שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 67

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Gilgamesh בנושא שלום,

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


אתה לא חושב שקצת הגזמת?[עריכת קוד מקור]

cnn וabs לפי מספר גדול של בדיקות סטטיסטיות באופן גורף קוטלים את טראמפ והרפובליקנים ולמרות זאת רק בערך של פוקס ניוז מופיע הפסקה על אי אובייקטיביות, אתה לא רואה שזה פוליטזיציה של ערכיי ויקיפדיה ? האם לשמרנים אין מקום בויקיפדיה ?זה שייך לויקיפדאים דמוקרטים בלבד? Cryptolion - שיחה 20:28, 24 ביולי 2017 (IDT)


החוקים חלים גל אליך גילגמש ! אם אתה רוצה לבטל תנמק ,אחרת תחסם ,בברכה Cryptolion - שיחה 20:36, 24 ביולי 2017 (IDT)

גדר המערכת של ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום גיל. לאחרונה שיניתי את שם הערל "גדר המערכת של ישראל" ל"מערכת יעל בגדר המערכת של ישראל" וזאת מפני שהערך אכן עוסק במערכת יעל, שהייתה מפעל חייו של אבא שלי, חיים פורת, והוא אינו עוסק בגדר המערכת כערך כללי. לערך יש עדיין הודעת שכתוב. אינני מבין מה עלי לעשות על מנת לפשר הסרתה. התוכל לעזור? אני מקווה ששם הערך החדש יספיק. תודה, יואב

שלום,
ראשית שמי לא גיל. גילגמש הוא הכינוי הנבחר וגיל הוא לא הקיצור של השם הזה. ראה גילגמש. שמי הפרטי הוא חן. לגופו של עניין: אין לשנות את שמו של הערך ללא דיון. יש לקיים דיון בדף שיחת הערך. אם אין רוב לעמדתך, אז אין כל כך מה לעשות. במקרים מסוימים אפשר לפתוח הצבעה אבל צריך לראות מה תוצאות הדיון בדף שיחה. אם אתה היחיד שאוחז בדעתך כדאי לוותר. צריך זכות הצבעה כדי לפתוח הצבעה. כמו כן, אני לא זמין כל כך בוויקיפדיה בזמן הקרוב. אני מציע להתייעץ עם משתמש ותיק אחר כדי לאפשר סיוע רציף יותר. גילגמש שיחה 12:42, 20 במאי 2017 (IDT)
תודה חן וסליחה על הטעות בכינוי. יואב
בשמחה. גילגמש שיחה 11:00, 21 במאי 2017 (IDT)
שלום חן. התבצע דיון יותר משבוע לפיצול הערך לשניים. הערך מערכת יעל בגדר המערכת של ישראל זהה לגדר המערכת של ישראל. חשבתי שהוא ישאר דומה לתוכנו מהיום כי הוא עוסק במיוחד במערכת יעל 5 שאבא שלי המציא. אני מקווה שניתן להסיר ממנו את תבנית השכתוב תחת השם הייחודי. אשמח לכל תיקון וסיוע ממך. לעומת זאת את "גדר המערכת של ישראל" יש לערוך כערך כללי עם הפנייה לערך הייחודי על מערכת יעל. בכל אופן אשמח לעזרה בתיקונים לשני הערכים עבור סגנון כתיבה שאינו מתאים לוויקיפדיה. תודה, יואב Yporat.gml
אשתדל לבדוק את זה, אבל אני עדיין די עסוק ואתפנה באופן סופי רק בעוד שלושה שבועות. אם אתה רואה שלא נגעתי בערכים האלה אז תזכיר לי בבקשה. לגבי תבנית שכתוב - זאת רק תבנית תחזוקה. צריך להסתכל מה הולך שם ויתכן שאפשר באמת להוריד אותה. גילגמש שיחה 09:23, 28 ביוני 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Yporat.gml, בדקתי את הנושא. אכן התקיים דיון פיצול אבל הערך עצמו (גדר המערכת של ישראל) הוא לא גדול מספיק כדי לתמוך בשני ערכים נפרדים. לכן, אין כל כך מה לפצל ממנו. ישאר גדם קטוע וחסר חיים. אני מבין את הרצון שלך לכתוב ערך נפרד למערכת יעל. הצצתי בארגז חול (טיוטה) ואכן הוא דומה מאוד לערך גדר המערכת. אני מציע את הפעולה הבאה:

  1. להעביר את הערך "מערכת יעל" ממרחב טיוטה למרחב הראשי (מרחב הערכים) וכך יהיה הערך חשוף לקוראים.
  2. למחוק את רוב התוכן של הערך "גדר המערכת של ישראל" תוך כדי השארת שלד בלבד.
  3. במקום התוכן שנמחק לכתוב ערך כללי על גדר המערכת של ישראל.

לאחר ביצוע הפעולות האלה יווצרו שני ערכים מלאים: אחד הוא מערכת יעל והשני הוא גדר המערכת. העניין הוא שלערך "מערכת יעל" אין כל כך זכות קיום ללא הערך על גדר המערכת. אחרי הכל, המערכת הזאת קשורה באופן ישיר לגדר המערכת. שנית, נפח הכיסוי של הנושא יגדל פי שניים (יהיו שני ערכים מלאים) ויהיה קשר ביניהם. ערך אודות מערכת יעל ללא ערך על הגדר עצמה ישאר לא מנוצל על ידי הקוראים שפשוט לא יגיעו אליו. מבחינה בירוקרטית אין צורך בדיונים נוספים. התקיים כבר דיון פיצול ולכן באופן עקרוני ניתן לבצע את הפיצול על ידי העברת התוכן (כלומר מחיקתו מהערך "גדר המערכת" וכתיבתו בערך "מערכת יעל"). היות שהתוכן עבור הערך "מערכת יעל" מוכן כבר אז צריך פשוט להעביר אותו ולמחוק את כל הכפילויות בערך "גדר המערכת".

פעולה שנייה היא הוספת תוכן לערך גדר המערכת. הקשר בין שני הערכים יתבצע על ידי פרק קצר בתוך הערך "גדר המערכת". הפרק יסקור בקצרה (2-3 פסקאות) את מערכת יעל ויפנה לערך מורחב על המערכת. על ערכים מורחבים ראה למשל את הערך ישראל תראה שם הפניות לערכים מורחבים על שלל נושאים שלא ניתן להרחיב עליהם בערך עצמו כי הוא יהיה גדול מדי. זאת פעולה מקובלת מאוד בוויקיפדיה והקוראים מכירים את השיטה הזאת. כך, החשיפה לערך שלך תגדל (כי סביר שרוב הקוראים יחפשו את הערך על גדר המערכת שהיא מפורסמת פי כמה ממערכת יעל) ומצד שני הכל יהיה בהקשרו המתאים. גילגמש שיחה 06:23, 30 ביוני 2017 (IDT)

עזרתך בבקשה[עריכת קוד מקור]

ותפסיק לבלבל את המוח עם חופשות ויקי. זה לא לעניין. אני רוצה להוסיף את הצהרת בלפור למומלצים אבל התהליך נהיה כל כך מסובך שצריך דוקטורט בשביל זה. עמית - שיחה 19:13, 3 ביוני 2017 (IDT)

שלום רב עמית,
מה בדיוק הבעיה שנתקלת בה? כמו כן, עלי להודיע שלצערי מדור המומלצים נמצא כרגע בחופשה כי נמרוד ואני לא מצאנו מחליף. אחזור לפעילות מלאה בעוד 2-3 שבועות. גילגמש שיחה 11:08, 4 ביוני 2017 (IDT)

קנה רובה[עריכת קוד מקור]

היי, Gilgamesh, הופניתי אליך משמזן היקר. אני כותב מותחן, ואשמח להיעזר בידיעותיך העניפות בתחום הנשק. אתה יכול אולי לבאר לי מה ההבדל בין קנה מחורק לקנה חלק קדח? בערך בויקיפדיה העניין לא ברור דיו. אשמח לתשובה בהקדם! התו השמיני - שיחה 17:46, 15 ביוני 2017 (IDT)

שלום,
אני צריך מידע נוסף לצורך העניין כמו התקופה שבה עוסק המותחן שלך ופרטים בסיסיים על האירוע שבו אתה מבקש להשתמש ברובה או באקדח.
לגופו של עניין:
בקנה מתרחשת תגובה כימית שבמסגרתה אבקת שריפה מוצקה הופכת לגז. תגובה כימית זו משחררת המון אנרגיה. חלק מהאנרגיה נפלט בתור רעש חזק וחלק ממנה דוחף את הקליע מהקנה החוצה. קנה חלק כשמו כן הוא - הוא פשוט חלק. אין בו שום דבר, הוא סתם צינור. בקנה מרוחק יש סלילים. מטרת הסלילים האלה לתת לכדור להסתובב סביב צירו. ציר זה עובר מראש הקליע לקצה הרחב שלו בזווית של 90 מעלות ביחס לחלק הרחב. סיבוב הכדור סביב הציר מייצב אותו במעופו. לכן, דיוק הרובה בעל הקנה המחורק יהיה גבוה יותר. דיוק הוא המרחק בין הפגיעה בפועל לפגיעה אופטימלית אם הכדור לא היה נתון לכוחות פיזיקליים שהטו אותו מהמסלול האידיאלי. לעתים משתמשים במושג "מקבץ" שהוא פיזור הקליעים במטרה. רובה מדויק אמור להציג מקבץ בעל מרחקים קצרים - כלומר, הקליעים פוגעים במקום שאליו כיוון היורה ולא סוטים מהנקודה הזאת. לדיוק יש ערך מתמטי וניתן לראות אותו לפעמים בנתונים טכניים. הערך הזה מייצג את הסטייה של הפגיעה מהנקודה האופטימלית.
לקנה מחורק יש חסרונות אחדים: הוא קשה יותר לייצור, לעתים קשה יותר לטעון רובה בעל קנה מחורק. קנה מחורק לא יכול לירות טילים (טנקים מודרניים מסוגלים למשל לירות גם פגזים וגם טילים מהתותח שלהם) ויש שיקולים נוספים. לכן, שאלתי באיזו תקופה עוסק המותחן שלך ומה בדיוק אתה רוצה להשיג. כמובן אין צורך לפרט על כל הספר, פשוט כמה פרטים בסיסיים כדי להבין במה מדובר. סתם לדוגמה: קלעים מיומנים היו משתמשים ברובים מחורקים בתקופה שבה רוב החיילים היו חמושים ברובים בעלי קנים חלקים. זה כדי להגביר את הדיוק שלהם (על חשבון קצב הירי). היום כל הרובים מחורקים כי רובה לא נועד לירי טילים ושיטות הייצור המתקדמות שיש כיום מאפשרות ייצור פשוט ונח של קנה כזה. גם הטעינה לא מהווה בעיה בגלל הכיוון שממנו טוענים את הרובה (טעינה בבריח לעומת טעינת לוע - כמו מרגמה).
נ.ב. אני קצת עסוק ולא מבקר הרבה בוויקיפדיה. אפשר לשלוח אי מייל (על ידי לחיצה על "שלח דואל למשתמש זה") או לדבר איתי בפייסבוק. לשמזן יש את הפייסבוק שלי. גילגמש שיחה 19:31, 15 ביוני 2017 (IDT)
תודה רבה על התגובה והעזרה! אני רואה שהגעתי לאדם הנכון... אשמח להתכתב אתך במייל. תודה רבה רבה!!! --התו השמיני - שיחה 20:59, 15 ביוני 2017 (IDT)
אוקי. תגדיר מייל במערכת אם טרם הגדרת ושלח לי מכתב. שמזן יסביר לך את התהליך הטכני. גילגמש שיחה 22:06, 15 ביוני 2017 (IDT)
המייל מוגדר. תודה. התו השמיני - שיחה 22:27, 15 ביוני 2017 (IDT)

