שיחת משתמש:QWERTY/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ראה בבקשה את הערתי בשיחה:שמשי-אדד הראשון. גילגמש 17:47, 14 ינו' 2005 (UTC)

הסתמכתי על שני מקורות שנראים אמינים, אך מאחר ויש ספקות אני מבטיח לשוב ולבדוק את הדברים.

Dudutal 20:05, 17 ינו' 2005 (UTC)

אני בודק מספר מקורות לגבי חתשפסות ובכל אחד השנים הן שונות. ממש משונה. הויקיפדיה האנגלית כנראה שגויה כי יש אחדות דעים, כנראה, שהיא שלטה 22 שנה, זה כנראה כתוב בתעודה כלשהי. באטלס ההיסטורי של העולם כתוב שהיא שלטה בין 1490 ל 1468 שזה אכן 22 שנה אבל שה מתנגש לי עם זמנים של פרעונים אחרים, ואני ממש מרגיש מבוכה גדולה. תודה על הערתך החשובה בכל מקרה.

Dudutal 16:25, 18 ינו' 2005 (UTC)

תשים לב בבקשה לקיומו של ערך מקביל - אשור (עיר ממלכה). גילגמש שיחה 20:18, 21 ינו' 2005 (UTC)

הוא משיק לו בשם, אך לא בתוכן, אשור (עיר ממלכה) לא נכנס לפרטים ונותן מבט כרונולוגי-כללי לגבי אשור, הערך החדש מתייחס לשניים משלוש התקופות בהיסטוריה של אשור, הממלכה הקדומה והממלכה התיכונה ומקביל (פלוס מינוס) לפסקה השלישית ומעלה פה וכל אשר נופל תחת הכותרת Early History פה. אם הערך לשלב השלישי יקרא אשור (אימפריה מאוחרת) אז אכן יש הקבלה בין הערך ההוא לזה, אך אני סבור שזה דווקא יהיה האימפריה האשורית המאוחרת, ועל אותו משקל ממלכת אשור(כשם מכליל לשני הממלכות שקדמו לאימפריה), שכן שמות כמו "ממלכת אשור העתיקה" "עלייתה לכוח של אשור" או "אשור הטרום-אימפריאלית", או שלא נכונים או שלא סביר שמישהו יחפש וימצא אותם. גיא

זה לא משנה. הם מדברים על אותו נושא. יש לשלב בין שני הערכים. גילגמש שיחה 20:49, 21 ינו' 2005 (UTC)


נאמר שנשלב את שני הערכים, מה יקרה כאשר יכתב הערך על האימפריה האשורית? ערך כזה כפול (אם לא משולש) בגודלו מהערך הזה, גם אותו נוסיף לשם בגלל שהוא קשור לערך (למען האמת קשור הרבה יותר, כי רק שני השורות הראשונות למעשה קשורות לממלכה האשורית - השאר קשור לאימפריה) ולאחר הצירוף הזה הרי שיפרקו חזרה את הערך לתת ערכים בגלל שהוא גדול מדי... ואם לאימפריה האשורית ערך משלה, הרי שגם אז אנחנו מאבדים את מרבית הערך אשור (עיר ממלכה), כי רק שני שורות תקפות למיזוג... לשם כך ישנו מצד אחד ערך על היסטוריה של יוון ובו אזכור ליוון ההלניסטית, וערך ליוון ההלניסטית בנפרד(לא הדוגמה המוצלחת ביותר, אבל...) גיא

כי מדובר בשתי תקופות שונות. לפי תוכנית אב, הערך הראשי מדבר באופן כללי על הנושא וממנו יוצאים תתי נושאים (היסטוריה, ג"ג, אמונה ועוד). לכן, הערך הראשי צריך להיות "אשור" ממנו יצאו תתי ערכים ל(אשור עם), (אשור עיר) וכו'. אין זה אומר שהערך הראשי יהיה ריק ויהיו בו הפניות בלבד. הרעיון הוא לתת סקירה כללית רחבה בערך הראשי (נניח משהו כמו 100-150 שורות) ואז לפתח את תתי הנושאים. כרגע הערכים על אשור מפוזרים ולקורא מהשורה קשה לקשר בינהם או אפילו למצוא אותם. גילגמש שיחה 21:21, 21 ינו' 2005 (UTC)

