שיחת תבנית:למחוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוחלט למחוק תבנית זו בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־12 ביולי 2020
הוחלט למחוק תבנית זו בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־12 ביולי 2020

שימוש פסול בתבנית[עריכת קוד מקור]

לאחרונה כמה ויקיפדים עושים שימוש פסול בתבנית "מחק". הם עוברים על השינויים האחרונים ומסמנים ערכים, שלדעתם צריך למחוק, בתבנית זו. אני רוצה להדגיש - אין בכך שום עזרה למפעילי מערכת, שבלאו הכי עוברים על הערכים החדשים. בנוסף לכך, השימוש הזה פסול. לא לחינם רק מפעילי מערכת רשאים למחוק ערכי זבל. הסיבה ברורה - מנסיונם בטיפול בהשחתה הם יודעים איזה ערך הוא זבל ואיזה ערך לגיטימי. רק לאחרונה נאלצתי לשחזר שתי עריכות. הראשונה - שימוש פסול בתבנית - סומן קצרמר לגיטימי, השנייה - ערך שהושחת לא שוחזר, אלא סומן למחיקה מהירה. אילו לא הייתי שם לב לקיום גרסאות קודמות, ערך טוב היה הולך לאיבוד.

לסיכום, התבנית הזו נועדה למטרה שונה בתכלית - אם יש לוויקיפד ארגז חול שהוא לא צריך, או ערך שהוא התחיל לכתוב וכו' - במקרים כאלה יש לסמן את הערכים למחיקה מהירה. בשום מקרה אחר אין לסמן אף ערך למחיקה. מפעילי המערכת יעברו על הערכים החדשים וימחקו את מה שצריך. גילגמש שיחה 12:35, 28 נובמבר 2005 (UTC)

בס"ד

גילוי נאות:אני זו שעשיתי את הטעות והשתמשתי בתבנית הזו שימוש פסול. מהיום אני מבטיחה שאם אראה משהו שראוי למחיקה, אפנה לאחד ממפעילי המערכת כדי שימחק. אני מבקשת את סליחת כל הויקיפדים

ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 12:38, 28 נובמבר 2005 (UTC)

זה דבר עקרוני ולא קשור אלייך. גילגמש צודק. אין שום עניין לסמן בתניות {מחק} ערכים חדשים המכילים שטויות - זה פשוט לא עוזר בכלום. תבנית מחק נועדה למטרה אחרת. אחיה פ. 12:42, 28 נובמבר 2005 (UTC)

בס"ד

היי אחיה!

בכל זאת מצאתי לנכון להתנצל כדי לשמור על אתיקה ויקיפדית.

ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 12:45, 28 נובמבר 2005 (UTC)

זה לא רק את, אלא גם משתמשים נוספים. הפניה היא כללית לכולם. אין גם צורך לפנות במיוחד למפעילים. יש יומן ערכים חדשים והמפעילים בודקים אותו על בסיס קבוע, כך שאין סיכוי שערך זבל ישאר יותר מכמה שעות או לכל היותר ימים בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 13:05, 28 נובמבר 2005 (UTC)

בס"ד

תודה גילגמש!

ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 13:07, 28 נובמבר 2005 (UTC)

לא נכון! זו בדיוק מטרת התבנית - לסמן ערכי זבל. הסיבה שרק למפעילי מערכת מותר למחוק היא שאלו יעברו על הערכים ויבדקו אותם לפני המחיקה. מפעילי מערכת בכל זאת מפספסים לפעמים... נדב 15:24, 28 נובמבר 2005 (UTC)
ממש לא נכון. יש יומן ערכים חדשים. בלאו הכי בודקים אותה. גילגמש שיחה 15:47, 28 נובמבר 2005 (UTC)
בגדול גילגמש החצים מופנים אליי כי הערת לי פעמיים על שימוש לא נכון בתבנית {מחק}, כתבת שרק אם יש קללות אז לסמן בתבנית ומייד ימחקו, גילגמש... כבר למעלה מחצי שעה שאף מפעיל מערכת לא מוחק את הערף מיג33 שזה קללות וכמו כן גם אני עוברת על ערכים חדשים שלכל היותר יומיים נמצאים והם מפרים זכויות יוצרים, אז לטענתך, רק מפעילי מערכת רשאים להשתמש בתבנית למחיקה מהירה ואילו כל השאר לא משקיעים ולא רוצים לעזור ולסמן על מנת שתראו כמה שיותר מהר ערכי שטויות כמו קללות, תודה. סקרלט 15:56, 28 נובמבר 2005 (UTC)
שטות מוחלטת. כל הערכים החדשים נרשמים ביומן מיוחד, כך שלא משנה לרגע אם שמת תבנית או לא. זו אותה עבודה בדיוק. לגבי הפרת זכויות יוצרים - קיימת תבנית נפרדת לזה. גילגמש שיחה 16:16, 28 נובמבר 2005 (UTC)
האם רק מפעילי מערכת יכולים לראות את הדף של ערכים חדשים? אביעד H2O 16:27, 28 נובמבר 2005 (UTC)
לא הבנת וזו לא שטות, הויקיפדים שאינם מפעילי מערכת רואים ערך שהתוכן שלו מכיל קללות ומפעילי מערכת לא שמו לב לאותו הערך, אז מי שכן שם לב והוא לא מפעיל מערכת הוא מסמן את הערך בתבנית {מחק}.

הבאתי את הדוגמא של הפרת זכויות יוצרים על מנת להראות לך גילגמש שלפעמים מפעילי המערכת מפספסים. סקרלט 16:38, 28 נובמבר 2005 (UTC)

אין להשתמש בתבנית מחיקה מהירה להפרת זכויות יוצרים. עוד דוגמה לשימוש פסול. תבנית זו לא נועדה למאבק בהשחתה. להפרת זכויות יוצרים קיימת תבנית נפרדת. קללות בדפי שיחה מוחקים על ידי ריקון דף השיחה, לא חובה למחוק אותו. ערכי זבל ימחקו על ידי מפעילים שיעברו על יומן הערכים החדשים. וכן, כולם יכולים לראות את היומן הזה, יש קישור מהשינויים האחרונים. גילגמש שיחה 16:50, 28 נובמבר 2005 (UTC)
גילגמש, התכוונתי שהמון פעמים ישנם ערכים שמפרים זכויות יוצרים ושאף מפעיל מערכת לא בדק ואולי למשך יום ואפילו יומיים שזה אומר שמפעילי המערכת גם יכולים לפספס.סקרלט 16:57, 28 נובמבר 2005 (UTC)
נכון שעבור הפרת זכויות יוצרים אין להשתמש לרוב בתבנית מחק (אלא אם כן זה מועתק ממט"ח או מהאינציקלופדיה של Ynet). אבל חד משמעתית, תבנית מחק נועדה עבור ערכים שהם זבל. למרות שהמפעילים עוברים על הערכים, גם אנחנו בני אדם ולפעמים מפספסים, אם מישהו נתקל בערך זבל, עדיף שיסמן אותו ע"י מחק. רק חשוב מאוד לוודא קודם שזה אכן המצב! בכל מקרה, בכל התקלות בתבנית הנ"ל יש לוודא לפחות מי שם אותה, כך שמבחינת זמן היא אמנם לא יעילה, אבל יש בה תועלת מבחינת אחוז הערכים הנתפסים בה. בכל מקרה, דעתו של גילגמש פה סותרת את הרעיון המקורי של התבנית שבפירוש היה לסמן את הערכים שהם זבל, ראו נוהל מחיקה מהירה. טרול רפאים 16:59, 28 נובמבר 2005 (UTC)
נוהל מחיקה מהירה קיים למפעילים ולא למשתמשים כמו סקרלט שמסמנת ערכים טובים. לא מכבר סימנה לפחות ערך אחד לחינם. התבנית בפירוש לא נועדה לכך. גילגמש שיחה 17:02, 28 נובמבר 2005 (UTC)
בשורה השניה בנוהל: "מי שאינם מפעילי מערכת יכולים לבקש מחיקה מהירה על-ידי הוספת תבנית {{מחק}} בראש הדף." טרול רפאים 17:05, 28 נובמבר 2005 (UTC)
ובכן, זה סותר את המדיניות עצמה, כי סקרלט נוהגת לסמן ערכים ראויים למחיקה מהירה שלא לצורך. בשום מקום לא נאמר שיש לעשות את זה. ובכלל, בשביל מה זה טוב? קיים יומן ערכים חדשים ויש קישור ליומן זה מהשינויים האחרונים. איזה תפקיד משרתת תבנית המחק? המפעיל לא ישים לב לערך זבל? אני בספק רב. מי שרוצה להיות מפעיל ולהיאבק בהשתה צריך לבקש את זה - נוצר אתמול דף בקשות מיוחד. אם סקרלט כל כך רוצה להיות מפעילה, בבקשה שתציע את עצמה ונראה אם יש תמיכה למועמדותה. לגופו של עניין - השימוש הזה בתבנית "מחק" בפירוש מזיק. הוא מעודד ויקיפדים חדשים לסמן ערכים למחיקה מהירה בלי שיש להם את הנסיון הנדרש על מנת לבדוק אם הערך עומד בקריטריונים או לא. לסיכום: לדעתי, תבנית זו לא נועדה למאבק בהשחתה, אלא סימן דפים אישיים כמו ארגזי חול וכו'. השימוש שחלק מהוויקיפדים עושה בה פסול מעיקרו. אני מבקש מכל מי שרוצה להיאבק בהשחתה להציע את עצמו לתפקיד המפעיל וננהל דיון ונראה אם יש אמון בעריכה של אנשים האלה. בכל אופן, סיימתי את חלקי בדיון. גילגמש שיחה 17:15, 28 נובמבר 2005 (UTC)
אם משתמשים מהשורה רואים לנכון לעזור לשמור על הויקי, אין סיבה שימנעו את זה מהם. לא כל אחד רוצה, או יכול לבקש להיות מפעיל מערכת. טעויות יהיו תמיד, גם אם כל הדפים בויקי יהיו נעולים. None 17:18, 28 נובמבר 2005 (UTC)
"אם סקרלט כל כך רוצה להיות מפעילה, בבקשה שתציע את עצמה ונראה אם יש תמיכה למועמדותה"... ידעתי שחשבת על זה וכבר דיברתי עם עמית במסנג'ר על כך ואמרתי לו את דעתי בעניין. וכפי שציינתי מקודם שבמשך חצי שעה הערך מיג33 היה עם קללות ולא מסומן בתבנית מחק ואף מפעיל מערכת לא הועיל בטובו למחוק רק אז הכנסתי את תבנית המחיקה. ואת הערך "בית ספר של יום ראשון" סימנתי למחיקה מהירה כי הוא הכיל שורה בודדה ואילו דרור תרגם את הערך מאנגלית כך שהערך קיבל צורה נורמאלית. סקרלט 17:33, 28 נובמבר 2005 (UTC)

יצא לי עכשיו למחוק איזה חמישה ערכים של משחית, שמשתמש "רגיל" בחריצותו שפ עליה תבנית מחק. ואני חייב לומר שזה רק הזיק במקום לעזור. את הערך הראשון תפסתי לא בזכות התבנית, אלא מהסתכלות בהוספתו בערכים האחרונים, ואת השאר מעיון ברשימת השינויים של המשחית (ובכלל מומלץ כשרואים השחתה אחת מייד לבדוק את תרומות המשתמש). ובעת המחיקה הוספת התבנית רק סירבלה את התהליך, כי על כל ערך שמחקתי פתאום כבר יש "היסטורית שינויים" שצריך לבדוק אותה. אולי לפני ההשחתה גם היה שם משהו. לכן אני מציע באמת להשתמש בתבנית רק בצורה המצומצמת שגילגמש הציע (אפילו אם מבחינה היסטורית המטרה שלה היתה באמת שמשתמשים "רגילים" יוכלו להתריע על השחתות).

אם כבר משתמש רגיש רואה השחתה חוזרת, עדיף שישים תבנית:אזהרה מנומקת אצל המשחית (עם פירוט של לפחות אחד הערכים שהוא השחית). emanשיחה 12:04, 29 נובמבר 2005 (UTC)

יש יומן ערכים חדשים? מאגניב... אני חייב לבדוק את נושא היומנים האלו :-) Yonidebest Ω Talk 12:09, 29 נובמבר 2005 (UTC)
אחרי מחשבה מסויימת אני מצטרף לדעתם של אימן וגילגמש. ויקיפד שמזהה ערך חדש שראוי למחיקה מהירה, עדיף שיבדוק איזה מפעיל נמצא "און ליין" ויפנה אליו בדף השיחה שלו. לכל היותר, הערך ימתין מספר שעות למחיקה. מעבר לכך, יש כאן התעלמות מההנחיות לשימוש בתבנית: יש להוסיף אותה מבלי לשנות את הכתוב בערך, על מנת שהסיבה להוספתה תהיה ברורה. עמית 12:14, 29 נובמבר 2005 (UTC)
ואם כבר אנו דנים בנושא של משתמשים העוזרים למפעילים, אזי בקשה קטנה. תרשמו ששיחזרתם. מצידי תרשמו את האות ש בלבד בתקציר. אחרת אין לנו יכולת לדעת אם מדובר בשיחזור או פעולה אחרת כמו תיקון כתיב ולפעול בהתאם. תודה, דורית 21:36, 29 נובמבר 2005 (UTC)

תמונה חדשה בבקשה[עריכת קוד מקור]

התמונה הישנה נמחקה מוויקישיתוף עקב הפרת זכויות יוצרים, ולכן כדאי שמישהו ישתמש בתמונה חדשה. ‏– rotemlissשיחה 15:12, 3 פברואר 2006 (UTC)

"שימו לב: לא צוינה סיבה למחיקת הדף"[עריכת קוד מקור]

שורה זו מיותרת, לדעתי, מפני שבפעמים רבות מציב התבנית מפרט את הסיבה בתקציר העריכה. למה מיועדת שורה זו? הרי המפעיל בכל מקרה בודק את ההסטוריה, לא? בברכה, ינבושד.