שים עין[עריכת קוד מקור]

משתמש:Diza... ראובן מ. - שיחה 22:23, 15 ביוני 2017 (IDT)

אני עסוק כרגע... אם יש בעיה עם משתמש או אתה חושד שהטרול החסום דיזה חזר פנה בבקשה למפעילים. גילגמש שיחה 08:52, 16 ביוני 2017 (IDT)

טיוטה גנוזה[עריכת קוד מקור]

שלום Gilgamesh, נראה שמספר דפים שבהם כתבת או ערכת בעבר עדיין נמצאים במצב טיוטה ולא נערכו זמן רב: טיוטה:ילדים גדולים לא בוכים, טיוטה:חלקי כלי הנשק הקרים, טיוטה:ארגון העיתונאים הצעירים, טיוטה:משטרת ונקובר, טיוטה:אבי קמינסקי, טיוטה:מנחם שירזי, טיוטה:גרעין הראל, טיוטה:מילטון ויליאם קופר, טיוטה:מערב וונקובר, טיוטה:הידעת - סטלין ובנו, טיוטה:אנסמבל טמפרה, טיוטה:דיפלומט (יבואן), טיוטה:אולפנת צביה חפץ חיים, טיוטה:אלונה רודה, טיוטה:אולגה מילר, טיוטה:אוגה, טיוטה:יצחק פרידמן מהוסיאטין, טיוטה:מצגת עסקית, טיוטה:רני ויסבורט.

דפי טיוטה אינם נגישים כמו ערכים רגילים לכלל הקוראים, ולכן חשוב לנו לוודא שהם לא נשכחו ללא סיבה. נודה לך אם תקדיש מספר דקות מזמנך לטיפול בהם:

  • אם הטיוטה מוכנה להיות ערך של ממש בוויקיפדיה, אנא פנו לויקיפדיה:העברת דפי טיוטה ובקשו עזרה בהעברת הטיוטה, או העבירו אותה בעצמכם. כך כלל הקוראים יוכלו להנות מערך חדש!
  • אם הטיוטה בעבודה אתם מוזמנים להמשיך לשפר אותה. אם אתם זקוקים לעזרה בהשלמתה אנא פנו לדלפק הייעוץ לעזרה או לחממה לבקשת ליווי אישי. אל תתביישו לבקש עזרה, עורכים רבים ישמחו לסייע.
  • אם הטיוטה כבר עברה למרחב הערכים, רק בשם אחר, אנא בקשו בויקיפדיה:בקשות ממפעילים למזג או למחוק אותה. לא לשכוח לציין את שם הדף הקיים במרחב הערכים ושם הטיוטה.
  • אם ההחלטתם לוותר על כתיבת הדף אנא בקשו את מחיקתה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים.
  • אם אינכם הכותבים העיקריים של הטיוטה, אנא הפנו את ההודעה לכותבה במידה ולא קיבל הודעה זו.

תודה, EranBot - שיחה 18:01, 23 ביוני 2017 (IDT)

שלום משתמש:ערן,
לדעתי יש בעיה בבוט שלך. בדקתי את אחד הערכים ובגרסות אחרונות יש לי עריכה אחת בודדת - הורדת תב' חשיבות לאחר העברה לטיוטה ([1]) בדוק את העניין בבקשה. גילגמש שיחה 08:19, 24 ביוני 2017 (IDT)
יש בעיה שהוא פנה גם לגבי עריכות קטנות ותיקנתי אותה אחרי שהורץ. ערן - שיחה 08:31, 24 ביוני 2017 (IDT)
אם כך, ערן, מתי הבוט הזה יפנה שוב לכל העורכים? אני מחקתי את הפנייה בדף השיחה שלי (התברר שלא היה לי שום קשר, פרט לתיקון מינורי של מילה בכל דף טיוטה – אז אני מניח שלא אקבל פנייה כזאת בעתיד מהבוט הזה). אלדדשיחה 08:33, 24 ביוני 2017 (IDT)
אלדד: לא מתוכננת כרגע הרצה נוספת של הבוט בעתיד הקרוב. כנראה שבהרצה הבאה הוא יפנה למי שכתב טיוטה או ערך בצורה משמעותית לגבי עריכות בטיוטות אחרי תחילת 2017 (כי הבוט כבר פנה לעורכים על עריכות עד ינואר 2017) ועד כחצי שנה לפני ההרצה. ערן - שיחה 08:59, 24 ביוני 2017 (IDT)

טוב שחזרת![עריכת קוד מקור]

טוב שחזרת מהחופשה, ועוד מוקדם מהצפוי! מאחל לך פעילות פוריה בוויקיפדיה במהלך חודשי הקיץ! אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 09:27, 28 ביוני 2017 (IDT)

תודה רבה אופק!
איך מתקדם הפרויקט שלך של יחסי החוץ? גילגמש שיחה 09:37, 28 ביוני 2017 (IDT)
מצוין, עברנו את רף המאה לפני ימים בודדים. אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 09:39, 28 ביוני 2017 (IDT)
כל הכבוד. עכשיו נסה להביא אחד מהם לסטטוס של מומלץ. אם תרצה, אעזור לך. גילגמש שיחה 09:54, 28 ביוני 2017 (IDT)
אני, תמיר וניב עורכים כעת את טיוטה:יחסי ארצות הברית-קוריאה הצפונית. זה ערך עם פוטנציאל להמלצה לדעתי, מה אתה חושב בנוגע אליו? אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 10:43, 28 ביוני 2017 (IDT)
אני חושש שאין יותר מדי מה לכתוב בנושא. בסך הכל לארה"ב אין יחסים דיפלומטיים עם צפון קוריאה. העניין היחיד הוא הגרעין ויצא לך ערך ענק על המאבק בגרעין הצפון קוריאני (שזה ערך חשוב עם פוטנציאל) אבל אם תרחיב יותר מדי על הגרעין בערך על יחסי החוץ, הערך שלך יטבע בזה. אם לא תרחיב - לא יהיה מה לכתוב כי הם לא מקיימים שום קשר. מדי פעם יש איזה תייר מטומטם שנתקע שם והם מתעללים בו אבל מעבר לזה אין הרבה מה לכתוב. לכן, אני מציע לך לכתוב ערך בסיסי ביותר ליחסי החוץ (15-20K לכל היותר) ולהפנות בראו גם לערך מורחב "המאבק בגרעין הצפון קוריאיני" (או משהו כזה) ולהתמקד בזה. אם לא בא לך לקשר דרך "ראו גם" כתוב פרק קצר בתוך יחסי החוץ (נגיד 3-4 פסקאות) וקשר משם לערך מורחב. גילגמש שיחה 10:50, 28 ביוני 2017 (IDT)
בסדר. אעשה זאת. אולי יחסי ארצות הברית-ספרד? אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 10:58, 28 ביוני 2017 (IDT)
זה ערך עם פוטנציאל טוב, במיוחד בהתחשב בכך שהייתה להם מלחמה בשלהי המאה ה-19. בהחלט יש מה לכתוב, לתאר את יחסה של ארה"ב לאימפריה הספרדית, את הסיוע הספרדי להקמתה של ארה"ב ובמאה ה-20 את היחסים עם המשטר הפאשיסטי וכל זה. בהחלט יש הרבה מאוד מה לכתוב. אבל מזהיר אותך מראש - זה צפוי להיות ערך ענק. בערך 100 אולי 150K אם כותבים כמו שצריך. גילגמש שיחה 10:59, 28 ביוני 2017 (IDT)
אני נענה לאתגר ואולי אגייס גם חבר, או שניים אליו. תוכל גם אתה לעזור במקרה הזה? נצטרך ליווי בערך כל כך ארוך. אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 11:02, 28 ביוני 2017 (IDT)
יחסיהן של מדינות גדולות, במיוחד מעצמות ענק כמו ארה"ב זה תמיד עסק מורכב. כשהיחסים הם עם מדינה אירופית חשובה שהייתה אימפריה חובקת עולם, זה מסבך את העניין עוד יותר. תלוי איזה סיוע תרצה לקבל. יתכן שאוכל לעזור. לפני הכל אני מציע שתקרא את הערך האנגלי והספרדי ותנסה לאסוף ספרות. גילגמש שיחה 11:06, 28 ביוני 2017 (IDT)
אין בעיה. אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 11:11, 28 ביוני 2017 (IDT)
נראה לי שיחסי גרמניה-צרפת הוא מועמד טוב להפוך למומלץ. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:28, 28 ביוני 2017 (IDT)
אני מעדיף לכתוב ערך חדש... מה גם שחבריי כבר מגויסים אליו ואנחנו מחפשים מקורות. אופק ~ דברו איתי ~ חברים של כולם בעולם 13:35, 28 ביוני 2017 (IDT)
הערך על יחסי גרמניה-צרפת איננו מוכן כי הוא דורש דיון מעמיק במהות האימפריה הפרנקית והאימפריה הרומית הקדושה. יחסי גרמניה צרפת הוא הציר שעליו סובבת כל ההיסטוריה של אירופה היבשתית עם סטיות קלות לפה ולשם כי אלה שתי הישויות הגדולות והחשובות בה. גרוע יותר, הגבולות של שתי המדינות זזו כל הזמן ויש את כל עניין הנסיכויות הגרמניות. אני חושב שהערך על יחסיהן צריך להיות גולת כותרת של עשרות ערכים גדולים שיתמכו בהם. גם אם מוותרים על דרישת התמיכה, הערך עצמו איננו מעמיק די הצורך. היתי ממליץ להשאירו במצבו הנוכחי כי כתיבתו דורשת מומחיות רבה מאוד. גילגמש שיחה 14:29, 28 ביוני 2017 (IDT)

יחסי ישראל-סרי לנקה[עריכת קוד מקור]

עניתי לך בדף השיחה. ניב - שיחה 14:13, 29 ביוני 2017 (IDT)

כפר ורבורג תמונה[עריכת קוד מקור]

התמונות שנמחקו בערך כפר ורבורג הן לא של כפר ורבורג אלא של שדה ורבורג (כפי שנכתב בהערה) ולכן "לא תורמת לערך". בנוסף תוקן הקישור לאתר כפר ורבורג אבקש לשחזר ערך אבגמד - שיחה 11:00, 1 ביולי 2017 (IDT)

