שני שאולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שני שאולי
לידה 27 ביוני 1983 (בת 40)
רמת גן, ישראל
סוגה מועדפת תיאטרון,מחזות זמר
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק תיאטרון ודיבוב
מקום לימודים בית הספר לאומנויות הבמה-סמינר הקיבוצים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שני שאולי (נולדה ב-27 ביוני 1983) היא שחקנית תיאטרון ומדבבת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה ברמת גן. אמה היא השחקנית והזמרת עירית ענבי. לאחר מעבר משפחתה להרצליה, הצטרפה ללהקת המחול "התנועטרון". בילדותה השתתפה בסדרת הקלטות "שירים קטנים" בקלטות מספר שלוש ושמונה ביחד עם אחותה עדי. באותן שנים הקליטה ג'ינגלים שונים לרדיו. שיחקה בתפקיד מרי במחזמר "אוליבר טוויסט", בבימויו של מנחם גולן, שהוצג בחנוכה בשנת 1999, בהשתתפותם של צחי נוי, רינת גבאי, אלי דנקר, ושלמה בראבא. בתיכון למדה במגמת תיאטרון "היובל" וסיימה תעודת בגרות עם שבע יחידות תיאטרון.

את שירותה הצבאי עשתה בלהקה של המשטרה הצבאית.

החשיפה הטלוויזיונית הראשונה לה זכתה, הייתה בתוכנית המציאות "גריז" שנועדה ללהק למחזמר "גריז".

שאולי היא בוגרת בית הספר למשחק של סמינר הקיבוצים. במסגרת הלימודים, הופיעה במספר הפקות. ביניהן, "ברונו" על פי עיין ערך: אהבה מאת דויד גרוסמן, תיאטרונטו שהוצג בהבימה ובמופע "לה מריפוסה" - מופע תיאטרון מחול שהמשיך להופיע ב"קאמרי 4" במשך שנתיים, ואף ייצג את ישראל בפסטיבלי תיאטרון בשאנגחאי ובפולין. ההצגה האחרונה בה לקחה חלק במסגרת הלימודים הייתה "המערב הפרוע" בבימויו של סיני פתר שנכנסה לתיאטרון הערבי-עברי ביפו .

לאחר לימודיה בסמינר הקיבוצים, הוסיפה ולמדה פיתוח קול אצל שוש רייזמן, חדווה מלר וחיים פנירי; קורס משחק מול מצלמה אצל מיכל בת-אדם ורותי דייכס ולימודי מחזות זמר אצל עידן ליפר.

בין השנים 20082011 השתתפה במספר הצגות ילדים, ביניהן: "פינוקיו" בתפקיד פינוקיו, בבימויו של אבי דור, "המסע אל הכוכב" בכיכובו של יובל שם-טוב וב"לג'ירפה נתפס הצוואר", בהתיאטרון שלנו, בתפקיד העכברה. כמו כן, שיחקה לצד עירית ענבי, חני נחמיאס ואושיק לוי בהצגת הילדים "שמלת השבת של חנה'לה", שביים עידן עמית והשתתפה בהפקה המוזיקלית של רוני וייס ואבי קורן "החתול במגפיים", בתפקיד הנסיכה, לצידם של שולה חן, ושמיל בן ארי. השתתפה גם ב"חלומות מתוקים" בבימויו של קובי מחט. כמו כן במסגרת סל תרבות ארצי שיחקה בהצגה "אלימות רשת" בבימוי ניצן כהן.

במסגרת תיאטרון השעה הישראלי שיחקה בהצגה "מייד אין איזרעל" בבימוי רענן פררה ומשה בן שושן.

נטלה חלק בהפקה "ספר לי סיפור" ל-HOT VOD Young.

בשנת 2011 הצטרפה לתיאטרון הקאמרי. ההפקה הראשונה בה לקחה חלק היה המחזמר "קברט" בבימויו של עמרי ניצן. בהמשך, השתתפה במחזמר "קזבלן" בבימויו של צדי צרפתי בתפקיד שרינה.

לאחר מכן השתתפה ב"סיפור הפרברים" בבימויו של צדי צרפתי, לצד רונה-לי שמעון, ומשי קלינשטיין, שם שחקה את קונסוואלה הפרטוריקנית.

החל מ-2018, שאולי משחקת בתפקיד מימזי במחזמר "מצחיקונת" בבימויו של צדי צרפתי, לצד מיה דגן, ועמוס תמם. החל ממרץ 2018 גילמה את תפקיד ג'ודי במחזמר "שורת המקהלה" בבימויו של צדי צרפתי, ולאחר מכן הופיעה בתור אנט במחזמר "שיגעון המוזיקה" בתיאטרון הקאמרי.

משנת 2019, החלה להופיע בהצגה לילה בפריז - ערב שאנסונים צרפתיים, ולאחר מכן שיחקה בהצגה החיים הם קברט לסירוגין עם רויטל זלצמן.

בשנת 2021, עלתה ההצגה ״גדר חיה״, שם שאולי שיחקה את ג׳ויס.

החל משנת 2022 משתתפת במחזמר "החבדניקים" בתפקיד השדכנית (לסירוגין עם טלי אורן) בתיאטרון הקאמרי.

בשנת 2024 נכנסה שני שאולי להחליף את כנרת לימוני בהצגה ״הקומדיה על שוד הבנק״, בתפקיד רות.

השתתפה גם במופע "You Won't Survive on Broadway If You Don't Have Any Jews" מווסט אנד, כשזה הוצג במוזיאון תל אביב לאמנות.

כמדבבת, העניקה את קולה לדמויות בסרטים "אסטריקס באחוזת האלים", "הקול בראש" ו"בית".

שאולי נשואה ואם לילד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שני שאולי בוויקישיתוף