה לבנה חוברת פלייבוי זניחה. השניים, מובכים מהפגישה הקודמת עוזרים זה לזה ועל הדרך מביכים אחד את השנייה מול הקופאית והולכים כל אחד לדרכם.

ונדי מקלנדון-קובי היא ג'יין פאלמר, קולגה לעבודה של לורן, שקנתה כרטיס טיסה והזמנה לחופשה בכפר נופש מפואר בדרום אפריקה יחד עם בחור שהכירה בשם דיק תיאודופוליס, שהוא בעצם הבוס של ג'ים. ג'יין מגלה שלדיק יש חמישה ילדים לכן היא מוותרת על החופשה ונותנת את הכרטיס ללורן. באותו זמן ג'ים שואל את דיק אם הוא יכול לקבל במקומו את הכרטיסים, ונענה בחיוב. לורן וג'ים יוצאים לאותה חופשה באותו מלון ובאותו חדר, בלי ידיעתם.

ג'ים ולורן מגיעים עם ילדיהם לדרום אפריקה ונתקלים אחד בשנייה בכניסה לאתר הנופש סאן סיטי. בהתחלה הם מנסים לא להסתכל אחד לשני בעיניים אך במהרה הם מעירים הערות עוקצניות אחד לשנייה ואפילו בין הילדים שלהם מתפתח ריב. כאשר הם עולים לסוויטה הם מגלים שהם הולכים ללון באותו חדר והעניינים מתחילים להתחמם. עד מהרה הילדים של ג'ים ולורן מכירים אחד השני ומתחברים, וזאת הסיבה היחידה שבגללה ג'ים ולורן חולקים את החופשה. הילדות של ג'ים רואות בלורן אמא, ומבקשות שתלביש ותסרק אותן, ולורן נהנית מהעובדה שיש לה אינטראקציה עם ילדות והן מתחברות. מנגד, ג'ים והבנים של לורן מתחברים ועושים שטויות, מה שמתאים באופן סטיגמתי לבנים. שתי המשפחות מתחברות ומעבירות את החופשה בהנאה, ולקראת סוף הסרט ג'ים ולורן מתאהבים.

אחרי שהמשפחות חוזרות לארצות הברית מהחופשה בדרום אפריקה, גרושה של לורן מנסה לשבות את ליבה חזרה וכתוצאה מכך ג'ים מניח לנפשה של לורן. הילדים של ג'ים ולורן רוצים שוב להתחבר, אך ג'ים ולורן התרחקו. רק כאשר ג'ים עוזר לטיילר, בנה של לורן במשחק בייסבול השניים מתאהבים שוב והופכים לבני זוג.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ים פרידמן / אדם סנדלר - אלמן שמגדל בקושי שלוש בנות שזקוקות לאם, בהמשך הסרט מתאהב בלורן.
  • לורן ריינולדס / דרו ברימור - גרושה שמגדלת בקושי שני בנים שזקוקים לאב, אחד בגיל ההתבגרות ואחד בן 10. בהמשך הסרט מתאהבת בג'ים.
  • הילרי "לארי" פרידמן / בלה ת'ורן - הבת הבכורה של ג'ים. נערה מתבגרת וביישנית, מתלבשת כמו בן ולא מודעת למראה החיצוני. רק כאשר היא מכירה את לורן היא מעצימה את הנשיות שבה ומעזה להתחיל עם בנים.
  • מארק / ג'ואל מקהייל - הגרוש של לורן. מנצל את לורן ולא עומד במחויבותו בשילום המזונות.
  • ניקנס / טרי קרוז - זמר ורקדן שצץ בפתאומיות בבית מלון, הסולן של להקת "טאטו".
  • דאג / שאקיל אוניל - קולגה לעבודה של ג'ים.
  • ג'יין פאלמר / ונדי מקלנדון-קובי - קולגה לעבודה של לורן, מעניקה לה את החופשה בדרום אפריקה.
  • טיילר ריינולדס / קייל רד סילברסטין - בנה הקטן של לורן, אוהב לעשות שטויות ומעשי קונדס שמדאיגים את אמו.
  • ברנדון ריינולדס / ברקסטון בקהאם - בנה הבכור של לורן. נער בתחילת גיל ההתבגרות שמתואר כחרמן שאוהב להסתכל על נשים, חרף גילו הצעיר.
  • אספן פרידמן / אמה פורמן - הבת האמצעית של ג'ים, קרויה על שם ערוץ הספורט ESPN. אספן נוהגת לדבר עם אמה ולדמיין שהיא נמצאת לידה, אף על פי שהיא כבר נפטרה.
  • לואיס "לו" פרידמן / אליביה אלין לינד - הבת הקטנה של ג'ים. לו רואה בלורן כאמא החדשה שלה מהשנייה הראשונה שראתה אותה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]