שירות החקירות המיוחד (ליטא)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שירות החקירות המיוחד
Specialiųjų tyrimų tarnyba
מטה השירות
מטה השירות
מידע כללי
מדינה ליטא עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה מרכזי וילנה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.stt.lt
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שירות החקירות המיוחדליטאית: Specialiųjų tyrimų tarnyba) היא סוכנות אכיפת חוק בליטא הכפופה לפרלמנט ולנשיא ליטא ומטרתה להילחם בשחיתות.

לשירות סניפים בקובנה, קלייפדה, שיאוליאי ופוניבז' והוא פועל למנוע שחיתות באמצעות חינוך וחקירת שחיתות. מאז 2013, המנהל, שמונה על פי צו נשיאותי, הוא סאוליוס אורבאנאווישיוס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם עליית המודעות הגוברת לנושא השחיתות בליטא שאחרי הקמת רפובליקת ליטא, ממשלת ליטא קבעה ב־1997 להקים ארגון מיוחד ונפרד על מנת לטפל בבעיה.

שירות החקירות המיוחד הוקם לראשונה תחת משרד הפנים. במאי 2000, הגוף הועבר לפיקוח ישיר של הנשיאות והפרלמנט. מאז, המאבק בשחיתות התחזק ונחקקו חוקים שאיפשרו לארגון לשרת טוב יותר את המטרה שלו.

ניתן למנות אדם רק לאחר שקיבל והעריך מידע מה־STT. ה־STT יאסוף, על סמך כשירותו, מידע על האדם, נתונים ממרשם עובדי המדינה ובמידת הצורך מרשמים ממלכתיים או מחלקתיים אחרים, תיקי נתונים המוחזקים על ידי רשויות אכיפת החוק, בקרה, מודיעין פלילי או מוסדות עיקריים של מודיעין פלילי, מוסדות מודיעין, מוסדות אחרים, גופים ועסקים, וכן יחד עם המידע המסווג והציבורי שלו על האדם, ספקו אותו לגורם המבקש.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של שירות החקירות המיוחד (בליטאית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ליטא ובנושא מדע המדינה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.