אמת בדבריך, אך בכל זאת, להפוך את הערך לחלק מערך האב שאמור לסקור בכלליות יהיה בעייתי, בעיקר בגלל שזה בלתי אפשרי לכתוב ערך רחב מזה על הנושא, זה פשוט חלק נידח, עתיק, חסר תיעוד ולא אהוד להפליא ע"י היסטוריונים. לרוב מקדישים לנושא הנ"ל לא יותר מ 4-5 פסקאות קצרות, וגם אלו רובן מתיחסות למסעו של אשורולוג בריטי אחד או אחר. לא מפריע לי לסכם את המאמר ולהוסיף פסקתיים שלוש למאמר האב, או לתרגם את המקביל לו מהאנגלית, אבל אני עדיין עומד על שלי בעניין המיזוג. ואם כבר, אז שם הערך צריך להיות אשור (תרבות/ממלכה/מסופוטמיה), שכן אסור עצמה לא הייתה עיר ממלכה, אלא בירתו הראשונה של העם האשורי, שבנה מספר ערים בו בזמן, באותו האזור - שהיוו בסיס לממלכתו. גיא

כוונתי הייתה שהערך הכללי על אשור יכלול את כל הדברים האלה ואילו הערך "אשור (עיר)" יהיה ערך צדדי ותת פרק בערך הראשי. בענין האיחוד, תשאיר בינתיים איך שזה, אחר כך נראה כבר. גילגמש שיחה 22:05, 21 ינו' 2005 (UTC)

שלום,
ראה את הערתי בשיחת משתמש:QWERTY/ארגז חול. גילגמש שיחה 14:42, 22 ינו' 2005 (UTC)

הזמנה להשתתף בקביעת חוקי הדיון[עריכת קוד מקור]

זוהי הצבעה מיוחדת, הקובעת את חוקי הפרלמנט. הצבעתכם חשובה, אנא השתתפו בהליך זה. נא לא לפתוח דיון על כל סעיף וסעיף ולהסתפק בהערת שוליים בלבד.
על הפרק עומדים 4 סעיפים - 1. מינימום משתתפים לקביעת תוקפו של הדיון. 2. זמן מינימום להצבעה. 3. פרק זמן מינימלי לדיון חוזר 4. הצבעות הדורשות רב מיוחס.

אחרי קבלת הנוהל החדש כל ההצבעות יתקיימו במזנון. אפשר לעקוב אחרי ההצבעות ב-רשימת הצבעות. לא ישלחו עוד בזמנות אישיות להצבעה בדיונים. מי שירצה להשתתף יהיה חייב לעקוב אחרי רשימת ההצבעות

להצבעה --- > ההצבעה

הבהרה בנוגע לשימוש בלשון זכר: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, ננקטת לעיתים לשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה.


בברכה,

גילגמש שיחה

שלום גיא, האם תוכל להוריד את חתימתך מאיורים שיצרת, כגון האיור שבערך קרב טראסימני? העובדה שאתה יצרת את האיור תמשיך להופיע בדף שלו, ואף תוכל לציין זאת במפורש בהעת העלאת הקובץ. דוד שי 05:19, 5 פבר' 2005 (UTC)

בשמחה, התכוונתי לעשות זאת זמן-מה, אבל חששתי להתחיל להטריד מפעילי מערכת עם מחיקת התמונות שעליהן חתימה. בתמונות החתים נפטרתי מהחתימה לפני כחודש, אז יש כ3-4 תמונות חתומות, אעלה חדשות ללא חתימה בעוד כמה דקות, רק צריך למצוא את המקור בסבך שבמחשב שלי...

