שיחת משתמש:Eman/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום eman. שמתי לב שאתה משנה את המונח "בוז-איינשטיין" ל-"בוזה-איינשטיין". אם איני טועה, המונח נקרא ע"ש איינשטיין וסאטינדרא נאת' בוז (Satyendra Nath Bose). אם איני טועה, את המילה Bose יש לבטא "בוֹז", כיוון שבאנגלית אם יש רצף של אות רגילה-אות ניקוד-אות רגילה, אות הניקוד (במקרה זה O) נשמעת כמו שמה. ייתכן שאני טועה, אבל בסיינטיפיק אמריקן ישראל גם כותבים זאת בוז-איינשטין.

בדקתי בויקיפדיה הצרפתית את הערך על בוז/ה, ושם השם מופיע ללא הסימן מעל האות e, ואילו היה השם בוזה, הוא היה אמור להיות שם.--רועי 12:54, 7 אוג' 2004 (UTC)

שלום רועי
אתה כמובן צודק במה שאמרת לגבי איך קוראים מילים ושמות באנגלית. ייתכן מאוד שבאנגלית אכן קוראים לו ככה. אבל זהו אינו שם אנגלי, אלא שם הודי.
אני מכיר אותו מלימודי כבוזה. אבל אני אבדוק את זה יותר לעומק עם אנשים אצלנו במשך השבוע. בינתיים אבל נשאיר את זה ככה.
אגב, האנציקלופדיה העברית, כותבת את שמו כבוסה.
עמנואל
טוב, רק תודיע לי להבא, כדי שאדע לגבי שאר הערכים.--רועי 13:46, 7 אוג' 2004 (UTC)

שלום עמנואל, למה העברת את הערך? הערך היה בתכתובתו הקודמת כי יש מדינה בשם זהה. גילגמש 15:37, 7 אוג' 2004 (UTC)

העברתי אותו, כי מרוב הבחנות בין העיר למדינה, הלינק שכתבתי ל"ריו דה ז'נירו" בערך על מגלן נשאר אדום.
דיון דומה נערך בערך על ניו יורק, ושם הוחלט שבגלל שרוב ההתייחסויות הן באופן טבעי לעיר ולא למדינה, שם הערך של העיר, יהיה פשוט "ניו יורק", ושל המדינה "ניו יורק (מדינה)". שם עשו גם "דף פרשונים", שלדעתי הוא מיותר, כי בלאו הכי הערך על העיר מכילך בראשיתו קישור על הערך על המדינה ולהפך.
במקרה של ריו, ההבדל בין השימושיות לערך על העיר לערך על המדינה לפי דעתי יהיה אפילו יותר בולט מבמקרה של ניו יורק. לכן אני מתיע להשאיר את זה כמו שאני עשיתי. מצטער אם שמתי בכך לשוא מאמץ של שינוי קישורים שנעשה בעבר, אבל זה פשוט הרבה יותר נכון לעשות את זה ככה.
eman 15:53, 7 אוג' 2004 (UTC)
יש בזה משהו. בכל אופן זהו ערך של בן טבע, אז את ההצעות יש להפנות אליו. גילגמש 16:00, 7 אוג' 2004 (UTC)

מבצעון פקיסטן[עריכת קוד מקור]

בוצע לבקשתך. אגב, אף אחד חוץ ממני לא שם לב שחצינו אתמול את קו 9,000 הערכים? אפילו השתדלתי שהר שולחן יהיה הערך ה-9,000, לאחר שב-8,000 רועי נדחף לי באמצע רצף של דגלים. Eranb 17:29, 11 אוג' 2004 (UTC)

נו, וזה הצליח?
אני באופן אישי לא מתרגש ממספרי ערכים עגולים (חוץ מה10,000 שיזכה אותנו אם תרצה השם בכניסה לדף הראשי של הויקי האנגלית), ובודאי לא מאיזה ערך הוא הערך הזה.
וחוץ מזה, בתור פדנט, מה שחשוב זה הערך ה 9001!
eman
זהו, שאני לא יודע. הערך הרי לא מתעדכן כל הזמן אלא רק אחת לפרק זמן. איך יודעים? Eranb 18:09, 11 אוג' 2004 (UTC)

משתמש בשם Back2U הוריד מהערך פיסיקה את הכוח האלקטרו-חלש, וכתב בתקציר כוח אלקטרו חלש כבר לא קיים.. (כבר בערך 15 מיליארד שנה...). שאלתי אותו בדף השיחה שלו לפשר הדבר, אך מכיוון שאני יודע שאתה פיסיקאי טוב מכולנו, אשמח לדעת אם יש כאן טעות או שיש לי חור ענק בהשכלה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:48, 12 אוג' 2004 (UTC)

לא משנה, קיבלתי ממנו הסבר. לפי תפישתו גם בטח לא צריך לכתוב על דינוזאורים בגלל שבטבע הם לא קיימים כבר. סליחה על ההטרדה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 14:04, 12 אוג' 2004 (UTC)

דף שיחה ששוחזר[עריכת קוד מקור]

אני שיחזרתי את הדף. האם אנחנו באמת זקוקים למידע זה? יש בו מספיק על מנת לעורר תגובות נזעמות. אינני בעד התנזרות, אך יחד עם זאת בעקבות ההגבלה שהטלנו על הפורנוגרפיה, האין זה נכון לנהוג בצורה דומה גם הפעם? גילגמש 15:25, 12 אוג' 2004 (UTC)


  1. זה ממש לא נראה לי פורנוגרפי.
  2. אלא אם כן פיספסתי, לא ראיתי תגובות נזעמות לפני המחיקה. אני גם לא רואה סיבה שתהיה למישהו תגובה נזעמת על דבר כזה. אני לא חושב שצריך לצנזר מראש, פן זה לא יימצא חן בעיני מישהו.
  3. השאלה "האם אנחנו באמת זקוקים למידע הזה" כלל לא עמדה עוד למבחן, כי זה היה כאמור בדף השיחה ולא בלינק. כמו שזה נראה עכשיו זה לא משהו שצריך להכנס לערך. אבל אם נראה תיעוד שיוביל למשהו יותר רציני, אז אולי כן. ומי יודע, אולי הדיון שהתפתח בדף השיחה, יוביל בסוף לתוספת בעלת ערך לערך עצמו. בשביל זה יש דף שיחה.

eman

למרות שאני בדעה שאנחנו לא צריכים לתת במה לאיכויות של סקס כזה או אחר (לזאופיליה או נקרופיליה גם כן היית משאיר?) אבל אם אתה חושב שככה עדיף, אז אני לא אשנה גילגמש 15:35, 12 אוג' 2004 (UTC)
ההשוואה של הומוסקסואליות לנקרופיליה או זאופיליה (זו מילה מקובלת?!) מקוממת. אבל עדיין, גם לערכים כאלה, כתובים בטעם ויישוב דעת, בהחלט יש מקום בויקיפדיה! eman
לא השוותי. חלילה. רק אמרתי שאם מישהו יטען שלפי סקר כזה וכזה אחוז כזה וכזה מצא שזה טוב יותר ממין אחר הא נפרסם את זה. ברור שאינני מתנגד לערך על זואופיליה או נקרופיליה או חלילה הומוסקסואליות. גילגמש 16:03, 12 אוג' 2004 (UTC)

לא מצליח לקרוא איימיל?[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שאמרת בשיחת משתמש:Mat ifrach שהאיימיל התחרבש לחלוטין. כדי לקרוא מייל שנשלח אליך ממשתמש בויקיפדיה אתה צריך לעבור לקידוד UTF-8. ערן 21:42, 13 אוג' 2004 (UTC)

תודה, אבל זה לא עוזר. רק הופך את זה מסוג אחד של גיבריש, לסוג אחר. eman

שלום עמנואל, מדוע שינית את הסרצינים למוסלמים? זוהי פגיעה חמורה באמת ההיסטורית. לא כל המוסמלים הם סרצינים. זה בדיוק כמו שאני אשנה בערך על מתמטיקה את המלבן לריבוע, בטענה שכל הריבועים הם בלאו הכי מלבנים. באותה תקופה, האירופאים קראו למוסלמים בא"י "סרצינים" המונח תפס גם לגבי המוסלמים בספרד, שנקראו גם "מורים" אם אין לך התנגדות עקרונית, אני בעד לשנות בחזרה גילגמש 04:51, 15 אוג' 2004 (UTC)

אני מודה בבורותי, שעד היום טרם נתקלתי במונח "סרצינים". מההקשר ומהלינק שקיים בויקי האנגלית (אבל לא בויקי העברית) הבנתי שמדובר במוסלמים. אני מניח שהתרגום הנכון של הערך מהויקי האנגלית הוא כמו שהיה, אבל אין לנו שום מחוייבות לתרגום 1 על 1 משם. אתה מוזמן לשנות, אבל בצורה שתהיה מובנת לקורא הממוצע. eman

דסק העזרה[עריכת קוד מקור]

שלום eman,

לפני כמה ימים עלתה הצעה ליצור דסק עזרה כמו זה שיש בויקי האנגלית. מאז עלתה בקשה לשנות את שמו של הדף, ומכיוון שמעטים הצביעו בנידון, הועלתה הצעה "לפשוט" על דפי השיחה של המשתמשים העיקריים בויקיפדיה. מכיוון שכך, אשמח אם תתן דעתך לעניין ותצביע.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 11:23, 17 אוג' 2004 (UTC)

מאמר מומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון ויקיפדיה:מזנון#המאמר המומלץ - הצעה

גילגמש 22:47, 20 אוג' 2004 (UTC)

אני חושש שלא ממש הבנתי אותה. אולי מחר אני אנינ פחות עייף, ואנסה להבין יותר לעומק eman

שלום עמנואל, האם המידה הבא נכון?

