שיחת משתמש:Uri R/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארכיונים

2005: מאי - דצמבר
2006: ינואר - פברואראפרילמאייונייוליאוגוסט - ספטמבראוקטוברנובמבר-דצמבר
2007: ינואר - פברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2008: ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2009: ינוארפברוארמרץאפריליונייוליאוגוסטאוקטוברנובמברדצמבר
2010: ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטאוקטוברנובמברדצמבר
2011: ינוארפברוארמרץאפרילמאייוניאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2012: ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסטספטמבראוקטוברנובמברדצמבר
2013: ינוארפברוארמרץאפרילמאייונייוליאוגוסט - דצמבר
2014: ינואר - דצמבר
2015: ינואר - דצמבר
2016: ינואר - דצמבר
2017: ינואר - דצמבר
2018: ינואר - מרץ

(עריכה)

זהו דף שיחה מאורכב ואין להוסיף לו מידע חדש

כדי לפתוח דיון חדש ניתן ללחוץ כאן כדי לפתוח דיון חדש בדף השיחה העדכני. תודה.

סליחה

שלא ממש נעניתי לבקשתך למלא את מקומך בהיעדרך. בעצמי הייתי די עסוק, וכשלא הייתי עסוק - הייתי תשוש-ויקי. אבל אני חושב שהמתקפה התקדמה יפה מאוד גם אם התורן של ספינת הקברניט איים להישבר. Harel - שיחה 09:18, 3 יוני 2006 (IDT)

האימפריה הברזילאית ופדרו הראשון קיסר ברזיל מתקדמים אמנם קצת לאט, אבל אני מבטיח לעשות מאמץ עליון לגמור איתם בקרוב. Harel - שיחה 00:01, 4 יוני 2006 (IDT)

ברוך הנמצא

סבבה. אביעד.

התנהגות לא נאותה

אורי, מה שעשית בערך מולאטוס זאת התנהגות לא נאותה בוויקיפדיה.

  1. כאשר שיניתי את הקישור מאפריקאי לכושי, הסברתי בתקציר העריכה שבנו של מרוקאי (אפריקאי לכל הדעות) ואירופאי אינו מולאטי, לכן צריך לדייק ולציין שמדובר בכושי. שינית זאת מבלי להתיחס להנמקה שלי - אני מניח שאין לך נימוק נגדי לכן אתה מתעלם ממנה.
  2. אם רצית לבטל קטגוריה, מקובל לכתוב על כך בדף השיחה לפני השינוי, לחכות לתגובה ורק אם אין התנגדות, לעשות את השינוי.
  3. הערך מולאטוס נמצא בוויקיפדיה העברית, לכן מה שקובע זה המובן המקובל בארץ (לא בברזיל, אף שלדעתי גם שם המובן זהה) ובארץ מולאטי הוא: "בן תערובת להורים שאחד מהם שחור והאחר לבן" (הגדרה מילונית).
אם אין לך דרך טובה יותר להסביר לקורא שמולאטי הוא בן להורים מעורבים, שחור עור ולבן עור, תחזיר את הקישור למקומו ולגבי הקטגוריה, אף על פי שאינני מסכים איתך, אני מוכן לחכות להכרעת המצביעים, בתקווה שסוף סוף, עכשיו, כשתוקן המחשב שלך ולפי ההתעסקות עם המולאטוס, יש לך זמן בשפע, עכשיו תוכל לסכם את העמדה הנגדית כדי שנתקדם עם ההצבעה.
ולסיום הערה כללית, ודאי לא התכוונת לזה, אך שימוש במונחים לועזיים, לא שגורים בשפה העברית, מרחיק מהדיון חלק מהמשתמשים, שאינם מבינים את המושגים, לכן חושבים שמדובר במשהו שאין הם יכולים להביע דעה לגביו. "אירופצנטריות" (הצבת תפיסה אירופאית במרכז) הוא דוגמה לכך.

ליש 17:16, 3 יוני 2006 (IDT)

עדיין אין לו זמן, כשיחזור לפעילות הוא יודיע. עד אז, אתה בהחלט עושה בנושא כבשלך, עצם יצירת הקטגוריה גזעי האדם היא ניסיון ליצור עובדות בשטח ועוד בנושא כה נפיץ. דורית 17:18, 3 יוני 2006 (IDT)
אם לאורי אין זמן (ההתעסקות עם הקטגוריה של מולאטוס מוכיחה את ההפך), אולי את ומורט תסכמו את העמדה ולא תגררו רגליים.ליש 17:25, 3 יוני 2006 (IDT)
בעייתי העיקרית איננה של זמן, אלא של גישה למחשב בגלל ששלי שבק חיים. אני מקווה שמחר (ראשון) הוא יתוקן. לעניין:
  • ויקיפדיה אמנם עברית, אבל אי אפשר לכפות את "המשקפיים" הישראלים על כל העולם ולצפות לדיוק. באמריקה הלטינית הקטגוריות החברתיות של "לבן", "שחור", "מולאטו", "סאמבו", "קבוקלו" ורבות אחרות אינן גזעיות טהורות במובן הביולוגי אליו אתה מתכוון. אמנם הן קשורות בנוצא, אבל לא בכך בלבד. הן גם חברתיות, כלכליות ותרבותיות. משום כך מקובלת גם ניידות בין קטגוריות, מה שבלתי אפשרי מבחינה תורשתית. לכן, באמריקה הלטינית, מרוקאי וצרפתי יכול בנסיבות מסויימות, כלל לא מופרכות, להיות מסטיסו. נימקתי זאת, אם כי בצורה פחות מפורטת, לאחר השחזור הני בדף השיחה של הערך. הנחתך לגבי מה שאני יודע ולא יודע, כותב ולא כותב, הייתה דגויה, אם כך, ולכן לא היה כל פגם בשינוי שערכתי (שהיה למעשה תיקון השגיאה אותה הוספת לערך).
  • לדעתי הקטגוריה שיצרת על גזעי האדם, לא ראוי היה שתיווצר בעיתוי זה, כלומר תוך כדי הדיון המתמשך והחריף המתקיים על סוגיות הגזע. אבל בערך לא טענתי לצורך בביטולה אלא מחקתי את שיוך הערך לקטגוריה. מהסיבות שציינתי לעיל מולאטוס באמריקה הלטינית אינם גזע, גם לפי ההגדרה הביולוגית. כל דרך אחרת להציג זאת תתעלם מהמציאות המורכבת ותכפה מונחי מעבדה תיאורטים על מציאות שונה ומורכבת. לכן מחקתי את הוספת הקטגוריה לערך ונימקתי זאת בדף השיחה. לא ראיתי דיון על יצירת הקטגוריה השנויה במחלוקת לפני שיצרת אותה וניכסת אליה ערכים לפי השקפתך. אם טעיתי וראוי היה לשוחח על מחיקת הקטגוריה בערך לפני שעשיתי זאת (מעולם לא נתקלתי בכך בערך אחר - אבל יכול להיות שזה כן מקובל) - סליחה. עכשיו יש שם דיון פתוח ואתה מוזמן להשתתף בו.
  • לבסוף, וזו מעיין חזרה על מה שכבר כתבתי, ההגדרה המילונית שהבאת שגויה, צרת אופקים ומוטית. לכן היא פשוט אינה נכונה. לפחות על אמריקה הלטינית אני יודע משהו.
סופשבוע נעים, אורי
אורי, למרות הערותי בפעם הקודמת, אתה שוב נוהג שלא על פי המקובל בוויקיפדיה וגם נוקט במוסר כפול. ביקשת שלא אבצע עריכות במולאטוס עד שתהיה הכרעה בהצבעה בענין הגזעים, לכן השארתי את הערך כפי שאתה ערכת אותו ובניגוד למה שאני חושב שצריך להיות, אבל (כאן המוסר הכפול) אתה הלכת לערך מטיסים ושינית אותו באותם תחומים שנוים במחלוקת, מעבר לכך, שינית את שמו מבלי להודיע על כך הדף השיחה ומבלי לחכות לתגובות. אני מחזיר את המצב לקדמותו ואני מצפה שתפסיק לעשות דין לעצמך עד שתהיה הכרעה. אם יש לך זמן (אתה משנה ערכים) מדוע אינך מנצל אותו לתיאום עם חבריך, כדי לסיים כבר את הפרשה בהצבעה?