מומלצים[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב גילגמש, ברכות על שובך לפעילות ועל רענון מיזם המומלצים. אשמח לדעתך על קידום הערך מגילת איכה כמומלץ, ומעניין לעניין - על הערך המצור על ירושלים (70) בכלל וכמומלץ. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 22:35, 1 ביולי 2017 (IDT)

שלום, אבדוק את הראשון.
לגבי השני - הבטחתי בזמנו לקרוא אותו ואעשה זאת. באופן עקרוני ערך שלא מסתמך על ספר מחקרי לא יכול להיות מומלץ בעיני. גילגמש שיחה 05:26, 2 ביולי 2017 (IDT)
אם תוכל לציין לי לספר שכזה, בעברית או גם באנגלית, אשמח להתקדם אִתם. בינתיים מצאתי רק מאמרים, או התייחסויות מקומיות בספרים, וציינתי אליהם. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 10:52, 2 ביולי 2017 (IDT)
מגילת איכה לא יהיה מומלץ בקרוב, נדרשים שכתוב והרחבה רציניים. ראובן מ. - שיחה 13:58, 2 ביולי 2017 (IDT)

מומלצים 2[עריכת קוד מקור]

שלום חן, מכתב גם את גארפילד. אני מוצא שוב ושוב את טענותיו של עדירל בערכים השונים צודקות. אנחנו ככותבים ותיקים ומנוסים חייבים לעשות את ההבדלה בין ערך טוב ואף מושקע ל'ערך מומלץ'. אני לא חושב שסטודנט שכתב במסגרת הקורס ערך טוב וזכה להערכת המרצה שלו, אמור להיעלב ולא להסתפק בפחות מתגית 'מומלץ' אצלנו. רבים מהמאמרים הללו הם אכן מאמרים וכתובים כמאמרים ולא כערכים אנציקלופדיים, זה מאד נחמד לקריאה וגם קל יותר לכתיבה אבל ריכוז המידע התמציתי נעשה דליל יותר ויותר, אנחנו מקבלים קטעי פרוזה שהולכים ומתארכים ולאט לאט אפשר לשכוח שמדובר באנציקלופדיה ולחשוב שעברנו לתחרות הסיפור הקולח/המרגש. כדאי ואפשר לצנן את ההתלהבות בקטע הזה. משום מה, רק עדירל מתייצב שוב ושוב בערכים הללו לכתוב את הדברים שהיו פעם מובנים מאליהם, ואז נוצר רושם שהוא אובססיבי לגבי מיזמי ההתנדבות (וכל מי שהזזתי לו עכשיו את הגבינה יבוא לכאן לצעוק שהוא באמת אובססיבי וכו' וכו') ומנקודת מבט זו הוא באמת מעצבן לאללה ואז מתחילים להתחכך ולריב איתו. את כל זה כדאי וצריך לחסוך ויפה שעה אחת קודם. ביקורת - שיחה 10:38, 10 ביולי 2017 (IDT)

בחינתנו את הערכים המועמדים הינה מקצועית גרידא. אם עולות טענות שיש בהם ממש, כמובן שנתייחס אליהן, ונפסול מועמדות במידת הצורך. לגבי עדירל, הביקורת שלו נראית עניינית, כי הוא מתנסח היטב. תנסה לקרוא קריאה מעמיקה את אחד הערכים שהוא משתלח בהם, ותגלה לבד האם הביקורת שלו מחזיקה מעמד. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 10:58, 10 ביולי 2017 (IDT)
ראשית, כל הערכים המועמדים עומדים לעיונה של הקהילה. לכן, כל מי שרוצה יכול לקחת חלק בדיון. לגבי הביקורת של עדירל - לטעמי היא שגויה. הוא מוציא דברים מהקשרם. לא ראיתי אפילו פעם אחת שהביקורת שלו לגבי ערך שעמד לדיון המלצה הייתה מוצדקת. לדעתי, עדירל פועל ממניעים זרים ופסולים. עדירל הוא ויקיפד ותיק, הרבה יותר ותיק ממך ולכן צבר רקורד מסוים. אני זכור היטב את התנהלותו מראשית ימיו בפרויקט וזוכר מה קרה עם משתמשים אחרים שניסו לדון עם עדירל. אם מישהו חושב שהביקורת של עדירל מוצדקת יכול להצביע כפי הבנתו. ההצבעה פתוחה להשתתפותם של כל חברי הקהילה שעומדים בתנאי זכות ההצבעה. לסיכום, אני דוחה הן את הביקורת של עדירל והן את המסקנה שהגעת אליה. גילגמש שיחה 16:11, 10 ביולי 2017 (IDT)
בערך שעליו הצבעתי אני מזדהה עם דבריו. ולפחות בעוד ערך אחד אני זוכר בוודאות שהוא צדק. אני שמח לשמוע שאתם בוחנים כל ערך לגופו ושהדעה הקדומה על עדירל לא מביאה אתכם להתעלמות מטענותיו. לחלוק עליו זה תמיד לגיטימי וטוב. בהצלחה הלאה! ביקורת - שיחה 18:01, 10 ביולי 2017 (IDT)
ראשית, אם אתה מזדהה עם דבריו, תצביע בבקשה כמוהו. שנית, כל ביקורת נלקחת בחשבון. אם הערך זוכה לביקורת רבה (כלומר, ממספר משתמשים או שיש טענה שנראית לנו מהותית) הערך לא מגיע להצבעה. אם יש רק ביקורת שלילית בודדת או שיש הרבה יותר תמיכה הערך מגיע להצבעה והקהילה מוזמנת להביע את עמדתה בהצבעה. הערך צריך לקבל רוב של 60% כדי להיות מומלץ, מה שמבטיח את איכות הערכים שמגיעים בסופו של דבר להצבעה. אני מקווה שכל המצביעים מעיינים בדף השיחה וקוראים את הדיון לפני שהם ניגשים להצבעה. ככה כל אחד יכול לשפוט בעצמו מה המשקל שיש לייחס לביקורת זו או אחרת. כמו כן, אני משתדל לקרוא כמעט את כל הערכים שמגיעים לדיון (את רובם אני מציע בעצמי). במקרה הנוכחי (כמו במקרים אחרים הקשורים למיזם עבודות אקדמיות) אני חושב שהביקורת של עדירל היא לא עניינית. כמובן שזאת דעתי האישית בלבד ואין כל חובה לקבל דווקא את עמדתי. אפשר בוודאי לקבל גם את עמדתו של עדירל. גילגמש שיחה 18:18, 10 ביולי 2017 (IDT)
ביקורת מצער לראות איך אתה נותן גיבוי לעדירל ששם לו למטרה את כל הערכים במיזמים שאני מובילה. מעניין שהוא לא עוסק בערכים מומלצים אחרים. עדירל לא כתב מימיו ערך מקורי אחד, שלא לדבר על ערך מומלץ. כל מה שהוא עושה זה לקחת תוכן שאחרים כתבו להסיר מערכים לסרס אותם וליצור ערך חדש בלי לתת לרוב אפילו קרדיט. בגלל דרך התנהלותו עזב אותנו פעמים אחד העורכים המופלאים בוויקיפדיה, פומפריפוזה, שערך לפני כן בשם אלמוג. הוא נשבע בפני שלא יחזור לוויקיפדיה כל עוד עדירל כאן. אז כדאי שתכיר את העובדות לפני שאתה נותן לו גיבוי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 20:00, 10 ביולי 2017 (IDT)
קראתי מספר פעמים את הביקורת של עדירל על ערכים. לא תמיד הסכמתי עם כל מה שהוא אמר אבל מעולם לא הרגשתי שמדובר בביקורת לא עניינית או שהוא מוציא דברים מהקשרם (וכן, קראתי באופן מעמיק את דבריו). הניסיון "לאתרג" קבוצה מסוימת של ערכים תוך שימוש בטיעוני אד הומינם כנגד אלו שמביעים התנגדות לכך אינה ראויה בעיניי. יורי - שיחה 20:29, 10 ביולי 2017 (IDT)
אני מכיר עובדות שכנראה את לא מכירה על פעילותו של עדירל מאחורי הקלעים. מצער אותי מאד שפעם אחר פעם את לא מיישמת בעצמך את הרוח הפתוחה לשונה שאת דוגלת בה כביכול, תני לאנשים לומר מה שהם חושבים גם אם זה לא מה שאת חושבת. אני מאד מצטער אם את חשה שמישהו מתנכל אלייך, או שאת חשה שהנחת תבנית בידי מישהו היא מיותרת, אבל זה לא מצדיק בשום אופן התנהגות לא מכילה במיזם חברתי. צר לי שאני אומר את זה. ביקורת - שיחה 20:58, 10 ביולי 2017 (IDT)

סוריה לא עמדה מול ישראל. סוריה תקפה את ישראל. למה שחזרת?[עריכת קוד מקור]

האנציקלופדיסטשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשע"ז • 16:36, 10 ביולי 2017 (IDT)

כשתלמד לנסח פניות נורמליות ולא שאלות בכותרות יש סיכוי שגם תקבל תשובה. גילגמש שיחה 17:07, 10 ביולי 2017 (IDT)

לפתע נהיית רגיש. האנציקלופדיסטשיחה • ט"ז בתמוז ה'תשע"ז • 17:22, 10 ביולי 2017 (IDT)

עזרה ויקפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום ממש אשמח לעזרה ממך. אני פונה בשם של בני מאחר שהנסיון שלי ממש קטן עד לא קיים (אני רופאה במקצועי ולא בקיאה בנבכי הויקפדיה) שמי הדס דרסלר הבן שלי בן 10 עם שם המשתמש הבא Harelshrot הוא כתב ערך יפה בנושא אניגמאוס (דמות בהארי פוטר אך מחקו לו אותו) הוא מאוד התאכזב ואני מנסה להבין בשבילו היכן טעה ולמה נמחק . מה צריך לשנות וכיצד כדי שהערך שלו יתקבל. הוא התנסח בבהירות וקישר את מה שכתב להרבה עמודים בהם הוזכרו האנשים אותם הזכיר כמו כן הערך לא היה כתוב קודם לכם . המון תודה מראש . רני מנסה לעודד אותו כי ההשקעה והיוזמה שלו יפות בעיני. זה הערך שכתב וכאמור היו שם קישורים לעמודים רלוונטים בויקפדיה (לעמוד על הארי פוטר, לעמודים של הדמויות, מפת הקונדסאים, משרד הקסמים וכו)

אניגמאוס זה סוג של קסם בשינוי צורה. הקסם הופך את הקוסם שמבצע את הקסם לחיה

מסוימת.

אניגמאוס זה סוג של קסם קשה. כל אניגמאוס חייב להירשם למשרד הקסמים, ידוע שבמאה העשרים יש שבעה אניגמאוסים רשומים ומספר לא ידוע של אניגמאוסים לא רשומים, בסדרה מוזכר ארבע אניגמאוסים לא רשומים ואניגמאוסית רשומה אחת. בדרך כלל החיה שאליה הופך האנימגאוס, זה גם הפטרונוס של האניגמאוס או האניגמאוסית.

