תזמורת פאדלופ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תזמורת פאדלופ
תאריך ייסוד 1861 עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסד ז'יל פאדלופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.concertspasdeloup.fr/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תזמורת פָּאדֶלוּפּצרפתית: Pasdeloup Orchestra או Orchestre des Concerts Pasdeloup) היא תזמורת סימפונית צרפתית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תזמורת פָּאדֶלוּפּ שז'יל פאדלופ ייסד ב-1861 בשם "קונצרטים עממיים", היא תזמורת סימפונית, התזמורת הוותיקה ביותר שעודנה קיימת בפריז. הופעותיה נועדו לקהל, שלא נהג לפקוד את הקונצרטים בשעות הערב, ובהם הציגה התזמורת קונצרטים מוזלים בימי ראשון, בזירה הענקית של "קרקס החורף" בפריז. תוכנית קונצרט הפתיחה, ב-27 באוקטובר 1861, עם תזמורת שמנתה 80 נגנים, כללה את היצירות הבאות:

החזרות התקיימו בימי שלישי וחמישי בקונסרבטואר של פריז ובשבתות ב"קרקס החורף" (הנגנים קיבלו 15 פרנק לקונצרט עם חזרות). המנצח הראשון היה לאנסיין, מתזמורת האופרה של פריז. הקונצרטים הראשונים כללו מוזיקה מאת ברליוז ווגנר.

המיזם נחל הצלחה רבתי ו"הקונצרטים העממיים" היו למוסד של ממש, בעל תפקיד ראשון במעלה ביצירת קהל חדש, בכך שהציג לפני המאזינים את הרפרטואר האוסטרו-גרמני ובהשפעה שהייתה לו על יצירת מוזיקה סימפונית צרפתית.

פאדלופ התמיד בפעילותו עד 1884 וניסה לשווא להתחיל מחדש ב-1886 ביצירת פסטיבל, שהוקדש לסזאר פרנק (ונחל הצלחה).

פעילות התזמורת התחדשה ב-1919, בהנהגת סרז' זנדברג ובשם "תזמורת פאדלופ".

מנצחים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנדרה קאפלה היה סגן מנצח ראשי מ-1922 עד 1925. מאז 1990, אין לתזמורת מנצח ראשי קבוע והיא מנוהלת בידי ועדה; מאז 2000 יושבת בראש הוועדה הכנרת מריאן ריבייר.

פטריס פונטנארוסה הוא היועץ האמנותי הנוכחי לתזמורת, ואילו ז'אן-כריסטוף קק מפקח על התנהלות קונצרטי אופנבאך. המנצח וולפגנג דרנר מנצח בקביעות על התזמורת מדי עונה מאז 1987.

בכורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]