ליש 12:17, 5 יוני 2006 (IDT)


  • מטיסים הוא השם המקובל בישראל? היכן הוא מופיע? המושג, כפי שכתוב גם בערך, מקורו בספרדית ושם הוא נקרא "מסטיסוס" ברסים ו"מסטיסו" ביחיד. אותה ההגיה בכתיב שונה נהוגה גם בפורטוגזית. גם השפה האנגלית אימצה את התעתיק הזה. רק בצרפתית הגרסה היא "מטיס". שחזור שם הערך היה שגוי ויש להחזירו לשינוי שערכתי ללא כל קשר לתוכן הערך.
  • יתכן ולא צריך הייתי למחוק את ההתיחסות לצבע עורם של בני ה"גזעים" הונים, לשם עיקרון שימור הסטטוס קווה (שממשיך לא להישמר, אגב, בגזעי האדם). נניח. אבל שחזור יכול להיות גם סלקטיבי ולשמר תיקונים ראויים, כמו התעתיקים לשפות אחרות או שם הערך (לעיל).
  • בעינייני התממות ומוסר כפול, הרי אתה יצרת את הערך הזה בצורתו המוטית כלפי עמדתך בעיצומו של הדיון בפעולותיך החד צדדיות. כמו בפוליטיקה הישראלית, אתה יוצר עובדות בשטח ומבקש לקבע אותן בשם הסטטוס קוו. הערך מולאטוס אינו דומה למקרה זה (שהרי תזדרז לטעון זאת) מכיוון שהוא חלק ממתקפת האיכות על ברזיל והופיע ברשימתה זה למעלה מחודש.
  • אינני עושה דין לעצמי ואתה (ליש) האדם האחרון כמעט בויקיפדיה שעברו מאפשר לו להעיר לי על כך.
  • כפי שכתבתי, עד סוף השבוע, ככל שהזבר נוגע לי, תוצג הגדרה אלטרנטיבית להגדרתך בהצבעה השערוריתית שתפחת באופן חד צדדי. עד אז אודה אם לא תחשב עבורי את פעולותי ולא תורה לי כיצד לנהל את זמני. התעסק בעניינך והתאזר בסבלנות.
  • אין לפתוח כאן חזית נוספת, בוא נשמור את הערך הזה ענייני. אין מקום כאן להתנצחות אישית כפי שפתחת וכפי שנאלצתי לענות להשמצותיך האישיות כלפי כאן. אל תתקוף אישית ולא תענה אישית.
  • התעלם מהשינויים שעשיתי להגדרותיך המוטות, ושמר את התרומה שאינה שנויה במחלוקת לערך: השם השגוי ותעתיקי השפות.
--אורי 12:41, 5 יוני 2006 (IDT)
אורי, אולי אתה חושב שכל התורה כולה בידך, הכל בא מספרדית ופורטוגזית והכל סוגיות או תפיסות חברתיות, אבל אני חושב אחרת ויש בידי הוכחות לכך:
  • המילה מטיס הגיעה לשפה העברית מהשפה הצרפתית והיא מבוארת ב"לקסיקון לועזי-עברי חדש" של ר. אלקלעי וב"מילון לועזי עברי המורחב" מאת דן פונב וקפאי פינס. מדוע אתה מזכיר לי את השינוים בגזעי האדם? אני לא שיניתי שם שום דבר - אם יש לך תלונות נגד דוד שי (שהוסיף שם פרטים חשובים המאשרים קיומו של המושג גזע אנושי בשיח הישראלי) ואחרים תפנה אליהם לא אלי. הם לא מתאמים איתי שום דבר.
  • אתה מתלונן על שחזור לא סלקטיבי ושואל למה מחקתי את הכיתוב הפורטוגזי. ולמה אתה מחקת את הכיתוב הצרפתי וכתבת במקומו את הכיתוב הפורטוגזי? מקור המילה בעברית הינו צרפתי, לכן חשוב הכיתוב הצרפתי והכיתוב הפורטוגזי לא.
  • ההיתממות כולה בצד שלך. לך לפירושון המילה "מטיס" ותראה שהכנתי את התשתית לכתיבת הערך "מטיסים" לפני יותר משבועים ולא עכשיו.
  • אתה כן עושה דין לעצמך. כבר הערתי לך לפני כן על הנוהג המקובל ואתה חזרת ועשית שינויים מהותיים (כמו שינוי השם) מבלי לכתוב בדף השיחה ומבלי לחכות לתגובה. נכון, גם אני חטאתי בעבר בפזיזות כזאת כשחשבתי שלא תהיה התנגדות לשינוי שאני עושה, אך אתה עשית זאת, חרף ההתנגדות הצפויה ובעיצומו של פולמוס עם כותב הערך המקורי, אני.
  • ההצבעה שפתחתי אינה שערוריתית בכל צורה שהיא, השערוריה היחידה היא גרירת הרגליים שלך ושל חבריך בניסיון לעכב אותה. זה התחיל בבקשת כמה שעות לתיאום עמדה ועכשיו, לאחר שבוע, אתה אומר שבסוף השבוע, אולי, מותנה בחבריך, תהיו מוכנים. התירוץ שהובא לעיכוב היה שאין לך זמן, לכן הזמן שלך הפך לעניני ותפסיק לדבר בארוגנטיות, אני יודע יש שכבות בברזיל שמדברות כך אל פשוטי העם, אך בארץ זה לא מקובל.
לסיום, אל תבוא בתלונות על נזיפות בדף שלך, טול קורה מבין עינייך...ליש 13:40, 5 יוני 2006 (IDT)
אתעלם מההשמצות ומהמתקפה האישית ואתייחס לטענות העינייניות:
  • תודה שהסבת את תשומת ליבי ללקסיקון האמור. יחד עם זאת, במילה אינה מקובלת בשלון העברית, אלא המילה "מסטיסו". כך בספרות היפה וכך באקדמיה. יתכן ובעברית ארכאית יותר היה מקובל השימוש ב"מטיסים", אני, לפחות, מעולם לא נתקלתי בו, ואני עוסק רבות בנושא. כאמור בדף השיחה של הערך, גם מבחן גוגל מאשר זאת.
  • בנוסף, הערך עוסק בקטגוריה חברתית-תרבותי שמקורה, ועיקר קיומה הוא באמריקה הלטינית, מקום יש בכורה לספרדית ולפורטוגזית והצרפתית בטלה בשישים. משום כך נראה לי שיש להביא תעתיקים של שפות אלו ולא של הצרפתית, שהרי יש גבול למספר התעתיקים הרלוונטיים ולשם כך יש קישורי בינוויקי).
  • לעניין הערכים האחרים - אינני עוקב אחר פעולותיך, ראיתי שהערך נוצר בעיצצומו של ויכוח ולכך התייחסתי. לעניין העריכות, אינני רואה את הויכוח ככזה המתנהל רק בין שנינו, העובדה היא שהסטטוס קוו לא נשמר וכל מי שתרם לכך - שוגה.
  • לעניין הזמן, מעולם לא נימקתי את מעשי בהעדר זמן, אלא בעובדה שהמחשב שלי נמצא בתיקון וטרם חזר, ועל כן אני תלוי במחשבים אחרים וזה מגביל את זמני.
אודה לך אם תעדן את התבטאויותיך ותחדל מהשמצות והאשמות, ותעביר את הדיון חזרה לפסים ענייניים בלבד.
בברכה, --אורי 13:54, 5 יוני 2006 (IDT)
אינני מקבל את עמדתך לגבי השם "מטיסים" ובוודאי אינני מקבל את הטענה שמדובר ב"קטגוריה חברתית-תרבותית". אני מניח שבגלל גילי לפחות קראתי לא פחות ספרים מכפי שאתה קראת ואני מכיר את המילה כ"מטיס/מטיסים" ומעבר לכך, כבר היו וויקיפדים אחרים שהשתמשו במילה "מטיסים" בוויקיפדיה בערכים אחרים. אני גם לא מוכן לקבל סיטואציה בה אתה מטיל עלי את האשמה על פעולותיהם של אחרים - כל אדם נושא באחריות למעשיו בלבד, אלא אם כן הוא חלק מקשר מתואם ואני לא. החברים שלך, שכן מתאמים איתך את המאבק הזה, תלו את העיכובים גם בחוסר הזמן שלך. ולסיום אינך יכול לבוא ולבקש עידון התבטאויות ובאותו משפט לכנה את דברי בשם "השמצות". כל דברי עליך ועל מעשיך היו אמת, לא כך דבריך עלי וכבר הוכחתי לך. אז בענין השמצות - טול קורה מבין עינייך...ליש 14:07, 5 יוני 2006 (IDT)
  • עניין הגיל איננו רלוונטי ונוגד את כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה.
  • אני מניח שטרם קראת את שכתבתי בערך, אם אתה מתעקש על השימוש במינוח "מטיס", שלי נראה שגוי, יש מקום לבאר בערך עצמו מדוע התעתיק העברי, שבערך נאמר שהוא מציין מונח בספרדית, שונה. לשם הבהירות והדיוק נראה לי נכון לנסח את הערך תחת המונח "מסטיסו", ולציין שבעברית מקובל, או היה מקובל, גם המונח "מטיס" שמקורו בצרפתית. כיום, בכל מקרה, מסטיסו הוא המונח המקובל.
  • אינני מאשים איש. ציינתי עובדה נכונה שהסטטוס קוו אינו נשמר.
  • האשמתי בהתנשאות, בהתממות, בגרירת רגליים ועיכובים, באליטיזם ועוד, כל אלו הן השמצות, ללא כל מרכאות.
--אורי 14:16, 5 יוני 2006 (IDT)