הרישום למשרד הקסמים:

כל אניגמאוס או אניגמאוסית חייבים להירשם למשרד הקסמים אם צריכים לתת למשרד הקסמים מספר נתונים הנתונים הם:

1 החיה שאליה הופך האניגמאוס

2 סימנים לזיהוי האניגמאוס במצב האניגמאוסי שלו לדוגמה: סימנים מסביב לעניים בצורת המשקפיים שיש לאניגמאוס

3 לוודא שהמטרות של האניגמאוס לא רעות.

אניגמאוסים לא רשומים שמוזכרים בסדרה:

1 ג׳יימס פוטר-הופך לאייל.

2 סיריוס בלק-הופך לגרים (כלב גדול, קצת פחות גדול מדוב).

3 פיטר פיטגרו- הופך לעכברוש.

4 ריטה סקיטר- הופכת לחיפושית.

נ״ב השלושה הראשונים המציאו את מפת הקונדסאים.

אניגמאוסים רשומים שהוזכרו בסדרה:

1 מינוורה מקגונגל- הופכת לחתול.

מקורות :

הארי פוטר כרכים 3,4,5,6,7

שלום הדס, הדף שכתב בנך נמצא בטיוטה:אנימגאוס. ערכתי אותו קצת כדי שיתאים לנהוג בויקיפדיה. לא מצאתי בו קישורים פנימיים לערכים אחרים. ניתן לעבוד על הטיוטה בקישור הזה. אין לי דעה לגבי חשיבותו האנציקלופדית כערך נפרד - צריך להשוות את החשיבות למונחים אחרים שיש להם ערך נפרד, המופיעים בדף הארי פוטר - מונחים. Liad Malone - שיחה 12:55, 16 ביולי 2017 (IDT)
שלום הדס, כפי שאמר ליעד מלון, הערך לא נמחק. הבן שלך היה אמור לקבל הודעה על העברת הערך לטיוטה. עליו להמשיך לעבוד על הטיוטה כדי להביא את הערך לכדי מצב שמקובל אצלנו. אשמח לסייע לו. לצורך כך בקשי ממנו בבקשה ליצור חשבון בוויקיפדיה (אם טרם יצר חשבון) ולפנות אלי בדף שיחתי (בדיוק כמו שאת פנית) ואקח את זה משם והלאה. גילגמש שיחה 00:12, 17 ביולי 2017 (IDT)
יש לו חשבון: משתמש:Harelshrot. השאלה היא אם למונח הזה יש חשיבות כערך נפרד, מחוץ להארי פוטר - מונחים. Liad Malone - שיחה 02:00, 17 ביולי 2017 (IDT)
את זה אני לא יכול לדעת כי לא קראתי את הספר. מקסימום אפשר לשלב לערך שהצעת ולהציע לו לכתוב ערך אחר. גילגמש שיחה 06:49, 17 ביולי 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מקווה שאני עונה לכם נכון בשיחה (לא מצאתי אך ממשיכים) אני לא ספצית בהארי פוטר אבל למיטב הבנתי וממה שהסתכלתי באנגלית יש דף נפרד מאחר ומדובר בפונקציה הכוללת מספר דמויות וניתן לקשר את זה לכמה דמויות וגם למספר ספרים אם נראה לכם הוא יערוך את הטיוטה ואז תגידו לו האם לפרסם אותה . כיצד מפרסמים טיוטה אותו דבר כמו פרסום רגיל? נ.ב. אם לא כתבתי את השיחה נכון תגידו לי, אני כאן רק מקשרת ומנסה לעזור לו . תודה

הכללים שלנו שונים מאלה הנהוגים בוויקיפדיה האנגלית. הגבת במקום הנכון. גילגמש שיחה 09:29, 17 ביולי 2017 (IDT)
עכשיו התברר לי בדף שיחת טיוטה:אנימגאוס שכבר נוצר ערך נפרד, אלא שהוא קיים בשם המתועתק נכון: אנימאגוס ולא כפי שמופיע בטיוטה. כפי שניתן לראות בעריכה הזו, היה זה בנך (הראל?) שהפך אותו לערך נפרד. לכן הטיוטה שקישרתי אליה וערכתי בה תיקונים - תימחק. מעתה והלאה יש לעבוד רק על הערך אנימאגוס. את שם המשתמש של בנך ועריכותיו ניתן לראות בלשונית "גרסאות קודמות", כאן. רק אבקש ממך, הדס, אם עד עכשיו עזרת לבנך בכתיבה, תמשיכי בבקשה לעבור עליה ולעזור לו בהגהה, כדי שנוכל להימנע מטעויות כגון זו שנעשתה בשמו של הערך (אניגמאוס>אנימאגוס). Liad Malone - שיחה 11:50, 17 ביולי 2017 (IDT)
שגיאות תעתיק אכן יכולות לגרום לעבודה כפולה. צריך לחפש את שם הערך באיותים נוספים לפני שמתחילים לכתוב אותו כדי לוודא שהוא לא קיים כבר. פעמים רבות יש גם קישורי שפה בין הוויקיפדיות (בינוויקי). גילגמש שיחה 13:29, 17 ביולי 2017 (IDT)

בקשת עזרה בנושא כתיבת ערך חדש וראשון[עריכת קוד מקור]

שלום רב! הנני ניגש לכתוב את הערך הראשון שלי בויקיפדיה, ואשמח לקבל את חוות דעתך עליו. הערך עוסק ביהדות ארצות האסלאם במלחמת ששת הימים. תודה רבה ויום מקסים --Ben9521 - שיחה 13:04, 18 ביולי 2017 (IDT)

שלום בן,
איזו עזרה אתה צריך? גילגמש שיחה 13:05, 18 ביולי 2017 (IDT)

פרתנון[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי מדוע גרסת נשיונל גאגרפיק אינה סבירה?. עוד בזמן שזה מתועד (אני ראיתי במו עיני) שלהם על הפרתנון. טענות כמו אלו לא סבירה לא מדעית ללא הסבר אינה קבילה הלל יערישיחה • כ"ה בתמוז ה'תשע"ז • 15:04, 19 ביולי 2017 (IDT)

היי שלום, סיימתי סף סוף עם הערך הזה. ביקשתי מליעד שיעבור עליו, אולם הוא לא יכול כרגע. פניתי גם לביקורת. מה דעתך עליו? בראנד - שיחה 11:50, 21 ביולי 2017 (IDT)

תודה, אבדוק. גילגמש שיחה 12:41, 21 ביולי 2017 (IDT)

תיקון בטעות[עריכת קוד מקור]

אתה מחזיר אחורה את העריכות שאני עושה בדף "הקלמרים", ועריכותיי הן רק לשם שיפור, ולא להריסה, הוספתי מידע ואנא, אל תשלול אותו. כמובן שהשינויים לא מיותרים וחשובים מאוד ומעדכנים את הדף. 2A01:6500:A049:CA67:651D:A748:4A8D:7205 18:26, 23 ביולי 2017 (IDT)

כרגע שיחזרתי את העריכה שלי, אנא, אל תבטל אותה. 2A01:6500:A049:CA67:651D:A748:4A8D:7205 18:27, 23 ביולי 2017 (IDT)

היוש-חדשה פה[עריכת קוד מקור]

אין לי מושג למה עשיתי מה שעשיתי עכשיו במשך כמה שעות אל תוך הלילה ללא שינה :/.... מניחה שגם הערך עצמו לא עשוי טוב, או שבמקרה הטוב הוא סבבה וזקוק לקצת ליטוש והעשרה. בכל מקרה כל הכבוד לכם אתם עושים פה עבודת קודש. וכן יצא שפרסמתי ואז ערכתי מלא פעמים כשהרצון האמיתי היה קודם כל ליצור ולערוך כטיוטה.

בשמחה. הערך זקוק לעריכה. העברה לזמן עבר ועוד. אשמח לסייע לך. גילגמש שיחה 07:44, 24 ביולי 2017 (IDT)

לא מועיל ולא מזיק[עריכת קוד מקור]

האם לדעתך יש לשחזר כל עריכה שלא מועילה גם אם לא גרמה נזק? כי לא נראה לי שהזקתי במה ששיניתי את המילה "קיימים" ל"מצויים" בערך גלגל. אמנם לדעתי זו לא עילה למלחמה אבל אולי יהיה מישהו אחר שייתעצבן מזה. איציק - שיחה 10:13, 24 ביולי 2017 (IDT)

תלוי במקרה ספציפי. הטענה שלך שיש לשנות את הביטוי "לא קיים גלגל" ל"לא מצוי גלגל" כי פשוט יתכן שעוד לא מצאנו אחד כזה ולכן מדובר לכל היותר בדעה היא לא סבירה. לכן, עריכתך שוחזרה. גילגמש שיחה 10:20, 24 ביולי 2017 (IDT)

מומלצים 3[עריכת קוד מקור]

לשקול הסרת מומלצות: השדה המגנטי של כדור הארץ. קובץ על ידשיחה הצטרפו לבעלי הידע בתחומכם - מכפילים את המאה 15:05, 24 ביולי 2017 (IDT)

אוקי, תודה. גילגמש שיחה 15:07, 24 ביולי 2017 (IDT)

שלום, קיבלתי הודעה על הפרת זכויות יוצרים אבל שום דבר לא הועתק. אשמח לעזרתך תודה[עריכת קוד מקור]

היי, רשמתי ערך "בקרת מחזור התא" כטיוטה לפני חודשיים שלמים והוא לא עודכן מסיבה לא ברורה. כעת התבקשתי לנסות לרשום אותו מחדש דרך מחשב אחר (שכן אולי מדובר בבעיה אצלי במחשב). ושוב אני מקבלת הודעה והפעם שיש הפרת זכויות יוצרים? לא ייתכן היות והערך לא הועתק בשום מילה משום מקום. אודה לעזרתך בהקדם. תודה

הערך נמצא במקום אחר מחוץ לוויקיפדיה, לכן הועתק בבירור. יתכן שזכויות היוצרים שייכים לך. עליך לפעול לפי הנחיות שיש בדף שכתבת. מוצבת בו תבנית הפרת זכויות יוצרים. גילגמש שיחה 19:41, 24 ביולי 2017 (IDT)
אוקי, אני רואה שמדובר באתר מראה לכן לא בוצעה העתקה. בכל אופן הדף לא מוכן להעברה למרחב הערכים. גילגמש שיחה 19:46, 24 ביולי 2017 (IDT)


עוד חופשה??[עריכת קוד מקור]

מה יהיה? צריכים אותך כאן. ניב - שיחה 12:51, 25 ביולי 2017 (IDT)

מצטער. יש הרבה עיסוקים חוץ ויקיפדיים לאחרונה. אני מקווה לחזור לפעילות מלאה ומקיפה אבל זה יקרה כנראה רק עוד כמה חודשים. גילגמש שיחה 14:18, 25 ביולי 2017 (IDT)

Hair, ליידי גאגא[עריכת קוד מקור]