ואם זה לא מטרד, האם תוכל להפטר מהישנות ברגע שאחליפן? גיא

תודה רבה על הטיפול הזריז. יכולת להעלות את התמונה ללא החתימה באותו שם כמו התמונה החתומה, ואז הכל היה פשוט יותר. בכל אופן, מחקתי את האיורים הישנים. אם אינך מוצא מקור לתמונה, תוכל להוריד אותה מויקיפדיה: קליק ימני על התמונה ואחר כך שמירה. דוד שי 06:38, 5 פבר' 2005 (UTC)
בבקשה, גיא

שלום,
בעקבות הדיון הקצר בדלפק היעוץ עולה שהכי טוב לשנות את SD ל"דיביזית חי"ר" ולא קלעים. גילגמש שיחה 23:02, 12 פבר' 2005 (UTC)

האם אתה מתכוון לכתוב ערכים על כל הלגיונות? אם כן, כדאי לצרפם לקט' נפרדת "לגיונות רומיים". גילגמש שיחה 16:38, 16 פבר' 2005 (UTC)

חוששני שלא, אני מנסה ליצור ערך נאה על קרב יער טאוטובורג, ובסה"כ נסיתי להכחיל כמה לינקים לפני שאגש למשימת הכתיבה הראשית. כנראה אצור ערך על ה-18 וה-19 אבל לא יותר. גיא
הערה קטנה: הקרב מפורסם יותר בשמו "קרב וארוס".--עמית אבידן 10:39, 3 מרץ 2005 (UTC)

תשים לב בבקשה להערתי בשיחה:גרמאניקוס יוליוס קלאודיאנוס קיסר. גילגמש שיחה 13:46, 17 פבר' 2005 (UTC)

שלום ,
איפה ראית שרעי המלך הם חלק מההיטיירוי? יכול להיות שהיית צודק. אני בודק את הנושא מחדש. תודה. גילגמש שיחה 23:50, 22 פבר' 2005 (UTC)

הריני להסב את לבך להערתי במשתמש:עמית אבידן#ויקיפדים.--עמית אבידן 11:05, 3 מרץ 2005 (UTC)

הקשר בין היבוסים לחתים[עריכת קוד מקור]

מכיוון ששני הנושאים קרובים ללבך, האם אתה מכיר את התאוריה בדבר היות היבוסים חתים למעשה? אני שמעתי על תיאוריה זו בהרצאה של פרופ' לוסי פלוטמן, והיא הציגה ראיות רבות ומרתקות לאפשרות זו. בינהן: המילה "ציון" היא מילה חיתית שמשמעותה "מצודה", וכן שהשמות אחיתופל, אוריה ובת שבע הם שמות חיתים (וההיגוי הנכון: Achitowfel, Ouria, Batshuwa). גם בדברי הימים מופיעה בת-שוע ולא בת שבע, ואישתו של יהודה (בחינת מעשה אבות סימן לבנים) גם בת שוע. אם אתה מכיר תיאוריה זו יותר לעומק (או לפחות מכיר מקורות כתובים לה), כדאי להכניס אותה לערך על היבוסים.--עמית אבידן 17:26, 4 מרץ 2005 (UTC)