פרננדו די נורוניה

אני מקבל את דעתך בעניין ההגייה (אני לא מבין פורטוגזית) - אבל בעניין שם הערך יש לי השגה - אם אין כפילות לא צריך את הסוגריים, ובכל מקרה השם העיקרי צריך להיות בלי הסוגריים ורק שמות משניים עם סוגריים (אלא אם שניהם שווים בחשיבותם שאז בשני השימות נשים סוגריים). מאחר ושם המגלה הוא פרנאו די נרוניה או משהו כזה, והאי נקרא "פרננדו" אין בעיה. דרור 23:13, 3 יוני 2006 (IDT)

קיבלתי. --אורי 23:22, 3 יוני 2006 (IDT)

ערכים אחרונים

שלום אורי,

לדעתי עכשיו, לקראת סיום המתקפה, יש להדגיש בדף המתקפה מספר ערכים חשובים שדורשים הרחבה מיידית או כתיבה (לדוגמא לולה, ברזיליה, סאו פאולו (עיר), וכדומה). בברכה, Pacman 20:24, 4 יוני 2006 (IDT)

רעיון טוב. אעשה זאת היום בלילה. תודה, --אורי 21:06, 4 יוני 2006 (IDT)

פונסקה הנשיא

שים לב לשאלה בסוף העמוד שיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל. תודה מראש Hbk3 21:10, 4 יוני 2006 (IDT)

עניתי שם, ואני משאיר לך את התיקון עצמו. תודה על תשומת הלב. --אורי 21:18, 4 יוני 2006 (IDT)


ומנושא לנושא ובאותו נושא, וסליחה על ההטרדה: הנשיא השני (פלוריאנו פישוטו). תאריך לידתו בויקי האנגלית הוא ה-29 ביולי, בעוד בבדיקה מקרית התאריך בויקי הפורטוגזית הוא ה-29 ביוני. ויקי הגרמנית נמצאת בצד הפורטוגזי, וכנ"ל הספרדית. לאן להכריע? Hbk3 23:03, 4 יוני 2006 (IDT)

שלום. אני מניח שהתכוונת לתאריך פטירתו. לפי מספר מקורות שונים בפורטוגזית ברשת נראה לי שיוני הוא החודש הנכון. אין לי ספר זמין בנושא אבל אנסה לאמת זאת בקרוב. בינתיים אני הייתי בוחר בגרסה של ויקי הפורטוגזית. שוב, כל הכבוד על תשומת הלב --אורי 00:57, 5 יוני 2006 (IDT)

מיזם השואה

אפשר לגייס אותך למיזם השואה? A&D - עדי 23:32, 4 יוני 2006 (IDT)