מאוד קל לבוא ולמחוק מידע. נחוץ או לא ברגע שאתה מוחק אותו אתה הורס את הדף. הכל מבולגן כרגע, וזה מחריד לעין. אם זה כל כך מפריע לך אולי אתה תהיה זה שיערוך את זה? אתה לא יכול פשוט לבוא ולהרוס ערך אנציקלופדי. ברגעים אלו אני יכול להביא לך אינספור ערכים אנציקלופדיים שמצבם, ניסוחם, והמראה שלהם יותר גרוע משל זה. למען הסר ספק אני אערוך את הדף מחר או היום בלי נדר. Hello513 - שיחה 21:29, 29 ביולי 2017 (IDT)

שחזור ערך שמחקת מוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום, אני משבט סער רחובות, והצלחתי למצוא שב16 באוקטובר 2004 מחקת את הערך בוויקיפדיה שמכיל מידע עליו, ורציתי לשאול האם ישנה אפשרות שתוכל לשחזר את הערך על מנת שנוכל להשתמש בו לכתיבת פעולות ובכלל לקבלת ההיסטוירה של השבט. תודה רבה שבט סער רחובות, 1.8.17 89.139.213.98 11:47, 1 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום,
לצערי, אין לי אפשרות לבצע את הפעולה הזאת. באופן עקרוני, עד כמה שאני זוכר, אין בוויקיפדיה ערכים על שטבי צופים. אני בספק שהתוכן יכול לסייע לכם, אבל באפשרותכם לפנות לויקיפדיה:בקשות ממפעילים ולבקש שם את שחזור הערך לדף טיוטה או לבקש שישלחו לכם את החומר שכתוב שם במייל. גילגמש שיחה 14:05, 1 באוגוסט 2017 (IDT)
אם תשאירו כתובת דוא"ל / תירשמו ותשאירו במערכת כתובת דוא"ל וכך תתאפשר שליחת דוא"ל דרך המערכת, אשמח לעזור לכם ולשלוח את תוכן הערך המחוק. ביקורת - שיחה 14:45, 1 באוגוסט 2017 (IDT)


שלום, אשמח אם תוכל לשלוח לי את הערך המחוק למייל shevet.saar2017-at-gmail.com 89.139.193.5 15:10, 4 באוגוסט 2017 (IDT)

נתייג לפה את משתמש:ביקורת. גילגמש שיחה 17:30, 4 באוגוסט 2017 (IDT)
שלחתי. תודה על התיוג. ביקורת - שיחה 18:43, 4 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום,[עריכת קוד מקור]

אני לא "אדם דיגיטלי" ומתקשה מאד בעריכה. אבי ביקש ממני לתקן את מה שכתבו עליו בויקיפדיה. אבי אמנם התעוור לאחרונה אולם עדיין כותב ספרים וחשוב לו המידע שרשום עליו. בתחילה חשבו שיש בעית זכויות יוצרים היות וחלק מהתוכן, רשום גם באתר ההוצאה לאור. אבי חתם על הצהרה שאלו זכויותיו ורק עכשיו התפננו לשנות.

לא ברור לנו מה לא בסדר. האם אפשר לשוחח על כך על מנת שאבין?

תודה רבה ערן מזרחי 054-3551029

שלום,
אני לא מעוניין ליצור קשר טלפוני. היית אמור לקבל התראה עם נימוק השחזור. התוספת שלך כתובה בצורה לא אנצקלופדית ולא נייטרלית. עליך להקפיד על הנהלים שלנו. תוכל לעיין במדריכי הכתיבה או בערכים אחרים כדי ללמוד מה היא דרך הכתיבה המקובלת אצלנו. גילגמש שיחה 20:17, 2 באוגוסט 2017 (IDT)

מאד קשה למצוא מה זו כתיבה אנציקלופדית וניטרלית. ציינת שיש נהלים ומדריכי הכתיבה . בכל השיטוטים שלי קראתי המון אבל לא מוצא הנחיות מה זו כתיבה ניטרלית/אנציקלופדית. האם אתה יכול לתת לי דוגמה של משפט מתוך מה שהוספתי על אבא שלי, שהוא לא נטרלי/אנציקלופדי? ואולי איך המשפט הזה יכול להיות כן ניטרליוכן אנציקלופדי? אשמח לדוגמה כדי להבין ולשנות ערן

תזכיר לי את שם הערך בבקשה. גילגמש שיחה 12:59, 21 באוקטובר 2017 (IDT)
שלום ערן, להלן מספר דוגמאות מהערך:
"לימים, הבין שערכים אלה הם נִדבּכים חשובים ביותר בראיית הבריאות. הוא ינק והִטמיע אותם בתוכו ובמסגְרות חייו, אז כילד בבית ההורים, ומאוחר יותר בתשתית המשפחתית והמקצועית אשר בנה. "גאוות היחידה" – של בן ממוצא יהודי-תימני הייתה – ועודנה - משמשת כ"עמוד האש" לפניו בכל הליכותיו בתחומי חייו: מהרוֹבֶד האישי-משפחתי ועד לרובד המקצועי, כמחנך וכאיש אקדמיה.
הוא רחש כבוד, הערכה ויראה לאוניברסיטה העברית ולהשכלה המַקיפה והמרתקת אשר רכש בה, ושאותה העניקו לו מורַיו הדגוּלים, אשר היו מהמפורסמים בעולם המדע והמחקר הרפואי ברחבי העולם, ביניהם היו פרופ' ישעיהו ליבוביץ ופרופ' אורליצקי. גם בתחום האקדמי הוא חש "גאוות יחידה" של ישראלי אשר למד בְּמה, שלהערכתו, היא הטובה באוניברסיטאות העולם: האוניברסיטה העברית בירושלים". BE - שיחה 13:05, 21 באוקטובר 2017 (IDT)
אלה אכן דוגמאות טובות לכתיבה שלא מתאימה לאנציקלופדיה. גילגמש שיחה 13:09, 21 באוקטובר 2017 (IDT)

שחזור[עריכת קוד מקור]

שלום רב. אני עורך מספר פעמים את הדף של ישיבת 'בני צבי' ואתה מוחק את הערך הזה שוב ושוב בטענה שזה 'לא נטרייאלי'. לענ"ד הצגת חזון הישיבה באופן הנקי ביותר הוא נטרייאלי לחלוטין והוגן ביותר. מותר לך לפקפק בכך אך בא נדבר בשיח מועיל ולא ע"י מחיקות שפוגעות בשעות עבודה רבות ובשינויים יסודיים. אם תרצה, אתה יכול לעיין בדפי ויקפדיה של ישיבות ומוסדות אחרים ולראות שגם בהם נכתב בהרחבה על חזון הישיבה ועל הפעולות שהיא עושה להגשמת חזונה ולהנחלתו לתלמידיה. בא נדבר כמו בני אדם, מספיק עם המחיקות האגרסיביות הללו. מקווה שנוכל להידבר כשווים. תודה!

לא טענתי שהתוספת שלך איננה נחוצה. היא שוחזרה כי נכתבה בצורה לא נייטרלית. תוכל לנסח מחדש, בצורה שלא מהללת את הישיבה וזה לא ישוחזר. גילגמש שיחה 17:31, 3 באוגוסט 2017 (IDT)

גדר המערכת של ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. לגבי גדר המערכת של ישראל. אם חזרת מהחופשה, התוכל לעזור? תודה, יואב Yporat.gml

שלום,
תזכיר לי במה מדובר. גילגמש שיחה 17:27, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
בוצע דיון לגבי פיצול הערך לשניים. "גדר המערכת של ישראל" ו"מערכת יעל בגדר המערכת של ישראל" וזאת על מנת שאוכל לפרט יותר על פועלו של חיים פורת בערך השני. לחלופין, אם תוכל לתקן את הבעיות בערך הנוכחי ולהסיר את הודעת השכתוב יהיה מעולה...
אני לא יודע אם אוכל לתקן את הערך הראשון כי אני לא בקיא כל כך בנושא. מה בעצם אתה רוצה שאעשה? לא כל כך הבנתי מה אתה מבקש ממני. גילגמש שיחה 17:33, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
הבעיות אינן באמיתות התוכן אלא בסגנון הלא ויקיפדי להבנתי. אם אתה יכול לתקן את בעיות הסגנון כך שניתן להסיר את הודעת השכתוב, מה טוב. אם לא ניתן כך, אז האים תוכל לפצל הערך לשניים כאמור? וזאת בהנחה שאוכל "לנקות" את הערך הכללי ולשפר את הערך הנקודתי על מערכת יעל כך שבשניהם ניתן יהיה להסיר את הודעת השכתוב.
בעקרון אני יכול לערוך את הערך אבל כרגע אין לי תכניות כאלה. נסה לערוך אותו בכוחות עצמך תוך העזרות בדפי העזרה שלנו. לגבי פיצול: אני לא חושב שצריך לפצל. צריך להוסיף מידע כללי על הגדר עצמה כדי שמערכת יעל לא תשתלט על הערך. בסך הכל, לפי מיטב הבנתי, מערכת יעל היא חלק בלתי נפרד מהגדר. לכן, פיצול המידע לשני ערכים לא ישרת את הקורא. גילגמש שיחה 17:40, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
מסכים איתך. מותר לי להוריד את תבנית הפיצול? אולי הפתרון הוא לשנות את שם הערך ל"מערכת יעל בגדר המערכת של ישראל"? שוב תודה על העזרה
לא, אי אפשר לשנות את שם הערך כי "גדר מערכת" זה הנושא הכללי יותר. מערכת יעל היא רק חלק מהגדר ולא הגדר הוא חלק מהמערכת יעל. לגבי תבנית פיצול - צריך לראות מה קורה בדיון. אם יש רוב לפיצול אז אסור להוריד סתם ככה וצריך לחדש אותו. גילגמש שיחה 20:26, 3 באוגוסט 2017 (IDT)
משתמש:Yporat.gml בדקתי את הערך פעם נוספת. נראה שכרגע בעיקר צריך להרחיב את החלקים שקשורים לגדר ולא למערכת יעל. הכי טוב שתנסה את כוחך בתחום זה. אחר כך נראה מה אפשר לעשות.

לא מבין את תגובתך[עריכת קוד מקור]

שלום אנחנו מנסים לפתוח דף לעמותת משרתי המילואים... נשמח אם תצלצל ונוכל לדבר בטלפון : שלום,

אני לא מעוניין ליצור קשר טלפוני. הערך צריך להכתב באופן אנציקלופדי. ראה ערכים אחרים לדוגמה. גילגמש שיחה 16:04, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

בנינו כבר דף של פורום מגדים מחטים באותה צורה, אנחנו לא מבינים מה לא בסדר נשמח שתפרט בשנית

הדף נראה כמו עלון פרסומי של העמותה. זה אמור להיות ערך אנצ' על העמותה ולא העתקה של הדף "אודות" מאתר העמותה. גילגמש שיחה 16:57, 7 באוגוסט 2017 (IDT)

הטיות מכוונות בערך "איקיוטק"[עריכת קוד מקור]

הערך איקיוטק נערך באופן מגמתי ושקרי. יש לציין כי החברה פורקה, בעלי החברה נעצרו ומוגשים כנגדם כתבי אישום. כל הרשום בדף כיום מגמתי ואינו נכון.