אפצח בהתחלה. מומזן, קארי, יעבץ, טאקיטוס (ב'גרמניה' והאנאלים I,II,XII),דיו קאסיוס (בספרים :12 ו 56), ועוד מספר מקורות שיצא לי לעיין בהם, נוקבים בשם 'קרב יער טאוטובורג' או שמתייחסים (כחלק ממשפט) ל'הפסד של וארוס'. שם נוסף הוא הClades Variana היינו 'פורענות וארוס', לחובבי התעתיק המילולי מלאטינית, אולם שם זה לא נפוץ יתר על המידה. אהובינו בויקי הטווטונית נוקבים בשם Varusschlat היינו קרבארוס (על משקל שמוליקיפוד, בערך...). אומנם אינני בלשן גדול, וגם אין לי כוונות בכיוון הזה, אבל אני חושב שהמונח הועתק מהלאטינית כמחרוזת ושונה בהתאם להגייה גרמנית, בדיוק כמו שארמיניוס הפך להרמן משמע 'לוחם'. אחרון וחביב הוא מבחן גוגל, אף הוא פרו-טאוטובורג. בבוא היום כשאכתוב את הערך אתחבט בשמו, במקרה הכי גרוע הרווחנו עוד הפניה.
אשר לחתים וליבוסים: אשמח להרגיע את רוחך, ואומר שהסיבה היחידה שתרגמתי את הערך היא הכחלת לינק במאמר הרציני הראשון שלי. על החתים יצא לי לכתוב רק בגלל שמצאתי את שמם האנגלי מבדר, ומשם זה התגלגל הלאה. על ציון ומצודה שמעתי, השאר הם העשרתך הרצונית של הידע המוגבל להפליא שלי. אולם, אם ספר הספרים לא משקר לנו לגמרי, הרי ויש קשר אתני בין החתים ליבוסים, וזה רק הגיוני שמספר מילים ידמו. בכל אופן, יש לנו בספרייה העיונית ברעננה אגף נאה על נושאים שכאלו, אני מתכוון לקפוץ לשם כדי לוודא דבר מה אודות מנהגי קבורה בא"י הניאוליתית והכילקוליתית, אז אנסה לברר את הסברה הזאת. אני אישית נוטה להאמין שהאטרוסקים הם ילידי החיתים ולהם, אגב, אין שום קשר לחֶתים. אבל עדיין מעניין לבדוק.
אשר לכבוד שהרעפת עלי, היות שחשבתי שביום מן הימים שם המשתמש שלי יחבור לסבתא של אפרים, אני חייב לומר שאני מאוד שמח. אולם יש מעט הגזמה. שיטתי להפליא אינני, ולמעט המאמר שאני עכשיו עובד עליו בדבר גזר, ואולי כמה בדבר האשורים, אני לא מאמין שיש לי מאמרים ראויי תוארים. בין כו אני שומר על פרופיל נמוך עד שיגיח אחד ממאמרי לעמוד הראשי. מכל מקום, המחווה מאוד מוערכת.
בברכת שבת מלבבת, גיא 19:07, 4 מרץ 2005 (UTC)
טוב, אז רק הערה אחת: אם וכאשר תכתוב את הערך על הקרב, אז יש לי אחלה תמונה מהיער...--עמית אבידן 07:43, 6 מרץ 2005 (UTC)

דיקטטור וסוס[עריכת קוד מקור]

שלום, תהיתי אם אתה מכיר את האיסור שחל על דיקטטור לרכוב על סוס ללא אישור של הסנאט הרומי?, זה מידע שנתקלתי בו והכנסתי לערך דיקטטור, אולם הוא נראה לי מוזר מאוד, וגם אני לא מצליח לחשוב על מה היה הסיבה לקייומו, אם אתה יודע משהו על הדבר אשמח אם תידע אותי, או פשוט תוסיף את זה בערך, בתודה מראש --יום טוב 20:44, 5 מרץ 2005 (UTC)

המידע נכון לחלוטין, אבל יתכן שההגבלה היתה רק בתחום העיר רומא. אנסה למצוא את הסיבה.--עמית אבידן 07:39, 6 מרץ 2005 (UTC)
בסדר גמור,תודה רבה, גם חסכתי לי לשאול אתאת השאלה בדף שלך--יום טוב 08:11, 6 מרץ 2005 (UTC)

אתה יכול להעיף מבט במפה שבערך מואב?, ציירתי אותה לפי הגבולות שנתונים במקרא, ותהיתי אם אתה מכיר גם הוכחות היסטוריות או ארכיאולוגיות שתומכים בה, בתודה מראש--יום טוב 17:11, 10 מרץ 2005 (UTC)

הםם, למיטב ידיעתי מואב הייתה בערך בגודל מחוז אל-קרק הירדני העכשוי, הגבולות נראים לי כשרים; אשר לראיות ארכיאולוגיות, ידי ריקות כידיך. אגב עניין הדיקטטור, האם מדובר בפרוש על סוס, או על מרכבה? אני חושב שהייתה לרומאים סלידה רצינית מדיקטטורים על מרכבות, נהיגה על מרכבות הייתה נוהל של המלכים האטרוסקיים, כמו שאתה בטח יודע (למרות שזה די סותר מספר תהלוכות נצחון מוכרות). מכל מקום, עמית אמר שיש בסיס לטענה, אז יש בסיס. גיא

טוב נו תודה. וכן במפורש סוס, חבל, זה היה יכול להיות הסבר היגיוני. מה שכן זה גורם לי לחשוב מה חשבו הרומים שקליגולה רכב על מרכבה על גהי גשר הספינות המפורסם שלו בתחילת שלטונו? מעניין אם נשאר רגש סלידה כזה בתקופה כול כך מאוחרת.--יום טוב 19:23, 10 מרץ 2005 (UTC)

קישור לבריטניקה 1911[עריכת קוד מקור]

