שלמה מרקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלמה מרקל
מרקל בשיחה עם יוסף טל (2007)
מרקל בשיחה עם יוסף טל (2007)
מרקל בשיחה עם יוסף טל (2007)
לידה 11 ביוני 1952 (בן 71)
חיפה, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה בית הספר הריאלי העברי בחיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים גל מרקל עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות 19751999 (כ־24 שנים)
דרגה תת-אלוף (ים) תת-אלוף
תפקידים בשירות
  • ראש מערכות משובצות מחשב (מש״מ)
  • מפקד יחידת המחשבים (ממח״י)
  • ראש מספן הציוד
תפקידים אזרחיים
  • סגן נשיא ברודקום העולמית
  • יו"ר חברת "רמות" אוניברסיטת תל אביב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלמה מרקל (נולד ב-11 ביוני 1952) הוא מהנדס חשמל ומנהל ישראלי בכיר המכהן כסגן נשיא חברת ברודקום העולמית. לשעבר יו"ר חברת "רמות" של אוניברסיטת תל אביב.[1] את שירותו הצבאי סיים בדרגת תת-אלוף לאחר ששימש ראש מספן הציוד בחיל הים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלמה מרקל נולד בחיפה, לחנה ומרדכי. למד בבית הספר הריאלי. הוא התגייס לצה"ל ב-1975 לאחר לימודי תואר ראשון בהנדסת חשמל בטכניון במסגרת העתודה האקדמית. מילא מגוון תפקידים בחיל הים בהם מנהל פרויקטים של מחקר ופיתוח, ראש מחלקת מערכות משובצות מחשב, בשנים 1991 עד 1995 פיקד על יחידת מרכז המחשבים של חיל הים (ממח״י). ב-1995 מונה לראש מספן הציוד בדרגת תת-אלוף וכיהן בתפקיד עד 1999. במהלך שירותו זכה בפרסי מפא"ת לחשיבה יוצרת, ובפרס מפקד חיל הים לחשיבה יוצרת.

לאחר שחרורו שימש מנהל טכנולוגיות ראשי בקרן הון סיכון האמריקאית ארגו-קווסט. ב-2001 מונה לסגן נשיא חברת ברודקום העולמית, והוא אחראי בחברה על נושא האסטרטגיה העסקית וכיווני התפתחותה. בינואר 2015 מונה ליו"ר חברת רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב. מכהן כדירקטור בחברת אלמה לייזרס.[2] מכהן כחבר ועדת השקעות במועדון ה״מאה פלוס״.[3]

במסגרת עבודתו בברודקום, נרכשו בישראל 11 חברות.[4] בשנת 2012, קיבל בשם חברת ברודקום את "פרס החברה הרב-לאומית הנבחרת לשנת 2011" מטעם משרד הכלכלה מידי נשיא המדינה, שמעון פרס, בבית הנשיא, כהוקרה על התרומה לכלכלת ישראל.[5]

הוא חבר בוועד המנהל של הטכניון ושל בית הספר הריאלי. כמו כן מכהן כחבר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות.[6] נבחר ברשימת 100 המשפיעים בישראל מטעם ״דה מרקר״ ב-2012.

בעל דוקטור למדעים בהנדסת חשמל מהטכניון. עבד במסגרת עבודת הדוקטורט שלו באלקטרואקוסטיקה, יחד עם יוסף טל, על פיתוח של שיטה חדשנית (Talmark) לתיווי מוזיקלי למוזיקה האלקטרונית וסביבת ממשק להלחנה. הוא בעל מספר פטנטים בתחום, כמו גם פטנטים בתחומי תקשורת ואבטחת מידע.

ביוני 2016 קיבל תואר "עמית כבוד" של הטכניון[7] על תרומתו לביטחון ישראל, פיתוח תעשיות טכנולוגיה עילית ותרומה להשכלה הגבוהה ככלל ולטכניון בפרט. בטקס הענקת התארים, נשא דברים בשם מקבלי התארים,[8][9] בהם הדגיש את חשיבות החינוך וההשכלה הגבוהה למעמדה של ישראל ולחוסנה.

ב-16 במאי 2019, קיבל תואר "דוקטור לשם כבוד"[10] מטעם אוניברסיטת תל אביב[11] לאות הוקרה "על תרומתו העצומה לביטחון הלאומי, לשגשוג הכלכלי ולצמיחה האקדמית במדינת ישראל; על מנהיגותו העסקית ותבונתו יוצאת הדופן בתרגום של רעיונות מורכבים לפתרונות עסקיים מחוללי הצלחה; על פועלו וחזונו בהבטחת עתידה ובחיזוק יכולותיה של הפקולטה להנדסה של אוניברסיטת תל אביב וביצירת שיתוף פעולה הדוק עם התעשייה; על הידידות האמיצה עם אוניברסיטת תל אביב בין היתר בתפקידו כיו"ר חברת רמות אוניברסיטת תל אביב וכסגן נשיא של חברת ברודקום העולמית, שותפה אסטרטגית מרכזית של האוניברסיטה".

נשוי לאריאל ואב לשלושה. בין בניו, פרופסור גל מרקל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלמה מרקל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ד"ר שלמה מרקל התמנה ליו"ר חברת "רמות", באתר אוניברסיטת תל אביב, 27 בינואר 2015
  2. ^ sv1, edgar.sec.gov (ארכיון)
  3. ^ ועדת השקעות וצוות ניהולי | מועדון המאה פלוס, באתר club100plus.co.il
  4. ^ ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום: "רכישות בישראל - זו המדיניות שלנו" - אנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות
  5. ^ Top exporters get award from Peres
  6. ^ רשומות ילקוט הפרסומים - מינוי אנשי ציבור בועדה לבדיקת מינויים (עמ' 2), ‏9 אוקטובר 2012
  7. ^ קורטריון הטכניון, הטכניון מברך את מקבלי התואר "עמית כבוד", באתר technion.ac.il, ‏2016
  8. ^ קורטריון הטכניון, "אירועי מושב הקורטריון 2016", באתר technion.ac.il, ‏2016
  9. ^ Technion, Awarding of Technion Honorary Fellowships for 2016 - Dr. Shlomo Markel delivered the acceptance speech on behalf of the honorees., YouTube.com, ‏2016 (באנגלית)
  10. ^ Dr. Shlomo Markel Doctor Honoris Causa - TAU - May 2019, 2019-05-16
  11. ^ TAU Honorary Degrees 2019, Tel Aviv University (באנגלית)