היווצרות גלקסיות גלקסיה נוצרת תחילה כאשר כוח כבידה עצמי של ערפילית מתחיל למשוך את המסה של הגזים לנקודה בה הכבידה היא החזקה ביותר. בתהליך שנמשך זמן רב, הצפיפות עולה, וכך נוצרים מעין "גושים", ואלו מסתדרים ברבות הימים במבנים מסודרים יותר.

בליבותיהם של גלקסיות רבות יש חור שחור. חור שחור יכול להיווצר כתוצאה ממותו של כוכב, אך בהגדרתו חור שחור הוא נקודה בה הכבידה והצפיפות הינם אינסופיים. בעת היווצרות הגלקסיה נוצרים לעיתים תנאים מתאימים להתהוות נקודה שכזו במרכז הגלקסיה, שם הכבידה היא החזקה ביותר.


מתשמש חדש כתב את זה, אני לתומי שיערתי שזה מבוסס על מאמר של חזי (זכורה לי מלחמת עריכה ארוכה כנגדו) בדף השיחה שלי הוא טוען, שקיבל את המידע מערוץ 8. אשמח אם תתיחס לנושא ותיידע אותי בקשר לקביעתך, היות ואני לא מתמצא כלל באסטרופיזיקה.

גילגמש 15:13, 23 אוג' 2004 (UTC)

ממש ממש אין שום קשר לשטויות של חזי. הוא טוען שהגלקסיה נוצרת מתוך החור השחור, או משהו כזה. מה שציטטת נשמע סביר (למרות שאני לא מומחה, ולא מוכן לערוב לדיוק של כל פרט קטן). eman
שלום עמנואל,
הסיבה שגילגמש חושד שזה כן קשור לחזי היא שבהתחלה כן היו כל מיני דיבורים על חורים שחורים. היום בבוקר משתמש חדש יצר ערך חדש ובו כתב כל מיני דברים על היווצרות של גלקסיות ומשהו עם חורים שחורים (אם כי לא בדיוק שהם נוצרים מתוכם). אחת הבעיות הייתה שהערך לא היה מנוסח מי יודע מה, ולכן היה קשה קצת להבין. בכל מקרה, בעקבות דיון בויקיפדיה:רשימת מומעדים למחיקה, הורדתי דברים שידעתי באופן חד משמעי שרוב הסיכויים הם שהם לא שטויות, ואת מה שנשאר שיכתבתי קצת וצירפתי לערך גלקסיה. מה שגילגמש ציטט היה מה שנשאר מהעניין. למיטב ידיעתי (שבאסטרונומיה מוגבלת רק לידע כללי) הקטע מדויק במידת מה, אבל יש לזכור שהוא עדיין AS IS, כמו שהמשתמש כתב אותו, והשכתוב שעשיתי היה רק הורדת דברים שידעתי בבטחון מלא שהם שטות גמורה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 15:38, 23 אוג' 2004 (UTC)

מייקל פאראדיי[עריכת קוד מקור]

השלום והברכה עליך ועל מסגד עומר! ;-)
תרגמתי מהויקי האנגלית את הערך על מייקל פאראדיי, לרגל יום השנה למותו. הוספתי גם מעט מידע ממקורות שלי. אבל אני לא בטוח שתרגמתי נכון את כל המושגים הפיסיקליים, והיתה פיסקה אחת שכל-כך בלבלה אותי עם המושגים שהותרתי אותה בהערה בשפת המקור. אשמח מאד אם תוכל לעבור על הערך ולתקן את הטעון תיקון!
המון טודה מראש... אייתלאדאר 21:09, 25 אוג' 2004 (UTC) --

שלום לך, החבר עמנואל!

  • מה זה פלסטינאים? הרי היתה פה הסכמה גורפת.
  • בדוק מי חיבר את תיאוריית קשר.
  • אתה הרי יודע שאתה לא השמאלני היחיד בויקיפדיה. זה לא משהו ייחודי לך.
  • ללא שום קשר לדעתי הפוליטית, אני מתנגד להחזרת הר הבית לגוף ערבי כלשהו. כיהודי, אין לי מה לחפש בארץ ישראל ללא המורשת של עם ישראל. הפיתרון חייב להיות מוסכם על כל הצדדים ובוודאי שלא בדרך לחימה כפי שהיא היום. יש לשאת ולתת עם העולם המוסלמי (לא עם טרוריסטים) ולראות כיצד לפתור את הסוגיה. אין להתעלם שהמקום קדוש גם להם ויש להתעלם מכל המשיחיים שרוצים להקים שם את בית המקדש השלישי. לדעתי הפוליטית, מר שרון צריך לטוס לערב הסעודית ולהידבר עם הנסיך עבדללה בעניין, אחרת לא ייכון פה שלום לעולם.
  • אפילו הייתי תומך בהכנסת דעות פוליטיות, הרי צד אחד תמיד היה יוצא נפסד, כי ישנו רוב וישנו מיעוט.
  • אני לא בקיא במסגדים, אפילו לא בבתי כנסת, מאיפה אתה מכניס לראשך כל מיני רעיונות שכאלה, כאילו עריכתי את כיפת הסלע תשנה את ההיסטוריה. זו היתה אמירה מוזרה מה, האינך סבור כך?
  • בסופו של דבר הסכמת עם עריכתי שהמקום נקרא גם מסגד עומר. לי אין בעיה שיש גם מסגד עומר ביפו ומצידי אתה יכול גם להזכיר אותו בערך. היה חשוב לי שיהיה רשום שכיפת הסלע קרויה גם מסגד עומר (ואני לחלוטין לא בטוח כי זו שגגה) והנה כך כתוב בערך. את האמת אי אפשר לנצח. תמיד יהיה מי שיתמוך בה. לכן, לא מובנת לי הסיבה ליצירת המהומה בערך עוד לפני שהתערבתי בעניין.
  • אני מקווה שיש ברשותך את המדריך המצוין של אליהו וגר: סיורים בירושלים – מדריך למטייל. בעמוד 182 כתוב שיתכן שבריכת הסולטאן היא בריכת הנחשים מימי בית שני. כך שאני מאד מקווה שבערך הזה לא יכתבו כל מיני דברים מטעם גורמים תימהונים ויטענו כי המוסלמים הקימו את הבריכה.
  • בסופו של דבר שתי נבחרות מאמריקה הדרומית הגיעו למשחק הגמר בכדורגל במשחקים האולימפיים. אני משוכנע לחלוטין שאת שופט המשחק לא מעניין אילו תשבחות אתה מרעיף על מו"לים זניחים. כשהוא ישוב הביתה, הוא יפתח אנציקלופדיה כדי לברר מי המציא את המשרוקית. אמירתך שאנציקלופדיה אינה מקצועית היא אמירה שאפשר להצטער עליה. הרי מהי ויקיפדיה? האם אוסף גיבובים לשלדים בארונות מתים?