באמת?[עריכת קוד מקור]

בהחלט יש (אמנם לא בהקשר של מ"ע), ראה שוב שמש:Levi-va (אם היא תראה היא תגיד שוב שאני רודף אותה, אבל נמאס מהזלזול שלה ב'חדשים'. אם כי לא הייתי רוצה להסיר את הרשאותיה אם יפגעו בפעילותה השוטפת הרבה בעיקר בOTRS. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ז • 12:32, 9 באוגוסט 2017 (IDT)

לא ראיתי שהיא כתבה שם שזה בגלל שהיא מפעילה אלא בגלל שהיא מכירה את הטרולים וותיקה. אפשר להתווכח האם ותיקות משפיע או לא אבל היא לא כתבה שזה בגלל שהיא מפעילה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:31, 9 באוגוסט 2017 (IDT)
א. גילגמש לא התנה בכך, הוא אמר ממ"ע שחושב ששיקול הדעת שלו עדיף. ב. העדיפות היחידה שלה על צביה מבחינת היכרות היא ותק המפעילוּת, ולכן ניתן לקבוע בהחלט שזה נובע מכך. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ז • 14:08, 9 באוגוסט 2017 (IDT)
דעתו של מפעיל מערכת לא חורגת מדעתו של אף משתמש אחר. קולו לא שווה יותר בהצבעה. אין לו סמכות לקבוע דבר מה. יש רק הצבעה אחת שבה רשאי לקחת חלק מפעיל מערכת ולא רשאי לקחת חלק משתמש שאיננו מפעיל מערכת וזה חסימה ארוכת טווח (יתכן שגם במקרה של מחלוקת על בדיקה, אבל זה אני לא בטוח וצריך לבדוק) בכל יתר המקרים אין עדיפות לדעתו של מפעיל מערכת. בנוסף, יש למפעיל מערכת הרשאה לבצע כמה פעולות תחזוקה בסיסיות בוויקיפדיה ולהעניק הרשאות לא מאוד חשובות.
לגבי משתמשים ותיקים - כמו בכל ארגון - הוותיקים משמרים את זכרון המערכת. ככל שהמשתמש ותיק יותר כך סביר שיכיר יותר טוב את אופן פעילות המערכת. במקרה שלנו: זיהוי טרולים - יש משמעות לוותק אבל רק מבחינת זיהוי הטרול. כמובן שגם משתמש חדש יכול לזהות טרולים אבל זה בדרך כלל דורש ידע מעמיק במערכת עצמה. כיצד היא פועלת, מה הוא אופן הכתיבה של כל טרול וטרול וכיצד מזהים את עריכותיו. כמובן שכל אחד יכול ללמוד זאת. לא מדובר בתורת הנסתר. במקרה הנוכחי הייתה מחלוקת לגיטימית בין צביה לחנה. עמדתי הייתה קרובה יותר לזאת של צביה: חשבתי שאפשר לתת הרשאות בדוק עריכות. חנה חשבה שלא. אני לא רוצה להכנס לוויכוח הספציפי הזה. אמרתי כבר את דעתי בפורום המתאים ואני לא רוצה להרחיב כאן. גילגמש שיחה 14:17, 9 באוגוסט 2017 (IDT)

משה קצב[עריכת קוד מקור]

עד כמה שידוע לי קצב לא אנס את קורבנותיו באלימות. לכן השארתי את הקטגוריה "מורשעים בעבירות אינוס" והשמטתי את הקטגוריה "מורשעים בעבירות אינוס אלימות". אגב, לא ברור לי מה ההגדה לעבירת אינוס אלימה. בדף השיחה של הקטגוריה נפתח דיון על מהות הקטגוריה ונראה שיש צורך לחדד ולהסביר את הקטגוריה. יוני דוד - שיחה 21:00, 9 באוגוסט 2017 (IDT)

אתה מתרכך :)[עריכת קוד מקור]

"אני חושש שמחיקה בהצבעה היא פעולה דרסטית מדי" קראתי שלוש פעמים בשביל לוודא שאתה זה שכתב את המשפט. אני לתומי חשבתי שמחיקה היא השירות הטוב ביותר אותו אנו יכולים להתיע לקוראינו... Eladti - שיחה 13:36, 10 באוגוסט 2017 (IDT)

כן... אתה צודק. המחיקה היא באמת הפתרון... נראה מה נעשה כאן :) גילגמש שיחה 13:38, 10 באוגוסט 2017 (IDT)
אני מזמן התחלתי לחשוד שמשהו קורה. • צִבְיָהשיחה • י"ח באב ה'תשע"ז 13:59, 10 באוגוסט 2017 (IDT)
כן... המצב על הפנים. גילגמש שיחה 14:09, 10 באוגוסט 2017 (IDT)
אם מישהו סוחט אותך או משהו תמצמץ פעמיים ונשלח אליך צוות חילוץ. • צִבְיָהשיחה • י"ח באב ה'תשע"ז 15:14, 10 באוגוסט 2017 (IDT)
אזכור זאת! גילגמש שיחה 15:42, 10 באוגוסט 2017 (IDT)
יש דברים שצריך לתעד קריצה Ranl-WMIL - שיחה 15:52, 10 באוגוסט 2017 (IDT)
לכל זה מצטרפת התמיכה האפשרית שלך בבוט ערכים, התחלתי לחשוב שאולי אגסי פרץ לחשבון שלך. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ט באב ה'תשע"ז • 13:09, 11 באוגוסט 2017 (IDT)
לגמרי. Liad Malone - שיחה 13:22, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

עיסוי תינוקות[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, מה שלומך? תודה על תשומת הלב לערך "עיסוי תינוקות". הבחנתי שהחזרת את הערך למצב טיוטה. עברתי על הטקסט וביצעתי ויקיזציה, הגהה ועריכה בהתאם להיכרותי עם הנורמות המקובלות. האם תוכל לעיין בו ולכתוב אם הוא בשל לדעתך?

בתודה ובהערכה, Shai-WMIL - שיחה 20:17, 10 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום,
הדף לא מתאים להעברה. הוא מנסה לשכנע שעיסוי תינוקות זאת פרקטיקה טובה וחיונית ומשתמש בניסוחים שבאים להדגיש זאת. לכן, אינו מתאים למרחב הערכים. הערך צריך להיות נייטרלי. יש לדווח על הפרקטיקה בלי להציגה באור חיובי או שלילי. בנוסף, הקישורים החיצוניים הם לאתרים לא מקצועיים. אלה לא אתרים שנכתבו על ידי אנשי מקצוע בתחום ונתונים לביקורת אקדמית, אלא אתרים מסחריים. כמו למשל האתר הזה: [2] שמקושר מהערך פעמים רבות. זה לא מקור רציני. יש להשתמש בספרות אקדמית רצינית ולבדוק האם הפרקטיקה מומלצת על ידי המומחים בתחום או לא. מה התועלת שיש בה ולא דברים כלליים כמו: בהיותו ברחם אמו, העובר עטוף ומוגן וחש מגע גופני רציף. זאת הסיבה שהמגע האנושי לסוגיו (עיסוי, ערסול, ליטוף ונשיאה) הוא צורך חיוני של התינוק" - זה לא ניסוח שיכול להיות בערך אנציקלופדי. הערך מלא בניסוחים דומים. כמובן שאם הדבר הזה לא מומלץ זה לא גורע מחשיבות הערך. יש המון דברים שאינם מומלצים כמו למשל עישון ובכל זאת יש ערכים על העניין. גילגמש שיחה 20:47, 10 באוגוסט 2017 (IDT)
שלום גילגמש ותודה על המענה המהיר והמפורט! אני מעוניינת ללמוד את הנושא מעט יותר. ברשותך, אכתוב לך שוב בהמשך אם יהיה רלוונטי. ערב טוב וסופ"ש נעים, Shai-WMIL - שיחה 00:38, 11 באוגוסט 2017 (IDT)
בכיף. גילגמש שיחה 05:57, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

בהמשך לשאלתך במזנון[עריכת קוד מקור]

היי. להלן התשובה: Ranl-WMIL. ‏Lionster‏ • שיחה 12:42, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

תודה. גילגמש שיחה 15:29, 11 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום, היום מחקת את הפרט הכי חשוב בחייו של הבעש"ט. לפי רוב החסידים אין דבר יותר מתפילה , כוונות ויחודים. אצל מי אפשר להתלונן עליך?[עריכת קוד מקור]

! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אולי עדיף לפני שאתה מתלונן על ביטול עריכה לדון בדף השיחה למה הפרט הזה חשוב וצריך להוספיע בערך? מה שכן, תנסה למצוא טיעון טוב יותר ממה סוברים רוב החסידים כי במצטבר רוב החסידים אינם מהווים רוב מבין דוברי העברית (וכמובן צריך גם מקור לטענה שלך שלפיה רוב בחסידים סבורים שאין דבר יותר מתפילה). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:29, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

אופאלי[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. לאחר שבדיון האחרון במזנון שהיה לפני שנה-שנתיים לא הגיעו להסכמה באשר לאחידות כלל-ויקיפדית במתן שמות ליחידות שלטוניות-מנהליות כמו מחוזות, המצב הוא ששומרים על אחידות בכל מדינה ומדינה בפני עצמה. כפי שתוכל לראות בקטגוריה:אירלנד: מחוזות, המצב באירלנד הוא ששומרים על תבנית "מחוז X". בהתאם לכך, אנא העבר מחדש למחוז אופאלי. Mbkv717שיחה • כ"א באב ה'תשע"ז • 13:11, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

זה ממש חדש עבורי. מתי הוחלט על דבר כזה? גילגמש שיחה 13:13, 13 באוגוסט 2017 (IDT)
אני אנסה למצוא את זה, אם כי בהתחשב בזמן שזה נעשה בו זה יכול לקחת זמן. Mbkv717שיחה • כ"א באב ה'תשע"ז • 13:16, 13 באוגוסט 2017 (IDT)
כאן נמצא הדיון מלפני שנתיים בדיוק שכאמור לא הצליחו להגיע בו להסכמה באשר לאחידות כלל-ויקיפדית. לא הצלחתי לאתר משהו בקשר לאחידות תוך-מדינית, אבל זו מדיניות סבירה למדי בכל מקרה. Mbkv717שיחה • כ"א באב ה'תשע"ז • 13:22, 13 באוגוסט 2017 (IDT)
אוקי, תודה. אקרא את הדיון. גילגמש שיחה 13:27, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

לפי מה שאני רואה, החוק הושלם ועבר בקריאה שלישית ומכאן שאינו יוזמה בלבד[עריכת קוד מקור]

Lionesse1463 - שיחה 14:31, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

חזרה על עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום, סיבה כלשהי שאתה מחזיר לי לדף הודעות מהארכיון? חצי חציל 17:50, 13 באוגוסט 2017 (IDT)

קרב גאוגמלה[עריכת קוד מקור]

הסרתי את תבנית "בעריכה" בערך כיוון ששהה שם מנובמבר 2016. Mysterion - שיחה 22:12, 14 באוגוסט 2017 (IDT)

תודה גילגמש שיחה 22:21, 14 באוגוסט 2017 (IDT)

הסיבה בגינה מחקת מהערך את החוקים שהעביר ח"כ פרופסור יוסי יונה[עריכת קוד מקור]

שלום לא ברור לי למה מחקת מהערך של חבר הכנסת פרופסור יוסי יונה את הצעות החוק שהוא יזם והעביר. לכולן שמתי סימוכין כולן עברו בכנסת בשלוש קריאות ואת כולן הוא יזם וקידם.