הוספתי שורה זו מכיוון שפעמים רבות נתקלתי בדפים עם תבנית למחיקה ללא סיבה נראית לעין. אז במקום בתקציר (או בנוסף), שישתמשו בתבנית. ‏Yonidebest Ω Talk 11:21, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
זה באמת גורם לאנשים לפרט את הסיבה? בברכה, ינבושד.

מותר לסמן כך גם ערכי זבל ישנים?[עריכת קוד מקור]

לדעתו זל חגי אדלר כן, וזה מנוגד לכתוב בתבנית. צריך להגיע להחלטה מפורשת פה. מה דעתכם? נוי 15:05, 8 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

זה לא מנוגד, זה רק לא היה רשום. ראה הדוגמאות עכשיו. חגי אדלר 15:09, 8 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
"תבנית זו נועדה למחיקת דפים אישיים כגון ארגזי חול, תמונות וכיוצא באלה בלבד." נוי 15:31, 8 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

הועבר משיחת משתמש יונתן[עריכת קוד מקור]

אל תעשה שינויים מהותיים כל כך בדוגמאות מבלי לדון על זה קודם בדף השיחה של התבנית. בדיוק בשביל זה הוא קיים. ברוקולי 00:08, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

לא, זו טעות. אי אפשר להוסיף לתבנית דוגמאות שסותרות אותה. בשביל זה יש בקשות ממפעילים, לא תבנית מחק. רותם 00:13, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
השינוי ממש לא היה מהותי ואי אפשר להיות כבולים על ידי דפי שיחה לפני כל שינוי קטן שעושים כי אז אנחנו נדרוך במקום ולא נתקדם לשום מקום. אני מציע שתקרא את זה. דרך אגב, זה ממש לא קריטי לי, פשוט זה נראה לי חסר טעם לשים 4 דוגמאות במקום שדוגמה אחת מספיקה. יונתן שיחה 00:25, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אם יש ערך הבל ישן בשביל מה לרוץ לבקשות מפעילים שזו פרוצדורה של חמש דקות, אם אפשר לסמן את זה בשלושים שניות. זה גם מקטלג את המחיקות בצורה נוחה. והדוגמאות מסבירות בדיוק מה למחוק ואיך. עובדה שזה לא היה ברור. אל תמחק הדוגמאות. חגי אדלר 00:27, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אז צריך לשנות את כל מהות התבנית, וזה דורש כבר דיון בדף השיחה, באמת. כל עוד שהתבנית מיודעת למשהו ספציפי - צריך להשתמש בה באופן הזה. רותם 00:29, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
איזה שינוי? הרי אנו פועלים לפי דוגמאות אלה מקדמא דנא. לא המציאו פה משהו חדש. חגי אדלר 00:32, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
התבנית כן משמשת למחיקת ערך זבל שהמפעילים פספסו. הסיבה היחידה שלא משתמשים בה לערכי זבל זה בגלל יצירת היסטוריה לערך ויצירת ערך חדש בעקבות התנגשות עריכה לאחר מחיקה (למרות שכיום זה לא ממש אמור לקרות בגלל שיפצור מערכת הוויקי). בערך ישן אין שום סכנה ואין סיבה לא להשתמש בתבנית. עד כמה שזכור לי, בדפי המדיניות המתאימים כתוב פחות או יותר מה שאמרתי הרגע. ‏Yonidebest Ω Talk 00:33, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ואם למישהו עדיין יש ספק, מתוך מדיניות המחיקה:
"אין לרוקן את תוכנו של דף, גם אם ביקשתם למחוק אותו בנוהל מחיקה מהירה, וזאת כדי שהמפעיל המוחק את הדף יוכל לראות את תוכנו ולוודא שאכן תוכן זה מצדיק מחיקה מיידית. בנוסף, אל תסמנו את הדף במידה ואתם רואים שיש בסביבה לפחות מפעיל אחד, כיוון שהוא כבר ישים לב לבד. לרוב, תגובתם של המפעילים מהירה, וסימון למחיקה עלול ליצור מעין "התנגשות", בה הוויקיפד המסמן למעשה יוצר את הדף מחדש."
משמע, אפשר להשתמש בתבנית כדי לסמן ערכים למחיקה כאשר המפעילים פספסו ערך ואין סכנה שייווצר התנגשות כלשהי. ‏Yonidebest Ω Talk 00:35, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
זה לא מה שכתוב בתבנית, ומשתמשים שמשתמשים בה לסימון ערכי הבל מקבלים אזהרה, בדרך כלל. זהו אינו תפקיד התבנית, וזה מובהר בתבנית עצמה. רותם 00:40, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
זה שזה לא כתוב בתבנית, לא אומר שזה מה שנהוג. הרבה פעמים קורה שיש נוהג לא כתוב. במקרה שלנו, הנוהג כתוב בכמה מקומות, רק לא במקום הכי מתאים. הנה עוד ראייה, מתוך דף בקשות ממפעילים:
"אפשרות נוספת היא שימוש בתבנית {{למחוק}} (המכלילה ערכים בקטגוריה למחיקה מהירה), אך מטעמים טכניים, אין להשתמש בה במקרה שהדף קיים פחות משבוע."
במקום להגיד שזה לא כך, כשבמציאות התבנית כן משמשת למחיקת ערכי זבל ישנים, עדיף פשוט לתקן את התבנית. ‏Yonidebest Ω Talk 13:21, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אז אם תהיה הסכמה לאחר הדיון, תשנה את התבנית לזה שאפשר לסמן בה ערכי הבל. רותם 13:32, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
כבר יש הסכמה, שהרי זה מה שכתוב במספר דפי ויקיפדיה אחרים + זה המצב בפועל. ‏Yonidebest Ω Talk 14:21, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
זה לא מדוייק, ואתה יודע את זה. מה מפריע לך שיהיה דיון ועוד אנשים יביעו את דעתם? רותם 15:01, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
זה מאוד מדויק (ואל תגידי לי מה אני יודע ומה אני לא יודע). הבאתי סימוכין. קשה להיות יותר מדויק מזה. לגבי הדיון - מתי אמרתי שזה מפריע לי? למה את מעוותת את דברי (או יותר נכון, ממציאה דברים)? אפשר שאנשים ידונו על העניין מחדש, אבל עד שיוחלט אחרת, עדיף יהיה אם התבנית תייצג את המדיניות הנוכחית ואת המציאות. ‏Yonidebest Ω Talk 15:07, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
מתקיים כרגע דיון על הנושא, במקרה שלא שמת לב, ובמקום לתרום לו אתה מתחיל לריב איתי. אני מבינה שאתה כועס עלי, אבל זה לא קשור לתבנית. תתמקד בדיון. רותם 15:15, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

וואי, ממש לא ברור לי מה הולך פה. עשיתי שינוי, חשבתי שאין צורך ב-90 דוגמאות לשימוש בתבנית אלא רק בדוגמה אחת (דהיינו, {{למחוק|סיבה}} ומי שרוצה שיתן איזה סיבה שהוא רוצה). ברוקולי התנגד, זה לא קריטי כל כך בשבילי אבל אין שום סיבה שהייתי צריך "לדבר על השינוי" בדף השיחה קודם. אני לא יודע אם צריכים או לא צריכים להשתמש בתבנית למחיקת ערכי הבל ולכן אין לי בעיה עם השינוי חזרה אבל אני לא רואה פגם בשינוי המקורי שלי ללא דיון בדף השיחה קודם, שכן, לא צריך לדסקס כל דבר עד מוות לפני שינוי, מותר להיות נועזים מדי פעם, ויוני, זה נכון גם מחוץ למרחב הערכים. יונתן שיחה 00:47, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

השינוי שלך היה די מהותי כיוון שמחקת כמעט את כל הדוגמאות. לכן היה צריך לדון על זה קודם בדף השיחה. על תשכח שהתבנית הזאת מיועדת לשימוש של כל הקהילה ולכן צריך לעשות דיון כלשהו. אגב, לדעתי כדאי להעביר את הדיון לדף השיחה של התבנית. ברוקולי 00:52, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
כדאי באמת להעביר את זה לשם. הדיון כרגע הוא על השימוש בתבנית עצמה - נראה לי שיש פה שני סטנדרטים. לדעתי זו טעות להכשיר שימוש לא נכון בתבנית באמצעות הדוגמאות. רותם 00:54, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
נראה לי שנסכים לא להסכים, כי מחיקת דוגמאות מדף תבנית הוא ממש לא שינוי מהותי, ואי אפשר לכתוב על כל שינוי (מינורי, כמו זה) בדף השיחה קודם, לחכות שבוע, לקבל תשובה, ואז לבצעו. סה"כ, ביצעתי את השינוי - לא אהבת - שחזרת וכלום לא קרה. זה נקרא en:WP:BRD. יונתן שיחה 00:56, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אני חושב שאנחנו בכלל לא על אותה פאזה. הכוונה שלי הייתה שמחיקה בבת אחת של 4 מתוך 5 דוגמאות היא שדורשת דיון מקדים. לא כל מחיקה של דוגמא דורשת דיון מקדים. לזה התכוונתי. צר לי אם הבנת אותי לא נכון. ברוקולי 01:31, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אני אישית השתמשתי בתבנית רק כאשר נתקלתי בדף שיחה שאין לו ערך, בתמונות או בדברים במרחב המשתמש שלי. יותר פשוט לפנות בדף הבקשות ממפעילים, ואז אין גם למפעילים עוד גרסא לבדוק... נטע - שיחה - אהמ 14:14, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אישית, מניסיוני כמפעיל אני יכול להגיד שלפני כל מחיקה, לא משנה איפה והיכן - בדקתי את הגרסאות האחרונות מתוך הרגל. לי אישית תבנית מחק מעולם לא הפריע, אלא כאשר יצרו את הערך מחדש אחרי שמחקתי, מה שכאמור לא אמור לקרות כיום. ‏Yonidebest Ω Talk 14:23, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
הבעיה היא התקלות של השניה לפני, שאתה בא למחוק ובדיוק ויקיפד/ית שמ/ה לך מחק מבלי לראות שאנו מנטרים, וזה מפריע. לכן, העדפה שלי היא שיפנו לדף בקשות ממפעילים. דורית 15:04, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ולכן בא המשפט "אפשרות נוספת היא שימוש בתבנית {{למחוק}} (המכלילה ערכים בקטגוריה למחיקה מהירה), אך מטעמים טכניים, אין להשתמש בה במקרה שהדף קיים פחות משבוע." מה הסיכוי שמה שאת מתארת יקרה עם איזה ערך הבל מלפני חודשיים? בקשה ממפעילים הוא תהליך מסורבל, שרק מפחית את יעילות העבודה של הוויקיגמדים. חגי אדלר 16:49, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
מתי בפעם האחרונה ראית ערך הבל ששרד יותר משבוע שהיה כתוב בו "בלה בלה בלה" או "חחחחחחחחחחחחחחחחחח"? אני לא זוכרת דבר כזה מהיום שהתחלתי לנטר. אולי השחתה שחמקה, לא ערך הבל. בכל מקרה, בשביל הערך האחד פעם בחודשיים אין צורך להוסיף את האופציה לתבנית. בכלל, הבעיה היא לא עם סימון ערך הבל בן שבוע, אלא עם סימון ערכי הבל בני פחות משתי דקות. יש אנשים שנוהגים לנטר ולהפריע למפעילים שמנטרים כשהם שמים תבניות מחק על ערכי הבל טריים למדי. זה מפריע ומזה אני מקווה להמנע. רותם 21:35, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אכן, כל הוספה של התבנית לערך הבל חדש היא הפרעה נטו, למרות הרצון הטוב. ‏odedee שיחה 22:15, 16 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
נו זה ברור. הרי אין חולק על כך. השאלה מה עושים כאשר מוצאים ערך כמו מרדוק(להקה). מבחינתי זו הנצחת שגיאת כתיב ואין לה מקום. ברור שזה לא מפריע לאף אחד, אבל הצעד הבא יהיה דף הפניה למילה המזעזעת להשחיט. בכל אופן, לנקודה, הכי נח לשים תבנית "מחק". למי יש כח ללכת לדף בקשות ממפעילים, לבקש בקשה וכו'. זו רק דוגמא שמצאתי במקרה לערך הבל ישן. חגי אדלר 02:30, 17 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
נראה לי שאפשר לסכם שמלבד ערכי הבל באמת באמת ישנים, לא שמים בשום פנים ואופן תבנית מחק על ערך הבל. אפשר לשים בתבנית שתי דוגמאות, אחת לתמונה ואחת לארגז חול או לערך הבל, ונראה לי שזה מספיק. חשוב רק שתהיה הבהרה שזה מיועד רק לערכי הבל ישנים, ואולי אפשר גם לשנות את הנוסח של התבנית. רותם 11:14, 17 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אולי ננסח כך: "תבנית זו נועדה למחיקת דפים אישיים כגון ארגזי חול, ערכי הבל ישנים, ערכים מיותרים כגון כפולים שמוזגו, תמונות וכיוצא באלה בלבד." חגי אדלר 15:51, 17 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

כיתוב לא נכון[עריכת קוד מקור]

לפי מדיניות המחיקה, את התבנית אפשר לשים גם בערכים (ובלבד שהם קיימים יותר משבוע), ולא רק בתמונות, דפים אישיים וכו'. צריך לשנות את הכתוב בתבנית. ‏eytanarשיחהתרומות 23:06, 5 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

ראיתי את הדיון למעלה ובכל זאת מדוע לסרבל???[עריכת קוד מקור]

אינני מבין מדוע ויקיפד רגיל שאינו מפעיל מערכת לא יוכל לעזור בניטור על ידי שימוש בתבנית לערכי זבל/הבל. הצורך בפנייה לדף בקשות ממפעילים מסרבל את תהליך הניטור של הויקיפד המצוי. מדוע לא לעזור לויקיפד המצוי שיוכל בקלות ובלי סירבול מיותר לסמן ערכים למחיקה. סוף-סוף רוב המנטרים הינם ויקיפדים ותיקים שיודעים היטב את ההבדל בין ערך חדש לבין ערך שהוסר תוכנו (כזה שיש צורך לבדוק בגירסאות הקודמות). מניסיוני, הבקשות בדף בקשות ממפעילים נענות פחות מהר בהרבה מאשר ערכים המסומנים עם התבנית. אם בכל זאת, התבנית אינ לשימוש כזה, הרי שיש למצוא דרך אחרת לעזור לויקיפדים לנטר מבלי לסרבל את ביצוע המוטל עליהם. הָאִישׁ וְהָאַגָדָה - חייגו בקליק - יודעים עברית?! 22:29, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

להלן הפעולות שמנטר צריך לבצע כיום אם ברצונו לדווח על מחיקת ערך הבל:
  1. כניסה לערך לקרוא אותו
  2. יציאה מהערך
  3. הקשה על שינויים אחרונים כדי לקבל את דף דיווח המפעילים
  4. הקשה על הקישור לדף בקשות מפעילים
  5. חיפוש הפיסקה המתאימה בין 10 הפסקאות שם, כולל ים מלל קודם
  6. דיווח הערך המתאים, בתקווה שגם זוכרים את שם הערך, וגם מנמקים מה הבעייה בערך
  7. תצוגה מקדימה לראות שהערך הוקש נכון ואינו אדום
  8. שמירה

סה"כ 8 פעולות מייגעות ומעייפות

לעומת זאת בשימוש בתבנית מחק:
  1. כניסה לערך לקרוא אותו
  2. הוספת "מחק|תאור קצר של הבעייה"
  3. שמירה

סה"כ 3 פעולות קצרות ומהירות.

