שירות הסיור של משטרת רוסיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שירות הסיור של משטרת רוסיה
Патрульно-постовая служба
מידע כללי
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט רוסיהרוסיה רוסיה
משרד אחראי המינהל הראשי לאבטחת הסדר הציבורי
סוכנות אם משטרת הפדרציה הרוסית
תאריך הקמה 2 בספטמבר 1923 עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מרכזי רחוב ז'יטנאיה 16, מוסקבה
אתר רשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שירות הסיור של משטרת רוסיהרוסית: Патрульно-постовая служба) הוא יחידה מבנית במשרד הפנים של הפדרציה הרוסית, שתפקידה למנוע ולדכא מהומות ברחובות ובמרחב הציבורי.

2 בספטמבר 1923 נחשב למועד הקמת שירות הסיור. עם פרסום "ההנחיה לשוטר המיליציה", המתאר את ההוראות הכלליות על שירות השמירה, זכויות וחובות השוטרים. מיום פרסום ההוראה החל דיווח על פעילות סיור ושמירה כחטיבות מבניות של גופי הפנים. מאז, המטרות והיעדים של השירות נותרו ללא שינוי. שירות הסיור הוא היחידה הראשית האחראית על שמירה על הסדר הציבורי ברוסיה. עם זאת ישנן עדויות לביצוע משימות סיור משטרתיות עוד מהקמת שירות כיבוי האש הרוסי בשנת 1649, אך השירות מוסד כגוף מרכזי עם הקמת משטרת סנקט פטרבורג בשנת 1718 וביתר שאת לאחר ארגון משרד הפנים הקיסרי.

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירות הסיור המשטרתי הוא אחד מהשירותים החיצוניים, ובעיקר, על פי עבודתם, אנשים שופטים את עבודת המשטרה כולה. השוטרים של שירות משטרה זה תמיד באופק. המשימה העיקרית של ה"סיור" היא להיות תמיד הראשון שבו יש צורך בעזרה. מניעת עבירות תופסת מקום מיוחד בעבודת שירות הסיור המשטרתי. הרחקה מהרחובות וממקומות ציבוריים אחרים של אזרחים במצב של שיכרון, דיכוי עבירות מנהליות אחרות נועד בסופו של דבר למנוע עבירות חמורות יותר. אדם שיכור מגלה לעיתים קרובות תוקפנות כלפי אחרים וכשהוא ברחוב, יכול לבצע עבירה או להפוך לקורבן של פשע בעצמו. שוטרי הסיור עומדים בחוד החנית של משטרת הפדרציה הרוסית.

מבנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השירות מהווה חלק מהמינהל הראשי לאבטחת הסדר הציבורי, הכוללת את המינהל לארגון הבטחת החוק והסדר ברחובות ומרחב הציבורי והמינהל לארגון הבטחת הסדר הציבורי במהלך אירועים ציבוריים והמוניים.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "МВД России". МВД России. נבדק ב-2020-05-03.