שלום עדי. עקרונית אין לי בעיה להשתתף ולתרום. הנושא ראוי ביותר. יחד עם זאת, ברור לי שהנושא גדול מדי למתקפת איכות (אלא אם כן ימוקד), אבל תיחומו בזמן באופן המוצג כעת הופך אותו ל"מתחרה" של מתקפות האיכות (במונחי זמן של ויקיפדים) וחבל. בכל מקרה אני מצטער לכתוב שחופשת המולדת שלי בישראל מסתיימת עוד שבועיים ואני נוסע לברזיל עד לסוף אוגוסט. המשמעות היא שלא יהיו לי מקורות להשתתפות משמעותית. אוכל לתרגם, אם זה רלוונטי, ולערוך, אבל כנראה שלא ליצור ערכים חדשים. בכל מקרה - אשתדל. בהצלחה, --אורי 00:41, 5 יוני 2006 (IDT)
אתה גר בברזיל? ואו! הייתי מת להגיע לשם בהזדמנות הראשונה A&D - עדי 11:58, 6 יוני 2006 (IDT)
שלום עדי. לא, לצערי אינני גר בברזיל. אני סטודנט ישראלי שלומד בארצות הברית, ומבהלך הקיץ אהייה כחודשיים בברזיל לנסיעת מחקר בה אנבור בארכיונים , בספריות ובאוספים. אכן מקום שכדאי לבקר ואני בטוח שעוד תגיע לשם. תודה, --אורי 12:10, 6 יוני 2006 (IDT)

פרשת השחיתות

שלום אורי,

אני מצטער על אי כתיבת ערכים במתקפה לאחרונה (בנתיים אני משתדל לערוך ערכים קיימים ולמלא את הערך ברזיל) ועל מילוי דף שיחתך חדשות לבקרים (-:, אבל נקלתי בנושא נחמד: ראה את הערך המקיף שהוקדש בוויקיפדיה האנגלית לפרשת השחיתות של לולה; ההיקף שהם מקדישים גם לערכים ה"איזוטריים" לכאורה מרשים בהחלט. בברכה, Pacman 20:45, 5 יוני 2006 (IDT)

מתנצל? מה פתאום! השינויים בברזיל חשובים מאין כמוהם. בנוסף, אני האחרון יכול להגיד על כך משהו. לגבי הערך, אכן מרשים. יחד עם זאת הערך שלנו על לולה עדיין חסר מאוד, עוד בטרם נפנה לפיקנטריה ואקטואליה. --אורי 02:39, 6 יוני 2006 (IDT)
הערך על לולה אכן חסר. אם כבר אני כאן, אנא הסתכל באפונסו מוריירה פנה שתרגמתי מוויקיפדיה האנגלית. Pacman 15:36, 6 יוני 2006 (IDT)

ספרים - המשך

שלום,
לצערי, לא הגדרת כתובת דואל ולא יכולתי למסור לך פרטים. מדובר בסטודנט שיש לו כמה אלפי ספרים למכירה (לא הבנתי אם קיבל ירושה או שיש לו חנות למכירת ספרים). יש לו מלא ספרים. אשמח לתת לך פרטים. סיכמתי להיפגש איתו באונ' ת"א. גילגמש שיחה 20:55, 5 יוני 2006 (IDT)

רוב תודות. תיקנתי את עניין המייל. מחר ומחרתיים גם אני מקווה להיות באונ' ת"א. --אורי 02:37, 6 יוני 2006 (IDT)

פרזידנטה פרודנצ'ה

שאלה לי אליך- הנשיא השלישי של ברזיל היה פרודנטה ... בארוס (שם ארוך), זאת מצאתי לפי תבנית הנשיאים. על שמו של זה קיימת עיר בברזיל. שמה, ע"פ דף מתקפת האיכות הוא דווקא פרזידנטה ברודנצ'ה (עם צ' במקום ט'). שאלתי- מדוע אם שם העיר הוא לפי שם הנשיא- מדוע השם שונה? Hbk3 23:11, 5 יוני 2006 (IDT)

שלום, ושוב התפעלות על תשומת הלב לסתירות קטנות, אך משמעותיות. השם בפורטוגזית הוא Prudente de Morais. העניין הוא שאת ההצירוף "te" מבטאים בפורטוגזית ברזילאית צ'ה, או אפילו צ'י. (ראה דיון זוטא ב:שיחת משתמש:איתי שרמן/ארגז חול/תעתיק פורטוגזית#t d - חינכוך. לפי השיחה נראה שיש הסכמה על "ט". לכן גם נכתב שם המדינה ריו גראנדי דו נורטי. מכאן, "פרודנטה" הוא התעתיק המועדף בעיני בשני המקרים בסוגיה זו. לילה טוב, --אורי 02:48, 6 יוני 2006 (IDT)

התנהגות לא נאותה חלק ב'

אורי, תעבור שוב על דבריך בשיחת הערך מטיסים ותוריד משם את הדברים הלא נכונים שכתבת. יצרת שם מצג שווא שקרי שנועד להציג אותי כרמאי. תקן זאת. ליש 06:07, 6 יוני 2006 (IDT)

לליש שלום.
אין לי, ולא הייתה לי כל כוונה להציג אותך באור כזה או אחר, אלא להוכיח שטיעוני חזקים מטיעוניך.
אנא הפנה את תשומת ליבי לנקודות שאתה חושב שאינן נכונות ועושות לך עוול ואבחן אותן שנית. אם טעיתי, לא אהסס לתקן טיעונים ואפילו ניסוח. מהם הדברים הלא נכונים? אינני שואל זאת בציניות. --אורי 10:38, 6 יוני 2006 (IDT)

אורי, זה מה שאני כתבתי: "אורי, ראשית מבחן גוגל אינו מקורות, אלא רק מבחן שכיחות באינטרנט. שנית במבחן שאני ערכתי מצאתי 3 מופעים למסטיסים, מופע אחד מסטיס, 139 מופעים למסטיסו ו-129 מופעים למסטיסוס. לעומתם היו 12500 מופעים למטיסים ו-22500 מופעים למטיס. הבעיה היא שבין המופעים האלה יש מופעים רבים הקשורים בהטסה באמצעות מטוסים ואני לא מתכוון לעבור על אלפי מופעים כדי למיין אותם. מכל מקום מספר המופעים של השם המוצע על ידך קטן כל כך שאינו מהווה בסיס לשינוי שם מול הגדרות מילוניות".

וכך אתה תיארת את דברי: "אופן הבאת המקורות כאן איננו תקין בעיני. תחילה הביא ליש הגדרה מילונית. כשלנגדה הובא מבחן גוגל טען ליש לאלפי מובאות ל"מטיסים" בגוגל, בדיקה קפדנית העלתה 0 ערכים ברשת למטיסים".

ועכשיו השאלות:

  • למה בתיאור דברי השמטת את זה שציינתי את מספר המופעים של הגרסאות האחרות וסייגתי את מספר המופעים של "מטיסים" ו"מטיס" בהיותם קשורים לטיסה. אתה הצגת זאת כאילו אני ניסיתי להציג אלפי מופעים שלא היו ולא נבראו.
  • איזה בדיקה קפדנית מצאה 0 מופעים? בדקת את כל 35000 המופעים אחד אחד? אפילו את המופעים של המטיסים בוויקיפדיה לא מצאת? אם אלה הבדיקות הקפדניות שלך אני לא רוצה לדעת איך נראת בדיקה לא קפדנית...

