שיחת משתמש:Tal Cohen/ארכיון5

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעיה בבית השיטה[עריכת קוד מקור]

שלום טל,
אמנם אני אחד התורמים היותר צנועים לבית השיטה עם פחות מ-10 ערכים, אך הרעיון קוסם לי עד מאוד. לדעתי יש בעיה קלה עם הפרויקט - הוא לא מספיק מקיף. הפרויקט יהודו-צנטרי מאוד וכתוצאה מכך, ערכים חשובים לא מקבלים את הבמה שהם צריכים לקבל. לדוגמה - הערך על באנטו לא קיבל חשיפה במסגרת הפרויקט, למרות שמדובר באחד העמים הגדולים והחשובים באפריקה שמדרום לסהרה. הפתרון שאני מציע - הרחבת הפרויקט. בנוסף, זכור לי שהיה דיון על פתיחתם של פרקים חדשים בפרויקט. אני יכול לעזור לך בהעלאת הערכים, אם תסרוק לי את הרשימה שלך ותשלח לי אותה במייל, אשתדל לעלות אותה בהקדם האפשרי. בברכה, גילגמש שיחה 15:01, 12 מרץ 2005 (UTC)

שלום גלגמש,
איני מבין את הטענה על יהודו-צנטריות: הפרויקט שואב ערכים מתוך רשימה מסודרת, וכמובן שחלקם נוגעים ביהדות; אולם יש לזכור כי הרשימה מכילה ערכים רבים מאוד שפשוט כבר קיימים בויקיפדיה, ולכן אינם נכללים בפרויקט "בית השיטה". לא הבנתי גם את הטענה על היעדר ה"חשיפה" של "באנטו": אין ערך כזה ב"אנציקלופדיה ידיעות אחרונות", ולכן הוא לא נכלל בפרויקט.
הרחבת הפרויקט היא רעיון מצוין, אבל לאן? די ברור שהשלבים הבאים יהיו ערכים על-פי אנציקלופדיות אחרות, כדי להגיע לכיסוי מקסימלי. אבל אין טעם להתפזר כבר עכשיו, לדעתי, משום שגם בהתחלה הצנועה שלנו אנו מתקדמים מאוד, מאוד לאט. הערכתי במקור שתדרש שנה לסיום השלב הראשון, כעת אני קצת יותר פסימי.
לגבי סריקת ושליחה הרשימה: ה"רשימה" היא כרכי האנציקלופדיה; לא סביר לסרוק אלפי עמודים. אני מקליד את הרשימה אט-אט. הפעולה לוקחת זמן משום שעבור כל ערך, אני בודק ראשית אם הוא כבר קיים, ומוסיף אותו רק אם הוא חסר (או קיים אך אינו מספק). יש כרגע בדף הפרויקט מעל 100 ערכים הממתינים לכותב שיגאל אותם, והרשימה הולכת וגדלה.
Tal Cohen 11:05, 13 מרץ 2005 (UTC)
הבעיה עם יהודו-צנטריות היא לא שיש נגיעה ביהדות, להפך, זה מבורך ביותר, הבעיה היא שאין מספיק ערכים כללים. אין לי ספק שערך על אחת הקבוצות האתניות הגדולות באפריקה שכוללת כיום מאות מיליוני בני אדם חשוב יותר מערך על בית כנסת בעיר הלניסטית חרבה. זה לא אומר חלילה שאין לכתוב את הערך על העיר ההלניסטית ועל בית הכנסת שבא, אבל זה כן אומר שערכים נוספים צריכים לקבל את הבמה המרכזית ב"בית השיטה". להערכתי קצב הגידול האיטי נובע ממספר הפרקים המצומצם. גם כשאני רוצה להרחיב ערך, ברב המקרים אני לא מוצא ערכים מענינים ברשימה. אם תעלה פרקים נוספים, קצב הגדילה יגדל לפי דעתי. גילגמש שיחה 13:12, 13 מרץ 2005 (UTC)
אין צורך לערבב בין דברים. מטרתו של פרויקט בית השיטה היא ליצור קבוצה של ערכים שאמורה לספק את צרכי תלמידי מערכת החינוך בישראל, וזאת על ידי בחירת תוכן עניינים של אינציקלופדיה ישראלית שאמורה לפנות לאוכלוסיה זו. ישנם ללא ספק ערכים חשובים נוספים שלא ימצאו ברשימת "בית השיטה", ואתה מוזמן לכתוב אותם, ואפילו לפתוח מיזם מקביל - "בית ההשלמה" - שיבוא להשלים את בית השיטה. אני פשוט לא רואה טעם להרחיב את היריעה של הפרויקט הנוכחי, שהוא גם ככה רחב למדי, מעבר למה שהיא כעת. בברכה, ערןב 13:34, 13 מרץ 2005 (UTC)
אני חייב לציין שדבריו של ערן ב. הגיוניים מאוד. יחד עם זאת אני חושב שבכל זאת יש מקום לערכים שציינתי. אולי באמת עדיף להשלים את פריקט בית השיטה ולהתחיל אחר כך את פרויקט "בית ההשלמה" על פי אנציקלופדיה גדולה יותר. חבל שאי אפשר לזרז את כתיבת הרשימה. אם בכל זאת תמצא דרך מעשית כלשהי, אני יותר מאשמח לעזור בהכנת הרשימה. גילגמש שיחה 13:42, 13 מרץ 2005 (UTC)

