שיחת קטגוריה:פעילי תנועת המזרחי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת Euro know בנושא שינוי שם

אשמח להסבר על הקטגוריה. הרוב הגדול של אנשי הציונות הדתית עד תש"ח היו שייכים למזרחי, פועמ"ז וכו', כך שהקטגוריה היא היסטורית במידה רבה. בנוסף, זה פותח פתח ל"אנשי מפא"י, אנשי חרות" וכד', וקשה לי להאמין שאנחנו מעוניינים לבדוק למי היה כרטיס חבר במפלגה כלשהי בימי חייו. ‏DGtal15:38, 1 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

הקטגוריה קטגוריה:ציונות דתית: אנשי תנועת המזרחי נוצרה משתי סיבות:
א. ב-שיחת קטגוריה:ציונות דתית: אישים דוד שי טען שיש כפילות קטגוריות והכללה רבה מדי שם ושיש לסדר זאת, כמובן יש בעיה לראות את התהליך כי אין לשינויים של שיוך קטגורי היסטוריית גרסאות. ואכן לענ"ד הצדק היה עמו גם מצד הדמויות שהופיעו בקטגוריית העל (... אישים) בנוסף על קטגוריות המשנה שבה, והן מצד קטגוריות המשנה החסרות.
ב. יש צורך בקטגוריית הדמויות שפעלו והשפיעו במסגרת תנועת המזרחי מייסודה או עליה. כל תחום המזרחי סובל מסיקור דל בויקי, ואם ישאל אדם מי ומי היו אנשי המזרחי בתקופה הרת גורל הנידונה בקטגוריה עד תש"ח לא ימצא את תמונת המידע מספקת בגוף הערכים על גופי המזרחי.
ג. מובן שאין מקום להכניס כל מי שהוא ציוני דתי בהשקפתו לקטגוריית ציונים דתית אישים וק"ו שלא כל מי שהיה בעל כרטיס חבר מפלגה לציינו כדמות בולטת המבטאת את תנועת המזרחי ופועליה. המצב כאן היה הפוך לא היה ביטוי כלל לדמויות שפעלו במסגרת המזרחי והשפיעו על היווצרותה או ייצגו אותה ולקחו חלק מרכזי במפעליה. ובוודאי חשוב לציין את הדמויות שתמכו בהיווצרותה בתחיית המאה בשעה שעל הפרק עמדו גישות ומחלוקות שונות ביהדות. לדמויות אלה לא היה ערך בויקיפדיה רק על בסיס כרטיס חברות בתנועה.
ד.לא כל מי שהשפיע ונכלל בקטוגריית ציונות דתית היה מאנשי המזרחי, הרב קוק למשל ועוד... , ולא כל מי שפעל כחלק מהמזרחי היה דמות רבנית.
ה. בכל מקום בו יש קטגוריה כללית בה מצטברים דמויות רבות ובפער זמנים של עשרות רבות של שנים יש מקום לסדר לקטגוריות משנה.
ו. לא כל דמות שיש לה זיקה מוכנסת לקטגוריה וניתן לדון על הכללים והפרטים, אך בינתיים עדיף לסדר משהו בנושא, בברכה מי-נהר - שיחה 21:54, 1 באוגוסט 2010 (IDT)תגובה

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

ראו נא הדיון הזהה בשיחת קטגוריה:פעילי אגודת ישראל. עמירם פאל - שיחה 16:23, 12 במרץ 2020 (IST)תגובה

בעד. GUNR7229 - שיחה 22:15, 16 במרץ 2020 (IST)תגובה
בוצע בוצע Euro know - שיחה 00:04, 22 במרץ 2020 (IST)תגובה