במסגרת אי הדיוקים המגמתיים של תגובותיך, הזכרת שהבאתי כמקור מילון אחד בעוד שהבאתי שניים עם כל הפרטים, אך לא טרחת לבדוק, מילון אחד אפילו פרח מזכרונך ואתה מחכה ש"מישהו" לא מוגדר יתן לך את ההגדרה המדויקת. טוב, "מישהו" יספק לך את הגדרת המילונים:

  • לקסיקון לועזי עברי חדש מגדיר כך: "מטיס (metis צר') בן-תערובת, צבעוני (בקנדה: שאחד מהוריו אמריקני ואחד אינדיאני; בארה"ב: שאחד מהוריו לבן ואחד כושי".
  • מילון לועזי עברי המורחב מגדיר כך: "מטיסים (צר' metis, ספ' mestizo = מעורב), 1) בני-תערובת של אירופיים עם אינדיאנים באמריקה התיכונה והדרומית. 2) בהכללה: צאצאי נישואי-תערובת (בני גזעים שונים) 3) בני-כילאיים בחי ובצומח".
ליש 14:10, 6 יוני 2006 (IDT)

לליש שלום,

  • לבקשתך הוספתי את הסתייגותך ממצאי גוגל לערך "מטיס" ו"מטיסים". יחד עם זאת דבריך, אותם אתה ציטטת כאן, אכן מנוסחים כך שניתן יהיה להבין שבין אלפי המופעים ל"מטיס", רבים קשורים בתעופה, כלומר אחרים אינם מתקשרים לתעופה - לא מצאתי אותם ואתה מוזמן למצוא אותם. חובת ההוכחה עליך.
  • תיקנתי למילון ולקסיקון בהתאם להערתך. לא חיכיתי ל"מישהו", פשוט לא רציתי להפוך את זה להתנצחות בין שנינו. מצידי מישהו אחר יכל לעשות זאת או להביא מקור אחר. אתה רואה צל הרים כהרים.
  • לגבי מידת קפדנותי, ראשית, אתה אפילו לא ניסית לבדוק. שנית, הצלבה עם מילות חיפוש נוספות אכן אינה מוחלטת, אבל יש לה משמעות. שלישית, לאור ההפניות שהבאת לערכים בויקיפדיה שיתמכו בגרסתך (ואני מניח שפוט הבטת ב"דפים המקושרים לכאן" באותו העמוד) בדיקתי הקפדנית הראתה כי הם מחזקים דווקא את עמדתי. האם זו הדוגמא שלך לקפדנות? באח מהקישוריםמסתבר שאתה הוא זה ששינה את הטקסט ל"מטיסים" (בניגוד לטענתך) בהתאם לקישור שגוי שנעשה לפניך, ובכך עיוותת את הערך ויצרת טעות. אולי זו דוגמא ליסודיות שבנוצותיה אתה מתהדר? או שמא זו דוגמא לפזיזות בה האשמת אותי בדף שיחתך?
  • "אי הדיוקים" עליהם הצבעת לבקשתי לא היו מגמתיים, לראיה - ביקשתי שתצביע עליהם ותיקנתי.
  • ואחרי כל התיקונים הללו - מה השתנה מהותית? אשמח אם תשיב לנקודות שהעלתי בסיכום בצורה עניינית. האם "אי הדיוקים" שתוקנו שינו באופן מהותי כל שהוא את טענותי?
  • היש בך את היכולת להודות בטעות? אני מתחיל לחשוב שלא, וחבל.

בתקווה לטיעונים ענייניים בדף השיחה של הערך, --132.66.7.213 14:44, 6 יוני 2006 (IDT)

דואל

היי,
האם קיבלת את המכתב שלי? בדוק גם בתיבת הזבל. הדואר מוויקי נוטה לפעמים להגיע לשם. גילגמש שיחה 19:29, 6 יוני 2006 (IDT)

שלום אורי, תוכל אולי לסייע במילוי הפורטל שנבנה ע"י אסף? בנתיים הוספתי מידע בסיסי בתיבות הפוליטיקה וההיסטוריה, אבל יש עוד הרבה מה להוסיף וגם לסדר לפי סדר כרונולוגי. ראה לדוגמא את פורטל: ישראל. Pacman 16:42, 8 יוני 2006 (IDT)

מסטיסים בברזיל

שלום אורי. בערך ברזיל נדמה לי כי נפקד מקומם של המסטיסים בפיסקה הדנה בקבוצות אתניות. אמנם מוזכרת בתחילתה תופעת העירוב, אבל בהתפלגות באחוזים בהמשך הם לא מוזכרים כלל. יש לך דרך לברר זאת? דודה סימה 09:24, 9 יוני 2006 (IDT)

שמות מקוצרים ומאורכים

היי אורי. אני מבולבל קצת ואולי אתה תוכל לעזור לי בנושא - ראיתי אצלנו ערכי אישים החל מגאספר דוטרה ועד פרנסיסקו דה פאולה רודריגס אלווס. אם כן, מה המדיניות? שם הערך הוא שמה המלא של האישיות או שם מקוצר? כרגע נראה שכל כותב קובע בעצמו מה יהיה השם. בברכה, צ'סשיחה 15:59, 9 יוני 2006 (IDT)

יש תשובה? צ'סשיחה 01:00, 11 יוני 2006 (IDT)
שלום צ'ס. סליחה על ההתמהמהות הלא מוצדקת. אתה צודק, רין כאן אחידות. אני הייתי מעדיף ערכים עם השמות המלאים (לפחות המלאים יותר, שכן בעיקר בתקופה הקולוניאלית הם יכולים להיות ארוכים ביותר) והפניות אליהם משמות מקוצרים, בעיקר אם הם מקובלים (למשל דוטרה שציינת). ממילא קשה לי לחשוב שמישהו יגיע לרוב ערכים אלו "מבחוץ", באופן ישיר, אלא דרך קישורים פנימיים, אולי חוץ מ"לולה". זו בהחלט פעולת עריכה שצריך לעשות. האם התשובה נראית לך? --אורי 01:29, 11 יוני 2006 (IDT)
אנסה לנסח זאת אחרת: האם בברזיל קוראים לדוטרה בתור השם בעל 2 המילים או השם המלא? צ'סשיחה 01:55, 11 יוני 2006 (IDT)
אני לא בטוח ב- 100%, אבל נראה לי שהאופן המקוצר יהיה נפוץ יותר. אם הייתי בטוח מה מקובל שם הייתי בעד הנוסח הארוך כברירת מחדל והנוסח המקוצר כשהוא מקובל. אני פשוט לא יודע. --אורי 01:58, 11 יוני 2006 (IDT)

הבנתי. תודה. צ'סשיחה 00:20, 12 יוני 2006 (IDT)