אז אם רוצים כמה שיותר מנטרים פעילים, הגיע הזמן לוותר על הסרבול הזה בדיווח למפעילים. נא לא להמליץ על הסקריפט שעושה זאת, כי יש בו באגים מדווחים. חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ב בטבת ה'תשס"ט • 22:49, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
חגי, עבודה טובה. תודה. הָאִישׁ וְהָאַגָדָה - חייגו בקליק - יודעים עברית?! 22:53, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: כי כמו שרשמו למעלה, זה יותר מפריע למפעילים מאשר עוזר להם. כשמשתמש נוסף עורך את ערך ההבל, זה מאריך ומסרבל את תהליך הפניה למשתמש המשחית. אם משתמש מסויים מעוניין לסייע למפעילים, רצוי מאוד שלא יסמן ערכים מהסוג הנ"ל למחיקה מהירה. גם ככה המפעיל הראשון שיתקל בערך ימחוק אותו. בנוסף, שיקול הדעת בסופו של דבר הוא של המפעיל, כך שלעתים ערך שמשתמש מסמן למחיקה מהירה, לא נמחק, ולכן עדיף לבקש זאת ב"בקשות ממפעילים" שם ניתן לדון בנושא. עמרישיחה 22:58, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
במלים אחרות, אל תעזרו לנו, אנו מסתדרים לבד. אולי נוסיף להנחיות הניטור "משתמשים פשוטים, הניטור שלכם מיותר, נסתדר לבד". רק לא לשכוח למנות עוד 22 מפעילים חדשים. חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ב בטבת ה'תשס"ט • 23:00, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אז בבקשה, תן פטנט אחר לעזור למנטרים. סוף סוף זה מסורבל ובלתי הגיוני שהמנטר יצטרך להתמודד עם הדבר הזה. לגבי אזהרת המשחית, המנטר יודע לעשות זאת וברוב הפעמים מי ששם את התבנית בערך מזהיר את יוצר הערך על כך שהערך נמחק. ואם תגיד זה לא נכון לכתוב שהוא נמחק דקותיים לפני שהוא באמת נמחק אז ניצור תבנית חדשה האומרת שהערך הועמד למחיקה מהירה. הָאִישׁ וְהָאַגָדָה - חייגו בקליק - יודעים עברית?! 23:04, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כמו שאמרתי, רוצים לעזור? אל תשתמשו בתבנית. היא יותר מפריעה מאשר עוזרת (במקרה של ערכי הבל). ניתן לנטר בצורה טובה גם ללא השימוש בתבנית. לפני שהייתי בעל הרשאות, הייתי מנטר ללא שימוש בתבנית, ואף ללא שימוש ב"בקשות ממפעילים". לא הרגשתי בכך שום קושי. רוב המפעילים צופים בדף השינויים אחרונים, מודעים למתרחש ופועלים בהתאם. עמרישיחה 23:12, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
האמת, רק בשל הסרבול הזה הפסקתי לנטר ערכי הבל. שישארו שם ויתנו פרנסה למפעילים... חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ב בטבת ה'תשס"ט • 23:16, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: במילים אחרות אתה אומר את מה שחגי כתב: "אין צורך בפעולת הניטור - לערכים חדשים - של המשתמשים הרגילים. לכך יש מפעילים". אולי באמת צריך להודיע על כך בדף ההנחיות לניטור. הָאִישׁ וְהָאַגָדָה - חייגו בקליק - יודעים עברית?! 23:18, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
כן ולא. הערך לא אמור לשרוד יותר מדי זמן, כי המפעיל הראשון שיתקל בו, ימחק אותו בכל מקרה, אבל אם למרות זאת אתה חש צורך עז לבקש את המחיקה שלו, אתה יכול לבקש זאת ב"בקשות ממפעילים". תמיד טוב שתהיה פעולת ניטור של ערכים חדשים גם מצד משתמשים רגילים, אבל כמו שאמרתי, רצוי שלא לסמן למחיקה מהירה, זה רק מפריע. עמרישיחה 23:24, 7 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
שימוש בתבנית חוסך עבודה למנטר, על חשבון יצירת יותר עבודה למפעיל. אם אתם לא רוצים להשתמש בדף הבקשות - אנא, אל תמשתמשו בתבנית, אלא עזבו את הערך בשקט, גם ככה הסיכויים שהוא ישרוד יותר מכמה דקות הם נמוכים, והסיכויים שישרוד יותר מכמה שעות הם אפסיים. יש חובה במפעיל לצורך מחיקת הערך, אבל אין שום חובה בנוטר, והרצון להקל על עצמכם בביצוע פעולה שככל הנראה די מיותרת, על חשבון אנשים אחרים הוא לא יותר מצרות עין. דניאל צבישיחה 10:49, י"ב בטבת ה'תשס"ט (8.01.09)
דניאל, הוא אשר אמרתי, אתם לא רוצים עזרה, לא צריך. רק לא רוצה לראות פוסטים כמו "אין מספיק מפעילים, ואלה שיש לא עומדים בנטל". וראיתי... חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ב בטבת ה'תשס"ט • 13:22, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
עזרה תמיד מתקבלת בברכה, אבל אם אתה מתנה את מתן העזרה שלך בשימוש בתבנית המפריעה הזו, אולי באמת עדיף שלא תעזור. יש חלקים אחרים לניטור חוץ ממחיקת ערכים, וכמובן שיש דברים אחרים לעות בוויקיפדיה מלבד ניטור. דניאל צבישיחה 13:26, י"ב בטבת ה'תשס"ט (8.01.09)
מה הבעיה פשוט להוסיף את כפתור ,"מחק" למונובוק שלכם? ככה בשביל להוסיף בקשה לבקשות ממפעילים צריך רק לחיצה אחת בתוך הערך. לירן (שיחה,תרומות) 12:36, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
אם אתה מדבר על הסקריפט שנמצא ב"העדפות שלי", הוא שורץ באגים. חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ב בטבת ה'תשס"ט • 13:13, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
להלן הפעולות של מ]עיל שברצונו למחוק ערך הבל:

אם השאירו את הערך כמות שהוא:

  1. להיכנס לערך
  2. ללחוץ על כפתור המחיקה
  3. (לראות שאין אזהרה על גירסאות קודמות)
    לכתוב תקציר מחיקה (אם התקציר האוטומטי לא מספיק) וללחוץ אנטר
  4. להיכנס ליומן המחיקות, לאתר את הערך ולראות את שם יוצר הערך
  5. להיכנס לדף השיחה ולתת אזהרה
  6. להסיר את הבקשה מדף הבקשות (אם קיימת)

אם מישהו שחשב שהוא עוזר הציב תבנית מחיקה בערך:

  1. להיכנס לערך
  2. ללחוץ על כפתור הגרסאות הקודמות
  3. לבדוק מה הגירסא הקודמת
  4. ללחוץ על כפתור המחיקה
  5. לכתוב תקציר מחיקה (מאחר והתקציר האוטומטי לא עובד כשיש יותר מתורם אחד לערך) וללחוץ אנטר
  6. להיכנס ליומן המחיקות ולאתר את הערך
  7. להיכנס לדף יצירת הערך
  8. להיכנס לדף הצפייה בגרסאות המחוקות ולמצוא את שם הכותב
  9. להיכנס לדף שיחתו ולתת אזהרה

אז כל הכבוד לנמטר שחסך לעצמו כמה פעולות, אבל הוא ייצר לי עוד יותר. ואגב, חגי, אני יכול לקצר לך מאוד את התהליך: במקום שלבים 2-4 ("יציאה מהערך"?!) כתוב וק:במ בתיבת החיפוש, במקום שלב 5 השתמש בתוכן העניינים, ובמקום הספק שמא אתה זוכר את שם הערך, השתמש בהעתק-הדבק. דניאל צבישיחה 13:48, י"ב בטבת ה'תשס"ט (8.01.09)

דניאל, אתם בכל מקרה בודקים גרסאות קודמות, גם אם המבקש הוא מוכר ותוכן הערך גלוי בגרסה הנוכחית? אני לא מבקש שתאמין לי, רק תמה לשם מה הכפילות הזו? חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ב בטבת ה'תשס"ט • 14:10, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
חגי, הסבירו לך מדוע השמוש בתבנית מוסיף עבודה מפעילים , זאת עובדה. מה לעשות?
להוכיח שלא? אבל כן.
לצאת בקריאה נרגשת שמי שרצה להיות מפעיל שיעשה פי שמונה פעולות? למה? למה? למה? הרי מי ששם תבנית מחיקה עושה זאת במטרה לעזור בניטור ולא כדי להספיק לשים את התבנית מהר מהר לפני שיספיקו למחוק את הערך, כדי שיראו כי הוא גם מנטר. אולי נציע שכל מפעיל יצטרך לעשות את כל הפעולות עם מסמר חלוד באוזן ("בעיה שלו, הוא בחר להיות מפעיל...").
לאור המצב המיליטנטי אצטט משהו מבה"ד 1 :"דבקות במשימה לאור המטרה" חשבו שנית מהי המטרה, מה המשימה והאם המשימה של הנחת תבנית המחיקה משרתת את המטרה.--‏sir kiss שיחה 14:23, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
הסבירו, הבנתי, וגם אמרתי שאני לא מנטר ערכי הבל. לא כעונש למישהו, אלא בגלל שאין מנגנון ידידותי למנטר. זה הכל. מטרת הדיון פה היא להבין את התהליכים, ולראות אם אפשר ליצור משהו ידידותי לשני הצדדים. ממה שאני מבין עד כה, המפעילים בכלל מעדיפים שלא יהיה שום דיווח. הם מסתדרים לבד, והבקשות בדף המפעילים רק מעיקות, כי צריך גם לקרוא ולמחוק אותן. אני צודק? מי יודע, אולי יש כאן מהנדס תהליכים שקורא מה שכתוב ויבוא עם רעיון יעול. להגיד "ככה זה" מכאן ועד עולם, היא לא דרך התפתחות האנושות. חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ב בטבת ה'תשס"ט • 14:30, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
אם אתה שואל אותי, באמת עדיף שלא יהיה שום דיווח. מילא אם מישהו נמצא כאן בשעות שאין אף מפעיל, ומסמן מספר ערכים למחיקה כדי שכשייכנס מפעיל הוא ימצר את הכל מוכן. אבל אם אתה מסתכל בשינויים האחרונים, ורואה שב-5 דקות האחרונות, 3 מפעילים שונים מחקו ערכי הבל, אז כן, גם הדייוח ב"בקשות ממפעילים" הוא מיותר, וכמו כל דבר מיותר אחר - רק מפריע. דניאל צבישיחה 14:35, י"ב בטבת ה'תשס"ט (8.01.09)
לא צריך ללכת לקיצוניות השנייה של שום דיווח. לדעתי אם כבר עברו עשר דקות, רבע שעה וערך הבל חמק מתחת לרדאר של המפעילים לבקש מהם. זה לא תסריט דמיוני אלא מציאות שנתקלים בה מדי פעם לפעם שערך זבל מפוספס.--‏sir kiss שיחה 14:40, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

הצעה לסדר[עריכת קוד מקור]

