שיחת משתמש:Yanivbl/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת מתניה בנושא כמה עצות

שלום, Yanivbl,

ביטלתי את עריכתך, שבה הוספת קישור חיצוני. הסיבה לכך עשויה להיות אחת מהסיבות הרשומות להלן:

  • הקישור שהוספת אינו רלוונטי דַיו לערך.
  • תוכן האתר שקישרת אליו בעייתי מבחינת השמירה על זכויות יוצרים.
  • הקישור עוסק בנושא כללי בעוד הערך עוסק בהיבט מסוים בלבד של הנושא, ולהפך.
  • באתר שקישרת אליו יש מידע אנציקלופדי מועט בנוסף על זה שכבר מצוי בערך.
  • מדובר באתר לא-רשמי, כגון אתר מעריצים, שלא ברור מי עומד מאחוריו.
  • מדובר בפורום או בבלוג, ולמעט מקרים חריגים לא מקובל לקשר לאתרים כאלה.

יחד עם זאת, מומלץ לעבור על המדריך שלנו העוסק בקישורים חיצוניים בערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה. אם לדעתך עריכתך הייתה נאותה, ניתן לפנות לדף השיחה של הערך ולדון שם בנושא.

בברכה, מתניה שיחה 18:57, 6 בספטמבר 2010 (IDT)תגובה

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Yanivbl, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 21:27, 9 בספטמבר 2010 (IDT)תגובה

מוקדמות המונדיאל[עריכת קוד מקור]

נא הימנע מקישור לאתרך בערכים אלה. קיים כבר אתר ההתאחדות לכדורגל שבו מופיע המידע הרלוונטי. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:15, 11 בספטמבר 2010 (IDT)תגובה

דיון הנוגע לך[עריכת קוד מקור]

שלום,

אולי תתעניין בדיון הנוגע לקישורים שהוספת. תוכל לעיין בו בשיחה:נבחרת ישראל בכדורגל#הקישורים לאתר המוקדש לסטטיסטיקה. גילגמש שיחה 08:00, 12 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

שלום,

כדאי ליצור תבנית אחידה לקישורים שאתה מוסיף לערכים כי מדובר בכמות גדולה מאוד של קישורים. גילגמש שיחה 10:15, 9 באוקטובר 2010 (IST)תגובה

אברהם רזניק[עריכת קוד מקור]

שחזרתי את התיקון שלך לגרסה יציבה. דונו בדף השיחה של הערך בנושא זה, אל תגררו למלחמת עריכה • עודד (Damzow)שיחהאיתי לגבעתי! 12:11, 22 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

בקשת שחרור חסימה[עריכת קוד מקור]


שלום לכולם,
אבקש לערער על חסימתי בידי המשתמש מתניה.
נראה לי כי החסימה בוצעה על רקע שאינו ענייני ולאחר שהמשתמש "ברוקולי" צינזר את רוב עריכותיי באתר על רקע אישי.
אפנה אתכם אל הקישורים הבאים:
1. היסטוריית העריכות של הערך "שמעון רטנר" ודף השיחה של הערך.
2. היסטוריית העריכות של הערך "אברהם רזניק" ודף השיחה של הערך.
3. הפיסקה "מחיקת קישורים לאתר "אלאל" שבגירסת דף השיחה של "ברוקולי" מ-4/12/2010 22:35 (הפיסקה אינה זמינה בגירסה האחרונה של דף השיחה ולכן תצטרכו לעיין בהיסטוריית דף השיחה. היא נמחקה על ידי ברוקולי ומיד עם המחיקה גם נחסמתי על ידי מתניה).
נראה לי שהבעת דעתי אינה מהווה עילה לחסימה, ובוודאי לא לפני שקיבלתי על כך התראה מראש. כמו כן, אני מוחה על דברים שכתב אודותיי ברוקולי, המהווים הוצאת דיבה, ובעיקר על האמירה חסרת הבסיס "הוא מפיץ מידע מוטעה בכוונה".
לילה טוב,
Yanivbl - שיחה 00:06, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה

