שיחת קטגוריה:אנשי העלייה השלישית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת דורית

לעורכי ויקיפדיה, למען הסדר הטוב יש להעביר את פלמוני יעקב לאות פ'.

ענת

תודה ענת, סידרתי זאת. בברכה, דורית 18:47, 17 ביוני 2007 (IDT)תגובה


תבורכי דורית.

ענת

שלום,
אני מנסה להוסיף שמות לאנשי העליה השלישית. מילאתי אחר ההוראות אך איני מצליחה לשמור את הערכים אחרי" תצוגה מקדימה". קיבלתי הודעה המבקשת הסבר על חשיבות השמות אך לא מצוין או מסומן מקום כדי להסביר את החשיבות. מודבר ביעקב אורנשטיין אינג'נר- ארכיטקט מבוני תל אביב , מרגלית אורשנטיין מייסדת הסטודיה הראשונה למחול מודרני בארף ישראל, ממיסדות התא"י והתיאטרון ה"אוהל" אושיית תרבות עשירת מעש, מורה ויוצרת.
יהודית אורשנטיין, רקדנית, כוריאוגרפית מורה וסופרת מחול, ממיסדות המחול המודרני בארץ שיחד עם אחותה התאומה שושנה אורנשטיין היוו את הצמד המפורסם" האחיות אורנטיין", מיסדות המחול המודדרני בארץ, מורות, כוריאוגרפיות. יוצרות. משפחה זו היתה שותפה להצלחות "האוהל", התאי", האופרה הישראלית, חגי קיבוץ, מגמת מחול ראשונה בבי"ס רננים, סמינר ראשון למורים למחול.
איך ממשיכים?

בתודה

גבי אלדור

האחים רוז'נסקי[עריכת קוד מקור]

האחים גרשון וברוך רוז'נסקי ילידי קרץ' עלו גם הם בעלייה השלישית . הם התיישבו ברחובות,גרשון ביצע תפקידים שונים ביניהם פעילות בבנק הפועלים ,בית החייל,יד לבנים ועיריית רחובות שם כיהן כמזכיר העיר.גרשון התחתן עם פניה לבית קורץ ונולדו להם שני ילדים עמיאל וטליה ,עמיאל נפל במלחמת העצמאות בקרב על הרדאר וטליה הייתה האחות הראשית באילת. ברוך התחתן עם חנה לבית קפובסקי למד בטכניון הנדסת בניין באחד המחזורים הראשונים של הטכניון,בתו של ברוך ורדה(שנושאת את שם סבתה רוזה)כתבה שני ספרי שירה ובתו השנייה שרה אורי עבדה במפעל המקרא.ברוך היה פעיל בארגונים שונים כגון בית החייל אותו בנה בהתנדבות,רוטרי,הצופים ארגון מסיימי הטכניון ועוד. גרשון וברוך נבחרו ליקירי העיר רחובות. אחיהם של גרשון וברוך, מיכאל עלה לארץ מאוחר יותר התחתן עם שולמית לבית זק,בנה את המדרגות למצדה היה פעיל בארגונים שונים,הציונים הכללים, ,שחמט ועוד.מיכאל נבחר ליקיר העיר באר שבע.ילדיו הם יעקב(שנושא את שם סבו) שהיה מהנדס ורבקה שהייתה מורה.נכדו ארז פוטרמן נפל במבצע שלום הגליל.