בברכה, בכבוד ובמלוא ההערכה, בן הטבע 14:15, 26 אוג' 2004 (UTC)

רשימת החלקיקים=>מיון החלקיקים?[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,

אנא ראה הצעתי בשיחה:רשימת החלקיקים#שם אחר. עבר הרבה זמן, אבל עניין הקטגוריות האיר מעט את עיני בנידון.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 20:05, 30 אוג' 2004 (UTC)

מחיקת ערך קיים[עריכת קוד מקור]

תסתכל על הדף קישור, הוא מלא בזבל נראה לי שכדאי למחוק אותו ים 11:49, 1 ספט' 2004 (UTC) טעות, לא שמתי לב שמחקת אותו כבר ים 11:50, 1 ספט' 2004 (UTC)

יישר כח על הערך היפה - גם לי לא היה מושג עד שבאתי לערוך את ה-3 בספטמבר. בגלל זה אני כל-כך אוהב להתעסק עם דפי התאריכים. :-) --אייתלאדאר 13:24, 1 ספט' 2004 (UTC)

טודה, טודה. אגב ראית שאתה הכנסת את הכתיב ג'אלוד. אני ניתקלתי גם בנוסח הזה, אבל מאיפה אתה הבאת אותו? כי בויקי האנגלית הם כותבים Jalut eman
זה מה דוד שי אמר, וגם חיפוש בגוגל העלה שהתעתיק הזה בשימוש. למען האמת, גם האנציקלופדיה בריטניקה לנוער וגם אנציקלופדיית Ynet גורסים כך, והרי התעתיק האנגלי הוא שיבוש השם הערבי. ככה בינינו, אני חושב שמוטב להחזיר את זה ל"ג'אלוד". --אייתלאדאר 20:39, 1 ספט' 2004 (UTC)
השם עין ג'אלות, הוא בפרוש לא שיבוש של השם הערבי. בערבית עצמה מופיעות שתי הגרסאות: ג'אלות וג'אלוד. וכנראה שבתקופה ההיא רווח השם ג'אלות, שהיה מקושר למסורת לפיו שם הרג דוד את גולית. זאת למרות שבמאה ה-20 זה כבר היה ידוע כג'אלוד, וגם שכנראה זה בא מהשם "הר גלעד". בכל מקרה גם פראוור משתמש בשם ג'אלות, והוא בכל מה שקשור למונגולים ולממלוכים משתמש בתעתיקים ערביים. eman

פורטל הפיסיקה[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,

מאחר וחזון הפורטלים יצא לדרך, ראיתי לנכון ליצור את פורטל הפיסיקה. לקחתי את העיצוב של ערן מכאן והתאמתי אותו לצורך פורטל הפיסיקה. אתה מוזמן לעיין בתוצאה כאן, ואשמח אם תעיר את הערותייך, תשנה ותתקן את מה שצריך.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 12:45, 15 ספט' 2004 (UTC)

ביטול חסימות[עריכת קוד מקור]

שאלת את גילגמש איך מבטלים חסימה. אפשר לבטל חסימה דרך מיוחד:Ipblocklist. ד"א לי יצא רק פעם אחת לשחרר חסימה. ערן 20:56, 19 ספט' 2004 (UTC)

כשאני נכנס לדך הוא כותב שאין דף כזה. eman אופס. עכשיו כן...

ערכתי את ההודעה שלי. בכל מקרה אפשר להגיע לשם גם באמצעות "דפים מיוחדים" ואז "רשימת כתובות IP חסומות". ערן 21:02, 19 ספט' 2004 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי בויקיפדיה:הגבלת עריכות של משתמשים אנונימיים
גילגמש 12:22, 20 ספט' 2004 (UTC)

למה שהערך נוירון לא יהיה במערכת העצבים??? לדעתי זה יותר מתאים שהוא יהיה כתוב שם. במילא כל מה שכתוב בערך הזה נמצא גם במערכת העצבים. matani2005 06:14, 24 ספט' 2004 (UTC)

אנחנו נגד מירכוז הערכים. יש סוגים נוירונים שונים - מוטוריים אלפי, בטה גמה, נוירונים סנסטיביים וכו. יש להרחיב את הערך נוירון ולא לשלבו. גילגמש 06:18, 24 ספט' 2004 (UTC)
אם ככה אז תחזירו את הערך שהיה כתוב לפני דף ההפניה, ונתחיל לשכתב עוד פעם את מערכת העצבים.

matani2005 06:32, 24 ספט' 2004 (UTC)

.

שלום,
התעורר ויכוח בערך אור האם פוטון הוא חלקיק או צביר אנרגיה המתנהג כחלקיק. ממה שזכור לי משיעורי פיזיקה חלקיק הוא בהגדרה משהו בעל מסה. אני מבקש שתעיף מבט בערך ותתקן את הבעייתיות. גילגמש 06:25, 29 ספט' 2004 (UTC)

שלום עמנואל,

בתקופה שבה התחלתם את להכניס את שורות "היום בהיסטוריה" לעמוד הראשי, איך יצרתם את כל התבניות? אני מתכוון ל-366 התבניות מהצורה InHistoryMon1Day1, שלא נראה לי שיצרתם ידנית. יצרתם אותם בעזרת בוט? דוד שי התחיל ליצור תבניות כאלה ל"הידעת?", ולא נראה לי שכדאי להתחיל לעבוד "כמו חמורים" בשביל זה. רציתי לדעת אם היו לכם "קיצורי דרך" מסוג כלשהו. תודה, [[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 09:09, 6 אוק' 2004 (UTC)

קודם כל מי שעשה את זה זה היה מפתלי. אני רק שיפצתי אחרי זה.
הוא לא עשה את התבניות עצמן, אלה נוצרות לאט לאט כל יום בנפרד, ברגע שהן מתמלאות בתוכן, אלא את הדפים שנרכזים אותן.
וכן, הוא עשה את זה ידנית. נכון לעכשיו יש 12 תבניות שמרכזות את 366 תבניות הימים (ודף "היום בהיסטוריה" יודע לקרוא להן). אבל כל אחת מהן נעשתה ידנית. eman

הקץ לויכוח החוזר ונשנה אודות ירושלים המשוחררת[עריכת קוד מקור]

החבר עמנואל, ראה נא, לא הסקתי דבר אודות דעותיך הפוליטיות, ודומני כי הגיעה העת להבהיר את דבריי למען לא נזדקק שוב לויכוחי סרק וניגרר להצטדקויות משונות. לכן, אביע את דעתי אחת ולתמיד, ללא קשר כלשהו לדעותיך:
במסגרת השירות הצבאי נזדמן לי לא פעם לשוחח עם פלשתינאים. כבר מן ההתחלה נתברר לי כי לסכסוך הישראלי-ערבי אין מקום ביחסים בין החיילים לתושבים. לא היו גילויי אנטי יהדות מצד התושבים ולא דברי גזענות מצד החיילים. אמנם לא היתה הערכה רבה בין הצדדים אבל, את מקומה תפס הכבוד שנשמר במלואו בינינו לביניהם. בהיותי מעורב בפוליטיקה כבר מגיל צעיר, לא יכולתי שלא לנהל עימם שיחות באקראי על המצב הלא נורמלי באזור ועל מצוקתם של שני העמים. לא פעם אחת גיליתי הסכמה הדדית לרבים מן הדברים המשותפים לנו ולהם. לעיתים ניסו בני שיחי לסטות מן הנושא כשהדברים הגיעו לנקודות חשובות והתחמקו בתואנות שווא, אבל כשהגענו לסיפורים משותפים, הם ידעו לבטא את עצמם ככל הערבים הגאים בלאומיותם. את מרבית שיחותיי ניהלתי עם נציגיהם. אט אט, נעלם יחס החשדנות הקיים בין אויבים ובטחנו לחלוטין איש ברעהו כי לא נערים זה על זה. מדבריהם הסתבר לי כי חלומם של הפלשתינאים הוא להקים את פלסטין בשטחי ישראל וירדן. את ירדן הם רואים כחלק בלתי נפרד ממולדתם והם מכירים בחולשתה ונחיתותה לעומת ישראל. לדבריהם, אין מקום לטענה הישראלית, כי הפלשתינאים יוכלו לגור במדינות הסביבה, הואיל ואין פלשתינאי שמעוניין לחיות תחת שלטון רודני, ומלבד זאת הם חושדים שארצות ערב זוממות לגזול בזדון את אדמות הארץ מידי הפלשתינאים, ולכן הם אין הם נותנים בהם אמון. לדעתם, פרצה התקוממותם בגלל תנאי התברואה הקשים ומצוקת הדיור והצפיפות בערים הערביות וגם משום שלערבים יש אופי של שליטים והם בחלו במילוי תפקיד הנשלטים. הם סבורים שאם ההתקוממות תמשך, ימאס לעם ישראל מן המצב וכולם יהגרו לאמריקה, שם הם סבורים צריך להיות מקומם של היהודים. בכלל, לפי דעתם, על המזרח התיכון להיות על טהרת האסלאם בלבד. הם מביעים חשש מוצדק מפני העלייה, שעל פי תפיסתם, מזרימה מרץ חדש ליישוב מדינת ישראל, אותה הם מכנים כוח הכיבוש של הישות הציונית. כפתרון ביניים, לפני ההידברות בין שני העמים- אותנו הם מכנים בני דודים כדי לרכוש את ליבי- הם מציעים להקים אוטונומיה במהרה עם סמכויות נרחבות כגון קביעת הדינר הירדני כמטבע רשמי, קביעת ההנהגה על ידי בחירות והכרזה שתכיר בערים הערביות הגדולות כעל מדינות זעירות כפי שקיים באירופה. בתום חודש ימים הייתי שב בחזרה הביתה. דעותיי לא השתנו, אך אפשר לומר שהצלחתי להבין מעט ממניעיו של העם הפליט השוכן בינינו. משום כך, אינני שולל שירות מילואים בשטחים, משום שאפילו בדרך זו אפשר לנהל דו שיח עם בני העם האחר, אף שאינני מסכים לוותר על הריבונות בירושלים בעתיקה. הרי אין לי דרך אחרת לפגוש אותם כיום, משום שאף אחד מהם לא עומד להזמין אותי לביתו ומבטיח לי שאצא משם בשלום.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 06:38, 14 אוק' 2004 (UTC)