גיא שלום, ראיתי כי בערך שכתבת הוספת קישור לבריטניקה 1911 ואף ציינת כי אתה מתבסס עליה בכתיבת הערך. האם דבר כזה הכרחי? אולי כדאי להסתפק רק בהזכרה בקישורים החיצוניים? בברכה, אמיתי 16:16, 12 מרץ 2005 (UTC)

אוי אוי, לא נאה להציץ בערכים לא גמורים, יש המון טעויות תחביריות מביכות. לא זכור לי שהתבססתי על הבריטניקה, היא בקישורים החיצוניים בלבד. כוונתך לפסקה לגבי הגיאוגרפיה של התל ? הרי ששם מדובר על האנציקלופדיה התנ"כית העולמית הסטנדרטית. טכנית, היות שמדובר ב-public domain, אני לא חייב, אבל זה קצת לא אתי... או שמא אתה בכלל מדבר על הערך על קלרמון-גנו? ואני לגמרי לא מאופס היום... גיא

שלום,
אודה לך אם תעבור על הערך הזה. תודה. גילגמש שיחה

תבנית תמונת חבר כנסת[עריכת קוד מקור]

היי. התבנית הנ"ל היא תבנית פרמטרית. ראה תמונה:Eitam effie.jpg - אתה צריך להוסיף את מספר חבר הכנסת באתר הכנסת. בברכה, ערןב 10:17, 26 מרץ 2005 (UTC)

או, אופס. טוב שעצרת אותי עכשיו. אתקן מיד גיא
כבר תיקנתי את מה שעשית עד כה. בברכה, ערןב 10:23, 26 מרץ 2005 (UTC)
אגב, למה שלא תארגן הקמת אסם במקום לעבוד לבד? ערןב 11:02, 26 מרץ 2005 (UTC)
תודה על ההתחשבות, אבל אני לא אוהב להטריח את הבריות. סיימתי לבד. גיא

הי, אשמח אם תעיף מבט בערך הזה שכתב משתמש בשם אריאל 87, משהו בו לא מסתדר לי, ונראה לי שהפרטים שגויים. אשמח אם תפריך או תאושש את הרגשתי. בתודה מראש --יום טוב 17:18, 28 מרץ 2005 (UTC)

לדאבוני הבחור העתיק את דבריו מכאן. אשר לאותות, הקיויקה ניתנה למגן אזרחים (ואולי גם אחים לנשק), יצאה משימוש בימי קלו-קלו והוחזרה בגרסא מיוחדת בימי ספטימיוס סוורוס, אבל רק לצנטוריו. מוראליס ווארליס מתאימות למה שידוע לי. איוורה נשמע לי חשוד, כך גם גראמינה. ונאוליס, טוב Navy משתמע ממנה... גיא
תודה רבה. לאור דבריך, המעלים חשש מבוסס למידע שגוי והפרת זכויות יוצרים הצמדתי תבנית שיכתוב לערך.--יום טוב 20:24, 28 מרץ 2005 (UTC)

התמונה בערך השמנה[עריכת קוד מקור]

שלום,

ראיתי שהצבעת בעד מחיקת התמונה ששמתי בערך השמנה.

לא ידעתי שמתקיים דיון מחיקה, אבל בדיעבד הסתכלתי שם וראיתי שהצבעת נגד אבל לא צירפת נימוקים כלשהם. השארתי הודעה לדוד שי בדף שיחת משתמש:דוד שי תחת הכותרת 'מחאה חריפה'.

ברצוני לדעת מה היו נימוקיך בעד מחיקת התמונה.

בברכה, Hotguy 13:28, 2 אפר' 2005 (UTC)

מדובר בתמונה של קטין, שאין לדעת אם יש בידך את אישורו לפרסומה. תמונות בויקפדיה לא באו ליפוי, אני מניח שמונחים חברתיים/רפואיים כהשמנה ברורים למרבית אוכלוסיית העולם, ויסלחו לי יושבי הג'ונגלים שלא יודעים מהו מחשב. יתרה מכך, התמונה לא אסתטית. מקבילנו באנגלית השכילו להשתמש בתמונה של עכבר כדי למנוע פגיעה ברגשות הציבור. בברכה, גיא 14:08, 2 אפר' 2005 (UTC)