  1. לא מציבים תבנית מחק על ערך בשעה הראשונה לקיומו, מתוך תקווה שממילא יעלה בחכתו של מפעיל
  2. אם חלפה שעה ומפעיל לא ניטר את הערך, מותר להציב תבנית מחק על מנת להסב את תשומת ליבם של המפעילים לערך שראוי למחוק
  3. פרט לערכי הבל מובהקים, יש לנמק בתבנית המחיקה מדוע יש למחוק את הערך מלכת אסתר - שיחה 15:14, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
ולמה לא לתקן את הבאגים בסקריפט או ליצור משהו חדש שיעזור למשתמשים הרגילים לנטר גם ערכי הבל חדשים. אני מאמין שלטובי המתכנתים מבינינו יש פתרונות קסם שלא יצריכו אותנו לנדוד מברירת מחדל אחת לחברתה. אם גם הצבת תבנית מחק אינה ראויה וגם בקשה בדף המיועד אינה בעדיפות ראשונה, למה לא ליצור משהו יותר ידידותי - כלשון חגי - למנטר. הברירה לבדוק אם הערך נותר שעה או לא, עצם הבדיקה מקשה על המנטר. ואם בכל זאת אין מי שירים את הכפפה ליצור פתרון אחר או שכלל לא דרש פתרון אחר (כלומר: המפעילים אומרים: "לא צריכים אותכם לנטר ערכים חדשים) אז בבקשה כיתבו באותיות גדולות וברורות בדף ההנחיות למנטר (אם יש כזה): עבודת ניטור של המשתמש הרגיל שאינו מפעיל איננה לנטר ערכים חדשים. למה להסתיר מדיניות עובתית מתחת לפני השטח הרשמי?. הָאִישׁ וְהָאַגָדָה - חייגו בקליק - יודעים עברית?! 19:02, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
דרך אגב: בדף הבקשות ממפעילים כתוב ששיש אפשרות להציב את התבנית אך מומלץ לא להציב את התבנית בערך הקיים פחות משבוע. כלומר: ההצעה להציבה בערך שקיים יותר משעה פשוט אינה מקובלת לפי ההוראות שם ומאידך אינני מבין מדוע רק "להמליץ" על אי הצבת התבנית. אם זה באמת מפריע למפעילים, בבקשה שיאסרו את הצבת התבנית. למה לכתוב שיש אפשרות כזאת כשהאפשרות אינה מועילה ואף מפריעה. הָאִישׁ וְהָאַגָדָה - חייגו בקליק - יודעים עברית?! 19:22, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
אגב, אפשר בינתיים להוסיף את השורה הזאת <categorytree hideroot="on" mode="pages">קטגוריה:ויקיפדיה: למחיקה מהירה</categorytree> לדף בקשות ממפעילים ואז הטקסט ישתכפל באופן אוטומטי לשם. החסרון הוא שהוא לא יופיע ברשימת המעקב (אבל נראה לי שממילא המפעילים נכנסים לשם כדי לראות מה קורה ולא מסתמכים רק על רשימת המעקב).
סביר להניח שאפשר לכתוב בתבנית קוד שכותב לתוך הדף במקום רק לשכפל. מישהו יודע אם אפשר לשלב JS לתוך התבניות? תומר א. - שיחה 02:53, 9 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

תקלה בסקריפט שמוסיף לשונית מחק[עריכת קוד מקור]

זה הבאג שדיווחתי ליוני. חגי אדלרשיחהל-115 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ג בטבת ה'תשס"ט • 21:18, 8 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

ב-IE7 הסקריפט הזה משמיד את קיפולי התבניות כמו למשל ב{{היסטוריה של סין}}. לאחר שהסרתי אותו, הקיפול חזר. אני גם לא רואה היכן בכלל הוא הוסיף לשונית... לטיפולך אודה. חגי אדלרשיחה • חג חנוכה שמח! • השתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • א' בטבת ה'תשס"ט • 02:42, 28 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

כפתור מחיקה רק למפעילים[עריכת קוד מקור]

ערן, נראה לי שהפתרון שיישמת לא עובד. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:06, 27 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

נסה רענון עמוק. אם זה עדיין לא עובד, האם לא עובד במובן שזה מוצג גם למשתמשים שאינם מפעילים, או שלא מוצג אפילו למפעילים? ערן - שיחה 20:27, 27 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]
גם אחרי רענון עמוק וניקוי קבצים שמורים בכרום, אני לא רואה את הכפתור. דרך אגב, רעיון נחמד! :-) ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!21:08, 27 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

שמתי {{למחוק}} על איזו תבנית בארגז חול שלי. יש לי ארגזי חול אחרים שהשתמשו בתבנית. חשבתי שכשאגיע לתקן אותם הם ירמזו לי באיזהשהוא אופן שהם משתמשים בתבנית מחוקה/לא תקנית, משהו... מה שקרה בפועל זה שהופיעה תיבת ה"למחוק" בגדול בכל הדפים שהשתמשו בתבנית! וחלק מהם אף נמחקו לשעה קלה ע"י הגורם המוסמך! זה בוודאי לא כוונת התבנית. האם ניתן לתקן את התבנית? kotz - שיחה 11:50, 22 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

אם רוצים להשתמש בתבנית כדי למחוק דף שמוכלל בדפים אחרים יש להוסיף noinclude בדומה לתבנית.
לעיתים נוצר צורך להוסיף טקסט לתבנית אך לא מעוניינים שטקסט זה יופיע בערכים בהם מוצגת התבנית. לדוגמה, את הוראות השימוש בתבנית לא נרצה להציג בערכים עצמם. דוגמה נוספת: אם נרצה לקטלג את התבנית בקטגוריית תחזוקה כלשהי, לא נרצה שהערכים המשתמשים בתבנית יקוטלגו אף הם לקטגוריית התחזוקה. במקרים אלו נוסיף את הטקסט או הקטגוריה בתוך תגיות <noinclude></noinclude>. לעיתים מעוניינים בדיוק בדבר ההפוך: להוסיף טקסט לתבנית אך אנו מעוניינים שיוצג אך ורק בדפים שכוללים את התבנית, אך לא בתבנית עצמה (למשל כשרוצים שהדפים שכוללים את התבנית ייכנסו לקטגוריה). במקרה זה יש להוסיף את הטקסט הרצוי בתוך תגיות <includeonly></includeonly>.


ערן - שיחה 13:50, 28 בספטמבר 2012 (IST)[תגובה]

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
לדעתי יש לשדרג את {{למחוק}} בכך שה{{מפעילים}} יקבלו תיוג מכיוון שכששמים את התבנית הזאת בכל מקום ובכל זמן - אף מפעיל לא מסתכל על התבנית זו כלל למשך כשלוש שעות. תודה, BDaniel - שיחה 21:31, 7 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]

מה? זה ישר נרשם בדף בקשות המפעילים! בורה בורה - שיחה 07:33, 8 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]
נגד מהסיבה שבורה בורה כתב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:11, 8 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]
נגד מהסיבה שבורה בורה כתב. בנוסף, לא בכל המקרים שמשתמשים בתבנית יש למימד הזמן קריטיות ומחיקה של חלק מהדפים גם אם מתבצעת לאחר יום מהצבת התבנית לא מייצרת נזק. Nimrodbr - שיחה 09:45, 8 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]
בורה בורה, יונה ב. ו-Nimrodbr, המפעילים לא מסתכלים בקטגוריה ומוחקים את הדף רק אחרי כשלוש שעות ולפעמים יותר. תודה, BDaniel - שיחה 14:13, 8 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]
יש לך טעות בהבנה איך זה עובד. המפעילים לא נכנסים לקטגוריה מידי פעם לראות אם יש שם משהו, אלא ברגע שהקטגוריה לא ריקה, הערכים מופיעים בדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים. אתה מוזמן לנסות להציב את התבנית בדף השיחה שלך ולראות מה קורה (כמובן תרשום בסיבה שלא ימחקו לך אלא שזה לצורך בדיקה). וכמו שלא כל פעם שמוסיפים ידנית ערך למחיקה או בכלל בקשה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים מתייגים את המפעילים, אין סיבה לעשות את זה כאן. וכמו שבקטגוריה יש ערכים שממתינים מספר שעות למחיקה זה קורה גם עם בקשות אחרות. זה המצב וזה לא כזה קריטי כדי להטריד את כל המפעילים 5 פעמים בממוצע ביום בשביל למחוק דף שסומן למחיקה מהירה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:27, 8 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]
כנ"ל. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 13:42, 13 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 02:44, 16 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]

היום, עם הסקריפטים שמאפשרים לשלוח את הערך הרלוונטי למחיקה דרך הלשונית + הסבר, התבנית הזו מיותרת. אני אישית מתעלמת מבקשות כאלה בדרך כלל - במקום שאני אוכל למחוק את הדף ישירות מבקשות ממפעילים + הסיבה, אני צריכה להיכנס לערך, להבין למה המשתמש ביקש למחוק את הערך, ורק אז למחוק. התבנית הזו כמעט לא בשימוש, וכשהיא בשימוש - היא רק מפריעה. • צִבְיָהשיחה • כ"ח באלול ה'תשע"ז 14:28, 19 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

אין לי מושג על איזה סקריפט את מדברת. בכל מקרה, אני שמח שיש שלב ביניים שנותן לי מרווח לבדוק מה הסיבה שביקשו למחוק. לפעמים היא באמת לא מוצדקת. ‏DGtal‏ - שיחה 14:35, 19 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
אין לך ליד "גרסאות קודמות" לשונית שמאפשרת לשלוח לחסימה/הגנה/מחיקה/הסתרת גרסה? (כזו: שיחת מדיה ויקי:Gadget-DeleteRequest). זו אפשרות שאפשר לסמן אותה בהעדפות/גאדג'טים/ניטור. אם כי נראה לי שכיום זה כבר ברירת מחדל, כי הלשונית מופיעה לי למרות שזה לא מסומן אצלי בהעדפות.
כמו כן, יש פעמים שאני בודקת את הערך ויש פעמים שלא. תלוי מי שלח אותו, מה התוכן שלו וכן הלאה. גם למשתמשים עדיף להשתמש בלשונית ולא בתבנית. הם אולי לא מודעים לקיומה של הלשונית. • צִבְיָהשיחה • כ"ח באלול ה'תשע"ז 14:40, 19 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
מודעים ללשונית והיא בהחלט נוחה, אבל לעתים התבנית עדיפה, למשל כאשר יש צורך בהסבר ארוך. יש מקום לאפשר גם וגם. בורה בורה - שיחה 14:42, 19 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
בעד התבנית. לדעתי התבנית הזו מאוד שימושית. אני משתמש בה לפעמים. יוניון ג'ק - שיחה 02:28, 20 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
נראה לי שהלשונית נמצאת רק אצל מפעילים. התבנית שימושית לעורכים ללא הרשאות. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:43, 20 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
הלשונית היא לא רק למפעילים. בבקשה תיכנס לקישור שצירפתי: כתוב שם בפירוש שמדובר בתוסף למשתמשים שהם אינם מפעילי מערכת. חבל שיש בויקיפדיה תוספים שונים שדי עוזרים להתנהלות בה והרבה משתמשים לא מודעים אליהם. • צִבְיָהשיחה • כ"ט באלול ה'תשע"ז 12:06, 20 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
הלשונית היא לא רק למפעילים. גם אני משתמש בה לפעמים, אמנם אני משתמש גם בתבנית אבל אשמח לעבור לשימוש בלעדי בלשונית, הרבה יותר קלה לשימוש ונוחה. אופק ~ הכל טוב? ~ חברים של כולם בעולם ~ בורח 12:14, 20 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
הלשונית עדיין לא בשימוש רחב, יש רבים שעדיין משתמשים בתבנית ואני לא רואה כל סיבה לוותר עליה בשלב זה ולמחוק אותה. Lostam - שיחה 15:50, 20 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
טוב, הסרתי את התבנית. אבל כעת אני תוהה מדוע הלשונית היא לא ברירת מחדל לכולם. היא לא מציקה עם אפס חסרונות. • צִבְיָהשיחה • כ"ט באלול ה'תשע"ז 16:31, 20 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

אשמח לעזרה טכנית ממי שמבין בתבניות. צריך להסיר את הפס הכחול בתבנית בצד שמאל, שבתבניות אחרות (כמו תבנית:איחוד), משמש לקישור לדיון. בנוסף, צריך לצמצם את הרוחב ב20-30 אחוזים כי היא רחבה מידי. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 21:30, 31 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]

נגד צמצום הרוחב או שינוי העיצוב. כל התבניות מהסוג הזה צריכות להיות בעלות עיצוב ורוחב אחידים. בורה בורה - שיחה 01:20, 1 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
זו תבנית עם זמן מחצית חיים קצר, אפילו קצר מאד: כשהנחתה מוצדקת, היא תעוף קיבינימיני יחד עם הדף שיימחק, וכשהיא מונחת בטעות, התבנית תוסר מהדף. השקעה והתעסקות בזוטות בעיצובה היא בזבוז זמן. קיפודנחש 02:14, 11 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
אחרי (1, 2, 3, 4, 5, 6!) פעמים, כשהייתי צריך לעשות זאת שוב חשבתי ליצור תבנית לזה... מתייג את המפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:.--שלום1234321אפצישיחה • י"א בטבת ה'תש"ף 19:03, 7 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