תנועת החירות[עריכת קוד מקור]

שלום EMAN. המקור לתאריך בו הוקמה תנועת החירות הוא הספר "ישראל 50" מאת בן כספית ואילן כפיר שיצא בהוצאת מעריב בשנת החמישים למדינה. אם תמהר תוכל לעדכן בדף היום אירוע חשוב זה הממשיך עד היום להביא תועלת רבה למדינתנו. אלמוג 18:57, 19 אוק' 2004 (UTC)

קצרמרים וערכי מדינות[עריכת קוד מקור]

היי eman. ראיתי שהוספת הירת קצרמר לערך דרום אפריקה. לדלעתי היתה החלטה אי שם בעבר שאין מוסיפים הערות קצרמר לערכי מדינות שיש להן את התבנית הסטנדרטית לפחות. בברכה, Eranb 14:52, 25 אוק' 2004 (UTC)

זה היה דרום קוריאה. לי נראה שדוקא כן צריך, אבל אם יש החלטה כזו, אני לא אעלה על זה על הבריקדות. eman
אופס. טצודק! אולי תעלה על ברקודות במקום? Eranb 23:40, 25 אוק' 2004 (UTC)

ל EMAN זו וללגריזציה מבחינתך להוריד את תצלום תיבת נח שנעשה בבית התנ"ך מתוך כוונה טובה וטהורה לתום לויקיפדיה? מאז חברת לויקיפדיה אתה משרה אווירת התנשאות וגסות כלפי אנשים מסויימים וכנראה שהגיבוי שאתה מקבל מהעורך הראשי הנכבד דוחפת אותך להמשיך בכך ולגרש תורמים פוטנציאליים!

אולי הויקיפדיה צתמח אתך בגודש ערכים אך את גרעין התרבות היא איבדה בגללך מזמן וחבל שאין אחרים שיעירו לך ויטיחו בפרצוף שלך את האמת: נחנת בשכל בראש אך מבחינת מה שיש לך בלב אתה לא ראוי ולו מעט הערכה להיפך אתה ראוי לכל מנת של בוז שקטנה עליך!


מקור: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%AA_%D7%A0%D7%95%D7%97

שינוי תבנית לוח שנה[עריכת קוד מקור]

אשמח לשמוע את דעתך/הצעותיך בויקיפדיה:דלפק יעוץ#סידור לוחות השנה החודשִיים --אייתלאדאר (שיחה) 21:01, 9 נוב' 2004 (UTC)

יציבות האטום[עריכת קוד מקור]

בהמשך לשיחתנו אמש בדף שיחה:יציבות האטום -

במהלך היממה האחרונה הפכתי בראשי בדברים שכתבת שוב ושוב. ובעקבות כך אני עובד כעת על שיכתוב הערך וחלוקה נכונה שלו כפי שהעלית בדבריך.

חלוקה זו תקל על פיצול הערך לשניים אם יוחלט על כך.

אם יוחלט להשאיר את הערך כיחידה אחת השתכנעתי שכדאי יהיה לשנות את שמו ליציבות החומר כשם מאמרו של פרופ' רועי בר, שקישור אליו מופיע בסוף המאמר.

בברכה, מלח השמים 21:11, 15 נוב' 2004 (UTC)

כמו שאמרתי אתמול, אני חושש שהנושא הזה הוא למעלה מיכולתו של מישהו לא מקצועי. חלק מהפרטים בהחלט כן, אבל בשביל לכתוב על הנושא בכללו צריך ראיה יותר רחבה ומקצועית. מה עוד שאני לא בטוח שצריך או בכלל אפשר לכתוב עליו ערך אנציקלופדי. eman
ראיתי רק עכשיו את תגובתך. חווה בבקשה את דעתך על הערך המשוכתב. אני מבין, שערך מקיף שכזה, אם יוחלט להשאירו במתכונתו הנוכחית, יזדקק לפיתוח ולהרחבה. מלח השמים 00:03, 16 נוב' 2004 (UTC)

מחיקת תמונה[עריכת קוד מקור]

האם תוכל למחוק את התמונה של אנדרה מרי אמפר כדי שאוכל להעלות תמונה מוצלחת יותר, שם התמונה הוא אנדרה מרי אמפר י1890 12:30, 17 נוב' 2004 (UTC)

פורנוגרפיה[עריכת קוד מקור]

אני מזכיר לך שהיתה הצבעה בה הפסדת ברב מוחץ שך 10 נגד 4. אם בכוונתך לכתוב ערכי פורנו חדשים ערוך בבקשה הצבעה נוספת. אני מתנגד לכל ערכי פורנו ללא הצבעה זו. גילגמש 13:14, 19 נוב' 2004 (UTC)

"גרון עמוק" הוא באמת הרבה יותר מסתם סרט פורנו, הן בגלל השימוש שנעשה במושג בפרשת ווטרגייט, והן בגלל סיפור החיים של הכוכבת שלו, שגם עליה צריך לכתוב. זאת בשונה לכל מיני סינתיה סנט ג'יימס ועוד כל מיני כוכבניות פורנו עדכניות שהחוכמולוג חנוכה הכניס. מצידי היה אפשר להשאיר גם את הערכים ההם, תוך כדי הקפדה על גבולות מסויימים, אל על זה באמת קיבלתי את הדין. אבל אי אפשר להתייחס ל"גרון עמוק" כסתם ערך פורנו. אם היית נוהג בחוכמה ולא עם הראש הקיר לא היית מוחק אותו. בכך שמחקת אותו רק הראת את הטיפשות של המדיניות שהוחלט עליה אז. eman

אופס, כששחזרתי את הערך נשמט ממנו הקישור לפרשת ווטרגייט. טוב שהחזרת אותו. בברכה, Eranb 15:06, 19 נוב' 2004 (UTC)

ערן B כבר שיכנע אותי להשאיר את גרון עמוק. לגבי טיפשות המדיניות - אתה תמיד מוזמן לפתוח את הדיון מחדש. גילגמש 15:10, 19 נוב' 2004 (UTC)

היינריך פון קלייסט[עריכת קוד מקור]

אני מבטיח להשתדל להשלים את הערך, ואולי גם לכתוב ערך על מיכאל קולהאס. אי"ה, עד היארצייט. --Harel 09:25, 21 נוב' 2004 (UTC)

אופס, היארצייט זה היום, וחשבתי שבשבוע הבא. אז אני כבר לא אספיק השנה. לא נורא, בשנה הבאה. --Harel 09:33, 21 נוב' 2004 (UTC)

אפשר לבקש טובה?[עריכת קוד מקור]

הצל את הערך כרמן אלקטרה ממשמרת הצניעות ובטל את ההגנה שלו. בתודה מראש.

אני מזכיר לחברי הנכבד, שנערך דיון והוחלט לא להכניס תוכן מיני בוטה נוסח מימדי גופן של הדוגמניות. גילגמש 16:15, 24 נוב' 2004 (UTC)
מי החליט את זה?? זה הרי כתוב מויקיפדיה האנגלית. ברור שצריך לרשום את מימדי גופה כמו שבערכים על כדורסלנים צריך לרשום את הגובה שלהם וכו'
דוקא הפעם אני מסכים לגמרי עם גילגמש. הצגת הנתונים הגופניים במקרה הזה לא תורמת כלום לקורא, ומבזה את נושא הערך. ההשוואה עם שחקני הכדורסל מופרכת לגמרי. eman
אז לפחות תוריד את הערך מההגנה שלו. אני מבטיח לא להוסיף את "הנתונים הגופניים" (למרות מהם כן מופיעים בויקי האנגלית...).

