שיחת פורטל:רפואה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פורטל זה סומן כפורטל הראוי לשדרוג במסגרת מיזם קידום הפורטלים בוויקיפדיה העברית. מטרת המיזם היא לדאוג לכך שכל הפורטלים, ובראשם אלו הראשיים, ישאפו לסטנדרטים גבוהים, יהיו שימושיים, יעילים ויפים, ויתוחזקו בהתאם.
לפי הערכת המשתמש השמח בחלקו, שהציב תבנית זו:
רמת האיכות של הפורטל "נראה בסדר אך דורש בדיקת מומחה ושדרוג"
חשיבות הפורטל "חשוב ביותר"

הערות נוספות ניתן למצוא בדף המרכזי של הפרויקט ובמדריך לעיצוב פורטלים. אנא עזרו לנו להביא את הפורטל לרמת איכות טובה.


בדיקות דם רציתי לערוך ערך בדיקות דם . לצורך מטרה זו אשמח לקבל עצה לגבי אפשרות לתרגם ערך זה מאתרים ממשלתיים אמרקיים ובריטים. כמו כן אפשרות להעתיק מתוך אתר של משרד הבריאות .

קישורים מרובים[עריכת קוד מקור]

לאחר עיון בערכים הקשורים רפואה- פורטל וערכים קרובים מקטגוריות אלקטרוניקה רפואית , מחלות , ביוכמיה ואחרות לדעתי יש להוסיף קטגוריות אלו לרפואה פורטל כולל קישורים לערכים שנמצאים בקטגוריות האלו. השנוי יקל על קוראים שאינם מתמחים בנושאים האמורים. משתמש:RUBINJO ,19:35 , 26 אוקטובר 2005

תוכן עניינים[עריכת קוד מקור]

הערכים והקטגוריות הרלוונטיות לפורטל רפואה מתפרסים על קטגוריות רבות. מבלי לפגוע בקטגוריות האמרות אני מעונין להקל על הנווט. הדעה הנוכחית שלי היא שצריך לבנות קטגוריות חדשות כגון "רפואה- ערכים " ו"רפואה -קטגוריות " שירכזו את כל ההבטים של הפורטל רפואה. כדי לא להכביד על הרשימה היא תוצג "בתבנית תוכן עניינים" . אפשרות נוספת היא ליצור ערך "רפואה -ערכים" ו"רפואה - קטגוריות" בצורה זאת לא תהיה הכבדה על "חלון קטגוריה"Rubinjo 07:59, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

אני לא חושב שזה יקל על הניווט. גילגמש שיחה 08:21, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

en:Portal:Medicine El C 03:57, 24 דצמבר 2005 (UTC)

ייפוי הפורטל?[עריכת קוד מקור]

למה לא מוסיפים קצת תמונות ועיצובים כמו בוויקי שפות אחרות?

יותר נעים לעין.



אין בעיה להוסיף. אם אתה רוצה לעשות את זה, אני יכול להוריד את ההגנה. גילגמש שיחה 14:38, 8 ינואר 2006 (UTC)

כן, הייתי רוצה. --נתנאל בר-אור ל. 14:42, 8 ינואר 2006 (UTC)

ביקשת - קיבלת. רק הקפד בבקשה על מבנה הפורטל - ההפניות צריכות להיות לקט' ולא לערכים סטטיים. גילגמש שיחה 14:46, 8 ינואר 2006 (UTC)

מדעים עיקריים[עריכת קוד מקור]

|}

--נתנאל בר-אור ל. 14:38, 8 ינואר 2006 (UTC)

Hi! Could you please correct your interwiki

[[ca:Portal:Ciències de la salut]] [[de:Portal:Medizin]] [[en:Portal:Medicine]] [[es:Portal:Medicina]] [[fr:Portail:Médecine]] [[hu:Wikipédia:Orvostudomány portál]] [[it:Wikipedia:Portale Medicina]] [[ja:Wikipedia:ウィキポータル 医学と医療]] [[ro:Portal:Medicină]] [[sk:Portál:Medicína]] i

--62.168.3.114 08:01, 9 ינואר 2006 (UTC)

עיצוב מחדש[עריכת קוד מקור]

הפורטל עבר עיצוב מחדש. Yonidebest Ω Talk 22:53, 3 מרץ 2006 (UTC)

העתקה מאתרים של מרכזים רפואיים.[עריכת קוד מקור]

באתרים של מרכזים רפואיים ישנו חומר אינציקלופדי מעודכן ומתאים לויקיפדיה . אשמח להצטרף ליוזמה שמטרתה להעתיק ברשות רשימות אלו. אשמח לקבל תגובות כאן בדף השיחה. 88.155.132.225 12:06, 6 מרץ 2006 (UTC)

קודם תשיג אישור מתאים - הויקיפדיה מקפידה מאוד על זכויות יוצרים. Harel - שיחה 12:07, 6 מרץ 2006 (UTC)