אני תומך. תוכל להציע נוסח בטיוטה. קובץ על ידשיחה00:46, 9 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
אם הבנתי נכון מה שאמרת, תבניות מסוג זה לא דורשות דיון באולם הדיונים. אנו מתרכזים בתבניות שמופיעות בתוכן. תבניות לדפי שיחה, דפי משתמש, דיונים וכן הלאה הן מחוץ לסקופ של הדף הזה. קיפודנחש 02:34, 9 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
אמנם לא "צריך" לדון בתבניות מסוג זה אבל אני רוצה שיתנו לי משוב על התבנית. קובץ על יד, הטיוטה לתבנית נמצאת בדף משתמש:שלום1234321/טיוטה 4.--שלום1234321אפצישיחה • י"ב בטבת ה'תש"ף 14:38, 9 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
היי, לא הבנתי למה הכוונה בהסרת התבנית. למיטב הבנתי היא מיועדת לסימון דפי הבל שאין בהם צורך, כגון דפי משנה של משתמש, הבל, קבצים לא בשימוש שאינם צורך בנבירה בהיסטוריית גירסאות. לכן לא ברורה לי המצאת התבנית הנוספת: או שמשתמשים בתבנית הקיימת או שמוחקים אותה. אשמח גם אם אחד המפעילים יסביר את השיקול מאחורי זה, ומה נוח יותר לעבודה: שימוש בתבנית או עדכון בדף הבקשות (לדעתי זה היינו אך). טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 22:57, 9 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
עכשיו גיליתי שיש תבנית קיימת: תבנית:שימוש שגוי בתבנית למחוק, אבל כמעט לא משתמשים בה. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 23:49, 10 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
כנראה יש סיבה שלא משתמשים בה, ומאותה סיבה עצמה התבנית המוצעת מיותרת גם היא. אם מישהו השתמש ב"למחוק" בצורה שגויה פעם אחת, ניחא, אפשר לדלג ולעבור לשיר הבא. אם מישהי עושה זאת כמנהג, עדיף להסביר לה בדף שיחתה על ידי דיבור ממש, לא על ידי הזרקת תבניות. נכון שהרעיון הזה יכול אולי להישמע מהפכני, אבל לדעתי עדיף לקיים דיאלוג עם עורכים אחרים בעזרת דיאלוג, לא בתבניות. המנהג של "להטיל תבנית וללכת" נהייה דומה יותר ויותר לטלמרקטרים שמתקשרים אליך בלי שביקשת ומזמזמים לך באוזן הקלטות שלא רצית לשמוע.
זה מתאים אולי לדיבור עם משחיתים וכן הלאה, אבל לא כדי להסביר את נהלי העריכה הנכונים לעורכים פעילים, מה גם שמדובר כאן ברוב המקרים באנשים שעוסקים בניטור, או עושים את צעדיהם הראשונים בניטור - עם אנשים אלו עדיף לדבר, לא להספים בתבניות.
לא שאין תבניות דפשיחה מועילות, כמו למשל {{חתימה}}, {{הזחה}} וכן הלאה, אבל כאן, זה סוגשל קצרנות, כאשר התבנית משולבת בתשובה/תגובה אנושית, לא משהו שזורקים בדף שיחה של מישהי והולכים הלאה. (במאמר מוסגר אציין שהקישור שהובא בראשית הדיון הזה כדי להדגים למה התבנית רצויה, מוביל לשומקום - אם מישהו יראה דוגמה למקום בו לדעתו התבנית הזו הייתה עוזרת, אשמח להשתכנע, או לטעון שלא כך הוא).
אמ;לק: אין לי התנגדות לתבנית, יש לי התנגדות לשימוש בה. אם מישהי משתמשת ב{{למחוק}} בצורה שגויה, היכנסי בבקשה לדף שיחתה, ופתחי עמה בדיאלוג ממש. (לא חוק ולא ציווי - רק ה-0.02 ₪ שלי).
תוספת מאוחרת: עדכנתי את התיעוד של {{למחוק}} (שלום: זה מה שהיית צריך לעשות מלכתחילה, לדעתי), ואם נורא נורא נורא בוער למישהו בעכוזו להשתמש בתבנית דפשיחה דווקא, אמליץ להשתמש ב{{למחוק/תיעוד}}, או טוב יותר: פתחו בדיאלוג עם העורכת, וכוונו אותה לקרוא את התיעוד הזה בדף התבנית. (וכמובן, רצוי להמשיך לשפר את התיעוד). קיפודנחש 01:07, 11 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
קיפוד, תודה על הרמת הכפפה, כך ברור יותר השימוש בתבנית. אני מודה שזה חידש לי ולא הכרתי את הנהלים של התבנית, אקפיד יותר. נצל"ש, שאלתי בדף השיחה לגבי תיקונים קלים בתבנית אך הם עדיין לא בוצעו. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 01:41, 11 בינואר 2020 (IST)[תגובה]
תודה, טעיתי.--שלום1234321אפצישיחה • ט"ו בטבת ה'תש"ף 05:48, 12 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 10:24, 12 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

מחיקה מהירה באמצעות תב:מחק או תב:למחוק - העברה מהמזנון[עריכת קוד מקור]

מזה זמן רב שמטרידה אותי פרוצדורת בקשת מחיקת ערכים במחיקה מהירה דרך {{מחק}} או {{למחוק}}. איני מבין מה הבעיה בדרך הפשוטה של בקשה מסודרת בדף בקשות ממפעילים, או בקיצור הדרך alt+shift+d. השימוש בתבניות הנ"ל אינו מועיל כמעט דבר. מה שמפריע בו ביותר, זה שכמפעיל איני יודע מי ביקש את המחיקה (זה יכול להיות טרול מזדמן, או משתמש מתחיל וחסר ניסיון בניטור), וגם איני יודע מהי הסיבה המחייבת את המחיקה המהירה, לדעת המבקש אותה. במקרים רבים אני מעוניין להתרשם מהו הערך שעליו ביקשו מחיקה, ואני רואה שהערך מרוקן ובמקומו מופיעה התבנית, ועליי לנדוד לגרסאות אחרונות. לעומת אלו, בבקשה רגילה בבקשות ממפעילים, הכול גלוי וידוע (המבקש והסיבה), או נגיש בהקלקה אחת (תוכן הערך). אני יודע שנקודה זו הפריעה בעבר למפעילים רבים (אוכל לספק דוגמאות, אם יש צורך), אך בינתיים לא נעשה בזה דבר. אני מבקש לשלול את השימוש בתבניות אלו, כמדיניות כתובה או אף במחיקת התבניות. אתייג את המפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף: לשמוע את דעתם בסוגיה. קובץ על ידשיחה04:38, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

דעתי כדעתך. עדיף בהחלט לבקש בדף בקשות למפעילים. --‏Yoavd‏ • שיחה 06:16, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אני גם מעדיף בקשת מחיקה דרך דף בקשות ממפעילים, אבל לא שולל באופן מוחלט את השימוש בתבניות אלו. כאשר משחזרים דף, או מעיינים בהיסטוריית הגרסאות המחוקות, קל להבין ממנה מי ביקש את המחיקה, למה ומי המפעיל שמחק. לכן לדפים שאינם ערכים, ובפרט תמונות, תבניות וקטגוריות, אני לא חושב שאפשר לקבוע באופן חד שהמגרעות של השימוש בתבנית משמעותיות יותר מהיתרונות בה. ערן - שיחה 06:36, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אני מוצא את זה שימושי, לדוגמה בערכי הבל, שגוגל בטעות לא יאנדקס את הדף. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 07:10, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
הסיבה למחיקה היא הסיבה המופיעה בפרמטר סיבה. לדוגמה: {{למחוק|"ז'2 שולטטטים!!!!!" זה לא ערך}}. ואני מוצא טעם לפגם בתיוג 36 מפעילים, ואף ויקיפד שאינו מפעיל, להשתתף בדיון על הצעה שתהפוך את העבודה של המפעילים לקלה יותר ואת של המנטרים לקשה יותר. חוץ מזה, היו כמה דיונים בנושא אז מה יש לחדש. בברכה, גנדלף - 07:57, 07/06/20
כמפעיל זה לא באמת משנה לי. בכל מקרה שאני רואה בקשת מחיקה, למעט אם כבר משם הערך המופרך ברור שזה למחיקה מהירה, אני אבדוק את הגרסאות האחרונות במהירות. לא פעם אמרתי לא לבקשה למחיקה מהירה גם אם זה ברור למי ששם את התבנית שזה צריך להימחק והזהות של מבקש הבקשה לא רלוונטית במיוחד, למעט אולי לשלב אחרי הפעלת שיקול הדעת המתחייב שאז ייתכן שאסביר את ההתנגדות שלי קצת אחרת לסוגי עורכים שונים. אציין שנדיר מאוד לראות טרולים שמים מחק. ‏DGtal‏ - שיחה 08:16, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אולי הוספת חתימה אוטומטית בתבנית תעזור? אפשר גם לצרף קישור להיסטוריית הדף בתבנית (יש בוויקישיתוף). התבנית הרבה יותר נוחה למי שמניח אותה. Geagea - שיחה 08:33, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
לא כדאי, כי התבנית עם החתימה עשויה להופיע במרחב הראשי. אפשר שתופיע בהערה נסתרת המוצגת בקוד המקור בלבד, אם זה מקל על מישהו. בברכה, גנדלף - 09:07, 07/06/20
כשהייתי מפעיל, בכל בקשת מחיקה (בכל דרך שהיא) - הייתי בודק היסטוריה, ומנסה להבין האם אני הייתי מבקש בקשת מחיקה שכזאת. זה נראה לי בסיסי. משום כך אני תומך בהשארת התבנית, שמקילה על המנטרים. Shannen - שיחה 09:37, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אני מסכים וגם אני בודק בהיסטוריה. אני רק לא חושב שהתבנית מקילה על המנטרים. יש היום גדג'ט שלחיצה עליו פותחת חלון להזין סיבה ושולחת בקשה לבקשות ממפעילים. השימוש בה, הרבה יותר מהיר ונוח מלפתוח את הערך לעריכה, לרוקן את הערך, לשים תבנית מחק ולשמור. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:17, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
בעד תיחום השימוש בתבנית לערכי הבל מוחלט בלבד שהישארות התוכן בהם (עד שיהיו מפעילים זמינים) הינה מזיקה ביותר, והתבנית נועדה להחליף את התוכן. השימוש הנרחב בתבנית בערכים לגיטימיים, כאמור, מעצבן ומקשה על המפעילים לקבל תמונה ברורה בפרק זמן קצר. eli - שיחה 10:30, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
השאלה אם לרוקן את הערך בזמן שהוא ממתין למחיקה אינה תלויה בשאלה כיצד לבקש את המחיקה. הגאדג'ט אכן מומלץ ולרוב המנטרים משתמשים בו. בברכה, גנדלף - 10:50, 07/06/20
אני מתנגד לשימוש בתבנית במרחב הערכים, מכמה סיבות
  • התבנית כותבת בפירוש במרחב הערכים שהערך הזה הוא ערך הבל. מי שמחליט אם הערך הוא ערך הבל או לא הוא המפעיל
  • צריך לתת מקום לדון למה הערך הזה הוא ערך הבל (או ראוי למחיקה מהירה). המקום הסביר להגיב בו הוא בצמוד לבקשת המחיקה.
  • במקרה שהערך אכן נמחק בקשת המחיקה לא מתועדת (כי העריכות בדף מחוק מוסתרות מעיני הציבור)
  • מי שרוצה לעקוב אחרי בקשות מחיקה מתקשה לעשות זאת. מעקב אחרי קטגוריה הוא קשה יותר מאשר מעקב אחרי דף הבקשות.
  • המנטרים והמפעילים שעובדים ביום־יום על ניטור (לא כאלו שבאים פעם בכמה זמן כדי להצדיק את ההרשאות שלהם) יסכימו אתי, כמעט בוודאות. בברכה, דגש חזק - שיחה 11:11, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
לא הבחנתי שהתבנית כותבת בפירוש במרחב הערכים שהערך הזה הוא ערך הבל.
בדף התבנית כתוב שהתבנית מיועדת להנחה ב:
  • דפים במרחב המשתמש שלכם (אך לא במרחב שיחת המשתמש שלכם!)
  • דפים שיצרתם בטעות, ואף אחד אחר מלבדכם טרם ערך אותם
  • הפניות שנוצרו אחרי העברת דף שנוצר בשם שגוי, לשם הנכון – יש לוודא לפני כן שאין קישורים פנימיים לדף ההפניה. אם יש כאלו, יש לתקן אותם לקישור לשם הדף הנכון לפני הנחת התבנית
ובנוסף: כתוב שם שאין להשתמש בה כדי לבקש מחיקת ערכי הבל.
יש להיצמד להנחיות האלו, ולחייב מילוי פרמטר |סיבה=.
לקישור שמופיע בדף בקשות ממפעילים יש להוסיף קישור לגרסה לפני אחרונה, יחד עם (היסטוריה | יומנים | דפים מקשרים | מחיקה | מחיקה עם הסיבה).
חזרתישיחה 11:37, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
מש:חזרתי: הדיון כאן היה על שימוש בתבנית למחיקת ערכי הבל, ולכן כתבתי שהתבנית מעידה על הערך כהבל.
מש:קובץ על יד: אני מסכים שצריך לתחום את התבנית מחוץ למרחב הערכים באופן מוחלט. אני עושה בה שימוש במרחב הערכים רק במקרה שטרול מעלה ערך חדש. הסיבה לכך היא למנוע ממשתמשים אחרים לעבוד על הערך לחינם – חסום זה חסום.
ועכשיו אגלה לך ולמפעילים אחרים סוד קטן: בעוונותי הרבים כתבתי לפני זמן לא רב מסנן השחתות, שדג את כל אלו שמשפריצים תבנית {{למחוק}} או את ההפניות שלה (מחק, Delete, למחיקה) ומציג להם את האזהרה הבאה:

