שיחת משתמש:Harel/מחשבות על התנהלות הוויקיפדיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Amire80 בנושא הצבעה והסכמה
  • קונסנסוס או קונצנזוס?
  • "דמוקרטיה היא שיטת ממשל שבה יש לאזרחים יכולת להשפיע על המדיניות הציבורית במדינתם, באמצעות הצבעה או בדרכים ממוסדות אחרות." הצבעת רוב וחתירה לקונצזוס הן שתיהן שיטות דמוקרטיות.

האזרח דרור 10:09, 8 ביולי 2007 (IDT)תגובה

הצבעה והסכמה[עריכת קוד מקור]

בעניין הלשוני - לא קונסנסוס ולא קונצנזוס, אלא הסכמה! מלה עברית יפה וברורה לכל.

אני מסכים עם רוב הדברים שכתובים כאן. אנציקלופדיה לא צריכה להיות דמוקרטית ובאמת חבל לבזבז כל כך הרבה מילים על נהלי הצבעה. --אמיר א. אהרוני 11:58, 9 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

דמוקרטיה ואנרכיה[עריכת קוד מקור]

הראל שלום,

טוב לראות את הדף הזה. הוא מסביר את הקשיים שבהם נתקלת ויקיפדיה. אני מבין שבסיכומו של דבר, אחת המסקנות הראשיות שלך היא שיש לחזק את היברוקרטיה ומפעילי המערכת, כדי לרסן את הברדק שיוצרת הדמוקרטיה.

אני חושש שהכיוון שהלכתם אליו מביא בעיות משלו, ואנסה להראות שכיוון אחר עדיף.

אחת הבעיות הרציניות שנראות שאיפיינו את ויקיפדיה, היא עודף "דמוקרטיה" או עודף ווכחנות, הצבעות, וחוסר יכולת להגיע להכרעה. הדבר הזה גרם לביזבוז זמן ולהתעסקות בתפל, ולא בעיקר (קרי, יצירת ערכים).

אחת הדרכים לסיים את ווכחנות וחוסר הסדר, היא על ידי חיזוק השלטון המרכזי. אבל חיזוק השלטון המרכזי, ללא בלמים וחסמים נאותים, עלול להביא להתנהגות אגרסיבית של השלטון עצמו, ויצירת שיח שתואם את השקפת עולמו של השלטון המרכזי (הדבר נכון לכל אירגון).

לכן, אני מציע שהפתרון נמצא במקום אחר.

הפתרון לדעתי נמצא בתשובה לשאלה מדוע אנשים מתווכחים ורבים? לאחר שהשתתפתי דיונים רבים, וגם לאחר שחקרתי את הנושא במהלך מסגרת הצעת הדוקטורט שלי, ראיתי כי לאגו יש תפקיד מרכזי בפוריות הדיון. אנשים רבים כי הם מרגישים שהאגו שלהם נפגע, או כי אין מקום לביטוי רצונם. אם נלמד לנטרל את השפעת הדיון על האגו, נוכל גם להגיע לדיונים יותר פוריים. בדיוק לשם כך התפתחו באירופה ובאקדמיה תרבות של דיון המאפשרת שיח פורה. שיח שבו נותנים מקום לביטוי של האחר. מקום בו נמנעים מפגיעה אישית (מודה כי ברגע של כעס אף אני חטאתי בכך). מקום הרבה יותר מנומס.

מאז שאימצתי לעצמי את תרבות השיח הזאת, אני רואה כי ברוב המקומות שאליהם אני הולך, נוצר בסיס רחב יותר לשיתוף פעולה.

אפשר לעשות זאת בויקיפדיה אם נתחיל בעבודה מבפנים לטפל בתרבות השיח, וכמו כן לשכתב חלק גדול מהתבניות שיש בהם ביטויים מעליבים או לא מכבדים מספיק.

אם תרצה לראות איך נראה שיח כזה, אתה מוזמן לקבוצת הדיון שלנו. כולנו מאד חלוקים בדעותינו שם, אבל הדיון כמעט תמיד מתנהל בצורה פוריה.

אשמח לשמוע את דעתך, טל