סיום המתקפה

שלום אורי, הרחבתי את לואיס אינסיו דה סילבה ע"י תרגום מוויקיפדיה האנגלית. אשמח אם תעבור על הערך ותתקן תעתיקים שגויים; אני מתאר לעצמי שיש כאלה. כמו כן, רציתי להודות לך, עם סיום המתקפה על הארגון והיוזמה. בלי המתקפה הזאת סביר להניח שנושאים רבים לא היו מכוסים לעולם - כדאי לכתוב סיכום סופי בדף המתקפה, משהו בסגנון מה שנעשה בויקיפדיה: מתקפת איכות/הקולנוע הישראלי. בברכה, Pacman 18:03, 9 יוני 2006 (IDT)

זו ההזדמנות להודות לך על המתקפה המצויינת והמוצלחת ביותר. היה נהדר. למרבה הבושה והחרדה, שני הערכים הסבירים היחידים שכתבתי (למעט בנדיראנטס הקצר למדי) - פדרו הראשון והאימפריה הברזילאית - עדיין לא מוכנים, ואני מבטיח לטפל בהם בשבועות הקרובים, כשאהיה יותר פנוי. Harel - שיחה 23:16, 10 יוני 2006 (IDT)
שלום הראל ורוב תודות, אולם הברכות אינן לי, אלא לשלל המשתתפים שאחדים מהם היו פעילים בצורה יוצאת מן הכלל, ותיקים וחדשים כאחד. אני דווקא, בגלל הויכוח על ערכי הגזע והגזענות ובגלל סיבות אובייקטיביות ואישיות דווקא הייתי הרבה פחות פעיל ממה שקיוויתי והייתי אמור להיות (או בקיצור, כמו שנאמר במחוזותינו: "הפרחים לצה"ל"). בכל מקרה, תודה. --אורי 00:29, 11 יוני 2006 (IDT)

מייל

אתה בטוח שדוד שי ראה את ההודעה שלך? הוא מקבל כל כך הרבה הודעות שאולי יש סיכוי שהוא פספס את זה. ובנוגע למייל, קיבלתי אותו ואף השבתי לך. לא קיבלת? Mort 22:25, 10 יוני 2006 (IDT)

אני בטוח כי הוא הגיב שם. ראה שיחת משתמש:דוד שי#גזע, גזענות ושאר ירקות. גם ליש הגיב שם ואני כתבתי שם שנית אחר כך. לא קיבלתי את המייל שלך, מיד אבדוק --אורי 22:55, 10 יוני 2006 (IDT)
התוספת מאתמול אכן חמקה מעיני, אבל כעת הגבתי עליה. דוד שי 23:06, 10 יוני 2006 (IDT)

אדריאנו - תוספת בדיעבד למתקפה

בטעות נתקלתי הערב בערך זה של שחקן כדורגל ברזילאי ושכתבתי אותו לקצרמר סביר ע"פ ויקי האנגלית. כיוון שהערך הראשוני נכתב כבר ב-3/6 תוכל להוסיף אותו לרשימת המתקפה המוצלחת שלך. DGtal 02:23, 11 יוני 2006 (IDT)

אתה יכול להוסיף גם כמה קצרמרים מסכנים שיצרתי אתמול קולטינה, גוארפארי ומוניז פראיר. מה שכמעט מעגל את המספר (: --יואבי2 02:27, 11 יוני 2006 (IDT)

תודה לשניכם - בשמחה רבה! (כך גם למדתי שמישהו באמת קורא את מה שאני כותב...) איך פיספסתי את כל אלו? --אורי 02:28, 11 יוני 2006 (IDT)
ואגב, המתקפפה אינה שלי, אלא שלנו. תודה לכם ולכולם. --אורי 02:31, 11 יוני 2006 (IDT)
יש מצב להאריך את המתקפה רק בשביל ארבעת הערכים הנותרים? (: --יואבי2 02:38, 11 יוני 2006 (IDT)
אולי לא רשמית, אבל מכיוון שיקח עוד מעט זמן עד לאסיים את הסיכומים (בכוונתי לבקש תגובות ולקחים מכל המשתתפים, ולא לעשות זאת רק בעצמי) אני מרשה לעצמי להכריז על הארכה שאין בה בכדי דחייה של תחילת המתקפה הרשמית הבאה, שמה שיכתב בה יכלל במתקפה. ;-) --אורי 02:51, 11 יוני 2006 (IDT)

היי אורי, כשאתה אומר שצריך ערך על סאו ויסנטה, לאיזו מהן אתה מתכוון?.. en:São Vicente#In the Americas. נעה 14:47, 11 יוני 2006 (IDT)

תעתיק פורטוגזית

אתה רוצה להפעיל אותו?

תראה פה שיחת משתמש:איתי שרמן/ארגז חול/תעתיק פורטוגזית#מה עושים עכשיו?.

--איתי שרמן 18:36, 11 יוני 2006 (IDT)

הכפשות והכחשות

אורי, פתחת בשיחה בדף של דוד שי והגבתי שם, אך אתה העדפת להמשיך את השיחה בדף שלי - אם כך אני מעדיף להמשיך בדף שלך.

בין יתר מנהגיך הנלוזים, אתה נוהג לקחת ציטטה מדברי, להסיק ממנה מסקנות פרטיות משלך, מסקנות שנועדו לייחס לי כוונות שלא היו ולא נבראו (תמיד רעות) ולאחר מכן אתה מתווכח עם המסקנות שלך כאילו היו דברי. זה מה שעשית גם בענין תשובתי לדוד שי ואז באצטלה של מגן על כבודו, הכפשת אותי ואת כוונותי. נו באמת...

אתה ממשיך וטוען שפנית לדוד שי כי הוא נקבע כבורר במחלוקת שלנו כבר בשלבים מוקדמים. כדרכך בקודש גם כאן אתה מסלף קצת את העובדות, כדי להתאים אותן לדרוש לך בוויכוח. דוד שי מעולם לא נקבע כבורר במחלוקת על גזעי האדם, הוא שימש כבורר במחלוקת על גזענות, מחלוקת בה אני לא השתתפתי.
אתה טענת לאחרונה שלא כתבת בוויקיפדיה "שכל מי שחושב שקיימים גזעים הוא גזען", אלא רק חשבת כך וכשחזרתי ואמרתי שלא רק חשבת, אלא גם כתבת בוויקיפדיה, טענת שרק הבאת דברים בשם אומרם (גב' פילדס). הינה הציטוט שלך:"כפי שכבר שוחחנו לעיל, תנאי מקדים לביצוע מחקר "מדעי" שישווה אינטיליגנציה (או כל תכונה אחרת) בין "גזעים" הוא אמונה בקיומם של אותם גזעים ודעה מוקדמת, בלתי מדעית (שהרי היא עדיין קודמת למחקר) לגבי הרכבם של גזעים אלו (כלומר מי משתייך לאיזה גזע ולפי אילו אמות מידה). בדיוק בגלל זה הגזענות היא בראש ובראשונה תפיסת עולם בנוגע לקיומם של גזעים אנושיים. כפי שציינת, לא בהכרח תהייה התוצאה מחרידה, כפי שראינו בעבר. לכן יש להפריד בין תפיסת העולם הגזענית ואפליה, או אלימות על רקע גזעני הנובעת ממנה. יום טוב, --", תראה את הקטע שהדגשתי. אני מקבל שלא אמרת דברים אלה בכוונה לפגוע בי אישית, אך אתה פוגע בי ובכל מי שמהין לחשוב שיש גזעים במין האנושי.
טענת שסיבותי הן חוסר יכולת להתמודד עם טיעוניך... אתה, אורי, ביקשת כמה שעות להכנת הגדרה חלופית בהצבעת המחלוקת. זה היה לפני יותר משבועים. אחרי זה ביקשת שנמתין לתיקון המחשב שלך. אחרי זה ביקשת שנמתין לסוף השבוע והבטחת שעד אז תכין הגדרה חלופית. אחרי זה ביקשת עוד יום והבטחת שבסופו (אתמול) תהיה הגדרה חלופית בהצבעת המחלוקת. עדיין לא עשית זאת וכל הבטחותיך שוות כקליפת השום. ואתה עוד כותב על חוסר יכולת להתמודד עם טיעוניך...
לסיום, עליך להבין שאינני נוצרי והמצווה הנוצרית של הושטת הלחי השניה אינה מקובלת עלי. לכל התקפה שתתקיף אותי תהיה (כמו שמורט ניסח זאת במקום אחר) תגובה ציונית הולמת.ליש 05:07, 12 יוני 2006 (IDT)