Are you the Tal Cohen that was a professor (madrich) at the C++ course in the (Noar shocher Mada'?) I was a student of this course. --it:Utente:Thom

אולי... באיזו שנה? Tal Cohen 10:14, 21 מרץ 2005 (UTC)

נדמה לי שהשואל עשוי להיתקל בבעיה בקריאת עברית, או בהצגתה על מחשבו. Ijon 23:41, 23 מרץ 2005 (UTC)
אני בספק. הבעיה, אם קיימת, היא בכתיבת עברית ולא בהצגתה. אני נתקל בתופעות מעין זו פעמים רבות ב"אייל", למשל. Tal Cohen 11:05, 29 מרץ 2005 (UTC)

מחיקת ערכים מבית השיטה[עריכת קוד מקור]

אני מקווה שאתה בודק אותם, לפי שאתה מוחק אותם משם. גיליתי עכשיו שהערך דורבן היה ריק לחלוטין, למרות שהיה כחול (אתה עדיין לא מחקת אותו). בתודה, טרול רפאים 20:07, 29 מרץ 2005 (UTC)

כן, ודאי שאני בודק. יש ערכים שהיו כחולים עוד כשהוספו לרשימה; איני מוחק כל ערך שצבעו כחול, אלא כל ערך שנראה לי שעונה על אישזהו סף-מינימום. הסף האמור אינו מוגדר באופן מדויק, אבל באופן כללי, כשאני רואה מאמר אני מחליט אם ניתן להסיר את הערך מהרשימה או שעוד יש מקום לשיפור לפני-כן. (כמובן שגם אחרי המחיקה יש מקום לשיפור; תמיד יש מקום לשיפור). Tal Cohen 10:52, 31 מרץ 2005 (UTC)

האייל הסקרן[עריכת קוד מקור]

ראה ויקיפדיה:מזנון#שיתוף המאמרים המומלצים. מה דעתך לעשות דבר כזה באייל? ערןב 21:58, 2 אפר' 2005 (UTC)

(פנה אלי בדואל בנידון) Tal Cohen 16:40, 3 אפר' 2005 (UTC)

היי. ראה נא דיון בשיחת הערך הנ"ל, אותו התחלתי לכתוב עבור בית השיטה, בנוגע לשם הערך. שאלתי היא, האם שם הערך הנוכחי הוא זה שהופיע באנציקלופדיה של ידיעות? מה צריך לדעתך להיות שם הערך? תודה, Pixie 22:24, 21 אפר' 2005 (UTC)

באנציקלופדיה, הערך הוא "חום וקור" או משהו מעין זה. כמו במקרים רבים אחרים, פרקתי זאת לשני ערכים (כך גם ב"הלל ושמאי", "גריזים ועיבל", וכו'). השם הנוכחי נבחר כתואם לשם הערך הקיים, חום (תסמין למחלה). Tal Cohen 14:46, 22 אפר' 2005 (UTC)

המשך הרשימה[עריכת קוד מקור]

שלום טל, אני שותף לחזון שלך בבית השיטה ומלבד כתיבת ערכים בעצמי אני מנסה לעודד אחרים גם כן לתרום ולכן אשמח אם תשלים את רשימת הערכים בכרך 6 וכשכרך 4 יסתיים (או טו טו) להוסיך את כרך 7. בברכה Shayakir 21:17, 24 אפר' 2005 (UTC)

אשתדל לעשות זאת בהקדם. תודה על עזרתך! Tal Cohen 21:38, 24 אפר' 2005 (UTC)

ט'הר אל עומר[עריכת קוד מקור]

טל שלום,

ט'הר אל עומר, מכרך 6 לא במקרה זהה לדאהר אל עומר שהכין לנו אלמוג? 13:13, 26 אפר' 2005 (UTC)

אכן. תודה. Tal Cohen 14:30, 26 אפר' 2005 (UTC)

מזל טוב בעקבות סיום העבודה על כרך 4 בברכה Shayakir 21:37, 27 אפר' 2005 (UTC)

עיינתי ברשימה של כרך 7, ומצאתי יוסיפון וספר יוסיפון. מכיוון שכתבתי לא מזמן את הערך יוסף בן גוריון, יצרתי דף הפנייה מיוסיפון ליוסף בן גוריון. אנא קרא את הערך יוסף בן גוריון (רק את הפיסקה העוסקת ביוסיפון) ואמור לי האם אכן צדקתי בהפנייה, או שקיים יוסיפון נוסף וחשוב יותר שאליו מתכוונת אנציקלופדיה י"א, ונעלם מתודעתי. בברכה על ההתקדמות בפרוייקט אלמוג 18:21, 28 אפר' 2005 (UTC)

