תיאודור פיקסיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תיאודור פיקסיס
Theodor Pixis
פיקסיס, אלף מטר מעל מינכן
פיקסיס, אלף מטר מעל מינכן
לידה 1 ביולי 1831
קייזרסלאוטרן, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 19 ביולי 1907 (בגיל 76)
פקינג, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה ולדפרידהוף מינכן עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה איור, ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תאודור אוגוסט לודוויג פיקסיסגרמנית: Theodor August Ludwig Pixis‏; 1 ביולי 183119 ביולי 1907) היה צייר ושרטט, מאייר וחרט גרמני.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בשנת 1849 בגימנסיה במינכן,[1] החל ללמוד משפטים, שאותם הפסיק במהרה לטובת אמנות. הוא הפך לתלמידם של הציירים פיליפ פון פולץ ווילהלם פון קולבאך וערך את הופעת הבכורה שלו בשנת 1854 בתערוכה עם יצירתו קוריולנוס.

בתמיכת מוריו נסע פיקסיס לאיטליה לשנתיים בשנת 1856. שם הוא למד בין היתר את ציורי המאסטרים הקדומים ברומא והתלהב מהנוף. בסתיו 1858 שב לגרמניה והתיישב במינכן. אחת העבודות הגדולות הראשונות שלו לאחר שובו הייתה מחזור איורים לאגדת גודרון.

משנת 1859 פיקסיס עסק בעיטור המוזיאון הלאומי של בוואריה. על פי בקשתו של המלך מקסימיליאן השני, הוא יצר שלושה ציורי קיר שעסקו בתקופת קרל העשירי וקרל האחד עשר עד 1861.

משנת 1862 ואילך, יצר תמונות רבות – שזכו לשבחים רבים על ידי המבקרים – הם נוצרו ברצף מהיר, כגון מחזור על שירי עם גרמניים או ציורים מהטבע. פיקסיס יצרה שלוש תמונות עבור ברוקמן-ורלאג במינכן לגלריה שלה וארבעה תיאורי עונות השנה. הוא אייר את גן העדן האבוד מאת ג'ון מילטון.

כמו וילהלם בוש, ואמנים אחרים, הוא השתייך לעמותת יונג-מינכן והיה גם נשיא העמותה.[2] משנת 1863 ועד מותו הוא היה חבר בחברה במינכן.

לבקשת המלך לודוויג השני יצר פיקסיס סדרת רישומי עט לדרמות המוזיקליות של ריכרד וגנר. כאן הוא הוכיח את עצמו כסטודנט לתואר שני של מוריו, במיוחד וילהלם פון קולבך. לעומת זאת, ציורי השמן הגדולים שלו מראים יותר את השפעת סגנונו האלגנטי והסנטימנטלי של ארתור פון רמברג.

בנוסף לעבודתו האמנותית, פיקסיס נודע גם בהמצאת שיטה של שחזור תמונות, התהליך הוחלף בשיטות פשוטות יותר לאחר מספר שנים, ניתן היה לשחזר ציורי שמן בעזרת צילום.

תאודור פיקסיס נפטר ב-19 ביולי 1907 בפוקינג בגיל 76.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תיאודור פיקסיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Max Leitschuh: Die Matrikeln der Oberklassen des Wilhelmsgymnasiums in München. 4 Bande, München 1970–1976, Band 4, S. 46.
  2. ^ Wilhelm Buschs Sommerfrische, https://www.ovb-online.de, ‏2009-09-18 (בגרמנית)