⧼Abusefilter-warning-Deletion-template⧽

על פי בדיקה במסנן, לרובם זה עזר ולמיעוטם זה לא עזר. אם יוחלט לאסור את השימוש במרחב הערכים – אפשר יהיה פשוט לשנות את ההגדרה של המסנן ולמנוע את העריכה במקום רק לבקש יפה. דגש חזק - שיחה 18:29, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
כבר בוצעו הרבה פניות "יפות" בעבר, אך משום מה יש שמשתמשים עם זה בכל זאת. או שמתעלמים, או ששוכחים, או שהם חדשים ואינם יודעים. אם לא תהיה תבנית, יהיה שקט. למקרים של טרולים, אולי כדאי לשים תבנית אחרת בראש הערך, שתספר על כך שהערך נשלח לבקשת מחיקה. זה גם יעזור בשביל ההיסטוריה של הערך שיידעו מי ביקש ומתי (שזה אחד היתרונות שהוזכרו לעיל לתכנית {{למחוק}}). בתור מפעיל שמחק אלפי דפים במהלך השנים האחרונות, אני יכול להעיד כי ההבדל בין מחיקה בדרך המוצעת לבין מחיקה דרך התבנית, הוא הבדל גדול ומשמעותי, וכל מי שהתנסה בכך או שמבין את ההשלכות, יכול להסיק זאת בעצמו בקלות. קובץ על ידשיחה18:44, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אה, שכחתי לציין: כשסימנתי ערך של טרול עם התבנית זה היה בנוסף על בקשת מחיקה בוק:במ. אחזור שוב, אפשר למנוע את ההצבה במרחב הערכים במקום למחוק את התבנית. אין שום בעיה להשתמש בה במרחב משתמש, קטגוריות וכו'. זו כבר שאלה של נוחות המבקשים מול נוחות המוחקים. דגש חזק - שיחה 18:51, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
זה נשמע לי קצת כמו: "אוי אוי אוי, אני צריך לבדוק גרסאות קודמות"... מי שלא אוהב לבדוק, שלא יבדוק ושלא ימחק. ולא צריך "להזהיר" עורכים מסכנים שאולי הסתבכו קצת עם הנהלים והגישו את הבקשה בשני עותקים במקום שלושה, ובלי חתימת נוטריון. ראובן מ. - שיחה 19:01, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
מסכים עם קובץ על יד ועם דגש חזק. מה שייעל את עבודת המפעילים זה מבורך. חוץ מזה שהרבה יותר קל לבקש מחיקת דף דרך "מחיקה" בתפריט "עוד" (יש לסמן את "הוספת לשוניות "מחיקה", "הגנה", "חסימה" ו"הסתרת גרסה" כדי לבקש בדף בקשות ממפעילים" בהעדפות/גאדג'טים/ניטור). חזרתישיחה 19:39, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
בעבר השתמשתי בתבנית "למחוק" כדי להסיר תוכן פוגעני, וגם כתבתי זאת בתקציר העריכה, יחד עם הודעה בבקשות ממפעילים. יש מקרים שילדים מעלים ערכי הבל ובהם קללות ו"איחולים" אחרים ועל הצד שעלול להיפגע צריך להגן, בטח בגילאים האלה. לפעמים לוקח למפעילים זמן לענות וזו הדרך שלי לסמן שמה שהיה שם קודם הוא פוגעני. אלעדב. - שיחה 21:58, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
nevuer, בחייך. בוא נעביר למפתחים החלטה שבשביל למחוק דף צריך להקיש 7 פעמים על כפתור המחיקה. מי שלא רוצה, שלא ימחק.
הסרקזם על האזהרה הוא לא במקום: זו לא "אזהרה" במובן של איום, אלא אזהרה במובן של נורת אזהרה. כזו שמופיעה אם אתה מכבה את האוטו ומשאיר אורות דלוקים, כזו שמופיעה לפני בעלי חיים חוצים או משהו בסגנון. למעשה, אם אתה מעוניין להתלוצץ, אמצא לך "אזהרה" נוספת:
אזהרה: אתם עורכים גרסה ישנה של דף זה. אם תשמרו את העריכה, כל השינויים שנעשו מאז גרסה זו יאבדו.
כולה התרעה (ולא התראה, דרך אגב. לחובבי העברית מומלץ ללמוד על ההבדל שבין השתיים) על כך שייתכן שצורת הבקשה שגויה. לא מעבר. דגש חזק - שיחה 23:41, 7 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
באופן כללי עדיף לא לשנות "מסורות" שהתקבעו אם אין צורך אמיתי, כי לאנשים יש הרגלים של שנים וזה יוצר בלאגן. אני נוטה לחשוב שאם אנשים ממשיכים להשתמש בתבנית הנ"ל כנראה שיש לזה סיבה, וגם בהם ראוי להתחשב. יש אצלנו המון כללים מוזרים ובדיוק דרך אחת נכונה לעשות כל דבר. לא כולם מצליחים להפנים תמיד את כל הדקויות הטכניות, ואפשר לגלות קצת גמישות וסובלנות בהיבט הזה ולאפשר לעשות דברים גם בדרך ה"לא נכונה" כשאין בזה נזק ממשי. אבל בסופו של דבר זה באמת עניין שולי, ואם זה מפריע למפעילים או למנטרים אז אולי באמת טוב לשנות. ראובן מ. - שיחה 00:29, 8 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אני גם מתנגד למחיקה בעזרת תבנית זו. גילגמש שיחה 20:41, 8 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
זהו הדיון השלישי בשנה האחרונה לגבי השימוש בתבנית הזאת וכנראה ששום דבר לא באמת ישתנה. לי באופן אישי, נוח מאוד להשתמש בה למחיקה תמונות וטיוטות ובמיוחד כשמדובר בכמות גדולה. לא מבין למי בדיוק היא מפריעה. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 21:39, 8 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: בדרך כלל מספיק לסמן דף שמחיקתו מתבקשת על ידי הוספתו ל"בקשות ממפעילים", בלי לגעת בדף עצמו. יש מקרים שהדף מזיק ממש: למשל נאצות, חשיפת פרטים אישיים, או הפניה מזיקה (לסבר את האוזן: הפניה משם של אדם חי (המורה להיסטוריה), לערך שעוסק בדמות ידועה לשמצה - כדי לא להרגיז את גודווין, נגיד המן הרשע). כשרואים דף כזה, הפעולה הנכונה היא ריקונו מתוכן, ובמקביל בקשת מחיקה. אין סיבה הגיונית לא לאחד את שני הדברים - במקום "ריקון", החלפת תוכן הדף בתבנית. זה למעשה גם נאה יותר מבחינת הקוראים - אם מישהי תגיע לדף הזה, היא תראה הסבר לצורך במחיקת הדף, במקום במקום דף ריק שלא מסביר כלום.
בכל מקרה בו לא נכון לרוקן את הדף, כנראה גם לא נכון להשתמש בתבנית.
(אחרי ההתנגשות) טל, הדיון הזה מתרכז בדפים במרחב הערכים - לא תמונות ולא טיוטות. קיפודנחש 21:50, 8 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
טל, בתמונה, גם אם תציב את התבנית (ועד כמה שאני זוכר, אתה לא מוחק את התוכן) התמונה תופיע וקל להבין למה יש למחוק תמונה לפי התיאור (לרוב שימוש הוגן לא הוגן או תמונה לא מספיק טובה או שיש לה חלופה טובה יותר). ובמרחב טיוטה (ולצורך הענין גם במרחב קטגוריה ותבנית) אין סיבה להסיר את התוכן זה רק מסבך את המפעיל שצריך לבדוק עם הבקשה נכונה ולא תורם. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:33, 9 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]


סוף העברה

דיון חשיבות[עריכת קוד מקור]

התבנית הזאת גורמת להרבה יותר נזק מתועלת. כבר כיום ניתן לבקש מחיקה על ידי לחיצה על כפתור תוך מתן נימוק. התבנית פשוט לא נחוצה. לא רק שהתבנית לא נחוצה, היא פשוט גורמת לנזק. לפעמים משתמשים מוחקים את הטקסט ומציבים במקום את התבנית. יש פה טעם לפגם. ראשית, רק מפעילים רשאים למחוק את הערך. לעתים בקשת המחיקה נדחית. לא ראוי שמשתמשים יסירו את הטקסט לפני שמפעיל בדק שמתקיימים התנאים למחיקה מהירה. יתרה מכך, השימוש בתבנית מצריך בדיקה בגרסאות קודמות כי לא ניתן לדעת מה נכתב בערך אם התוכן הוסר.

השימוש בתבנית לצורך מחיקת טיוטה גם כן לא נחוץ. כאמור, יש אפשרות קלה וזמינה להוסיף את הטיוטה לבקשות מחיקה על ידי לחיצה על הכפתור המתאים בתפריט. אני מציע למחוק את התבנית הזאת ולא להשתמש בה יותר. אקשר גם דיון שנערך לאחרונה במזנון בנושא הזה ממש: דיון במזנון. אתייג פה גם את משתמש:קובץ על יד. גילגמש שיחה 20:32, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

כתבתי לפני כנראה לא שמת לב: == חשיבות ==אני משתמש בזה המון. אבגד - שיחה 20:30, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
חבל שאתה משתמש בה. יש חלופות טובות בהרבה. השימוש בה פשוט מפריע ויוצר מעמסה. גילגמש שיחה 20:37, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אני מסכים גילגמש. מי שרוצה למחוק דפים במרחב המשתמש, יתכבד לבקש את מחיקתם בוק:במ, זה לדעתי אפילו יהיה יותר מהיר. אמירושיחה 20:38, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
זאת תבנית מימי עבר כשלא הייתה אופציה לבקש מחיקה במהירות. היא בהחלט מיותרת. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:41, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אני משתמש גם באפציה המדוברת אבל לפעמים לדפי שיחה. וכדומה אני משתמש בזה. אבגד - שיחה 20:44, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
גילגמש, דעתי אמורה בדיון במזנון, לעיל בדף שיחה זה, ובעוד אינספור דפי שיחה ומקומות נוספים: אני בעד מחיקת התבנית אתמול. אבגד, גם בדפי שיחה אתה יכול לבקש בצורה הקצרה והתקינה. קובץ על ידשיחה21:12, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
עדיפות למחוק אותה הדרך הטובה ביותר היא לגשת לבקשת מפעילים ושמה לשים את הבקשה וסביבה.. מניסיון בעבר זה מקצר את הדרך לפעמים יותר עדיף ומקל על כאב ראש לאחרים. King G.A - נא התנהגו בהתאם 21:14, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
העובדה שמשתמשים לא טורחים לקרוא את הוראות השימוש בתבנית אינה מעידה על חשיבות התבנית וראוי להבהיר למשתמש באופן פרטני על טעותו. התבנית נוחה מאוד למחיקת דפי טיוטה אישיים ותמונות ואני משתמש בה רבות. בנוסף הדיון הנ"ל נפתח מספר פעמים ואני מציע לכם לקרוא את טיעוני המשתמשים שתמכו בהשארת התבנית. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 21:44, 2 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אין לי זכות הצבעה, אבל מאחר ושימשתי כמפעיל במשך 5 שנים, אני חושב שיש לדעתי משקל: התבנית נוחה מאוד למשתמשים, כאמור, למחיקת דפי שיחה, תמונות וטיוטות אישיות. אין טעם לפגוע במי שמשתמש בתבנית בצורה נכונה, ולאלץ אותו לנדוד לבקשות ממפעילים, רק כדי להקל על המפעילים שתפקידם למעשה לתת שירות למשתמשים האחרים (ההקלה מתבטאת רק בויתור על תוספת כניסה לגרסאות קודמות, פעם-פעמיים ביום?). ‏Ovedcשיחה 08:07, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
חותם על דברי Ovedc כך שזה נהיה עם זכות הצבעה כי לי יש. אוסיף שלדעתי זה הפוך, בכמה דברים זה חוסך למפעילים. כי הם לא צריכים אחר כך למחוק מדף המפעילים אחרי שזה בוצע. אבגד - שיחה 09:04, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אוסיף ואומר שממש כמה שורות מעל דיון זה, קיימנו דיון והוראות התבנית שוכתבו כמעט מאפס. יותר ברור מזה לא יהיה. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 09:57, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
Ovedc ואבגד, האם אתם מכירים את אפשרות בקשת המחיקה באמצעות התפריט העליון? יש לזה גם קיצור דרך פשוט: alt+shift+d. מחיקה מדף המפעילים גם קיימת כיום בסקריפט קצר שלוקח חצי שנייה, בקליק אחד. רונאלדיניו המלך, הוראות זה טוב, אבל רק השבוע ראית איך למרות זאת התבנית הזו הפריעה. קובץ על ידשיחה10:21, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בטח מכיר ומשתמש בזה ברגיל. כאמור למקרים מסויימים כמו בקשת מחיקה של דף שיחה במרחב האישי למשל במקביל לבקשה הרגילה ועוד. אבגד - שיחה 10:24, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
לא הבנתי. אם אתה מכיר את זה ומשתמש בזה, אז זה טוב גם לכל בקשת מחיקה שהיא. כולל דף שיחה במרחב האישי. קובץ על ידשיחה10:48, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
קובץ על יד, אני מתנצל - אני לא מכיר את האופצייה ואני גם לא מוצא אותה. אשמח להשתמש בה, איך בדיוק מפעילים אותה? מצאתי את הגאדג'ט - והפעלתי אצלי. ‏Ovedcשיחה 12:44, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
מצוין. אני משוכנע כי כעת תבין כמה התבנית הנוכחית מיותרת ולא נחוצה. אשמח אם תשוב לכאן שוב בהמשך ותספר על חווית השימוש בגאדג'ט. גילגמש, אולי הצעה להכניס את גאדג'ט זה כברירת מחדל ירגיל שימוש נכון בבקשת מחיקה, ונפגוש פחות במתעקשים לתמוך בתבנית סוררת זו. קובץ על ידשיחה12:53, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
יתכן. גילגמש שיחה 13:26, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
ככל שהדיון מתקדם, אני משתכנע בכך יותר. נראה לי שפני הדיון ישתנו אם זו תהיה אופציה נגישה לכולם. ראה גם להלן ארבע שורות קדימה. קובץ על ידשיחה14:50, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
  • בעד חשיבות אני השתמשתי בתבנית מספר פעמים על הפניות שיצרתי בעבר וגם על דף שהעברתי ממרחב הערכים לטיוטה וההיפך. שימושי מאוד. Avco123 - שיחה 11:17, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
Avco123, אשאל גם אותך: האם אתה מכיר את האופציה לבקש מחיקה דרך התפריט העליון? קובץ על ידשיחה12:53, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
קובץ על יד, אני לא מכיר את האופציה הזאת. Avco123 - שיחה 13:00, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
Avco123, מצוין. לך להעדפות (בסרגל למעלה) > גאדג'טים > ניטור > 'הוספת "מחיקה", "הגנה", "חסימה" ו"הסתרת גרסה" לתפריט "עוד" כדי לבקש בדף בקשות ממפעילים'. לאחר שתבחר באופציה זו ותתרגל אליה, כבר פחות תאהב את השימוש בתבנית כפי שאתה עושה היום. קובץ על ידשיחה14:50, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
קובץ על יד, סימנתי את הגאדג'ט כבר לפני שהסברת את סדר הפעולות איך להגיע אליו. אני לא מבין איך אני משתמש בו. Avco123 - שיחה 14:55, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
Avco123, אתה רואה למעלה בצד שמאל משולש ("עוד")? לחץ עליו וראה אפשרות בקשת מחיקה. תוכל לנסות זאת בטיוטה כלשהי שתיצור ואמחק. קובץ על ידשיחה15:00, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
הוספתי את הגאדג'ט המדובר והשימוש בו אכן נוח. השאלה היא האם נכון לכפות על כולם שימוש בסקריפט זה? טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 15:06, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
מהצד השני זו כפייה על המפעיל להיכנס לתוכן הערך, לבדוק בהיסטוריית הגרסאות מי הניח את התבנית ומה תוכן הערך. אני בעד איסור על שימוש בתבנית מחוץ למרחב "קובץ". דגש חזק - שיחה 15:10, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
קובץ על יד, תודה, ראיתי את זה ואנסה את זה עוד מעט. 2 שאלות הבהרה בנוגע לגאדג'ט: מה הכוונה "חסימה" בדף משתמש? למה אני לא רואה את האופציה "הסתרת גרסה" בדף גרסאות? Avco123 - שיחה 15:15, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
Avco123, חסימה, היא בקשת חסימת משתמש בוק:במ#בקשות חסימה / הסרת חסימה. לא הבנתי את שאלתך על גרסאות. קובץ על ידשיחה16:01, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

