שיחת משתמש:VRider

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה ההבדל בין שיחה לדף משתמש?

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום VRider, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, odedee שיחה‏ 06:40, 26 אפריל 2006 (IDT)

בתשובה לשאלתך, בדף המשתמש כותב המשתמש בלבד, ובו הוא יכול לשים חומר וקישורים שעוזרים לו בוויקיפדיה, או לספר על עצמו כדי לספק את סקרנותם של וויקיפדים אחרים, או שני הדברים. דף השיחה, בניגוד לאיך שהתחלת אותו, משמש לשיחה עם ויקיפדים אחרים. למשחקים וניסויים כאלה ואחרים עדיף לא להשתמש בדף השיחה, כי אז הוא מתבלגן. אתה יכול לעשות זאת בארגז חול ב"מרחב המשתמש" שלך. לדוגמה, ארגז חול כזה הוא משתמש:VRider/ארגז חול. מרגע שתערוך את הקישור הזה הוא יהפוך לכחול ותוכל תמיד לחזור ולערוך אותו כראות עיניך. odedee שיחה‏ 06:40, 26 אפריל 2006 (IDT)

שלום odedee, תודה על המידע הרלוונטי [VRider 09:18, 26 אפריל 2006 (IDT)]

ברוך הבא. סליחה שאני מציק כבר בהתחלה, אבל התרשימים המדעיים כדוגמת זה שמופיע למעלה מסקרנים אותי זה זמן. אני רואה בתרשים דיאגרמת ון של שלוש קבוצות מעגליות הצבועות בצבעים שונים וקרויות "מדע", "חקר" ו"למידה", כאשר מרכזי המעגלים מחוברים זה לזה. שאלתי היא מה אפשר ללמוד מן הפרטים בתרשים הזה (או מעצם קיומו, לצורך העניין), שאי אפשר ללמוד מן הרשימה הקצרה והחסכונית "מדע, חקר, למידה"? האם התרשים מקל עלינו להבין שמדובר בשלושה עניינים הקשורים זה לזה בעבותות, בשעה שללא התרשים היינו חושבים שמדובר בשלושה מושגים נבדלים כמו "תחנת חלל, דג מלוח, חומות העיר העתיקה"?

שלום עוזי, אכן נכון [VRider 09:01, 26 אפריל 2006 (IDT)]

ומה תפקידם של הקווים המחברים, מעבר לזה של החיתוך האפרפר? עוזי ו. 07:36, 26 אפריל 2006 (IDT)

זו גרסה ראשונית של התרשים...סבלנות !-) [VRider 09:01, 26 אפריל 2006 (IDT)]

שלום רב, הברתי את המרכאות משם הערך למידת חקר מבוססת מחשב שיצרת. דוד שי 15:28, 26 מאי 2006 (IDT)

שלום דוד, למה הכוונה ב "הברתי את המרכאות...". שאלה נוספת: איך סווג הערך שיצרתי תחת "חינוך" ? האם מדובר ממערכת אוטומטית ?-) --VRider 15:32, 26 מאי 2006 (IDT)

תמונה:ILEsModel.jpg - לא צוינו מקור התמונה ופרטי היוצר[עריכת קוד מקור]

אנו מודים לך על השתתפותך בעריכת ויקיפדיה. שים לב: בוויקיפדיה מקפידים לשמור על חוקי זכויות היוצרים. לפיכך, העלאת תמונות לוויקיפדיה כרוכה במילוי מקורן המלא ורישיון מתאים. אנא וודא כי צירפת את מקורה המלא של התמונה ILEsModel.jpg ואת הרישיון המתאים לה.

לצורך כך ביכולתך לעיין בדפי העזרה בתפריט עזרה זה, שבו נמצא בין השאר דף העזרה איך להוסיף רישיון לתמונה שכבר העליתי.

אשמח לעזור לך במתן מידע אודות הרישיון המתאים, האופן בו מציינים את מקור התמונה, וזאת כדי למנוע חשש של פגיעה בזכויות יוצרים. אנו מודעים לכך כי חוקי זכויות היוצרים אינם מובנים באופן אינטואטיבי לאדם שלא בקיא בהם, דבר הגורם עתים למחיקת תמונות בשגגה.

מצפה לתשובתך בהקדם.

בברכה, יובל י. § שיחה § 00:19, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

נוסף המידע כנדרש ד"ר אלחנן גזית.

הסבר על תבנית חשיבות[עריכת קוד מקור]

הדיונים על הורדת התבנית נערכים בדף השיחה, לא בדף הערך. התבנית יורדת כאשר משתמש ותיק, מלבד כותב הערך, סבור שהוא חשוב. לכן החזרתי, לבינתיים, את התבנית. את תגובתי העניינית אשיב לך בדף שיחת הערך. DGtal 09:49, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

הבנתי זאת בעצמי. תודה. אך לא ברור לי מדוע העלת את התבנית מלכתחילה. VRider 09:55, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

תשובה בנוגע לחיתוך התמונה[עריכת קוד מקור]

עניתי לך ב-שיחת משתמש:גדי ו.#למה אתה חותך תמונה מקורית שהעלתי ללא מתן התרעה? ?
מקובל לחתום הודעות ב-~~~~ כדי להשאיר שם משתמש ושעת הודעה. גדי ו. (שיחה) 10:44, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

פורום אינטרנט[עריכת קוד מקור]

במבט שני, ייתכן שחלק מהמידע שהוספת מתאים יותר לערך למידה משולבת מחשב. אודה אם תבדוק זאת. כשאתה מפנה למקורות, כדאי לכתוב מה המקורות באופ מדויק. ראה גם: ויקיפדיה:ביבליוגרפיה. ולסיום, תודה על תרומתך לוויקיפדיה!

