תאגיד אקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תאגיד אקס
X Corp.
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים אילון מאסק
תקופת הפעילות 9 במרץ 2023 – הווה (שנה ו־5 שבועות)
חברת אם אקס החזקות (X Holdings)
חברות בנות טוויטר
מיקום המטה סן פרנסיסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי קליפורניהקליפורניה קליפורניה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
ענפי תעשייה תעשיית האינטרנט, מדיה חברתית, תעשייה טכנולוגית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים טוויטר עריכת הנתון בוויקינתונים
יו"ר אילון מאסק עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל לינדה יקרינו
 
x.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תאגיד אקסאנגלית: X Corp.; סמל: 𝕏) הוא תאגיד טכנולוגיה אמריקאי שהוקם על ידי איש העסקים אילון מאסק בשנת 2023 כמיתוג מחדש של "טוויטר בע"מ", חברת האם של טוויטר.[1]

תאגיד אקס הוא חברת האם של הרשת החברתית אקס (לשעבר טוויטר), והתאגיד עצמו הוא חברה בת בבעלות מלאה של תאגיד אקס החזקות, שבעצמו בבעלות מאסק.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2022, מסמכים ציבוריים שהוגשו להוועדה לניירות ערך ולבורסות של ארצות הברית חשפו שמאסק רשם שלושה גופים מסחריים במדינת דלאוור, כולם תחת השם "אקס החזקות" (X Holdings).לפי הרישום בוועדה, אחת מהחברות נועדה למיזוג חברות עם "טוויטר בע"מ" (Twitter Inc), בעוד השנייה נועדה לשמש חברת אם לחברות שמוזגו. החברה השלישית נועדה לרישום על הלוואה של 13 מיליארד דולר ממספר בנקים כדי לקנות את טוויטר.[2] מאסק השתמש בשם "אקס" בעבר לבנק דיגיטלי שהוא ייסד ב-1999, X.com. במרץ 2000, X.com התאחד עם חברת הטכנולוגיה Confinity כדי ליצור את PayPal. ביולי 2017 מאסק רכש מ-PayPal או שם התחום X.com תמורת סכום לא ידוע.

באוקטובר 2022, מאסק רכש את טוויטר בע"מ תמורת 44 מיליארד דולר לאחר מאבק משפטי עם הבעלים הקודמים.[3] במרץ 2023, מאסק איחד את שלושת תאגידי אקס לתאגיד אחד, אקס החזקות, שרשום במדינת נבדה.[4] במאי של אותה שנה, מאסק מינה את אשת השיווק לינדה יקרינו, לשעבר האחראית על פרסום ושיווק בקומקאסט, כמנכ"לית החברה החדשה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תאגיד אקס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שם עליה X: הציפור של טוויטר הוחלפה בלוגו החדש של מאסק, באתר כלכליסט, 24 ביולי 2023
  2. ^ Pahwa, Nitish; Joseph Stern, Mark (10 באפריל 2023). "Twitter Isn't a Company Anymore". Slate. ארכיון מ-18 באפריל 2023. נבדק ב-11 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ אתר למנויים בלבד דפנה מאור, טוויטר נרכשה על ידי מאסק ב-44 מיליארד דולר; הדיח את בכירי החברה, באתר TheMarker‏, 28 באוקטובר 2022
  4. ^ אתר למנויים בלבד "טוויטר כבר לא קיימת כחברה": הוטמעה בתאגיד אקס של מאסק, באתר TheMarker‏, 12 באפריל 2023