IDT)

קובץ על יד, מה הכוונה ל״הסתרת גרסה״? ואיפה אני רואה את האופציה הזאת? Avco123 - שיחה 17:14, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
כאשר אתה עומד בהבדל בין שתי גרסאות. כזה שיש לך מימין ומשמאל שתי גרסאות עם השוואה ביניהן (צהוב וכחול), אז למעלה - איפה שיש את פרטי הגרסאות - יש לך איזה כפתור לבקש את הסתרת הגרסה. אצלי זה לא מופיע, כי במקום זה יש לי את ביצוע המחיקה בפועל, אז אני לא בטוח. אבל כך זכור לי. קובץ על ידשיחה19:03, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
תודה. Avco123 - שיחה 19:37, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אז למה לא ניתן לשנות את הערך כך שאוטומטית יופיע בדף המפעילים את הדברים שמופיעים כאשר מדווחים בג'אדט. אבגד - שיחה 18:01, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לא הבנתי מה שאלת. מה שתזין בתיבה שתיפתח לך בגאדג'ט, זה מה שייכתב בוק:במ. קובץ על ידשיחה19:03, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

אני לא חושב שיש למחוק אותה, היא בעיקר עוזרת לעורכים חדשים להתמצא ולבקש מחיקות, כי היא מאוד אינטואיטיבית. לכן אני רואה בה בעד חשיבות. אני מציע להוסיף בדף ההסבר שלה (דף התיעוד) באנר שאומר שהתבנית לא בשימוש ולהסביר כיצד יש לפעול כדי לבקש מחיקה של ערכים. ככה עורכים חדשים יוכלו לבקש מחיקות בקלות וגם ללמוד על הדרך הנכונה, או העדיפה. אני אישית גם הייתי משתמש בה. – אסף Sokuya18:14, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

מה היא עוזרת במיוחד לעורכים חדשים? כלומר, איך הם יודעים עליה. אם בזכות דף מדיניות כלשהו, אז שיהיה כתוב בו איך למחוק. אם בגלל אלו שהתרגלו, אז אפשר באמת לתקופה ראשונה לציין בדף התבנית שהיא אינה בשימוש, ולהפנות למדיניות מסודרת. חדשים שאינם מספיק מורגלים, יכולים גם לבקש בדרך ארוכה, עם קישור ישיר כזה. אם וכאשר הם יתחילו לנטר הרבה, הם כבר יוכלו להוסיף את הגאדג'ט הנ"ל. קובץ על ידשיחה19:03, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בעד חשיבות מאוד נוח ושימושיBalberg - שיחה 21:43, 3 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
Balberg, כמו ששאלתי את קודמיך, אשאל אף אותך: האם אתה מכיר את האופציה לבקש מחיקה דרך התפריט העליון? (אפשר להגדיר את זה בהעדפות (בסרגל למעלה) > גאדג'טים > ניטור > 'הוספת "מחיקה", "הגנה", "חסימה" ו"הסתרת גרסה" לתפריט "עוד" כדי לבקש בדף בקשות ממפעילים') קובץ על ידשיחה20:40, 6 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
נגד חשיבות. יש לנו כבר וק:במ. YairMelamedשיחהמיזם ההיפ הופמיזם פרסי הגראמימיזם חברות התקליטים 18:26, 4 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בעד חשיבות. נטען שהתבנית גורמת לנזק - וזה פשוט לא נכון. יוניון ג'ק - שיחה 19:54, 4 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
סליחה, יוניון ג'ק, אבל דף שיחתך המאורכב צועק כמאה עדים נגד דבריך. אצלך פגשתי כמה פעמים שימושים מטריחים או שגויים בתבנית. ראה נא שוב בדף שיחתך הנ"ל. זכורה לי [[שיחת משתמש:יוניון ג'ק/ארכיון1#מחיקה מהירה - {{למחוק}}|דוגמה אחת כזו]], אך היא מפנה לעוד. אני מזמין גם אותך להשתמש באפשרות המקוצרת שהוצעה לכל חבריך: העדפות (בסרגל למעלה) > גאדג'טים > ניטור > 'הוספת "מחיקה", "הגנה", "חסימה" ו"הסתרת גרסה" לתפריט "עוד" כדי לבקש בדף בקשות ממפעילים'. קובץ על ידשיחה20:40, 6 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
קובץ על יד, העובדה שאדם צועק - לא הופכת אותו לצודק. לא הוצג בפניי שום טיעון משכנע שהתבנית הזו גורמת לנזק. במידה ויוצג כזה - אשקול מחדש את עמדתי. ולא, "לצעוק" ול-"לטעון טיעון משכנע" זה לא אותו הדבר. יוניון ג'ק - שיחה 21:18, 6 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
לא ראיתי כאן צעקות, ואני חושב שהדברים כבר הוסברו לעיל שוב ושוב, אך בכל זאת מפני כבודך אחזור על כך: בבקשה רגילה שבוק:במ, אני מיד רואה: 1. מי המבקש (זה משנה, כמובן), 2. סיבת בקשת המחיקה; יש לי גישה מהירה (הקלקה אחת) ל: 1. היסטוריה של הערך, 2. דפים המקשרים אל הערך, 3. יומנים של הערך, 4. מעבר למחיקת הערך עם סיבה מוזנת. 5. צפייה בתוכן הערך. כל שבעת דברים אלו אינם קיימים בדרך שאתה מרבה להשתמש בה. רוב דברים אלו נחוצים עבור המפעילים, וחלקם מאוד. אם תרצה, אסביר לך על כל אחד מהם כמה ומתי הוא נחוץ, ותוכל לשאול על כל גם את שאר המפעילים. קובץ על ידשיחה01:04, 7 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בעד חשיבות. אבגד - שיחה 05:45, 5 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אני חושב שכבר אמרת את דעתך לעיל. אין סיבה לומר זאת שוב ושוב. ריבוי תבניות לא יקדם אותנו. נשמח יותר לשמוע למה זה עדיף לך מאשר לבקש בתפריט העליון שאתה טוען שהשתמש בו רבות אך הוא לא מספק אותך משום מה. אני לא הצלחתי להבין איפה הוא נתקע אצלך, ויש לי חשש מתוך דבריך שלא הספקת להשתמש בו הרבה. קובץ על ידשיחה20:40, 6 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
השתמשתי בתבנית הזו כדי לבקש מחיקה של טיוטות שלי. רק בזכות הדיון פה גיליתי שאפשר להוסיף את זה בתור כפתור. אם מוחקים את התבנית, אז ממש צריך שבדפי מדיניות או במדריכים לחדשים יעדכנו איך להוסיף את הכפתור. דקל ער - שיחה 13:39, 5 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
ברור. אולי גם נוכל לעשות שזה יופיע לכולם בברירת מחדל. קובץ על ידשיחה20:40, 6 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

גילגמש, איך אתה מציע להתקדם? קובץ על ידשיחה20:40, 6 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

אם התבנית לא תמחק תוך שבוע - הצבעת מחיקה. גילגמש שיחה 20:49, 6 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
תודה. כעת חשבתי מכיוון נוסף: אני לא אטפל בבקשות מחיקה שמגיעות בתבנית זו, וכך אמליץ גם למפעילים אחרים לנהוג. כמובן שהצבעת מחיקה עדיפה. קובץ על ידשיחה01:04, 7 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
לא כזה נראה לי שצריך למחוק את התבנית במשהו שהיא לא עשתה רע. רק בגלל שקיים סקיפט שקיים והוא משומש על ימספר אנשים (האמת אני לא יודע על כמה המספר הזה עומד) - לא אומרת שצריך להכפות לכולם או ללכת ל-ויקיפדיה:בקשות ממפעילים ולבקש או להפעיל את הסקריפט. Euro know - שיחה 09:25, 7 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
לעורכים ולמנטרים אין באמת צורך בתבנית (הסקריפט נוח לשימוש לא פחות ואפילו יותר). השאלה שצריכה לעמוד על הפרק היא אם זה מקשה על המפעילים. ואם כן, אז מוטב לוותר על התבנית הזו. Ronam20 - שיחה 23:53, 8 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
גילגמש, אתה פותח הצבעת מחיקה? אמירושיחה 13:33, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אני בעד לאסור (ולמנוע באמצעי טכני) את השימוש במרחב הערכים. יש תועלת בשימוש בתבנית במרחב קובץ וקטגוריה למשל כך אפשר לדעת בעוד שנתיים מי ביקש למחוק ולמה בלי לנבור בהיסטוריית הגרסאות של וק:במ. במרחב הערכים אין להשתמש בה מהסיבות שציינתי לעיל. אז לכן צריך לספור אצבעות בדף השיחה ולאכוף בהתאם אם יש רוב. אם לא, הצבעת מחלוקת היא דבר עדיף. אם לא תהיה הסכמה על שימוש נכון בתבנית – כנראה שאתמוך במחיקה שלה. דגש חזק - שיחה 13:42, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
לאחר עיון נוסף בדף השיחה מנעתי הצבה של התבנית במרחב הערכים, תוך הפניית המשתמשים לגאדג'ט הייעודי. דגש חזק - שיחה 14:03, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
פתחתי הצבעת מחיקה. גילגמש שיחה 14:13, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

שבירה[עריכת קוד מקור]

השאלה האמיתית מה עושים שהמשתמש הפשוט ידע על האופציה העדיפה המחליפה את זה. כל כך הרבה פה לא ידעו על זה. מה עושים שכן ידעו וזה יהיה קל. וגם האם אכן האופציה הרגילה של היום היא אכן נותנת מענה מאה אחוז במקום או לא. אם לא פותרים את שני הדברים הללו - אין מה למחוק. אם יפתרו את זה - אני הראשון שבעד להוריד הכבדה על המפעילים היקרים. אבגד - שיחה 03:46, 9 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

ילמדו. גם אני לא ידעתי עד שלא אמרו לי. איך ידעו על קיום התבנית? למדו. אז גם על הסרגל ילמדו. התבנית הזאת רעה ומזיקה ועדיף לנו בלעדיה. גילגמש שיחה 14:12, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בהודעת המניעה קישרתי ל"אופציה העדיפה". דגש חזק - שיחה 14:19, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

לאחר שהוחלט למחוק[עריכת קוד מקור]

לאחר שהוחלט למחוק תבנית זו, מה עם כל הדפים המקשרים לכאן למשל ויקיפדיה:מקרא תקצירי עריכה. כמו כן מה עם תחליף לתבנית? שיהיה מובנה למשל הסקריפט המדובר, כי הרי אי אפשר בלא כלום. אבגד - שיחה 18:29, 19 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

אבגד, טופל. לא היה הרבה. גאדג'ט קבוע כברירת מחדל - יש לקדם בוק:די. קובץ על ידשיחה14:39, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
העלתי שם. אך העירו שהמקום זה המזנון אז העברתי למזנון. אבגד - שיחה 19:38, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

תבנית משתמש לזכרה הרע[עריכת קוד מקור]

משתמש זה שמח לאידה של תבנית למחוק הנוראה שסופה שהיא עצמה נמחקה. הוצאה מחוץ לחוק ב-19 ביולי 2020.