רק כדי להבהיר על מה נחסמת (כדי שלא תוכל להמשיך להיתמם):
ספאם של מאות קישורים לאתר שלך.
איומים משפטיים בניגוד מוחלט לכללי האתר.
המילים החביבות והמלבבות "אתה שקרן וחוצפן."
פגיעה במרחב הערכים באמצעות הכנסת מידע שהוא מחקר מקורי שמנוגד לגרסה הנכונה.
בשום פנים אין לשחרר את המשתמש הזה שכל מטרתו היא לקדם את האתר שלו (אם כי די רק בסעיף הראשון כדי להצדיק חסימתך להרבה מאוד זמן. ספאמרים אחרים היו נחסמים הרבה יותר מהר). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:11, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
יניב, כל עוד השתמשת באיום בתביעת דיבה, תישאר חסום, על פי הכתוב בויקיפדיה:טיפול באיומים משפטיים.
ברוקולי, בדקתי עכשיו חלק מתרומותיו של יניב. הוא אכן הכניס קישורים רבים לאתר שלו לפני כשלושה חודשים, אך עובדה היא שמשתמשים אחרים הבחינו בכך ואף דנו בעניין בשיחה:נבחרת ישראל בכדורגל#הקישורים לאתר המוקדש לסטטיסטיקה, ולא הוחלט שיש להסירם. בעקבות ויכוחים ביניכם (שלפחות באחד מהם קיבלת את גרסתו לאחר שגם ההתאחדות הכירה בטעותה), ערכת מבצע להסרתם, ומשיניב התרעם על כך שאיש לא הודיע לו על כך, ביקשת את חסימתו. יש בכך טעם לפגם. אמנון שביטשיחה 00:24, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
אמנון את אותו דיון אני מכיר, ולא ממש הוחלט שם שום דבר (אם כבר, אודי שתמך כתב בדף שיחתו שהוא השתכנע מדברי). דווקא צוין שם שהאתר מכיל מחקר מקורי. אני התחלתי להסיר אחרי שהבחנתי בכל מיני רשימות בערכי קבוצות שכוללות שחקנים שמעולם לא הופיעו בנבחרת, אבל לפי האתר דווקא כן. צבעים או לא צבעים, הם עדיין ברשימה כאילו ממש הופיעו. כאן למשל זו כבר ממש השחתה. לא רק שמר בלייכר הכניס את דעתו האישית והתיימר לדבר בשמה של פיפ"א, הוא גם מעיז להביא את האתר שלו עצמו בתור סימוכין לדבריו כאן. מכיוון שיש נתונים סטטיסטיים עבור כל אחד ואחד משחקני הנבחרת הלאומית (וגם של הנבחרות האחרות) באתר ההתאחדות יש להסתפק בקישור אליו ולא באתר שכולל מידע פשוט לא נכון. כך, למשל, משחק פשוט בין נבחרות תל אביב וקהיר הופך למשחק ידידות בינלאומי וכך מקבלים שחקנים כמו שלמה פוליאקוב הופעה יש מאין. ואם זה מה שמגלים כבר ממבט ראשון מעניין איזה עוד פנינים יש שם.
עברתי על כל עריכותיו של מר בלייכר. כולן (בלי יוצא מן הכלל) נועדו לקדם קישורים לאתר שלו. זה ספאמר פר-אקסלנס. 09:26, 6 בדצמבר 2010 (IST)
ברוקולי, ראה את עצותי ליניב למטה, ואני מציע לתת צ'אנס. אם אתה סבור שכל הקישורים אינם תורמים, פתח דיון בנדון (אם הם ישובו, לא כעת) - הדיונים הקודמים שהתקיימו היו מעוטי משתתפים וללא הכרעה ברורה, ואינם יכולים לשמש הנמקה למחיקה גורפת. אמנון שביטשיחה 10:03, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
אין לי בעיה שיתרום מידע שלא מבוסס על אתרו (זה לא קשה, הספרים הרי מוכרים לכולם). זה דווקא רצוי. אני מניח שידוע מאיפה התחילה הבעיה.
וכפרפרזה על דבריך (מקווה שלא תיפגע) - גם לא הצדקה להוספה גורפת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:05, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
ברור, ולכן כתבתי למטה מה שכתבתי, ומה פתאום להיפגע? אמנון שביטשיחה 10:13, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
רק כדי להיות זהיר. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 10:16, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
קישורים רלוונטיים אינם מהווים ספאם, ובוודאי שלא לאתר המהווה ארכיון שאינו למטרת רווח, ושבו הושקעו מאמצים אדירים במשך שנים על גבי שנים (נבירה בארכיונים, עיון בכל העיתונות ההיסטורית הזמינה, השוואת נתונים בין מקורות, חיפוש מידע בהתאחדויות כדורגל זרות). רשימת המקורות הארוכה שעליה מסתמך המחקר מופיעה ב-http://www.elel.co.il/sources.php.
האיום המשפטי נעשה בעידנא דריתחא. אני חושב שלכולם ברור שאין לי שום כוונה לתבוע את ברוקולי או כל משתמש אחר. אני חושב שכל אדם שהיה מושמץ ומוכפש כפי שנעשה לי ("הוא מפיץ מידע מוטעה בכוונה", "הוא משתמש באתר שלו כדי לתת אסמכתא לדעותיו הפרטיות", "מצהיר שהוא לא שם פס על הגוף שזו סמכותו להחליט") היה מתרגז לא פחות ממני. אני מתנצל על האיום, שלא היה לו מקום, ושלא התכוונתי אליו.
לגבי הביטוי "אתה שקרן וחוצפן", שנאמר באופן חד פעמי וכתגובה להכפשות של ברוקולי, ייתכן שלא הייתי צריך להשתמש בו, בדיוק כפי שברוקולי לא היה צריך להשתמש באמירות שציינתי למעלה.
לעניין "הגירסה הנכונה" - מדוע לא התקיים אפילו דיון אחד בנושא? מי הסמיך את המשתמש ברוקולי לקבוע מהי הגירסה הנכונה? אני רוצה להבהיר שקיים הבדל בין הגירסה הרשמית, שהיא גירסת ההתאחדות לכדורגל, לבין הגירסה הנכונה. על פי המחקר החדש, שאותו ברוקולי מסרב לקבל (וזוהי כמובן זכותו), "הגירסה הנכונה" בחלק מהמקרים היא בהחלט לא גירסת ההתאחדות. לראייה, תיקון רשומות ההתאחדות לכדורגל בשבוע שעבר בעקבות המחקר (http://www.elel.co.il/article.php?id=2010112202).