בוצע שחזור גורף לכל התוספת שלך כי היו בה חלקים לא נייטרליים רבים. מותר להוסיף חקיקה שבה השתתף פרופ' יונה והוא המציע הארשון או השני לחוק ולא חקיקה שהוא רק תמך בה בכנסת או רשום בין המציעים האחרים שאינם במקום הראשון או השני. גילגמש שיחה 06:51, 17 באוגוסט 2017 (IDT)
תאמין לי שאני מכיר מקרוב את החוקים (ערכתי כבר כמה מאות ערכים תחת יוזרים שונים) ומה שכתבת פה זה בדיוק התצורה והתוכן של מה שעדכנתי בערך של ח"כ יונה ועדיין בחרת במקום למחוק נקודתית דברים שאתה טוען שהם לא נייטרלים פשוט לעשות מחיקה גורפת. אני חושב שבמינימום מגיעה לי התנצלות. אם תכנס כעת לערך לאחר שהייתי צריך לעמול על הכל מחדש תראה שחמשת החוקים שח"כ יונה הוא יוזם ראשון בכולם עודכנו בחזרה עם הערות שוליים מתאימות.The good angel - שיחה 07:55, 17 באוגוסט 2017 (IDT)
נוסף גם תוכן אחר שהוא לא רק החקיקה ששיבח את מעשיו של פרופ' יונה או הציג את עשייתו באור מחמיא - זאת עריכה לא נייטרלית ואין לקבלה. באשר לחוקים שהוספת, אבדוק את העריכות האלה מאוחר יותר. גילגמש שיחה 07:58, 17 באוגוסט 2017 (IDT)
אחסוך לך. אתה לא צריך לבדוק כלום. החוקים נכתבו בדיוק כמו שהם כתובים אצל חברי כנסת אחרים דוגמת יואל חסון, שלי יחימוביץ, איילת שקד (היום שרה) ועוד. אם תמחוק או תשנה אצל ח"כ פרופ' יונה תאלץ לעשות זאת גם אצל כל חברי הכנסת האחרים.The good angel - שיחה 08:22, 17 באוגוסט 2017 (IDT)
אם אתה מוצא אצל ח"כים חוקים שהם לא ראשונים או שניים ברשימת המציעים - אנא ציין, ונוריד. נרו יאירשיחה • כ"ה באב ה'תשע"ז • 11:42, 17 באוגוסט 2017 (IDT)

קרב קרסי[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב,

שמתי לב שקרב קרסי מופיע ברשימת הערכים החסרים של המקבץ השבועי, ונזכרתי שיש לך אותו (מ-2010!!!) בארגז חול. מה דעתך להוסיף את מה שחסר ושיעלה למרחב הערכים? אלעדב. - שיחה 09:19, 17 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום,
יש לי אכן ארגז חול שהתחלתי לכתוב בו על הקרב, אבל מדובר במשימה קשה. אני לא חושב שארצה להשלים את זה כרגע. זה ממש המון עבודה. אולי בהמשך. אבל אם אתה רוצה, אתה יכול להעביר את ארגז החול אליך ולעבוד עליו. אני יכול לעזור עם ספרות שאספתי בשביל כתיבת הערך. גילגמש שיחה 18:17, 17 באוגוסט 2017 (IDT)

בוט כותב ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. מסיבה שלא ברורה לי הדיון במזנון בנוגע להפעלת בוט לכתיבת ערכים הופסק לפתע מבלי להגיע לשום מקום. מקריאת דבריך בדיון הבנתי שאתה ביקורתי וחושש מכתיבת ערכים על ידי הבוט אבל לא שולל על הסף. מבדיקה לא מספיק מעמיקה אבל רצינית שעשיתי עולה שהבוט בויקיפדיה השבדית לא כותב ערכים שגויים, ככל שניתן היה להבין יש/היתה בעיה עם קורדינטות שהצביעו על מיקומים לא מדוייקים ככל הנראה מאחר ומסד הנתונים שהיה בשימוש סבל מאי דיוקים. ככל שבחנתי יותר את עבודת הבוט השתכנעתי שיש צדדים חיוביים ויש לנו מה להרויח מהפעלתו. אודה לך אם תשקיע מהיכולת שלך בבדיקה של הנושא אני מאמין שכתיבת ערכי גאוגרפיה למשל תקדם את הויקיפדיה העברית באופן משמעותי, למרות שאני מאמין בכל ליבי בתועלת אין לי את המשקל בקהילה לקדם את הנושא, הפסקה האחרונה שכתבתי בדיון לא זכתה למעשה לתגובה. כתבתי למשתמש בורה-בורה בדף השיחה שלו מאחר והוא הביע עמדה דומה לעמדה שלי הוא כתב שהוא בודק האם אפשר לקדם את הנושא. נטעדי - שיחה 12:46, 17 באוגוסט 2017 (IDT)

כפי שראית, ההצעה הזאת זכתה לפתיחות ואף לתמיכה מפתיעה מצד ויקיפדים רבים. זאת תופעה לא חד פעמית בויקיפדיה שאני מאד שמח עליה, שאנשים לא נשארים בקבעונם אלא פתוחים לשנות את דעתם בהתאם לשינוייים בנסיבות. אבל הבעיה היא חוסר מידע מספק. בדיון הזה תהיתי לגבי תרגום המכונה. אם נתעלם מהענין הזה רגע, עדיין אני לא מבין, ואני בטוח שגם אחרים, מהו בדיוק מסד הנתונים שהבוט שואב ממנו. אני חשבתי עד היום שהבוט השוודי פשוט מתרגם ערכים קיימים מאנגלית. עכשיו אני מבין שמדובר במקורות חיצוניים לויקי. מהם? הם אמינים? הדיון והתמיכה נעצרו ברגע שקלקלו את המסיבה עם הידיעה על הערך השגוי שהבוט יצר והפסקת פעולתו. אתה עכשיו טוען אחרת, שהבוט הוחזר לפעולה אבל אתה לא בטוח מה קרה שם. אני חושב שהתחקיר שיש לעשות עכשיו הוא קודם כל לגבי השתלשלות הענינים בויקי השוודית. מה בדיוק קרה שם ומה המצב שם עכשיו, עוד לפני שמטילים על מתנדב כלשהו (כנראה בורה) להשקיע את זמנו על הענינים הטכניים. מצאת בשוודית מישהו לברר איתו את הענינים האלה? Liad Malone - שיחה 15:27, 17 באוגוסט 2017 (IDT)
שלום ליעד. בדיון במזנון כתבתי מספר פסקאות מפורטות המתייחסות להשקפתי בנושא הפעלת הבוט ופירטתי את כל הידוע לי על הבוט, מה שכתבתי נותר ללא תגובה, והייתי שמח לנהל את השיחה אתך במרחב הציבורי כך שחברים אחרים יוכלו לתרום. פניתי לבורה בורה כי הוא משתמש בעל משקל בקהילה ותומך ברעיון, פניתי לגילגמש כי הוא חקרן וספקן (בניגוד אלי - שמאוהב ברעיון של הבוט) ואני רוצה להבטיח נקודת מבט שקולה יותר, אני מרגיש שקולי חלש לא נשמע ולא נחשב ומעוניין שמשתמשים ששמים אליהם לב יכנסו לעובי הקורה.
מאחר ששאלת, לא פניתי לאיש מהויקיפדיה השבדית, קראתי את תרגום גוגל של המזנון ודפים העוסקים בבוט. למיטב הבנתי המוגבלת, הבוט לא עוסק בתרגום מכונה אלא בהכנסת נתונים ממסדי נתונים אל תוך תבניות גם גרפיות וגם לשוניות מה שיוצר ערכים בסיסיים וקריאים. מסיבה לא ברורה לחלוטין נבחרו מסדי נתונים פתוחים חיצוניים. למרות מה שנאמר בדיון, הבוט לא כותב ולא כתב ערכים שגויים, בחירת המילים הזו שהשפיעה על הדיון מצערת מאד. הבוט לא כתב ערכים שגויים הבוט הכניס בערכי גאוגרפיה מסויימים בעיקר של יישובים לחופי ים או אגם קורדינטות לא מדוייקות. בעיה נוספת היתה מספר לא גדול ולא ידוע של ערכים כפולים בעיקר בערכים טקסונומיים בתחום הביולוגיה. הבוט לא פעיל יותר בויקיפדיה השבדית, ככל הנראה מאחר והמפעיל שלו עזב את הויקיפדיה השבדית ועבר לויקיפדיה בסבואנו (שפת האם של אשתו). כמו שדברים עומדים בויקיפדיה השבדית הם מרוצים מהנקודה בה הם עומדים, מכל בחינה. הבנתי שיש רצון לתקן את הקורדינטות והערכים הכפולים הבנתי שתשומת הלב והתווית שהוצמדה לויקיפדיה השבדית כויקיפדיה שנכתבה על ידי רובוט גורמת להם אי נוחות שהיתה הבסיס לעזיבת כותב ומתחזק הבוט. השיקולים והדרך של הויקיפיה השבדית מעניינות עד לנקודה מסויימת, בסיכומו של דבר יש כלי בשל יחסית זמין ואמין שיכול לכתוב ערכים קצרמרים בסיסיים ברמה סבירה ויכול לפתור לסגור ולשפר חורים ענקיים בויקיפדיה העברית. נטעדי - שיחה 17:48, 17 באוגוסט 2017 (IDT)
שלום רב,
הדיון עדיין נמצא במזנון ואתה המגיב האחרון בו. כרגע זה נושא מספר 15 במזנון (יתכן שהמספור ישתנה עד שתקרא את הדברים). בכל אופן, אני בהחלט פתוח לבוט לאחר שהתרשמתי מהערכים בוויקיפדיה השבדית. אני חושב שהבוט ידרוש בקרה רבה והגבלה על תחום פעילותו. צריך להפנות אותו לערכים שלא סביר שיכתבו כמו מקומות יישוב לא חשובים, נהרות קטנים, אגמים לא גדולים וכיוצא באלה. אלה פרטים שיש להם מקום באנצ' שלנו אבל אני לא חושב שמישהו יכתוב בעתיד הקרוב כמה עשרות או מאות אלפי ערכים בנושאים כאלה. יתכן שצריך להציג לקהילה מוצר פחות או יותר מוגמר. להריץ ניסוי קטן מאוד - עשרה ערכים שיעלו במרחב טיוטה, אפילו מרחב טיוטה אישי. לראות אם יש בעיות, לראות אם יש בעיית תרגמת וכיוצא באלה. צריך לקרוא את הדיון ולראות את ההסתייגויות שעלו בו כדי להתאים את העניין לרוח הקהל. גילגמש שיחה 18:22, 17 באוגוסט 2017 (IDT)

המרד האיוני[עריכת קוד מקור]

סטרפ הוא אומנם קרוב למונח היווני σατράπης אבל בעיקרו הוא המונח האנגלי ואני לא רואה סיבה להשתמש בו במקום העברי (או הפרסי), מחוז אפשר להחליף לאחשדרפנות.