למעוניינים, תבנית מצוינת לזכרה הרע של התבנית: {{משתמש נגד תבנית למחוק}}. קובץ על ידשיחה01:07, 21 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

חח. אבגד - שיחה 01:36, 21 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

לאחר ההחלטה למחוק את התבנית "למחוק"[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ


הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

לאחר ההחלטה למחוק את התבנית {{למחוק}} יש לקדם שהג'דאט של המחיקה יהיה ברירת מחדל. מתייג את קובץ על יד עורכי ממשקמשתמש:Daryagמשתמש:IKhitronמשתמש:Kotzמשתמש:Mikey641משתמש:Uziel302משתמש:חיים 7משתמש:יונה בנדלאקמשתמש:מיכי י-םמשתמש:עלימשתמש:ערןמשתמש:קיפודנחשמשתמש:שמוליק. אבגד - שיחה 17:08, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

איך מקדמים? השאלה האם זה נכון להפוך את זה לברירת מחדל, איני אישית לא בטוח. • חיים 7שיחה17:16, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
צריך הרי משהו שיחליף את התבנית. האם אתה מסכים? אבגד - שיחה 17:31, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
משתמש:אבגד: להגדיר את הגאדג'ט כברירת מחדל זה עניין של כמה קליקים אצלי. אבל מקובל לדון במזנון לפני שמוסיפים גאדג'טים לתפריט, ועל אחת כמה כשרוצים להפוך אותם לבררת מחדל. דגש חזק - שיחה 17:54, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
בגדול אחרי שבועיים של שימוש, הסקריפט נוח וקל מאוד. אני חושב שצריכה להיות הגבלה בכדי למנוע בקשות ספאם, נניח אחרי חודש פעילות. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 18:13, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
דגש חזק, כמובן, הוא אשר עשיתי. לדעתי יש לתת את האופציה הזו למשתמשים ותיקים. להזכיר שהיה הצבעה שמשתמש ותיק יעלה מ4 עריכות ל100 עריכות (אבל כמדומני זה עוד לא הוטמע בפועל מסיבות טכניות בעיקרם). לענינינו לדעתי יש לעשות שכל מי שיש לו מאה עריכות אוטומטית יעלה לו הגדאט. מה אומרים? אבגד - שיחה 18:42, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
הוא לא אשר עשית. פתחת דיון בדלפק הייעוץ, בעוד שזו שאלה למזנון. לא ידועה לי דרך להתנות בררת מחדל ב־x עריכות; אני יודע להתנות בקבוצות משתמשים (משתמשים ותיקים, בדוקי עריכות, מנטרים וכיו"ב). דגש חזק - שיחה 18:56, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אופסי. תודה. מעביר לשם. קובץ על יד שים לב. אבגד - שיחה 19:36, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

סוף העברה

תודה דגש חזק. מה לגבי באמת ההחלטה אז על מעבר של משתמשים ותיקים מ4 ימים ל100 ימים. מתייג את אלי גודין שקידם זאת אז. אבגד - שיחה 19:41, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

אם לצטט את אמרנטה, "אל תערבבו את התחת עם ימי הצום". אם רוצים לפתוח מחדש את הסיפור של 4 מול 100 (בזבוז זמן ונזק נטו), עשו זאת בסעיף נפרד. לעצם העניין: אי אפשר להפוך גאדג'ט לברירת מחדל עבור קבוצה מסוימת, וזמין לקבוצה אחרת. במילים אחרות, אם רוצים שהגאדג'ט יהיה ברירת מחדל לעורכים עם הרשאה X, אפשר לעשות זאת רק אם הוא זמין רק לעורכים אלו. אין סיבה ואין הצדקה להגביל את זמינות הגאדג'ט, ולכן "ברירת מחדל" זה או כלום או כולם. הגאדג'ט הזה לא היה ברירת מחדל עד היום, והעובדה המצערת כשלעצמה שתבנית:למחוק הדגימה רקורסיה ונמחקה בעצמה, לא משנה כלום בנדון. שורה תחתונה: לא צריך לעשות שום דבר, וכדאי פשוט להתעלם מהסעיף הזה (ולקינוח, התנצלות: הגבתי כאן רק משום שתויגתי). קיפודנחש 20:10, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

קיפודנחש, העובדה שהתבנית נמחקה מאוד משנה בנידון. לטענת כמה מהדוגלים במחיקה דורגו אפשרויות בקשות המחיקה כך, מהנוח אל המסורבל: 1. בקשה דרך הגאדג'ט, 2. דרך תבנית {{למחוק}}, 3. דרך כתיבה ידנית בבקשות ממפעילים. מכיוון שלא כולם יודעים על קיום הגאדג'ט, כולל ותיקים (יש דוגמאות בדיונים למחיקת התבנית), הרי שיש להנגיש אותה יותר. האופציה היא באמצעות קיבוע הגאדג'ט כברירת מחדל. הוא לא מזיק למי שאינו רוצה אותו, וכמובן שגם אפשר לכבות אותו בהעדפות. לגוף ההצעה, אני חושב להפשיר אותו עבור כל המשתמשים באתר, כמו שתבנית {{למחוק}} הייתה נגישה לכולם. אם נראה כי בהמשך יש בו ריבוי שימוש לרעה, נחשוב על הגבלות. קובץ על ידשיחה20:29, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
מקבל שיש לדון בסעיף נפרד על הסעיף של 4 מול 100 (אעשה זאת אחרי שנגמור כאן לגמרי נושא זה עצמו). לענינינו. למה לא לעשות זאת למשתמשים ותיקים? בפרט שדגש חזק אומר שיכול טכנית לעשות זאת. אבגד - שיחה 21:47, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
מפעילים@Corvus, DGtal, DMY, Dovno, Eldad, PurpleBuffalo, Geagea, HaShumai, HiyoriX, Lostam, MathKnight, Yoavd, Ili Kaufmann, Saifunny, איתי פ., ביקורת, גארפילד, דגש, דוד שי, דולב, היידן, התו השמיני, יונה בנדלאק, ערן, שמזן, דזרט, ו־מקף:. דעתכם? אבגד - שיחה 23:02, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
כיום הגאדג'ט זמין לכולם. אפשר לעשותו ברירת מחדל, אבל הגבלתו לקבוצה מצומצמת יותר מהיום אינה לגיטימית. בוודאי שהעובדה שנמחקה התבנית לא צריכה לשמש עילה להגבלת הגאדג'ט לקבוצה מצומצמת יותר של עורכים. אגב, גם אלמונים יכולים לבקש בקשות בוק:במ. לאלמונים אין "העדפות", וכיום הם לא יכולים להפעיל את הגאדג'ט, אבל אם עושים אותו ברירת מחדל, למה לא לכולם? החשש מ"ספאם" שהעלה טל, חסר שחר. אם יתברר שהפיכת הגאדג'ט לברירת מחדל אכן יוצר ספאם, נדון בצעדים. עד אז, לא צריך להמציא מגבלות סתם. קיפודנחש 23:11, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
כוונתי הייתה שאוטומטי זה יחול כל כולם רק החל ממשתמשים ותיקים. מי שלא משתמש ותיק יוכל להפעיל זאת בכוחות עצמו כמו שעד היום. אבגד - שיחה 23:16, 20 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
נראה שלא קראת או לא הבנת את דברי: הסברתי בחטיבת הדיון הזו מספר פעמים (הדגשתי כעת אחת מהן, אולי זה יעזור) שגם אם זו כוונה יפה, זה לא אפשרי. קיפודנחש 00:27, 23 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
האפשרות "העברה" בתפריט זמינה רק אחרי מספר ימים. מדוע לא לצרף גם את מחיקה/הגנה לאותו התפריט יחד עם העברה? דקל ער - שיחה 13:12, 28 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

הפתרון המוצע לא עובד בנייד[עריכת קוד מקור]

נתקלתי בערך מיותר מכיוון שהוא מילונאי ולהפתעתי גיליתי שהתבנית נמחקה בלי שום אופציה חליפית סבירה. האופציה היחידה היא לעשות מעקף רציני ולכתוב בבקשות למפעילים ובמקרה הנוכחי מדובר בהזמנת צרות על ידי שמירת היסטוריה. אני מבקש לשחזר את התבנית עד שיוצע פתרון שמיש. טרול רפאים - שיחה 12:19, 3 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]

אני מתנגד לשחזור. התבנית מזיקה ואפילו אם לא קיימת אופציה לבקש בעזרת סקריפט זה עדיין עדיף מאשר השימוש הפסול הזה בתבנית הזאת שטוב שנמחקה והורידה את אבן הריחיים הזאת מאיתנו. גילגמש שיחה 12:22, 3 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]

הצעה לשחזור התבנית[עריכת קוד מקור]

תבנית זו הייתה מיועדת לסימון של דף למחיקה. התבנית נמחקה לפני שנה על חודו של קול בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:למחוק בטענה שהתבנית מציקה למפעילים ובטענה שקיימים פתרונות טכניים נוספים למחיקה למשל גדג'אט בקשות ממפעילים.

מאז שהתבנית נמחקה אני רואה שעורכים ממשיכים להשתמש בתבנית בפועל כשהדוגמאות האחרונות שמביאות אותי להצעה לשחזור התבנית הן גטה בורלקו (הפניה שיצר אריה ענבר בטעות) וקובץ:Shervits-jewish-nazi-ww2-second-world-war-two-2 (1).JPG (תמונת שימוש הוגן שאינה בשימוש שביקש Kippi70 למחוק) וקובץ:Asafjacob.png (תמונת שימוש הוגן שמעלת התמונה Yc459678 ביקשה למחוק) - בכל הדוגמאות בקשות המחיקה מוצדקות, והשימוש שנעשה בתבנית תקין.

לצורך בקיום של תבנית לבקשות מחיקה מלבד ויקיפדיה:בקשות ממפעילים הן האפשרות הנוחה יחסית להשתמש בה בממשק נייד (#הפתרון המוצע לא עובד בנייד), הצטברות של בקשות בבקשות ממפעילים (כששימוש נכון בתבנית כזו מאפשר להסרה אוטומטית של בקשת המחיקה עם מחיקת הדף המבוקש) ובקשות של עורכים מוויקיפדיות אחרות שרגילים לקיום של תבנית מחיקה. אני חושב שיהיה נכון לשחזר את התבנית ולאפשר אותה כערוץ נוסף לבקשות מחיקה מהירות - כשהמלצת השימוש בה היא לבקשות מחיקה עצמאיות של היוצר (כמו הפניות, העברה של דפים במרחבים ומחיקות טכניות כמו תמונות) או מכל סיבה טכנית שמקשה/מגבילה את המשתמש משימוש בדף בקשות ממפעילים. ערן - שיחה 19:08, 7 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

בעד. Hello513 - שיחה 19:11, 7 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
חס וחלילה. מתנגד בתוקף. מחיקתה הייתה צעד חשוב מאוד במאבק נגד התבנית. גילגמש שיחה 20:33, 7 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
בעד התבנית. בברכה. ליש - שיחה 20:43, 7 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
בעד. לא הבנתי אז וגם לא מבין עכשיו למה זה מפריע למישהו. גיא - פתרון למחיקה 21:15, 7 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
בעד. יוניון ג'ק - שיחה 00:46, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
בעד שחזור PRIDE! - שיחה 09:46, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד שחזור. נימוקי מפורטים בדיון הקודם. אמירושיחה 10:51, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד השחזור מהנימוקים שעלו בדיון הקודם (במיוחד אלו של קובץ על יד). הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 11:00, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד רוב הטיעונים שהוצגו כאן אינם שינוי נסיבות בכלל (ודאי לא שינוי מהותי). זה שבכמה מקרים היו שניסו להשתמש בתבנית אחרי שנמחקה אינו שינוי נסיבות המצדיק שחזור בדיוק כמו שזה שאנשים יוצרים קישורים אדומים לערך שנמחק בעבר לא מצדיק את שחזורו. גם הטענה שאפשר יהיה להוסיף הנחיה להשתמש בתבנית רק למחיקה עצמית של היוצר לא תופסת - זה היה המצב בעבר ואנשים התעלמו מכך לאורך שנים. כל הבעיות שצוינו אז בדיון עדיין יהיו קיימות.
הטיעון היחיד שלדעתי יכול להיחשב כשינוי נסיבות זה הטיעון היחיד שלא הוצג בעת הדיון המקורי: שעורכים מוויקיפדיות אחרות רגילים להניח תבנית delete, ולא יודעים לכתוב בדף הבקשות המפעילים או להשתמש בגאדג'ט. ולכן החוסר בתבנית מקשה עליהם לסמן ערכים שנוצרו כחלק מספאם חוצה ויקי. זו אכן בעיה, ואני מוכן לשקול שחזור תבנית delete לשם כך אבל רק בתנאי שלא יהיה אליה רק קישור מתבנית בשם בעברית ("למחוק" או "מחק") ורק אם יהיה איסור להשתמש בתבנית זו על משתמשים מוויקיפדיה העברית (כלומר, השימוש בתבנית יותר רק למשתמשים שאינם דוברי עברית ולא פעילים במיזם המקומי). Dovno - שיחה 11:55, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
בדיון המקורי וגם כאן לא ראיתי התייחסות לנייד (#הפתרון המוצע לא עובד בנייד).
גם ברמה הטכנית התברר מאז הדיון הקודם שטכנית עורכים שחשבו שגדג'אט יהפוך לברירת מחדל גילו שיש בעיות טכניות בכך (#לאחר ההחלטה למחוק את התבנית "למחוק"). ערן - שיחה 08:13, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אבל כן ניתנה התייחסות באותו הדיון אליו קישרת. גילגמש כתב אז בתגובה: "ואפילו אם לא קיימת אופציה לבקש בעזרת סקריפט זה עדיין עדיף מאשר השימוש הפסול הזה בתבנית הזאת". זו, כמובן דעה, אבל בהחלט התייחסות לנקודה שהועלתה. לגבי הדיון על הפעלת בגאדג'ט כברירת מחדל, נראה שהיה דיון שעצר בלי להתקדם לפתרון. אפשר לחדש אותו, אך בכל מקרה זה לא שינוי נסיבות לגבי עצם קיום התבנית. Dovno - שיחה 08:26, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
יש לציין שאחרי שנה לא צריך להוכיח שינוי בנסיבות. זה כמו הצבעת חשיבות חדשה ושכל אחד ינהג כראות עיניו. בורה בורה - שיחה 17:41, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
לא יודע מאיפה הבאת את זה גילגמש שיחה 17:42, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אחרת בשביל מה מחכים שנה? יבוא מישהו עוד 15 שנה יגידו לו "לא חל שינוי נסיבות". לא הגיוני. משתמש:Lostam? בורה בורה - שיחה 18:16, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אחרי שנה ניתן לגייס 5 חתימות ולפתוח הצבעת שחזור, גם בלי שיש שינוי נסיבות מהותי. אבל אם פותחים דיון שחזור אז גם אחרי שנה צריך להראות ולקבל הסכמה על שינוי נסיבות מהותי. הדיון נועד לבחון האם ניתן לייתר את הצורך בהצבעה. Lostam - שיחה 18:25, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
זה גם מה שאני הבנתי וכך כתבתי ”זה כמו הצבעת חשיבות חדשה”. חמשת התומכים לעיל יכולים לפתוח הצבעת שחזור ללא שיראו שינוי נסיבות. בורה בורה - שיחה 18:35, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
זה כמובן נכון. מותר לגייס תומכים ולפתוח הצבעת שחזור. גילגמש שיחה 19:23, 9 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

בעיקרון נגד. עם־זאת, מבחינתי אפשר לשחזר את התבנית, אם השימוש בה ייאסר במרחב הערכים ובמרחב השיחה, להוציא עורכים שאינם דוברי עברית. אבל ספק רב אם אי־מי יאכוף את זה. דגש - שיחה 23:19, 11 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]