תמי והרווק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמי והרווק
Tammy and the Bachelor
כרזת הסרט תמי והרווק
כרזת הסרט תמי והרווק
כרזת הסרט תמי והרווק
מבוסס על הרומן "Tammy Out of Time"
בימוי ג'וזף פאבני עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוס האנטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אוסקר ברודני עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טד קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דבי ריינולדס
לזלי נילסן
וולטר ברנן
מילדרד נטוויק
פיי ריי
מוזיקה ריי אוונס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ארתור ארלינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
הקרנת בכורה 14 ביוני 1957
משך הקרנה 89 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 3,000,000 ‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תֵמי והרווקאנגלית: Tammy and the Bachelor) סרט קולנוע אמריקאי מסוגת קומדיה רומנטית משנת 1957 עם דבי ריינולדס ולזלי נילסן בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן:"Tammy Out of Time" של הסופרת סיד ריקט סאמנר משנת 1948. הצלחת הסרט הביאה להפקות נוספות ב"סדרת תמי":

השיר "תמי" המושר על ידי דבי ריינולדס היה מועמד לפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר. השיר הסנטימנטלי הזה הפך לשיר המזוהה ביותר של ריינולדס, היה ראשון במצעד הבילבורד והפך תוך זמן קצר לתקליט זהב. בוצע על ידי מבצעים רבים כמו: אנדי ויליאמס, טריני לופז, ננסי סינטרה ועוד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמי (דבי ריינולדס) היא נערה בת 17 הגרה ביחד עם סבה (וולטר ברנן) בבית סירה במיסיסיפי על גבול לואיזיאנה. היא עוסקת בעבודות בית ומדברת כל הזמן עם העז שהיא חברתה הטובה ביותר. הסב מתפרנס מייצור בלתי חוקי של ליקר מתירס.

יום אחד מתרסק מטוס לתוך הביצה קרוב לביתם. תמי וסבה יוצאים בסירה למקום ההתרסקות ומוצאים שם בחור פצוע ומעולף. הם לוקחים אותו לבית הסירה ותמי מטפלת בו עד שהוא מתעורר ומספר ששמו פיטר ברנט (לזלי נילסן). לאחר שהוא מתאושש הוא חוזר לביתו לא לפני שהוא מבטיח לסבא שאם יקרה לסבא דבר תוכל תמי לגור בבית משפחתו.

לאחר זמן נעצר הסבא בגלל עיסוקו הבלתי חוקי ונשלח לכלא. תמי הולכת ברגל עם עיזתה לבית האחוזה של משפחת ברנט. היא מוסרת לפיטר שהסבא איננו והוא מניח שהוא מת. פיטר מקיים את הבטחתו לסבא ובהסכמת אמו (פיי ריי) עוברת תמי לגור בבית משפחת ברנט. יחסה של גב' ברנט משתנה כאשר תמי מגלה כי סבה נמצא בכלא. דודתו של פיטר, רני (מילדרד נטוויק) מחבבת את תמי ומעודדת אותה. עם הזמן לומדת תמי הכפרית את מנהגי הבית ומתחילה להתחבב על המשפחה. פיטר מתייחס אליה כילדה ויש לו חברה רצינית בשם ברברה (מלה פאוורס).

פיטר עושה ניסיונות בפיתוח זן עגבניות ותמי תומכת בו. לאחר סערה ההורס את השתילים שלו הוא מתייאש ומחליט לקבל הצעה לעבוד בפרסום. תמי כועסת על כך וחוזרת לביתה שם מחכה לה הסבא שהשתחרר מהכלא. פיטר מגיע למסקנה שהוא מעדיף את תמי על ברברה. הוא הולך לבית הסירה ופוגש את תמי והם מתנשקים בפעם הראשונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]