פּוֹלֵיס זה אותו הדבר כמו פולייס, רק שהקריאה שלו חד משמעית, מי שלא יודע מה הכוונה יכול לקרוא פולייס לדוגמא כpol'yas.
ארטפרנס היה האחשדרפן של לידיה שישב בסרדיס, בוודאי שלא של כל אסיה הקטנה או רק של סרדיס.
האיונים השתלטו על סרדיס אבל לא נשארו בה אלא החריבו אותה לכן לא מדויק לדעתי לכתוב 'כבשו'.
אילו עוד חלקים שגויים?--Nngnna - שיחה 13:26, 18 באוגוסט 2017 (IDT)
שלום רב,
אם רק היית מתקן סטרפ לאחשדרפן לא היתי מתערב. אני מעדיף, אמנם, את המונח סטרפ אבל אפשר שיהיה אחשדרפן. כדאי להעלות את הנושא לדיון בפורום רחב יותר (יתכן שכבר נערך דיון כזה, צריך לבדוק). לגבי פוליס/פולייס בכל רחבי ויקיפדיה כתוב פולייס לכן יש להמשיך להשתמש בפולייס או להעלות את העניין לדיון כללי ולעשות שינוי רוחבי. אי אפשר לשנות בערך אחד - זה מפריע לקוראים. לגבי כבשו לעומת החריבו - כיבוש לא חייב לכלול ישיבה במקום הכבוש. אפשר לכבוש ולנטוש. אני חושב שחרבן הוא מילה גדולה מדי כי סרדס שרדה את האירוע הזה. לגבי לידיה לעומת סרדס יתכן שאתה צודק. מפת המחוזות של האימפריה הפרסית לא מולי כרגע ואני צריך לחפש (אולי שמנו אותה בערך הרלוונטי ואם לא אז צריך לשים). אני זוכר שראיתי אותה איפשהו כשכתבתי את הערכים הרלוונטיים. גילגמש שיחה 13:45, 18 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה על התגובה,
אם כן אשאיר את 'כבשו' ואת פולייס. בדף אחשדרפן בכל אופן מופיעות שתי הצורות ואין דף שיחה, כך שיתכן ולא נערך דיון.--Nngnna - שיחה 14:10, 18 באוגוסט 2017 (IDT)
אחפש אותו. גילגמש שיחה 14:47, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

לבטי גרסאות בערך שמעון יוז'וק[עריכת קוד מקור]

שלום גלגמש. גרסתך לערך "שמעון יוז'וק" לקויה מכמה בחינות: א. בסימוכין לסיפור הסילוק מהישיבה (כלומר בראיון עם בילגורייר / בן ארצי) לא כתוב שזה נעשה בגלל התקרבות לחלוצים, אלא בגלל נוכחות בהרצאה של שרגאי. ב. הטענה בדבר הסילוק, כפי שהיא, היא תמוהה, כי היא קשה ליישוב עם המשך הקריירה של שמעון יוז'וק. בגרסה שלך הוא סולק מהישיבה הבני-ברקית בתרצ"ד, ומייד, ברצף, מתואר שקיבל סמיכות לרבנות מהרגב של בני ברק ושהיה מקורב לחזון איש. זה לא מתיישב. ג. בגרסתך יש לקונה בשנים תרצ"ד-תרצ"ז. ד. ידועות לי שתי עדויות שלפיהן נראה שהוא המשיך ללמוד בישיבת בית יוסף גם בתרע"ד-תרצ"ז. לפי כל זה נראה שהגרסה שלי היתה מדוייקת וזהירה יותר משלך. אני מציע שקודם כל תחזיר את גרסתי לתוקף. אח"כ אפשר לדון איך מעשירים נכון את התיאור של השנים תרצ"ד-תרצ"ז בערך המדובר. אנא טיפולך/הערותיך. yoelyar - שיחה 16:04, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום,
אענה באופן חריג לפנייה זו היות שאתה חדש, אף על פי שאני נוהג להתעלם מפניות לגבי עריכות בערכים ספציפיים בדף שיחתי, כפי שכתוב למעלה. דיון חדש לגבי ערך ספציפי יש לפתוח בדף שיחת הערך. אם תרצה, באפשרותך לקיים דיון שם. אתה יכול להעתיק את דבריך לשם. ככה הדברים ישארו כתיעוד לדיון וישמשו עורכים עתידיים. כאן אני לא מתכוון להשיב לשום דבר הנוגע לתוכנו של ערך כזה או אחר או שחזור כלשהו. גילגמש שיחה 16:34, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

גלגמש, עשיתי כדבריך. אנא ראה בערך המדובר. yoelyar - שיחה 18:25, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

שחזור עריכות בדיור מוגן[עריכת קוד מקור]

זה אתר ללא כוונה מסחרית. עיינתי באתר וגם שוחחתי עם בעל האתר במייל. אנא קרא את דבריו בדף השיחה. אם היו קישורים טובים יותר לתחומים הללו הייתי מכניסה אותם. אבל כיוון שזה מידע שימושי בעברית ואין משהו חילופי - אני לא רואה סיבה להסיר. • צִבְיָהשיחה • כ"ו באב ה'תשע"ז 18:45, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

מה זה חשוב אם יש שם כוונת רווח או לא? זה אתר שיווקי שמזמין ליצור איתם קשר. יש לקיים דיון מסודר בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 19:06, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

אם לא תפסיק לנהוג בבריונות אפתח בעניינך דיון בבירורים. חדל לנצל לרעה את הרשאותיך ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

למה לחכות? עשה זאת כבר עכשיו. גילגמש שיחה 21:41, 22 באוגוסט 2017 (IDT)

שלחתי לך מייל[עריכת קוד מקור]

היי. ראית את המייל? ניב - שיחה 14:24, 23 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום ניב,
ראיתי את המייל אך טרם קראתי. אקרא ואשיב לך מאוחר יותר הערב או מחר בבוקר. גילגמש שיחה 18:43, 23 באוגוסט 2017 (IDT)

ערך מומלץ ל-26-27 באוגוסט[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, לא יודע אם אתה הכתובת, אבל אתה פעיל בתחום המומלצים, כך שוודאי תדע למי להעביר. שמתי לב שבדף זה נראה, לכאורה, כי אין ערך מומלץ להצגה בתאריכים 26-27 באוגוסט 2017. אם זה המצב, כדאי למהר ולשבץ שם ערך כלשהו. בברכה.אודי - שיחה 14:45, 23 באוגוסט 2017 (IDT)

תודה רבה ששמת לב. אטפל בזה. גילגמש שיחה 18:42, 23 באוגוסט 2017 (IDT)

מזל טוב לדוד בפעם הראשונה[עריכת קוד מקור]

🎂 🍻 מזל טוב! לדוד בפעם הראשונה, זה כיף בלתי רגיל. תינוק חדש במשפחה ועוד נכד ראשון במשפחה, אין כיף מזה. פרח בשבילך חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 07:09, 27 באוגוסט 2017 (IDT)

מ ז ל ט ו ב ! לדוד! ברכות ואיחולי החלמה מהירה ליולדת זר פרחים בשבילך גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 08:39, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! דוד חן! תהנה מהאחיין החדש, זה הצעצוע הכי טוב שיש! שפם אדום - שיחה 08:53, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
🎈🎉🎊🎂 🍻 מזל טוב! ענק להולדת האחיין! שועל - שיחה 09:08, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
הרבה נחת ושמחה! ‏עמיחישיחה 10:06, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! לדוד, להורים ולסבא וסבתא הגאים--היידן 20:06, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
🎂 🍻 מזל טוב! שירבו שמחות ובשורות טובות. מי-נהר - שיחה 20:10, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
המון מזל טוב! ‏Lionster‏ • שיחה 20:16, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! לדוד הטרי! המון הנאה מהאחיין החדש! אלדדשיחה 20:54, 27 באוגוסט 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

תודה רבה לכולם! גילגמש שיחה 21:09, 27 באוגוסט 2017 (IDT)

בס"ד חן, מניסיון אין כמו אחיינים, איזה כיף לך! מזל טוב! ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 23:16, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
מזל טוב, חן, הרבה ברכות לדוד החדש. הנאה ושמחה לך באחיין ולהוריך בנכד, וכמובן להורים הטריים.פרח בשבילךזר פרחים בשבילךפרח בשבילך שלומית קדם - שיחה 00:47, 28 באוגוסט 2017 (IDT)
איך פספסתי את החגיגה? מזל טוב! ביקורת - שיחה 00:51, 28 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה רבה! גילגמש שיחה 05:39, 28 באוגוסט 2017 (IDT)
מזל טוב לדוד הטרי. אילי - שיחה 07:34, 20 באוקטובר 2017 (IDT)

סחבת בדרך לתיקון הערך שמעון יוז'וק[עריכת קוד מקור]

שלום גלגמש. בעניין הערך "שמעון יוז'וק" העברת אחריות אל נרו יאיר, אבל מאז 20/8 הוא לא מגיב שם. האחריות חוזרת אפוא אליף, כמי שדחה תיאור זהיר ומדוייק שלי לטובת תיאור מעורר תמיהה. אנא טיפולך, כך שתתפתח שיחה קולחת שם, בערך המדובר. כמו כן אני מבקש את עצתך איך לחסוך ממני את הצורך לכניסה יומית כדי לבדוק אם מישהו הואיל לענות. yoelyar - שיחה 11:55, 27 באוגוסט 2017 (IDT)

שלום yoelyar,
אם תשים את הדף ברשימת המעקב שלך ותסמן בהגדרות שלך שאתה מעוניין לקבל הודעה באי מייל על שינוי בדף אז לא יהיה צורך להכנס כל פעם מחדש. לדעתי, השירות הזה אמור לעבוד.
לגופו של עניין: תזכיר לי בבקשה במה מדובר. כמו כן, לא בטוח עד כמה אהיה זמין בזמן הקרוב. כפי שאתה רואה נולד לי אחיין (ראה כותרת אחת למעלה) ואני די עסוק עם זה. גילגמש שיחה 12:07, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
הצלחתי לסמן בהגדרות שלי את הבקשה לקבל אימיילים. תודה. לעומת זאת לא הבנתי איך "שמים" את דף רצוי אל תוך רשימת המעקב שלי. על עצתך אודה. לעניין שמעון יוז'וק אין כבר צורך בהתערבותך. נרו יאיר התעורר, והחל לתפקד. ולסיום, מזל טוב לדוד הטרי. yoelyar - שיחה 22:51, 27 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה. לחץ על "מעקב" זה מופיע בשורת המשימות למעלה. לצד שיחה, עריכה וכו'. גילגמש שיחה 23:04, 27 באוגוסט 2017 (IDT)