הסרתי את ההגנה בעקבות הבטחה זו. גילגמש 15:44, 25 נוב' 2004 (UTC)

אני לא מבין מדוע שינית את החלטתי המקורית להעביר את הערך חשישניקים לחשישיון שגם כן הכיל אותו מידע כמו הערך חשישניקים וכמו הערך חששין. זהו השם המקובל בספרות המקצועית בעברית לזרם הזה באיסלאם. אודה לך אם תחזיר את המצב לקדמותו, תוך כדי מחיקת הערך המיותר חששין, או הפנייה ממנו לחשישיון. Amitayk 15:25, 26 נוב' 2004 (UTC)

נא לא להתעצבן.
  1. קודם כל קיבלתי את התיקון שלך לטעות (גם שלי) בקשר לחששינקים. וגם החזרתי בהתאם את התיקון שמישהו עשה בערך שכתבתי על קרב עין ג'אלות
  2. לא היה פה מקום להצבעות כי זה עניין טכני. היה פה ערך כפול, אחד מהם צריך להפוך לקישור לשני.
  3. בערך עצמו מופיע המילה "חששין", ולא מופיע בשום מקום המילה חשישיון. לכן זה מה שנראה הכי הגיוני. אם אתה חושב שזה צריך להופיע כ"חשישיון" שנה את זה בערך עצמו, (אפשר לשחזר אפילו על פי מה שמופיע בערך עצמו בגרסאות הקודמות, שכן לא נעשתה מחיקה, והנוסחים זהים), ותעשה תא הREDIRECTION מחששין. אני בודאי לא אתווכח על מה יותר נכון במקרה הזה כי אני לא מומחה, אבל צריכה להיות עקביות בין השם הראשי של הערך, לבין מה שמופיע בערך עצמו. eman
אני אכן מתנצל על חוסר סובלנותי, אבל עליך להבין שפריע לי מאוד שלאחר שהשקעתי בתיקון הבעיה (וזה לא עניין של "משך הזמן") מישהו החליט לשנות את הכל ובלי שום הסבר ברור לעין. להבא אהיה רגוע יותר. עמך הסליחה. Amitayk 17:42, 26 נוב' 2004 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי במזנון

גילגמש

הים של דיראק[עריכת קוד מקור]

ראיתי. תודה. Amitayk 17:00, 28 נוב' 2004 (UTC)

נפוליון ושות'[עריכת קוד מקור]

שים לב להערתי בשיחה:הרפובליקה השניה. ערב טוב אלמוג 19:08, 2 דצמ' 2004 (UTC)

שלא תעז למחוק דברים שכתבתי במזנון![עריכת קוד מקור]

SHIMONSHA 15:01, 5 דצמ' 2004 (UTC)


אני לא מחקתי שום דבר. אתה שינית איזה אותר במה שכתבת, תוך כדי שמחקת פסקאות שלמות שלי וגם של משתמש אחר. החזרתי את המצב לקדמותו, והשארתי לך לקן מחדש את האות הסוררת eman

זה מאד לא נכון, אתה מוזמן ללחוץ על כפתור הבדל בשינויים האחרונים, לצד העריכה שביצעת ואתה תראה שאכן מחקת מה שכתבתי. SHIMONSHA 15:20, 5 דצמ' 2004 (UTC)


אופס, מתברר שכן מחקתי בטעות, בגלל שהיו שני שינויים רצופים שלך, ושכחתי שכשמגלגלים אחרוה הוא מגלגל לא רק את השינוי האחרון, אלא את כל השינויים האחרונים הרצופים של אותו משתמש. לא התכוונתי למחוק את דבריך.
אבל בכל מקרה, שוב אתה טובל ושרץ בידך, כי כל זה קרה בגלל שאתה דרסת שינויים שנגרמו בשל התנגשות עריכה, וכל זה לטובת תיקון אות אחת. eman
כ"כ קשה לקחת אחריות באופן סופי על משהו מזיק שעשית..? ואל תפנה בבקשה את הדיון בחזרה אליי... SHIMONSHA 15:26, 5 דצמ' 2004 (UTC)
זה ידוע שאני נגד מחיקת דברים בשיחות או במזנון באופן כמעט גורף. באמת שלא היתה לי שום כוונה למחוק את דבריך - להפך. שיהוו עדות כנגדך.
אבל אני לא יכול שלא לגכך בקול רם כשאני רואה דוקא אותך מטיף על לקיחת אחריות eman

היי, אתה המפעיל מערכת היחידי שאני רואה שנמצא פה כרגע, בגלל זה אני פונה אליך. אם אתה יכול בבקשה, תמחק את התמונה Vitruvian.jpg, במקומה העליתי תמונה איכותית יותר מויקי האנגלית - Vitruvian_man.jpg . תיקנתי קישור אליה שהיה בליאונרדו דה וינצ'י - אם יש אליה עוד קישורים אני אתקן (רק תגיד לי איפה). תודה רבה, רועי אסולין\Keiser_Soze 17:29, 5 דצמ' 2004 (UTC)

יש עוד דף, ואתה יכול לראות בתמונה:Vitruvian.jpg שהקטגוריה "אנטומיה" משתמשת בה. ואני לא בטוח שכדאי להחליף שם, וגם אם כן, אז בthumb שייקטין אותה. בכל מקרה אני לא אמחק עד שזה יטופל גם שם. eman
ביצעתי את ההחלפה. ערןב 18:08, 5 דצמ' 2004 (UTC)

אנא שים לב לדברי בשיחה:אקסון (גנטיקה).

בברכה, מלח השמים

נ.ב. כתבתי גם לגילגמש בנושא.

בוזון היגס[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,

רק היום, כמה חודשים אחרי, שמתי לב ששאלת אותי עוד שאלה בשיחה:בוזון היגס. באותה תקופה עוד לא הכרתי את הדף "שינויים אחרונים", ככה שלא היה לי מושג. בברכה, [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 06:44, 12 דצמ' 2004 (UTC)

מבקש שתעשה לי טובה[עריכת קוד מקור]

תחזיר את הלינק ללהקת 21 לפרופיל 21 ואת הקישור החיצוני. אם אני יעשה את זה אז הם ימחקו לי. בתודה מראש.

כמו שכתבתי במזנון, אני כלל לא בטוח שאכן צריך להיות לינק כזה. ובכל מקרה צריך לחכות לסיום הדיון. בקשר לקישור החיצוני, מה הכוונה? ומי את\ה בכלל ומה הקשר שלך ללהקה? eman

שמות מלכים[עריכת קוד מקור]

מה הוחלט בסוף עם המלכים? מציינים את המדינה או לא? גילגמש 14:53, 12 דצמ' 2004 (UTC)

לוידע. לא היתה שום תגובה מז מה שאתה כתבת. אני הייתי מתחיל אולי ליישם את זה מעכשיו להבא, ואם זה יהיה מוצלח רק אז משנה ערכים קיימים בהן אין בעיה. כן הייתי משנה עכשיו דברים כמו סטפן, או פייצל. eman

משמרת הצניעות[עריכת קוד מקור]

משמרת הצניעות ממשיכה לפעול. היא מחקה את הערך רחוב החלונות האדומים (תורגם מהויקי האנגלית) ואת הקישור שלו מהערך אמסטרדם (שלא אני כתבתי את הקישור!). בקיצור המקרה של גרון עמוק חוזר על עצמו... בבקשה תשחזר את הערך שנמחק.

חוק הגולן[עריכת קוד מקור]

החוק לא רק החיל על הגולן את החוק הישראלי, אלא סיפח את הרמה באופן מלא, לכן לדרוזים שם הוצעו תעודות זהות ישראליות.
בשביל להחיל את החוק הישראלי מספיקה למיטב ידיעתי הוראה של שר הפנים, על השטחים ועל סיני בזמנו הוא חל בלא שהדבר עוגן מעולם בכנסת.
Apollo 11 12:23, 13 דצמ' 2004 (UTC)


לצערי אין לך מושג על מה אתה מדבר. על השטחים ועל סיני החוק יהשראלי מעולם לא הוחל. בגלל זה יש שם ממשל צבאי שהכל פועל מתוקפו (ובגלל זה למשל הבחירות למועצות המקומיות בהתנחלויות מתרחשות בנפרד ולא עם הבחירות המקומיות בישראל, ןבגלל זה אפשר להכריז בכל רגע על כל מקום שם כ"שטח צבאי סגור"). לסיפוח יש משמעות מאוד מרחיקת לכת מבחינת החוק הבינלאומי, ולכן ישראל חוזרת וטוענת בפורומים בינלאומיים רשמיים שהיא לא סיפחה לא את רמת הגולן ואפילו לא את מזרח ירושלים.eman

1.הסיפוח של הגולן למדינת ישראל על פי חוק הגולן הוא מלא ומוחלט. אני מציע לך לעיין בערך באנגלית או פשוט להריץ בגוגל "golan annexation" ולחזור אלי.

2.לא ידעתי שאריאל ומעלה אדומים נמצאות תחת משטר צבאי... יש הבדל בין מצבם המשפטי של ההתנחלויות והמתנחלים למצבם המשפטי של הפלשתינים:

"ממשלת ישראל תרמה תרומה מכרעת להחלת המשפט הישראלי על המתנחלים בפרט, ועל אזרחים ישראלים בשטחים בכלל. תחילה נעשה הדבר באמצעות "תקנות שעת חירום (עבירות בשטחים המוחזקים - שיפוט ועזרה משפטית), תשכ"ז1967-", שהתקין שר הביטחון ביולי 1967. על-פי תקנות אלה נשפטים אזרחים ישראלים שעברו עבירות בשטחים בבתי-משפט אזרחיים ישראליים. חרף ניסוחן הבלתי מחייב, הגבילו התקנות, למעשה, את סמכויות המפקד הצבאי ובתי-הדין המקומיים בשטחים, ויצרו לראשונה מעמד פרסונלי חוץ-טריטוריאלי לאזרחי ישראל בשטחים.