יש קשר, אם כי למיטב הבנתי ספר יוסיפון לא נכתב בידי יוסף בן גוריון אלא מחברו טען שהוא מבוסס על כתבי יב"ג וכתבים אחרים. הספר נכתב במאה העשירית (הרבה אחרי ימי יב"ג). כלומר, יש מקום לערך נפרד על ספר יוסיפון, וכנראה ש"יוסיפון" צריך להפנות לשם (עם הפנייה בטקסט גם ליב"ג, כמובן)
תודה על האיחולים ועל תרומתך לפרויקט. Tal Cohen 10:10, 29 אפר' 2005 (UTC)

שיפורים טכניים[עריכת קוד מקור]

שלום טל!

אשמח לשמוע מה יש לך להעיר על ההצעות שהועלו כאן. בברכה, אורי מוסנזון 05:33, 16 מאי 2005 (UTC)

אוקיי... ראה תשובותיי שם. Tal Cohen 05:54, 16 מאי 2005 (UTC)

תודה עבור ההתיחסות המהירה. יכולתי להציק לך עד הרבה, אבל אחוס עלך בשלב זה (-: אורי מוסנזון 06:12, 16 מאי 2005 (UTC)

שים לב לשאלותי בשיחת משתמש:גילגמש#כפל ערכים?. תודה, מלך הג'ונגל 19:39, 17 מאי 2005 (UTC)

איחוד ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום לך,
השתתפת בדיון אודות איחוד ערכי אשור בדף שיחתי. הדיון עבר לשיחה:אשור. תודה, גילגמש שיחה 18:51, 22 מאי 2005 (UTC)


בתור מפעיל מערכת, יש לדף זה השפעה ישירה עליך, אבקש את התייחסותך לדף זה. ראה גם ויקיפדיה: מזנון#ויקיפדיה:מדיניות החסימה. בתודה, טרול רפאים 16:07, 23 מאי 2005 (UTC)

אפליית נשים בתרבויות ודתות[עריכת קוד מקור]

שלום טל, אנא, לפני שאתה משנה שמות של ערכים, ראה את דף השיחה. הדיון וההחלטה על השם הנ"ל נקבעו לאחר דיון ארוך מאד. אי לכך, הוחזר השם המקורי. בברכה, דורית 19:51, 30 מאי 2005 (UTC)

שלום דורית,
אכן, לא ראיתי את הדיון, ואני מתנצל. ועדיין:
איזו עוד "אפליית נשים" יש, אם לא "בתרבויות ובדתות"? הכותרת הזו דומה בעיני לכותרת "התנועה הפמיניסטית בעולם" במקום "התנועה הפמיניסטית". יש מקום לערכים כמו "התנועה הפמיניסטית בישראל", אבל כשדבר-מה הוא כללי, נותנים לו את הכותרת הכללית. כך גם כאן.
אם יש סוג של אפלייה דתית שאינו "בתרבויות ובדתות", הרי שגם הוא שייך לערך זה, שצריך לאחד את הדיון בכל סוגי אפליית הנשים. בפרט, יש לדעתי מקום להוסיף לערך פרקים על אפליית נשים בחוק, במקומות עבודה, ועוד.
אני מבין ששם הערך המקורי היה "אפליית נשים ביהדות", מה שקומם חלק מהקוראים והוביל בסופו של דבר לכותרת הנוכחית. אך אני עדיין מאמין שהכותרת הנכונה היא "אפליית נשים", והמאמר צריך לכלול מידע על כל סוגי האפלייה הזו.
אני משאיר בידיך את ההחלטה אם לשנות את שם הערך בחזרה.
בכבוד רב,
Tal Cohen 07:34, 31 מאי 2005 (UTC)
שלום טל. אומנם לא יצא לנו להיתקל זה בזו במרחבי הויקיפדיה בעבר, אך אנו פועלים פה מספיק זמן, ואפשר לוותר על הרשמיות (בכבוד רב?). שנית, הטענות שלך מקומן בדף השיחה של הערך, שסביב שמו וחלוקתו עסקו מספר ויקיפדים שונים. ההחלטה לשנות או להחזיר את שם הערך, אינה צריכה להיות שלי או שלך, אלא של כלל המעורבים. אני מעתיקה את טענותיך לדף השיחה של הערך, ואף אענה שם. בברכה, דורית 14:32, 31 מאי 2005 (UTC)

צמנט פורטלנד[עריכת קוד מקור]

שלום, בערך מלט שפעם תרגמת מאנגלית כתבת את צמד המילים הסתומות האלה פירוש? מתניה 19:41, 1 יוני 2005 (UTC)

סוג של מלט הנפוץ בבניין; זהו שמו גם בעברית, למיטב ידיעתי. Tal Cohen 05:05, 2 יוני 2005 (UTC)