שלום, במידה ואני רוצה להעלות תוכן מאנציקלופדיית בריאות עליה יש לי זכויות יוצרים מלאות, ולקשר לאתר האינציקלופדיה, האם אני צריכה להוכיח שיש לי אישור? כיצד להוכיח? האם אני יכולה לפתוח משתמש רשמי מאומת על מנת לעשות זאת? הכוונה היא כמובן למידע רפואי חופשי תקף ומאומת, וללא תוכן שיווקי. Yaelbendov - שיחה 18:19, 18 ביוני 2012 (IDT)תגובה

תבנית אזהרה רפואית[עריכת קוד מקור]

יוני, התוכל להוסיף לפורטל את התבנית אזהרה רפואית? כמו כן, רצוי היה לכתוב בוט שישתול תבנית כזו בכל הערכים בקטגוריות מחלות שאין בהם התבנית. שנילישיחה 22:51, 24 מאי 2006 (IDT)

אין צורך, בפורטל אין מידע רפואי או מידע שמצדיק את התבנית. התבנית מופיעה בערכים שבהם דרוש אזהרה, אין צורך להכניס גם לדפים שבהם אין צורך. Yonidebest Ω Talk 23:27, 24 מאי 2006 (IDT)
אני חושב שזה חשוב. כפי שהחוק מחייב לשים שלט "זהירות בונים" באתר בניה שכל בר דעת רואה שמדובר באתר בניה. זה יכול אולי לכסות מי שכתב ערך רפואי ולא שם את האזהרה. שנילישיחה 23:37, 24 מאי 2006 (IDT)

אקטואליה[עריכת קוד מקור]

הברתי את התבנית מכיוון שכרגע אין בינה לבין אקטואליה דבר. קוד התבנית למעוניינים להחזירה ולתחזקה:

{{/מסגרת מעוצבת עליונה|אקטואליה|{{FULLPAGENAME}}/אקטואליה}} {{{{FULLPAGENAME}}/אקטואליה}} {{/מסגרת מעוצבת תחתונה}}

יוספוסשיחה 02:39, 3 ביולי 2007 (IDT)תגובה

שיפור[עריכת קוד מקור]

רצוי לשדרג פורטל זה על ידי מספר פעולות שיביאו אותו לסטנדרטים החדשים המקובלים בפורטלים כיום. מומלץ לבצע בו את השינויים הבאים:

  1. יש לעדכן את סמל הפורטל על פי רשימת הסמלים האחידים.
  2. יש למחוק את תבנית האקטואליה אם היא אינה מתעדכנת באופן שוטף.
  3. במסגרות "ערכים מומלצים" ו"ערך נבחר" יש לשים ערכים מומלצים בלבד. ערכים טובים נוספים ניתן להגדיר כמומלצי הפורטל. סתירות בנושא יוצרות בלבול.
  4. יש למחוק את תבניות "ערכים הדורשים שיפור" ו"ערכים מבוקשים - מקוצר" ואת הערכים המבוקשים להחביא בתחתית הדף על פי הפורמט הקיים בפורטל:בסיס/קדימה, לעבודה!. אל דף הערכים המבוקשים יש לקשר מתוך ויקיפדיה: בקשת ערך בליווי סמל הפורטל.
  5. המשימה המורכבת אך החשובה ביותר: לערוך את מסגרות התוכן כך שתתאימנה לעקרונות הרשומים במדריך המלא לבניית פורטלים.
  6. רצוי מאוד ליצור תחלופה אוטומטית של תמונה נבחרת, מאמר נבחר, "הידעת?" או פינות אחרות בפורטל. התחלופה מתבצעת על ידי {{בחר מידע}} ובעזרת מאגר מידע שיש ליצור יחד עם גלריה יפה המרכזת אותו. למידע נוסף בנושא זה עיינו במדריך ובפורטלים המומלצים כדי ללמוד כיצד הם בנויים. חשוב לזכור כי גלריות אלה ותחלופות אוטומטיות מוסיפות לפורטל אך אינן מחפות על בעיות בתוכן הפורטל עצמו.

זוהי הודעה קבועה וייתכן מאוד שחלק מהדברים כבר מיושמים היטב.

השמח בחלקו (-: אמצו פורטל! 19:31, 31 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

אני הייתי ממליץ[עריכת קוד מקור]

להחליף את הלוגו של הפורטל. הוא לא מייצג אותו בצורה מושלמת וראיתי בויקישיתוף תמונה אחרת שאני חושב שיותר משקפת את הפורטל, היא באיכות טובה ומי שייראה רק את התמונה יוכל לנחש שודאי מדובר ברפואה, תכונה שאין בלוגו הנוכחי.