ב1969- התקין שר המשפטים תקנות, שהסמיכו את בתי-המשפט הישראליים האזרחיים לדון גם בכל עניין משפטי העומד בין מתנחלים (וישראלים בכלל) לפלסטינים, או בין מתנחלים לבין עצמם. בתי-משפט אלה דנים, כמובן, על-פי החוק הישראלי, ולא על-פי החוק המקומי, שאמור להיות תקף בשטחים. מבתי-המשפט המקומיים נשללה למעשה - גם אם לא להלכה - הסמכות לשפוט מתנחלים. לעומת זאת, נמנעו בתי-המשפט הישראליים מלעסוק בעניינים שבין פלסטינים לבין עצמם. "

הצווים הצבאיים שהזכרת אכן מהווים חלק חשוב בהחלת החוק הישראלי על המתנחלים:

" המפקדים הצבאיים בגדה המערבית הוציאו עד עתה למעלה מ1,400- צווים. צו שהוציא המפקד הצבאי של הגדה המערבית, שעניינו פרשנות, קובע כי תחיקת הביטחון "עדיפה על כל דין, אף אם לא בטלה אותו במפורש." הצווים הצבאיים מהווים אפוא מעשה חקיקה לכל דבר, ואפילו חקיקת-על המבטלת או משנה מניה וביה כל חקיקה קודמת. אם בתחילה נגעו צווים אלה בראש וראשונה לענייני ביטחון, הרי במשך השנים כיסו את רוב תחומי החיים האזרחיים.

הצווים הצבאיים היוו כלי יעיל ביותר במדיניות של החלת החוק הישראלי על ההתנחלויות ועל המתנחלים, תוך הפרדתם מהפלסטינים כפרטים ומהיישובים ומהשטחים הפלסטיניים. לא אחת נעשה הדבר תוך "ויתור" מצד המפקד הצבאי על סמכויותיו בהתנחלויות לטובת רשויות ישראליות אזרחיות, אם בתוך ההתנחלויות ואם בישראל גופא."

3.אפשר להתנסח במעט נימוס גם אם לא מסכימים.
Apollo 11 13:16, 13 דצמ' 2004 (UTC)


אני חושש שלעמיתי המלומד יש בעיות בהבנת הנקרא (ניסוח מספיק מנומס?), שכן הראיות שהוא הביא (אגב, מהיכן?) דוקא מוכיחות את טענתי, שהצבא הוא הריבון ביהודה ושומרון, וכל דבר שנעשה על פי חוקי ישראל שם (שחלים רק על היהודים, לפי מיטב מסורת האפרטהייד, אבל זה כבר דיון אחר) נעשיםפ על ידי "ויתור" מצד המפקד הצבאי על סמכויותיו בהתנחלויות. כלומר זה בשיטת "ללכת עם להרגיש בלי". אבל עדיין, הריבון שם הוא הצבא, והחוק הישראלי מעולם לא הוחל על השטחים. אגב אולי אתה לא יודע על זה, אבל בערית אריאל יודעים, גם יודעים [1]
בשום אתר רשמי ומוסמך של מדינת ישראל לא כתוב שישראל סיפחה את הגולן. הנה מה שכתוב באתר משרד החוץ [2] נוסח החוק עצמו מדבר על "המשפט, השיפוט, והמנהל של המדינה יחולו בשטח רמת הגולן". זה הכל. לא סיפוח, ולא כלום.
זה שבערך באנגלית כתוב משהו, לא מהווה הוכחה לשום דבר. חשוב מאוד לזכור את זה. לא פעם נתקלתי בויקי האנגלית בשטויות מסמרות שיער. גם החיפוש בגוגל (שמראש הוא מוטה, בגלל בחירת המילים ששמת שם), נותן רק אתרים לא רשמיים שבטעות או במכוון טוענים את הדבר הזה, אבל הם ממש לא יכולים להוות ראיה.
בקשר לנימוס. זה לא היה מנומס אם הייתי אומר שאתה אידיוט (וגם לא התכוונתי לומר דבר כזה, ותאמין לי שאם הייתי חושב דבר כזה, כבר הייתי מוציא את זה איכשהו). רק שבנושא הספציפי הזה, אתה אומר שטויות (דרך אגב הקצף לא יצא על הגולן - זו טעות נפוצה, שמופיעה גם במקומות מכובדים, וההסדל חשוב, אבל דק - אלא על ההחלה כאילו של החוק ביהודה ושומרון ובסיני). eman

1.ועדיין בסופו של דבר החוק הישראלי, גם אם בדרכים פתלתלות, חל על התושבים היהודים בשטחים, לכך התכוונתי בהחלת החוק הישראלי (אם כי לשר הפנים כנראה אין באמת שום קשר לכך, זאת הייתה טעות).

2.שכחתי לציין, הציטוטים מתוך מסמך של בצלם [www.btselem.org/Download/MEdumim.doc]

3.לגבי הגולן, נכון שלשון החוק מדברת על החלת החוק, אבל מהו סיפוח אם לא החלת החוק (ולמעשה הריבונות הישראלית) על השטח?
עד היום כל התייחסות מוכרת לי לחוק הזה ציינה אותו כסיפוח, אבל יתכן שאתה צודק ובאמת קיים הבדל, אני מודה שאני לא בקיא מספיק בעניינים משפטיים בכדי להחליט.
מכל מקום עלי לציין שהעובדה ששני אתרים המחזיקים בדעות מנוגדות לחלוטין בעניין זה [3] [4] מפרשים אותו ככזה מהווה בעיני ראייה מסוימת.Apollo 11 18:38, 13 דצמ' 2004 (UTC)

המילה החסרה היא ריבונות. זה בדיוק העניין. ישראל מחילה את החוק הישראלי, אבל נזהרה בשום מקום שלא לומר שהיא מחילה את הריבונות הישראלית. המילה ריבונת לא מופיעה בשום מקום בחוק. צריך לחפש בדברי ההסבר לחוק או בפרוטוקול, ושמה בגין אומר משהו על זה שהחוק לא ימנע משא ומתן עם סוריה על הגולן. אני לא בטוח, אבל ייתכן שזה ייחזק את כך שאין מדובר בסיפוח.

אפילו באתר של הגולן כתוב "ובסיפוח הגולן בפועל למדינת ישראל" - סיפוח בפועל, ולא סיפוח. האתר השני שהבאת הוא אתר סורי, והם אכן טוענים שישראל סיפחה את הגולן. זה דוקא אינטרס ישראלי לטעון שלמעשה לא היה פה סיפוח, ואינטרס סורי להתלונן על סיפוח, כי סיפוח של שטח כבוש מנוגד לחוק הבינלאומי. eman

בקשה לשכתוב[עריכת קוד מקור]

אחרי העבודה הנהדרת, שעשית עם תולדות עם ישראל אולי תוכל לעשות משהו דומה לתקופת בית ראשון. אני זוכר את המהומה שהתחוללה כשניסיתי לעשות משהו כזה בעצמי. ראה את דף שיחת הערך - שיחה:תקופת בית ראשון.
תודה מראש.
גילגמש 20:37, 13 דצמ' 2004 (UTC)

EMAN שלום תשובה לשאלתך[עריכת קוד מקור]

דבר ראשון אני אפתח בתודה מפני שללא כוונה אני הלכתי גירסה אחת אחורה. הבעייה עם עניין המסלולים היא כזו- המידע כבר היה בערך והוחלט למחוק אותו בזמנו. אני מחקתי את המידע שהופיע משני סיבות אחת- הלעטה בפרטים לא חשובים שלא אמורים להופיע באנציקלופדיה, ולראיה פתח כל ערך שהוא על כל שדה תעופה וראה בעצמך. (זוויות מדוייקות של הנחיתה). והשנייה- בעיה ביטחונית. כאמור אנא לפניח שאתה מגיב בדוק את התיקון שוב שכן אני שחזרתי לגירסא מוקדמת מזו שהתכוונתי. יום טוב. A&D

שלום לך,

אני עוסק בתרגום אוספי פירסומים חשובים במדע מויקיפדיה האנגלית (שם התחלתי אוסף זה). לקלוני, רשימה זו מעידה על תחומי הידע שלי - ואין לי ידע בפיסיקה. האם תוכל לסייע לי הרחבת הרשימות (הן העברית והן האנגלית המפותחת יותר)? תודה,APH 08:26, 20 דצמ' 2004 (UTC)


