תאיר חיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תאיר חיים
תאיר חיים, 2020
תאיר חיים, 2020
לידה 9 במאי 1983 (בת 40)
שחרות, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2013
מקום לימודים רימון בית ספר למוסיקה, מכללת לוינסקי לחינוך עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת
סוגה פופ, מוזיקת עולם, אתני
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קלידים, כלי הקשה
שיתופי פעולה בולטים בלקן ביט בוקס, פיטבול
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תאיר חיים (נולדה ב-9 במאי 1983) היא זמרת ישראלית, יוצרת ומייסדת להקת A-WA.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה וגדלה ביישוב שחרות בערבה. למדה בבית הספר התיכון שחרות בקיבוץ יטבתה. כבר בילדותה עסקה במוזיקה. מגיל צעיר קיבלה חינוך מוזיקלי במסגרות שונות בתחומים: לימודי פיתוח קול, תיאטרון, ריקוד ועוד. לטענתה הסגנון האקלקטי המוזיקלי שנחשפה לו בצעירותה הביא לעיסוק במוזיקה, ובעיקר מוזיקה תימנית: "גדלנו על מוזיקה מגוונת ומיוחדת. שמענו הרבה תימנית - אהרון עמרם, ציון גולן, ברכה כהן; המון יוונית - סטליוס, קזנג׳ידיס, יורגוס דלארס, יאניס פאריוס; מוזיקה ישראלית - אריק איינשטיין, חוה אלברשטיין, כוורת, אבנר גדסי, חיים משה, צלילי הכרם ועוד. מגיל צעיר אנחנו בלימודי מוזיקה, מחול ותיאטרון, אז גדלנו גם על ג׳אז ומחזות זמר. (...) להורים שלנו יש אוסף מדהים של תקליטי ויניל מהסיקסטיז והסבנטיז (...) היינו מאזינות גם למלחינים קלאסיים כמו ויוולדי, בטהובן ודביוסי"[1].

בצבא שירתה כסולנית בלהקת חיל האוויר. לאחר סיום שירותה הצבאי למדה חיים בית ספר רימון במסלול של זמרים יוצרים. סיימה בהצטיינות תואר ראשון במוזיקה ובחינוך מטעם מכללת לוינסקי לחינוך בתל אביב.

לאחר שסיימה את התואר הראשון ייסדה את להקת A-WA עם אחיותייה הצעירות לירון ותגל.

בשנת 2012 החלו להקליט יחד חומרים באנגלית, בעברית וביהודית-תימנית והעלו סרטונים של ביצועיהן ל-YouTube. הסרטונים קיבלו תגובות נלהבות רבות מהארץ ומהעולם והאחיות החלו לעבוד יחד על אלבומם הראשון.

החל משנת 2013 החלה להופיע במסגרת ההרכב A-WA: תחילה בהופעות פריצה כאורחות עם להקת הבלקן ביט בוקס ולאחר מכן עם הלהקה הכוללת את שתי אחיותיה, וריתם סקשיין הכולל ארבעה נגנים (בס, קלידים ומחשב, גיטרה חשמלית ותופים).

האלבום הראשון של הלהקה: חביב גלבי שיצא ב-2015, זכה להצלחה בישראל ומחוצה לה עם למעלה מ-14 מיליון צפיות, הופעות בפסטיבלים ובמועדונים ברחבי העולם, וזכה גם לסיקור עיתונאי במגזינים בינלאומיים: Rolling stone[2], Vogue[3], Glamour ועוד. מאוחר יותר הוציאו האחיות גרסת 'רימיקס של השיר חביב גלבי[4]', בשיתוף הראפר האמריקאי פיטבול.

בשנת 2019 השיקה יחד עם A-WA את ״ביתי פי ראסי״ (ביתי בראשי) - אלבום שני ומקורי שכתבה והלחינה עם אחיותייה, שכלל את השירים "האנא מש הו אליאמן" (פה זה לא תימן) ו"מודבירה" (חסרת מזל).

עם ההשקה יצאה הלהקה לסיבוב הופעות עולמי נוסף באירופה ובארה״ב, שכלל סשן ב-Tiny Desk האמריקאי.

במאי 2020 יצאה תאיר לקריירה עצמאית והוציאה את סינגל הבכורה שלה - "מתבשלת לאט"[5], בהפקתו של ניר דנן (מוזיקאי שעבד בין היתר גם עם הראפר טונה, רביד פלוטניק ועוד), המלווה בקליפ שביים וערך נאור סוקי.

חיים מתגוררת בתל אביב, נשואה ואם לילד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תאיר חיים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דודי פטימר, ‏"חשוף, אישי ונועז": שלישיית A-WA חוזרת, כפי שעוד לא שמעתם אותה, באתר מעריב אונליין, 25 ביוני 2019
  2. ^ Richard Gehr, Richard Gehr, A-Wa: The Israeli Trio Making Yemenite Tradition Global, Rolling Stone, ‏2016-07-07 (באנגלית)
  3. ^ Marjon Carlos, This Yemenite-Israeli Girl Group Is Bringing Style to the World Stage, Vogue (באנגלית)
  4. ^ רימיקס של השיר חביב גלבי
  5. ^ תאיר חיים - מתבשלת לאט