אנו יודעים כי זמנך יקר, אך על מנת שתהיה אחידות בוויקיפדיה, אנו מבקשים וממליצים לקרוא את המדריכים העוסקים בכתיבת ערכים חדשים:

בכל שאלה נשמח לעזור לך בדלפק הייעוץ.

בברכה,
DGtal 10:50, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

אכן נכון. המתחיל במלאכת העלאת המידע [רשימת המקורות בהעלאה] !-) --VRider 10:53, 14 בדצמבר 2006 (IST)

אני מציע שתבדוק נקודתית. ייתכן שחלק יכול להיות משולב בערך על פורומים וחלק בלמידה משולבת. אין גם הכרח להפוך את זה לקטע נפרד. אפשר, במקרים המתאימים, פשוט לשלב את התוספת כהרחבה של פסקאות קיימות. בהצלחה, DGtal 10:59, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

אלחנן גזית[עריכת קוד מקור]

שלום, מחקתי את הערך שכתבת על עצמך, לאחר קבלת דעתו של מפעיל נוסף. קרא בבקשה את ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה. באופן כללי, בוויקיפדיה מאוד לא מומלץ שאדם יכתוב על עצמו - אם הנך חשוב מספיק שייכתב אודותיך ערך אנציקלופדי, ודאי יימצא במהרה ויקיפד אחר שיעשה זאת. כתיבה אוטוביוגרפית אינה יכולה לעמוד בויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית. ‏odedee שיחה 13:11, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

OK בסדר. אך האם באמת יש כזה מצב "נקודת מבט נייטרלית" ?-) --VRider 13:15, 14 בדצמבר 2006 (IST)

שאלה פילוסופית נאה. בין אם היא קיימת או לא, אנחנו משתדלים לשאוף אליה, להגיע קרוב ככל שניתן. זה קל בערכים כמו ניו זילנד, קשה יותר במלחמת לבנון השנייה, אך בלתי אפשרי לחלוטין במקרה של ערך שאתה כותב על עצמך. ‏odedee שיחה 13:18, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

אכן מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים. הנימוק של "נקודת מבט נייטרלית" אולי נכון, אבל מה אם מדובר באדם שמוגדר כסובל מפיצול אישיות. האם גם אז הנימוק תופס ?-) חג חנוכה שמח --VRider 13:25, 14 בדצמבר 2006 (IST)

כשנפגוש מקרה כזה, נדבר איתם ונראה אם הם ישכנעו אותנו :-) חג שמח, ‏odedee שיחה 13:37, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

תמונות בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אנא ראה שיחת תמונה:SpaceKid.jpg. עוזי ו. 17:02, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

שלום, התייחסותך נדרשת בדף השיחה של הערך הנ"ל. יש להסביר מה מקורו ומעמדו של הטקסט, ומה יחסו לטקסו המובא בדף השיחה של פרופ' מנוחה בירנבוים. בכל מקרה, הערך במדכונתו הנוכחית אינו אנציקלופדי דיו. יחד עם זאת, אם יוסרו כל הספקות הרי שיש לו פוטנציאל. בתודה, --אורי שיחה 19:52, 14 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

שלום אורי, ראה תשובתי המפורטת בדף השיחה של הערך. --VRider 01:37, 15 בדצמבר 2006 (IST)

שוב שלום ותודה על הסבלנות.

אתחיל ואומר שלגבי כתיבת ערכים אנציקלופדיים ישנם לא מעט דפי עזרה, להם יש קישורים הן בתפריט בצד ימין והן בהזמנה המופיעה בראש עמוד זה. כדאי,אולי, להתחיל בויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים. חלקו הראשון של אותו הדף עוסק בעיקר בתרגום, וחלקו השני בכתיבת ערכים. מדריך נוסף הרלוונטי לשלב זה בו נמצא הערך, שהרי מבחינה תוכנית מצבו טוב, הוא ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים.