סליחה על ההתמהמהות.
אני עלול די לאכזב אותך, כי אני לא בטוח שאני אוכל למצוא יותר מדי דברים לעזרתך. אני ניסיתי לחשוב איזה דברים אני מכיר באמת את הפרסומים המקוריים שלהם, והתשובה היא שלא הרבה. זהי ותר עניין למי שעוסק בהיסטוריה של המדע, לא במדע עצמו. אנחנו לומדים את העקרונות עצמם אחרי שהם עברו עיבוד וחשיבה של שנים, ולא את הנוסח המקורי בהם הם הוצגו בפעם הראשונה.
אבל בכל אופן, אחרי שאני אגמור את פרוייקט פרסי הנובל אני אראה מה אני יכול לעשות eman
תודה לך. דרך אגב, גם אני למדתי מ"חומר מעובד". כאשר ערכתי את הרשימה של פירסומים חשובים במדעי המחשב (בגרסה האנגלית) נדהמתי לגלות כמה חשוב לקרוא אותם. הם לרוב היו יותר בהירים ומרחיקי ראות מהחומר לו נחשפתי. ממולץ בחום.APH 06:35, 23 דצמ' 2004 (UTC)

קרינת הוקינג[עריכת קוד מקור]

משתמש אנונימי שינה היום את המשפט הבא: "חור שחור יכול לפלוט קרינה" ל"חור שחור חייב לפלוט קרינה" בתור הפיזיקאי של האתר, אני רוצה לשאול אותך אם יש ממש בשינוי של האלמוני. תודה גילגמש 21:25, 22 דצמ' 2004 (UTC)

למרות שאני אחראי על הטקסט המקורי, אני לא מומחה לנושא. אבל נראה לי שהוא צודק. eman

ממך ציפיתי ליותר[עריכת קוד מקור]

דווקא אתה זה שתמחוק את הערך שלי?

"הלו? מה קורה לנו פה? הפכנו להיות עדר פלמיות חסודות משיר של ז'אק ברל? אם לבן אדם נורא דחוף לפתוח ערכים על כובות פורנו, זו זכותו. דרך אגב, אפילו אם הוא יגיע ל 50 ערכים, זה עדיין יהיה חצי אחוז ממספר הערכים בויקיפדיה. כל עוד הערכים כתובים ברצינות ובצורה אנציקלופדית, לא כתובים בגסות, ומכילים מידע מהימן, אני לא רואה שום סיבה למחוק. אבוי לנו אם נתחיל למחוק ערכים כי אנחנו לא אוהבים את הנושאים אותם הם מתארים. זה מתחיל בפורנו, אבל מי יודע איפה זה ייגמר?"

ניראה לי שהשאר ניכנעו ומסכמים שהערכים שלי ישארו, למה אתה מתנגד פתאום?

אגב הערך מכיל מידע מיהמן, לא כתוב בגסות וכן כתוב ברצינות ובצורה אנציקלופדית...

כן, דוקא אני.
כתבתי לך משהו אתמול בשיחה של דוד שי. נכון? אז תפנים אותו.
זה לא בגלל מה שכתוב בערך, זה בגלל שאתה כתבת אותו. ואתה הוכחת שאתה מוכן לפגוע בויקיפדיה. וכמו שמחקנו ערכים למי שהתגלה כמעתיקן סדרתי, ככה ייעשה גם למי שפוגע בערכים במזיד כמו שאתה עשית. אם תיקח קודם כל זמן שיישכחו ממעלליך, ואחרי זה במשך הרבה זמן - משהו כמו חצי שנה - תתרום לויקיפדיה בצורה רצינית בערכים שלא שנויים במחלוקת, ותתרחק כמו מאש מכל ערכי הפורנו או כל דברים דומים, אז יהיה אפשר לשוב ולדבר על זה. עד אז גם אני במוחקים. eman
לפי עניות דעתי הענייה אתם צרכים למחוק ערכים רק עפ"י תוכנם ולא עפ"י מי שכתב אותם. וגם לא זכור לי שפגעתי בערכים במזיד. מה שעשיתי זה רק הכנסתי את הערך לדפי משתמש או לדפי שיחה של כאלו שמחקו לי את הערכים וזה היה אקט מחאה בעצם שלא גרם לשום נזק.
ודרך אגב אם נניח מישהו אחר יחליט לכתוב את הערך סילביה סיינט (ויש סיכוי שזה יקרה...) גם אז תמחק את זה? רק שתדע שחלק מהערכים על כוכבות הפורנו (ג'ינה ג'מסון) לא אני כתבתי אלא מישהו אחר!
מישהו אחר? פיצול הניקים וכתובות הIP מתחיל לגרום כם לפיצול אישיות?
אם זה היה באמת מישהו אחר שאין חשד שהוא שם את זה רק בשביל להרגיז אנשים ובשביל לגרום לריב ומדנים זה היה סיפור אחר. אבל לאור מה שקרה לא בשלה העת לכך, וכל ניסיון התחכמות ומאבק מצדך רק מרחיק את העת הזו.
היתה ועוד איךלפגיעה, הן באנשים והן בויריפדיה, ושיאה היה אני חושב החלפת התמונה של לאון בלום בעמוד הראשי (או שאת זה עשה הפיצול השלישי בכלל?). eman
עשיתי את כל מה שעשיתי כי מחקו לי את הערכים שלי... ולא גרמתי שום נזק ממשי כי יכלו לשחזר לי את מה שעשיתי בשניות. החלפת התמונה של ליאון בלום נעשתה בהומר.
אם אתה עדיין חושב שזה הומור, זה רק מוכיח שמקומך אינו פה. אז אנא פטור אותנו מנוכחותך. ותפסיק עם ההתחכמויות שלך. זה לא עניין של תיקון בשניות, זה עניין שאתה מבזבז בכוונה ובזדון את משאבי הזמן והמשאבים הנפשיים של ויקיפדים שהיו יכולים לשמש לדברים הרבה יותר מועילים לויקיפדיה. די, מספיק, עזוב אותנו בשקט ותפסיק עם ההתחכמויות. eman

חנוכה שמח[עריכת קוד מקור]

אני רואה שגם אתה פצחת בשיחה עם הנ"ל. אני יכול רק להפנות אותך לטרול (פורומים) ובמיוחד לקישור הזה [5]. אין טעם לנסות לדבר עם טרול בהגיון או לנסות לחנך אותו, שכן הוא ניזון מכל תשומת הלב שלנו. הפתרון הטוב ביותר, לדעתי, הוא התעלמות (אלא אם כן נגרם נזק ממשי בולט לעין, ע"ע לאון בלום), ולחזור אחרי כמה שעות, כשהטרול איבד עניין, ולשחזר ולמחוק את כל הנזקים. בברכה, ערןב 23:25, 25 דצמ' 2004 (UTC)

שלום, ראה בבקשה את הערתי בויקיפדיה:מזנון#לא תעשה לך קצרמר פרק ב' בדבר מחיקת האולטרה קצרמרים.
גילגמש 19:23, 27 דצמ' 2004 (UTC)

לתשומת לבך[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל, שים לב בבקשה לויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/חזנות ספרדית, להודעתי (שגם היא כבר התיישנה) ולהודעתו של ערן. הדיון הזה נמשך יותר מדי זמן. רועי שיחה 05:52, 28 דצמ' 2004 (UTC)

המשך לדיון[עריכת קוד מקור]

האם תסכים לפשרה שהעאלתי במזנון תחת הכותרת "תגובה" - לתת לאולטרה קצרמרים שהות של שבוע ימים, על מנת שישמשו טריגר לכתיבת הערך ואם זה לא נתן את הדחיפה, למחוק. הסיבה היא - אם איש לא הרחיבם תוך שבוע הסיכוי שזה יקרה הוא נמוך ביותר והם רק יעלו אבק ברשימה הבלתי נגמרת של הקצרמרים. תודה גילגמש 10:42, 28 דצמ' 2004 (UTC)

בתור הזה שמבין בפיסיקה רצינית[עריכת קוד מקור]

אולי תוכל לתרום עבורי את המושג "דחי" במכניקת נוזלים. הניסיון שלי להבין את הביטוי בתאומה האנגלית עלה בתוהו. en:Displacement (fluid)))

אודה לך מאוד. הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 15:10, 28 דצמ' 2004 (UTC)

דחי?! בחיים לא שמעתי מילה כזו. ולא הבנתי מה בדיוק אתה רוצה שאני אעשה eman

על פי הבנתי זהו מושג במכניקת נוזלים שמשמש בעיקר למדידת משהו באוניות. אשמח אם תוכל להבין מה כתוב בערך האנגלי המצורף לעיל, ואם הנושא הוא בתחום לימודיך, אשמח אם תוסיף את הידע החדש לערך דחי. --הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 15:57, 28 דצמ' 2004 (UTC)

