שיחת קטגוריה:אי-אלימות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Shaief בנושא מהות הקטגוריה

קטגוריית על[עריכת קוד מקור]

הקיטלוג של קטגוריית אי אלימות, שכוללת בין היתר את גאנדי, לותר קינג ומנדלה, תחת קטגוריה:פילוסופיה נראה הגיוני מאד. מה הסיבה לשינוי קיטלוגה כך שתהא תחת קטגוריה:אתיקה? זה שינוי מוזר מאד. odedeeשיחה‏ 06:41, 14 פברואר 2006 (UTC)

אתיקה היא תת-התחום הפילוסופי העוסק במוסר. אי-אלימות היא תורה אתית. לא הבנתי מה הבעיה. נדב, מחובר כבוט 06:42, 14 פברואר 2006 (UTC)
הבעייה היא השימושיות - זו היררכיית קיטלוג קצת מוגזמת בעיני. לשים מתחת לקטגוריה:פילוסופיה את קטגוריה:אתיקה ומתחתיה את קטגוריה:אי אלימות זה אולי לא טעות אבל מיותר. זה לא שקטגוריה:פילוסופיה מוצפת במאות תת-קטגוריות. odedeeשיחה‏ 19:27, 14 פברואר 2006 (UTC)
קטגוריה:פילוסופיה מבולגנת לגמרי כרגע. מאוד לא נוח להתמצא שם ולבחון את כלל תתי-הנושאים והערכים הקיימים שם. אי אלימות היא קטגוריה חשובה חברתית וניתן לקטלג אותה גם תחת קטגוריות אחרות של מדעי החברה או קרימינולוגיה. אלא שאי אלימות מבחינת ההקשר הפילוסופי שלה הוא נושא שראוי להיות כחלק מהעיסוק הכללי באתיקה בפילוסופיה ולא בקטגוריה הכללית שגם ככה לא מסודרת כרגע. העיסוק באי אלימות במסגרת מקצוע הפילוסופיה הוא מצומצם יחסית. אוהד ל 19:58, 14 פברואר 2006 (UTC)
הוספתי קטגוריות אב - סוציולוגיה וקרימינולוגיה. מקווה שעכשיו המצב טוב יותר. אחרי הכל גאנדי, לותר קינג ומנדלה הם מנהיגים חברתיים ולא פילוסופים. אוהד ל 20:12, 14 פברואר 2006 (UTC)
אחרי עוד מחשבה, אני לא בטוח שקרימינולוגיה היא קטגוריה מתאימה. אולי פוליטיקה, אבל גם לגבי פוליטיקה אני לא בטוח. מה דעתכם? אוהד ל 20:20, 14 פברואר 2006 (UTC)

מהות הקטגוריה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולן\ם, מדוע לא ניתן להוסיף לקטגוריה זו דוגמאות ממאבקים לא אלימים בעבר ובהווה מרחבי העולם. ניסיתי להוסיף מאבקים כגון תוכנית ה"התנתקות" אך pacman מחק לי ורשם לי הערה בתיק האישי... (ואני כבר חשבתי שסיימתי עם בית הספר...).

בברכת אי אלימות לכולן\ם,


שי אפרתי --Shaief 19:02, 10 בספטמבר 2006 (IDT)

יש דרכים רבות של מאבק בכל מקרה, וגם המחאה נגד ההתנתקות איננה מוגדרת כמאבק בלתי-אלים בכללותו, כי כחלק מן המאבק, קבוצות מסויימות אכן השתמשו באלימות במאבק. הוספת את זה פעם אחת ושוחזרת -> בשלב זה היית צריך לפתוח בדיון, ולא לצאת למלחמות מיותרות. אסף 19:18, 10 בספטמבר 2006 (IDT).תגובה
היי אסף,
במקומות רבים בעולם שבהם התרחשו מאבקים לא אלימים, הם היו לצידם של מאבקים אלימים. אך זו ידידי, אינה השאלה כאן. השאלה היא האם ניתן לכתוב בקטגוריה זו דוגמאות למאבקים לא אלימים ולא האם חלק מהא\נשים שלקחו חלק במאבק היו אלימים.
התגובות, האוטומטיות מדי, של חלקכם ראויה לציון (רע...). אינכם נוטים לעיתים לחשוב אלא קופצים עם תשובות מוכנות מראש. קחו בחשבון (וזו לא פעם ראשונה שאני רושם זו, ולצערי כנראה גם לא האחרונה...) שויקיפדיה זו מוגדרת כויקיפדיה העברית ולא ויקיפדיה ציונית\ישראלית או כל דבר אחר. מטרת ויקיפדיה זו הינה להיות אנציקלופדיה חופשית לדוברי השפה העברית ואינה אמורה להוות שופר לנציגי המשטר או לאידיאולוגיה הציונית. הינכם חוטאים בציונות פעם אחר פעם. כדאי שתרדו מהעץ עליו טיפסתם.


שי.
--Shaief 19:51, 10 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה