תמיד גרנו בטירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיד גרנו בטירה
We Have Always Lived in the Castle
מידע כללי
מאת שירלי ג'קסון
שפת המקור אנגלית
סוגה אימה, מתח, גותי
הוצאה
הוצאה Viking Press
תאריך הוצאה 1962
מספר עמודים 207
הוצאה בעברית
הוצאה טל־מאי ומשכל
תאריך 2017
תרגום מאירה פירון

תמיד גרנו בטירה (אנגלית: We Have Always Lived in the Castle) הוא רומן אימה גותי מאת הסופרת האמריקאית שירלי ג'קסון, שפורסם בשנת 1962. זו הייתה העבודה האחרונה שג'קסון פרסמה בעודה בחיים, אשר הוקדשה לפסקל קוויצ'י, המוציא לאור והעורך שלה. הרומן כתוב מנקודת המבט של "מריקט" (מרי-קתרין) בלקווד, שגרה יחד עם אחותה והדוד שלה בבית גדול בוורמונט הממוקם בקצה עיירה אמריקאית טיפוסית. שש שנים לפני אירועי הרומן, חוותה משפחת בלקווד טרגדיה שהשאירה את שתי האחיות ודודם מבודדים משאר תושבי העיירה, כשתושבי העיירה מביעים עוינות גלויה כלפי המשפחה בכלל ומריקט בפרט.
הרומן פורסם לראשונה בהוצאת ויקינג, והוא נחשב בידי רבים לפסגת היצירה של ג'קסון. העיבוד הראשון של הספר לקולנוע הופק ב-2018 וזכה לביקורות חיוביות.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מריקט (מרי-קתרין) בלקווד - המספרת של הסיפור, נערה בת 18 והניצולה הצעירה ביותר מחברי משפחת בלקווד. כשהיא הייתה בת 12, הוריה, דודתה ואחיה הצעיר מתו כתוצאה מהרעלה במהלך ארוחת ערב. מריקט היא היחידה מבין בני המשפחה הנותרים, שהולכת לעיירה כדי להחליף ספרים ולקנות מצרכים. בזמן שהיא נושאת את המצרכים בחזרה לביתה, היא סובלת תדיר מהטרדות מאנשי העיירה. מריקט עוסקת ב"קסם" ואמונות תפלות, על ידי קבורה של חפצים שונים ברחבי השדות הסמוכים לביתה.
  • קונסטנס בלקווד - אחותה הגדולה בת ה-28 של מריקט, שלא יצאה מעבר לתחום הגינה של הבית מאז האסון שפקד את משפחתה. קונסטנס הייתה זו שנעצרה בחשד לרצח, למרות שמאוחר יותר היא זוכתה מהאשמה זו. קונסטנס היא היחידה מבין חברי המשפחה שדואגת להכין אוכל, לנקות, ולדאוג לדוד ג'וליאן ולמריקט.
  • ג'וליאן בלקווד - דודם של מריקט וקונסטנס, אחיו של אביהם המנוח, ג'ון. ג'וליאן הורעל אף הוא, אבל הצליח לשרוד, ונותר מוגבל לכיסא גלגלים. הוא שיכל את אשתו דורותי באסון המשפחתי. ג'וליאן מתואר על ידי הדמויות האחרות כתמהוני, אשר עסוק בכתיבה אובססיבית על ערב ההרעלה בזכרונותיו.
  • צ'ארלס בלקווד - בן דודן של קונסטנס ומריקט ובנו של ארתור, אחיהם של ג'וליאן וג'ון. לאחר מותו של אביו, צ'ארלס מגיע לאחוזת בלקווד לביקור, וזוכה לחשדנות מצד מריקט וג'וליאן שלא סומכים על כוונותיו של צ'ארלס בביקורו זה. ג'וליאן חושד שצ'ארלס זומם לגנוב את ההון המשפחתי. צ'ארלס מתמקד בקשירת קשר עם קונסטנס, ומנצל את התמימות שלה כדי לנסות להניע אותה לצרכיו.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]