אכן, גסות רוח, כוחניות, תוקפנות, מוסר כפול ועוד, הם לעתים קרובות, לצערי הרב, התשובה הציונית ה"הולמת".אימצת לך כאן את דמותו הוירטואלית של הישראלי המכוער. כולי תקווה שבמציאות אישיותך שונה מזו האינטרנטית. ללא רגשי כבוד כלל, --אורי 16:10, 12 יוני 2006 (IDT)

גזע

שלום אורי, אנא בדוק את הצעתי בשיחת משתמש:אורי ר./ארגז חול/גזע#דיון על הגדרה (שכתבתי את 2). בברכה, אסתר 11:00, 12 יוני 2006 (IDT)


מצטער שלא הגבתי לעסק כששלחת לי את ההודעה. הייתי קצת עסוק מאז מוצאי שבת, ומאז אני רואה שהדיון שוב צומח וצומח. תוכל להפנות אותי למקום המרכזי בו הוא מתנהל?

בגדול, נדמה לי שההצעה שלך לתאר את הערך כערך בסגנון היסטוריה של המדע, אודות השתלשתו המושג, הגיונית, ובלבד שלא יירמז שם כאילו "ועכשיו אנחנו מבינים שכל זה שטויות". אם כיום יש מחלוקת, נאמר שכיום יש מחלוקת. בעניין הזה, אני לא רואה את הבעייה בערך גזעי האדם הנוכחי: בפסקת הפתיחה נאמר שההגדרה איננה מאפשרת מובחנות מלאה (או אפילו גבוהה), ונאמר שכיום המושג והשימוש בו שנויים במחלוקת. מה הבעייה? הדברים לא מתוארים כעובדות שאין לחלוק עליהן, ואם אינני טועה, זה מה שרצית. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 18:50, 13 יוני 2006 (IDT)

לאלכס שלום. הדיון נעצר במקצת ושני הצדדים מנסחים את עמדותיהם בדרך להצבעה. לשאלתך, הבעיות שלי עם הערך הנוכחי על גזעי האדם הן, בראש ובראשונה, שההגדרה המופיעה בראשו היא הגדרה אחת מני רבות, ולאו דווקא נקודת ההתחלה ההיסטורית לדיום במושג. בנוסף, ההגדרה קובעת במפורש שגזעים אנושיים קיימים, וזו קביעה שנוייה במחלוקת עמוקה. לכן עיסוק במושג הוא מעט שונה. אני מקווה שההגדרה עליה אני עובד תעקוף מכשלה זו ותאפשר דיון במושג בפרספקטיבה היסטורית. אשמח אם תקרא אותה ותעיר עליה הערות ותציע הצעות (קישור מספר שורות למעלה). בברכה, --אורי 21:05, 13 יוני 2006 (IDT)
אורי, עניתי לך בדף שיחתי. אסתר 20:22, 13 יוני 2006 (IDT)
תודה, מיד אקרא. --אורי 21:05, 13 יוני 2006 (IDT)
המשפט "מורכבות מושג הגזע, היותו שנוי במחלוקת וההתפתחות במשמעויות המושג זה למעלה מחמש מאות אינן מאפשרות מתן הגדרה לקונית וחד ממדית שלו בלבד". לקח לי חמש שניות להבין שהכוונה 5 מאות. עדיף לשנות ללמעלה מ500 שנה, או שלא הבנתי נכון? דורית 21:24, 13 יוני 2006 (IDT)
צודקת, תוקן. מקווה לעוד הרבה הערות להגדרה ולהסבר: מהותיות וניסוחיות כאחד. --אורי 21:29, 13 יוני 2006 (IDT)
אני חושבת שחל שיפור מאתמול, אין לי הערות מהותיות ממש. כמו שאמרתי למורט, אני חושבת ששת"פ שנוצר בסופו של דבר הועיל מאד. אני רק מצטערת על עצלנותי הרבה, אבל חושבת שעשיתם עבודה מאד יפה בלעדיי. דורית 21:32, 13 יוני 2006 (IDT)

שקט נפשי

למען השקט הנפשי שלך, סיימתי להכין גם את כלכלת ברזיל. שוב תודה על הארגון המופלא. Hbk3 16:59, 15 יוני 2006 (IDT)

ל-Hbk3: לאחר כתיבת הערך הזה אשמח אם תעבור על פסקת הכלכלה בערך ברזיל - שסובלת מהזנחה, ותנסה להרחיב או לתקן שם, היא נתרמה ע"י אנונימי; היא דורשת הגהה ונראה כי יש בה טעויות. אפשר גם להעתיק חלקים נצרכים מהערך כלכלת ברזיל. pacmanשיחה 17:05, 15 יוני 2006 (IDT)
אוקיי. Hbk3 17:31, 15 יוני 2006 (IDT)
פקמן עשיתי כמיטב יכולתי... Hbk3 17:51, 15 יוני 2006 (IDT)
תודה, זה הרבה יותר טוב! (-: , אני אשתדל להוסיף בקרוב עוד קצת מידע לשם ע"י סיכום מכלכלת ברזיל. pacmanשיחה 18:01, 15 יוני 2006 (IDT)
רוב תודות. נפשי אכן מעורערת קימעה ולילותי טרופים. מבטיח להסתכל על הערך אבל הבנתי בכלכלה אינה עמוקה כל כך. תודה, --170.140.121.127 20:33, 15 יוני 2006 (IDT)

חידוש ההצבעה

שלום אורי, לפי התרשמותי אין כבר דיונים על הצעה חליפית. אני עומד לחדש את הצבעת המחלוקת מחר בשעה 18.00. אם יש למישהו התנגדות מנומקת, נא להציג אותה שם, בדף השיחה, לפני תחילת ההצבעה. אם עד אז אף אחד לא יכתוב הצעה חליפית במקום שנועד לה, אתחיל את ההצבעה מתוך הנחה שאין הצעה חליפית.ליש 19:22, 18 יוני 2006 (IDT)