קראתי שוב ושוב את תשובתך, ואני עדיין לא מאמין שכתבת את כל זה. כפי שכבר כתבתי, התמונה צולמה בשטח פתוח ולא ב"מרתף עינויים". את הרקע השחור הוספתי מאוחר יותר, בשלב העריכה, כדי לטשטש את זהות המצולם, וכדי למנוע השפלתו כמי שמוצג כאדם שמן. כל הטענות לגבי "התעללות במצולם" הן הזויות לחלוטין, וגובלות בהוצאת דיבה. לא ברור לי כיצד הגעת למסקנה הזו מתוך צילום פשוט של ילד שמן ? Hotguy 14:54, 2 אפר' 2005 (UTC)
הזהרתיך לא לקחת את דברי קשה מידי. אני יודע שלא מדובר במרתף עינויים, אך זה נראה כך עקב עריכתך (לצרכיי הפרטיות, על כן אני מכבד את מעשיך). לא אמרתי שהתעללת בו (חלילה), אבל הצגתו, מטושטש או לא, מהווה השפלה. אני שואל אותך, האם בידך מסמך חתום הקורא : "אנוכי פלוני אלמוני מסכים כי תמונתי תוצג בפומבי היכן שכל אדם יוכל לקחת אותה לשימושו החופשי"? שכן מדובר בקטין. צר לי אם נעלבת מדברי, לא זאת הייתה כוונתם. אני מקווה שהבהרתי את הסיבות להצבעתי. בברכה, גיא 15:24, 2 אפר' 2005 (UTC)
אחלה שיטה להשמיץ ולהעליב אנשים. תחילה כותבים עשרים משפטים מלאים בהשמצות ודברים לא נכונים, העיקר שמוסיפים בסוף אזהרה בנוסח "אתה מוזהר לא לקחת את דבריי ברצינות" Hotguy 16:24, 2 אפר' 2005 (UTC)
ראה, מעולם לא יצאתי להשמיצך, ואין העניין כאילו וכל הויקיפדיה קוראת את דף השיחה שלי, ואז קובעת לפיו את היחס שלה למשתמשים. אתה תאבת את הסיבות להצבעתי, ובמדיום פחות רציני זה של דף שיחתי הרשתי לעצמי לאמר את דעותי על הנושא. צנזרתי את תשובתי כדי להקל על כאבך הנורא מנשוא. רק ארצה לציין שעדיין לא ענית על עניין אישור הקטין, ולקחת את דברי לקוים אישיים. נוכח אהבתך להערות סיום אלחש לך מילה קלה, אולי תיווצר בלב הבריות אהדה רבה אליך עם תפסיק לגרור את הויקיפדיה למלחמות עריכה, בוררויות ומיני דיונים שתורמים רק לגזילת זמן הויקיפדים. אני פה רק 7 חודשים, אך עדיין לא נתקלתי במשתמש שחוסר-הפרופורציה בין כמות הערכים שהוא כותב לכמות הדיונים שהוא מחולל כה עזה. קודם הוכח את יכולתך ככותב ערכים מעולה, ותורם לויקיפדיה, אולי אז יהיה במקום לדרוש מיני רביזיות. ברכותי הלבביות, והמשך כתיבה פורה ומהנה, גיא 16:57, 2 אפר' 2005 (UTC)
אין שום חוק המחייב את קבלת אישור המצולם לפני פירסום תמונתו, במקרה שהיא צולמה ברשות הרבים. גם אם תיאורטית הייתי מעוניין לקבל את האישור הנ"ל, אין לי מושג מיהו המצולם והיכן בכלל אפשר למצוא אותו כדי לבקש את אישורו (כאמור התמונה צולמה בשטח פתוח). בכל מקרה גם הפנים טושטשו כך שאפילו אם נחמיר בכללים מעבר לדרישות החוק, עדיין אין שום צורך בקבלת האישור הנ"ל. Hotguy 21:57, 2 אפר' 2005 (UTC)

תמונת רה"מ לטביה[עריכת קוד מקור]

שלום גיא. את התמונה לקחתי מאחת הויקיפדיות בשפה הזרה אך לא לקחתי מהאתר שציינת. משתמש:kupreshanin dana