בברכה אלירןשיחה 08:16, 17 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

צריך להחליף את הסמל הנוכחי - הוא שגוי. הסמל הנכון כמובן אינו מזרק אלא מטהו של אסקלפיוס. ‏odedee שיחה 08:42, 17 באוקטובר 2007 (IST)תגובה
טופל. ‏odedee שיחה 08:50, 17 באוקטובר 2007 (IST)תגובה
אם טופל אז הוסף בבקשה את הלוגו החדש גם לעמוד הראשי. בברכה אלירןשיחה 10:12, 18 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

ברוב הפורטלים[עריכת קוד מקור]

יש תבנית "פורטלים קרובים", נוסף פורטל חדש: פורטל:גוף האדם שקרוב לפורטל זה. אלירן d שיחה 05:51, 28 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

לא רואה את ההגיון בקיום שני פורטלים שעוסקים באותו הנושא בדיוק. איתי אור - שיחה 02:01, 8 בינואר 2010 (IST)תגובה

גלריות לתמונות נבחרות וערכים נבחרים + מה חסר בפורטל[עריכת קוד מקור]

לנוחיות התורמים, פתחתי את פורטל:רפואה/תמונה נבחרת/גלריה ואת פורטל:רפואה/ערך נבחר/גלריה. יוספוסשיחה 00:05, 4 בפברואר 2008 (IST)תגובה

הפורטל חסר לדעתי יצוג של מחלות, של אבחון מחלות ושל טיפול במחלות (טיפולים שמרניים וטיפולים כירורגים). יוספוסשיחה 09:24, 5 בפברואר 2008 (IST)תגובה

אפשר לקטלג תרופות וחיסונים ?[עריכת קוד מקור]

אפשר לעשות רשימה של תרופות וחיסונים שדומה לרשימה של איברי האדם וענפי הרפואה ? אפשר לסנן לפי תחומים לדוגמא לחץ דם. הורדת חום. וכו'.

ענפים עיקריים ברפואה[עריכת קוד מקור]

טראומטולוגיה, רפואה דחופה ורפואת חירום הם שלושה ענפים נפרדים. טראומטולוגיה לבד מפנה לערך של טראומה גופנית. בעוד שבתבנית ענפים עיקריים הוא כתוב ביחד עם רפואה דחופה ושניהם ביחד מפנים לרפואת חירום.
בקיצור, בלאגן. איתי אור - שיחה 02:01, 8 בינואר 2010 (IST)תגובה

הצעה לריבוע נוסף[עריכת קוד מקור]

ריבוע שיכיל קישורים לקטגוריה:היסטוריה של הרפואה ולרופאים שיש להם ערך בוויקי. Kulystabשיחההאם המלחמה הגדולה גדולה על ויקיפדיה? • ט"ז בשבט ה'תש"ע • 02:02, 31 בינואר 2010 (IST)תגובה

מרכז רפואי בני ציון (לשעבר ביה'ח העירוני ממשלתי "רוטשילד ")[עריכת קוד מקור]

שלום לעורך. לתדהמתי בעת קוראי לראשונה היום את הכתוב בנושא מצאתי כי השינוי המהותי בתיפקודו של בית החולים ארע בשנים 1974 --1986 עת כהנתי כמנהלו הכללי של בית החולים כלל אינו מאוזכר  ! כלומר 12 שנות פעילות רציפה, קשה, נמרצת בימים ובלילות כאיו נמחו בזדון התפקיג התפנה עקב מותו של מנהלו הקדם של בית החולים, ומנהלו הכללי של משרד הבריאות אז, פרופ' ברוך פדה (ז'ל) ביקשני לקבל על עצמי תפקיד זה (במכרז). בין יתר תפקידיי בעקבות המנוי (קיץ 1974) נתמניתי במשותף ע'י אריה גוראל (אז ראש עירית חיפה) וויקטור שם טוב אז שר הבריאות כמנהלו של פרויקט הבניה (האגף המערבי על 10 קומותיו) שבעת כניסתי לתפקיד היה בור חפירה עמוק שעמד בשממונו מעת יריית אבן הפינה מ- 1973 , עת פרוץ מלחמת יום הכיפורים כל חיפה יודעת אז והיום ובמיוחד הנותרים כיום מצוות בית החולים מי הצליח לגייס את המשאבים, לרתום מחדש את קבלן הבניה המיואש על כל צוותו, אשר נתן במנהיגותי את מלוא אמונו ומרצו להביא מניו-יורק הרחוקה את "ארגון בני-ציון" לאמץ ולתמוך במוסדנו, ואשר הבשיל בהסבת שם בית החולים רוטשילד למרכז רפואי בני-ציון ! ברור לכל כי יכולתי לקדם כל זאת רק בעזרת הצוות המסור של בית החולים אשר בהתלהבותו מהיקף הבניה וממעותה נתמלא בגאוות היחידה תוך נתינת כתף מגבה ! אני מבקש וגם מצפה כי תבואו אלי בדברים כדילתקן עוולה זו

בכל הכבוד הראוי פרופ' תיאו דב גולן ממהל כללי של בית החולים רוטשילד חיפה 1974 1986, מנהלכללי משרדהבריאות 1986 - 1987

שלום פרופ' תיאו דב גולן. לא ברור לאיזה ערך אתה מתייחס. ציין בבקשה את שם הדף שאתה רוצה לדון עליו. גילגמש שיחה 19:00, 27 בדצמבר 2021 (IST)תגובה