לגבי הערך עצמו:

  • שם הערך: האם סקירת מאפייני תופעה מסויימת הם ערך אנציקלופדי? לדעתי סביר יותר שעל אף הפירוט הרב הערך הזה צריך להיות חלק, ואולי גם החלק הארי, בערך העוסק בתופעה עצמה, כלומר בתוך הערך פורום (אינטרנט). אני יודע שיש כעת הפנייה בערך האמור לערך שכתבת, אבללדעתי, לפחות, מקומם של שני הערכים יחד.
  • נראה לי שהפרק השני - מאפייני הפורום, צריך לבוא לפני זה הראשון: מאפייני הידע בפורום.
  • מושגים בעברית: רצוי להמעיט במושגים לועזיים, כשזה אפשרי. למשל, במקום "מודלים לפיתוח קוריקולרי" "מודלים לפיתוח תכניות לימוד".
  • מושגים פחות אקדמאיים: בעבודה אקדמית אנחנו נוהגים, לרוב ובצדק, להשתמש במושגים מהתחום. בערך אנציקלופדי מושגים "מקצועיים" שכאלו עלולים שלא להיות מובנים לקורא. למשל, מה הכוונה ב "התייחסויות-גומלין לימודיות"? מה זה "הדיון הקווי "? מהי התפתחות "מטה קוגניטיבית"? או שיש לבאר זאת או להחליף זאת בניסוח חלופי פשוט יותר.
  • חלקים בערך, בעיקר בשני הפרקים הראשונים, הם מבוא דקדקני ואיטי שנועד להסביר מודע יש תהליך למידה בפורום, מה טוב או רע בו וכדומה. אולי זה מתאים לנייר עמדה הבא לשכנע למה זה כדאי, אבל הערך לא צריך לעסוק בכך, שכן אין מטרתו לשכנע לשימוש בטכנולוגיה זו, אלא רק לסקור ולתאר אותה.
  • קהל היעד: נראה שהעבודה נכתבה לקהל יעד מסויים, שיש לו גם דבר מה משותף. אותו גורם משותף אינו רלוונטי לקורא הכללי של ערך אנציקלופדי. על כן, אין מקום למשפטים כגון: "בפרום, דוגמת זו שאנו נוטלים בה חלק במסגרת הקורס "חלופות בהערכת הישגים"..." יש דוגמאות נוספות לניסוחים כגון אלו.
  • מקורות: בויקיפדיה סגנון הציטוט אינו בתוך גוף הטקסט אלא בהערות שוליים (ראה עזרה:הערת שוליים) לגבי סגנון כתיבת המקורות אנו נוהגים בשינוי קל על סגנון שיקגו (ראה: ויקיפדיה:ביבליוגרפיה).
  • פסקאות: בערך מופיעות פסקאות רבות שהן ארוכות מדי. יש לשבור אותן לפסקאות קצרות יותר. חלק גדול מהטקסט הוא רשימות של נקודות ויש לשקול מתי עדיף להציגו ברשינה ומתי כנראטיב. במקרה השני, לא חייבים למספר כל נקודה בהכרח.
  • קטגוריות: לערך הוספת קטגוריות שאינן קיימות. אם לדעתך יתווספו ערכים נוספים לקטגוריות אלו, יש ליצור את הקטגוריות על מנת שיתמלאו בעתיד. אם לא כך הוא, אין טעם ביצירת קטגוריה לערך אחד או שניים - זה פשוט לא יעיל. בכל מקרה, אין להוסיף קטגוריות אם הן אינן קיימות, ויש ליצור אותן תחילה.
  • קישורים פנימיים: אחד הייתרונות באנציקלופדיה מקוונת הוא היכולת לקשר מילים לערכים אחרים על מנת להרחיב ולהשלים ידע. זהו גם אחד המדדים לאיכותו של ערך - עד כמה הוא מקושר לערכים אחרים. התחלתי בפסקה הראשונה כדי שתהייה דוגמה.
  • כדאי להוסיף תמונות. אולי צילום מסך של פורום?
  • כדאי, אולי להציץ גם בערך קהילה לומדת וירטואלית.

נראה לי שלהתחלה אלו מספיק "מטלות". מומלץ לשים בראש הערך תבנית {{בעבודה}} כל עוד אתה עובד עליו, כדי למנוע התנגשויות עריכה. זכור להסיר את התבנית לכשתסיים. בהצלחה רבה, ואנא אל תהסס לפנות אלי, או לכל ויקיפד אחר, בכל שאלה או בקשת עזרה. בברכה, --אורי שיחה 16:53, 15 בדצמבר 2006 (IST) שלום אורי, הערך נמצא בעבודה. תודה --VRider 00:01, 25 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

DiGRA[עריכת קוד מקור]

שחזרתי את הערך DiGRA. ראה גם שיחה:DiGRA. דוד שי 20:13, 25 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

תמונה:CSIBLE.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום, עקב החמרת הנהלים בוויקיפדיה העברית, הרשיון של התמונה הנ"ל בוטל לשימוש. אני פונה אליך בבקשה לאפשר לי לשנות את רשיון התמונה הזו (ושל תמונות אחרות שהעלת, אם ישנן) לרשיון חופשי יותר, כזה שישאפשר לכל אחד לעשות בו שימוש חופשי, ובלבד שיינתן לך קרדיט מתאים ({{ייחוס}}). האם זה בסדר מבחינתך? תודה, ‏Yonidebest Ω Talk 13:15, 8 בינואר 2007 (IST)תגובה

הגיע הזמן לעבוד עליו/להסיר את {{בעבודה}}. בהצדעה, ‏Colonel Clown17:06, 30 בינואר 2007 (IST)תגובה