Yanivbl - שיחה 00:39, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה

מי שקובע מה הגרסא הנכונה היא ההתאחדות ולא אתה. מי שהסמיך אותה זה פיפ"א. מי שהסמיך אותך, לעומת זאת, הוא אתה עצמך.
ותפסיק להתלהב כבר מהסיפור הזה של רזניק. זה שמישהו רשם לו בטעות עוד הופעה זה אחד הדברים הכי זניחים שאפשר להעלות על הדעת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:26, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה

כמה עצות[עריכת קוד מקור]

שלום יניב, עכשיו מששוחררת מחסימה, כמה עצות להמשך דרכך בוויקיפדיה:

  1. כתוב על עצמך - קישור אדום לדף משתמש שנמצא כאן כבר שלושה חודשים מעורר אצל מתשמשים רבים תהיות באשר לכנות כוונותיך. ראוי גם שיהיה גילוי נאות אודות הקשר שלך עם האתר שאתה מרבה לקשר אליו.
  2. קישורים לאתרך - בדוק היטב האם הם מוסיפים מידע שלא קיים כבר בערך או באתר ההתאחדות. רק במקרה כזה יש טעם להוסיף קישור, ולמקם אותו אחרי הקישור לאתר ההתאחדות ולא לפניו.
  3. שם האתר - הכינוי "אתר הסטטיסטיקה של נבחרת ישראל" יוצר מראית עין כאילו מדובר באתר של הנבחרת, ולדעתי עליך לשנות אותו ולהבהיר בדף הבית שמדובר באתר פרטי, מכובד ככל שיהיה. ודאי שקישורים אליו מכאן לא יכולים לשאת את הכותרת המטעה הזאת.
  4. מידע חסר - אם יש בידך מידע החסר או שגוי בערכים כאן, אתה מוזמן להוסיף אותו ולספק אסמכתאות מהימנות. ראיתי שאתה מסתמך על רשימת עיתונות מכובדת. עדיף תמיד להביא אסמכתאות מהמקור הראשוני, ולא מהמחקר שלך שמצא אותו. ייתכן שחלק מהמקורות אף קיימים ברשת (ראה למשל {{דבר}}) ואפשר לקשר אליהם.
  5. מגוון - אתה מוזמן לבחור ערכים מתחומים אחרים ולתרום להם, ולא להתמקד אך ורק בכדורגל הישראלי ובתגליותיך אודותיו.

בברכה, אמנון שביטשיחה 09:53, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה

תודה אמנון,
אני בהחלט מקבל חלק ניכר מהצעותיך. אכתוב על עצמי וגם אוסיף גילוי נאות.
את שם האתר לא אשנה. ההבהרה כי מדובר באתר פרטי מופיעה בבירור בעמוד "אודות האתר" (http://www.elel.co.il/about.php). עם זאת, על מנת למנוע מראית עין, אני מציע שבמקום "אתר הסטטיסטיקה של נבחרת ישראל" תופיע התבנית:
XXX באתר elel.co.il (לא רשמי).
אבקש ממשתמשים אחרים, ובעיקר מברוקולי, לעשות שימוש בדפי השיחה של הערכים הרלוונטיים לפני צינזור עריכותיי. כך הייתי מצפה שיעשה במקרים של אברהם רזניק, אגון פולק, אלון חרזי ועוד. כמו כן, אני מצפה לתרבות דיון ואני מודה שאולי גם אני נסחפתי קצת. על כך אני מצטער.
טעות בידך. אתה הוא זה שצריך לשכנע אחרים ולא אחרים אותך. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:17, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
בחלק מהמקרים אכן כן. במקרים אחרים לא.
מסיבה כלשהי כתובת ה-IP שלי עדיין חסומה. אני מניח שמדובר בעניין טכני?Yanivbl - שיחה 11:21, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
כנראה משהו טכני. עדיין חסום? אמנון שביטשיחה 22:55, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
שוחרר. בעיה טכנית, טופלה על ידי. מתניה שיחה 22:59, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה
תודה