ת'ורסטיין איינרסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ת'ורסטיין איינרסון
Thorsteinn Einarsson
ת'ורסטיין איינרסון בהופעה, 2019
ת'ורסטיין איינרסון בהופעה, 2019
לידה 19 במרץ 1996 (בן 28)
רייקיאוויק, איסלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אוסטריהאוסטריה אוסטריה
תקופת הפעילות מ-2014
סוגה פופ
כלי נגינה קול
חברת תקליטים קולומביה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ת'ורסטיין איינרסוןגרמנית: Thorsteinn Einarsson; נולד ב-19 במרץ 1996) הוא זמר ופזמונאי אוסטרי-איסלנדי. התפרסם בעקבות הופעתו בתוכנית "Die große Chance".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ת'ורסטיין איינרסון נולד ב-19 במרץ 1996 ברייקיאוויק, בירת איסלנד לאב איסלנדי ואם אוסטרית.[1] הוא עבר לזלצבורג בפעם הראשונה בגיל חמש, שם אביו למד לשיר. לאחר שלוש שנים הוריו נפרדו והוא חזר בחזרה לרייקיאוויק עם אימו. בגיל אחת עשרה הוא הקים את הלהקה הראשונה שלו. בגיל 14 הוא חזר בחזרה לזלצבורג, שם אביו עבד כזמר אופרה.[2] לאחר שסיים את התיכון שלו הוא עבד כשוליה של טבח.

בשנת 2014 התפרסם איינרסון לראשונה כשלקח חלק בתוכנית הטלוויזיה "Die große Chance" האוסטרית והתמקם במקום הרביעי.[3] בשנת 2015 הוא זכה בפרס בטקס פרסי אמדאוס בקטגוריית פזמונאי השנה.

בשנת 2016 יצא אלבומו הראשון של איינרסון, "1", הוא כלל בתוכו שירים בשפה האנגלית והוא הגיע למקום השישי במצעד האלבומים האוסטרי. בשנת 2017 הוא יצאה לסבב הופעות באירופה ביחד עם להקת Söhne Mannheims. האלבום השני של איינרסון, "Ingl" שיצא בשנת 2019, מושר גם הוא באנגלית עם שילוב של השפה האיסלנדית והשפה הגרמנית בחלק מהשירים (כמו בשירו "Symphony" שמושר בחלקו באיסלנדית). אלבום כבש את המקום הרביעי במצעד האלבומים האוסטרי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ת'ורסטיין איינרסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]