לפני שעורכים הצבעות, אולי כדאי לקבוע מהן אפשרויות ההצבעה? ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:23, 18 יוני 2006 (IDT)
שלום אלכס, אני יכול להציג רק את ההצעה שלי (הניסוח של Act). אם יש הצעה אחרת, יש מקום מוכן כדי לרשום אותה.ליש 19:34, 18 יוני 2006 (IDT)
אורי, מאחר וליש החליט שאין לדחות יותר את ההצבעה, אני מציעה לך להוסיף את הצעתנו בויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:גזעי האדם. אם לא תראה את ההודעה עד מחר, אעשה זאת אני, אם כי אני מעדיפה שמאחר ואתה עבדת עליה בעיקר, תעשה זאת אתה. בברכה, דורית 23:01, 18 יוני 2006 (IDT)
שלום דורית. מהודעתך כאן אני מבין שאת מסכימה לנוסח הנוכחי. אם כך, אעביר את הצעתנו לדף ההצבעה. בברכה, --אורי 03:02, 19 יוני 2006 (IDT)
אורי, שים לב שההצבעה נפתחה כבר. דורית 17:26, 19 יוני 2006 (IDT)

היי אורי

היי אורי

אני מנסה להבין מה קורה פה. בתור אחת שמשתמשת בויקפידה דיי הרבה, טרם הצלחתי להבין איך ניתן ליצור קשר עם היוצרים/עורכים ובעצם האנשים מאחורי המילים...

אני מחפשת אתכם לצורך כתבה בתוכנית "שישי" בערוץ 10. אנא צור איתי קשר בהקדם והעבר את זה הלאה (אם יש לך אפשרות כזו)

כתובת מייל: 10t.tv כרוכית moranl

בברכה, מורן לביא

שלום אני לא אורי, אבל אי אענה לך בכל זאת.
המקום הכי טוב להגיע לרוב האנשים הוא בויקיפדיה:מזנון. רק תחשבי אם את באמת רוצה שמספר הטלפון שלך יופיע שם (ואפילו כאן). גם שיניתי את צורת כתיבת המייל, נגד ספאמרים. emanשיחה 12:54, 19 יוני 2006 (IDT)

אני ממשיך פה כדי לא להפריע לגילגמש

כעקרון אני מסכים אם מה שאמרת בדבר הצורך בגוף נטראלי, במיוחד בנושא כה טעון. אבל לא צריך צד שלישי על מנת לבצע פעולה פשוטה כמו ספירה. אני עושה זאת בהרבה הצבעות מחיקה (כן, גם שהם "בצד" שלי) שאני נוטל בהם חלק ואם תקפוץ לדף המשתמש של TVEYE תראה שאף התרעתי בפניו בעבר על התנהגות זו.

בברכת ויקיפדיה שלווה לכולנו (ללא קשר לתוצאות ההצבעה) --> צ'כלברה שיחה ישיבה 20:28, 21 יוני 2006 (IDT)

צחוק הגורל - בדיוק שמתי לב שמצביע לא חוקי הצביע בעד הגדרה א' אז הורדתי אותו. זה קל כמו לספור עד 100 (-: --> צ'כלברה שיחה ישיבה 20:31, 21 יוני 2006 (IDT)
אני חוזר ואומר כי לא התכוונתי להטיל דופי בעצם מחיקתך את הצבעת אותו המשתמש. אני אינני נוהג לבדוק אם מצביעים רשאים להצביע או לא, ועל כן אני מתפעל מנכונותך לעשות זאת שוב ושוב. כל הכבוד. אולי גם אני אתחיל. בברכה, --אורי 22:02, 21 יוני 2006 (IDT)
אם אתה רוצה להתחיל, שים לב שעוד משתמש לא מוכר, חסר זכות הצבעה, הצביע עבור ההגדרה שלך.ליש 16:33, 22 יוני 2006 (IDT)
תודה. שמתי לב וכבר כתבתי לו שעדיין אין לו זכות הצבעה. אם לא יסיר את הצבעתו בעצמו בשעות הקרובות אעשה זאת בעצמי. תודה, --אורי 17:12, 22 יוני 2006 (IDT)
לפני מחיקת הצבעתו ספרתי שוב את עריכותין של אביב במרחב הערכים. הגעתי ל-100. אני מקווה שלא התבלבלתי בספירה. מכיוון שכך הצבעתו חוקית ואין להסירה. בברכה, --אורי 19:01, 22 יוני 2006 (IDT)
במרחב הראשי, נכון לעכשיו, יש לו 68 עריכות בלבד.ליש 22:21, 22 יוני 2006 (IDT)
ליש, למי כוונך? ל-Eviv? כי לפי הספירה שלי יש לו 100 במרחב הראשי. הטעיתי? והוא לא כ"כ חדש. בברכה, דורית 23:26, 22 יוני 2006 (IDT)
בתחתית דך המשתמש שלי יש קישור לאתר סטטיסטיקה ולפיו כרגע יש לו פחות מ-70 עריכות במרחב הראשי.ליש 04:08, 23 יוני 2006 (IDT)
אם התכוונת לזה, הרי שלא הבחנת בכתוב בראשית הדף באדום מהבהב כי בסיס הנתונים לסטטיסטיקה מעודכן ללפני למעלה משלושה ימים, לא ל"כרגע" ולא "נכון לעכשיו". ספור בעצמך את תרומותיו דרך "תרומות המשתמש" ותגיע ללמעלה מ-100. קיצורי דרך יכולים להטעות. --אורי 06:15, 23 יוני 2006 (IDT)
מצטער, לא שמתי לב. ליש 08:41, 23 יוני 2006 (IDT)

הי אורי מה שלומך? בהקשר לתקציר העריכה והשחזור שלך בערך הנ"ל, להבנתי לא נכון המינוח "התנחלות" וע"פ בקשתך פתחתי בדיון בדף השיחה. מכיוון שהחיים של שנינו קצרים וכן העצבים ומכיוון שלא ראוי להקדיש זמן לויכוח שאין סיכוי שישאר ענייני וחייב יהיה להיהפך לפוליטי אני מציע פשוט לעבור להצבעה. אנא הגב שם והעבר להצבעה (אני יוצא לחופש מחר) במהירות האפשרית. בברכה A&D - עדי 19:36, 22 יוני 2006 (IDT)

שלום עדי. טוב תודה. עסוק במידה שלא תתואר. עניתי בדף השיחה של הערך מה דעתי, אולם כמוך,, איני פנוי כעת לויכוח מתמשך בעניין. בברכה, --אורי 20:14, 22 יוני 2006 (IDT)
תעסוק בדוקטורט שלך הוא הרבה יותר חשוב ויש להודות גם הרבה יותר מעניין. בהצלחה A&D - עדי 20:19, 22 יוני 2006 (IDT)