"דוחק" או "הדחק" אני לא בטוח מה המונח הנכון. זהו מושג האומר כמה מיים דוחקת הספינה כשהיא מלאה במטען עד אפס מקום. כלומר, עוד גרם אחד מעל והיא תלמד את כולנו איך לא צוללים. גילגמש 16:01, 28 דצמ' 2004 (UTC)
המונח הנכון הוא ללא ספק "דחי". אתה בטוח במה שאתה אומר (לא שאני יודע), כי אם כן, למה דחי של צוללת גדול יותר מתחת לפני הים מאשר על פני הים, הרי המים אמורים לדחוס את הצוללת ולהקטין את נפחה, כך שהוא תדחק פחות מים? הדוקטור המשוגע, מפעיל ויקיספר. (שיחה) 18:51, 28 דצמ' 2004 (UTC)
ומה נזכרת במושג הזה? מה דחוף בו? מה ההקשר שמעניין אותך?
יכול להיות שמישהו החליט להמציא מילה כזו, אבל אני לא חושב שהיא בשימוש נרחב. מה שכתוב שם נראה על פניו מובן, אבל אולי כדאי לעשות את זה בערך על "עקרון ארכימדס". eman
החברה משייטת הצוללות משתמשים במונח הזה - "דחי": [6]. בברכה, ערןב 13:52, 29 דצמ' 2004 (UTC)
אם יורשה לי להתערב, "דחי" (מקסימלי, בטונות) הוא המידה המקובלת להערכת הגודל של כלי שייט. משמעות המספר היא המשקל בטונות של המים אשר הספינה "דוחה" כאשר היא נמצאת במים. ככל שיעמיסו אותה הספינה תשקע עוד ועוד, עד אשר תטבע לחלוטין. מכאן שברור למה לצוללת יש דחי גבוה יותר כאשר היא שקועה במלואה - כך כולה טבולה במים ולא רק חלק ממנה.אליבאבא 14:10, 29 דצמ' 2004 (UTC)
ודאי שיורשה. אבל אם כבר התערבת אז נסנג'ר אותך: אולי כדאי שתכתוב את זה בערך "דחי" ומשם יהיה קישור לעקרון ארכימדס, שם יהיה אפשר לכתוב את הצד הפיזיקלי של התופעה. eman
חדש בויקיפדיה ! ערכים בהזמנה אישית... (הנה, יש ערך קצר) אליבאבא 14:34, 29 דצמ' 2004 (UTC)

ויקיפדים במהירות האור ...[עריכת קוד מקור]

הי עמנואל (אני מבינה שזהו שמך? נעים מאד),

תודה על תגובתך בעניין המזנון, שהיתה מהירה כמהירות האור.

ותודה גם על תודתך - נעים לי לראות התיחסות חיובית על תרומתי (ועוד מויקיפד שהתרשמתי ממנו לטובה). יש לי הרבה להודות לך על התרומות שלך עצמך. ראיתי גם ראיתי את התוספת שלך לערך מהירות האור ושמחתי עליה מאד. נראה שכוחי הגדול הוא בעריכה ולא ביצירת ערכים חדשים (יש לי כבר רשימה ארוכה של ערכים לכתיבה, אבל אני לא מצליחה לקדם אותם לשביעות רצוני).

ובאשר לשאלתו של הדוקטור המשוגע לגבי המונח "דחי", אני לא יודעת אם "דחי" הוא אכן המושג הנכון, אבל בתור משיטת יאכטה אני מבינה בדיוק למה הוא מתכוון. חשבתי קצת על השאלה ששאל למה דחי של צוללת גדול יותר מתחת לפני הים מאשר על פני הים, ונראה לי שהתשובה ברורה: כאשר הצוללת נמצאת מתחת לפני הים, הרי שהיא דוחה נפח מים כנפח כל הצוללת, אך כאשר הצוללת נמצאת על פני המים, היא דוחה פחות מים, שכן חלקה העליון נמצא מעל קו המים. תוך כדי כתיבה חשבתי על כך שוב, ואני כבר לא בטוחה במה שאמרתי, אבל על פניו זה עדיין נראה לי נכון. חשמלית 13:47, 29 דצמ' 2004 (UTC)

מה מתוחכם בה?? למה מחקת?? אם כבר תמחוק גם את כה אמר זרתוסטרא - זה גם של חכם חנוכהץ

טיפול בהשחתה[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,

אין הרבה טעם למחוק את הערכים של חנוכה ברגע שהם נוצרים. עדיף לנהל רשימה של ערכים שהוא יוצר, ולמחוק אותם אחרי שהוא נרגע, אחרי שעה בערך. כך גילגמש, ערןב ואני נוהגים, לפחות. רדיפה אחריו ומחיקה בלתי פוסקת של ערכים זה בדיוק מה שהוא מחפש. התעלמות ממנו היא הדרך הטובה ביותר לטפל בו. בברכה, רועי שיחה 12:36, 30 דצמ' 2004 (UTC)

  • OK, אני אנהג ככה מעתה. אם כי כן היה לי חשוב שהוא ייראה שאפילו עלי ההתנהגות שלו כבר נמאסה לחלוטין eman 12:40, 30 דצמ' 2004 (UTC)
זהו בדיוק! הוא מצפה לתגובה ממך, שהרי הוא טרול, וזה מה שמושך אותו לשוב אלינו פעם אחר פעם - תשומת הלב שהוא זוכה לה (פסיכולוגים יגידו: כתחליף לאינטראקציה חברתית נורמלית). הוא נהנה מזה שאתה מפגין רגשות כלשהם כלפיו. לכן, יש להמנע מלהתייחס אליו, להמתין עם המחיקות (אלא אם כן הוא גרם נזק בולט מדי, ע"ע תמונת לאון בלום), ואחרי כמה שעות לבוא ולתקן את הנזקים שלו. אגב, אני מחזיק בדעה שגם שעון עומד צודק פעמיים ביום, ואתמול לקחתי את הערך על השחקנית אנג'לינה ג'ולי והרחבתי אותו, אבל כל זאת בלי שום התייחסות ישירה או אינטראקציה עם הטרול. בברכה, ערןב 13:05, 30 דצמ' 2004 (UTC)
אני בהחלט לא חושב שלא צריך להיות ערך עליה, או אפילו על פריס הילטון. הבעיה פה היא עם לא הערך אלא הכותב - כותב שיש לו איזושהי אג'נדה שלו שהיא לא טובת הויקיפדיה, ושלא היסס לפגוע בה. מה שכן, עם כל הכבוד לגברת הילטון הצעירה, אני לא חושב שצריך לציין את יום הולדתה בדף של ה-17 בפברואר. eman
מתי כבר תפנימו שאני לא טרול! זה כבר מתחיל להעליב אותי! ומה רע בלכתוב ערך על אנג'לינה ג'ולי. תאמינו לי שאין לי שום דבר נגדכם ושאני פה רק בשביל לתרום. אם הייתי טרול לא הייתי משקיע מזמני כדי לכתוב ערכים כמו אינדיגו, דז'ה וו, כה אמר זרתוסטרא, שלט רחוק, מסר תת-סיפי, אורן, קראק, חול ועוד מלא מלא ערכים אחרים שכתבתי ברשימה שלי. תפעילו קצת היגיון עם הייתי טרול זה לא היה מקום "שווה" בשבילי... אגב אני פעיל גם בויקיפדיה האנגלית ושמה אף פעם לא כינו אותי "טרול"....

קרדיט לממציא[עריכת קוד מקור]

מכיוון שאתה אחראי חלקית לכינוי המשתמש שלי (לחלק השני), אני רוצה לתת לך קרדיט בדף המשתמש שלי (אני אותו משתמש שנדנד לך בשלום עכשיו). זה אפשרי? טרול רפאים 20:15, 6 ינו' 2005 (UTC)

אתה יכול לעשות בדף המשתמש שלך (כמעט) כל דבר. אם אתה חושב שאני ממש אחראי לשם שלך, תן קרדיט (למרות שאני אמרתי הרבה דברים. אתה הוא זה שבחר את המילה מכל אלה שהשתמשתי בהן, כך שמתן הקרדיט לי קצת מוטל בספק, אבל שיהיה.)
שיהיה לך בהצלחה עם השם. מקווה שהחלק הראשון שלו לא יסבך אותך בצרות, ושהחלק השני לא יבהיל ויקיפדים צעירים בלילה. eman 23:29, 6 ינו' 2005 (UTC)
אני אכניס את הקרדיט ברגע שאני אקבל תשובה מאלמוג שאחראי (לא במפתיע) לחלק הראשון
חוץ מזה, הרבה אנשים זוכרים דווקא את מה שלא חשבת שהם יזכרו, זה מה שאני זוכר מכל הסיפור, כך שכנראה בכל זאת הייתה לזה השפעה
טרול רפאים 01:18, 7 ינו' 2005 (UTC)

שלום,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון בקשר לעיטורי ויקי. הרעיון הוא להעניק עיטורים על תרומה יוצאת מגדר הרגיל לויקי, בדומה לויקיפדיה האנגלית שממנה שאבתי את הרעיון.
תודה,
גילגמש 12:37, 7 ינו' 2005 (UTC)

הערך פיגוע התאבדות[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה: פיגוע התאבדות.

אני מקווה שזה לא חצוף שכתבתי את זה ומחקתי את תוכן הדיון הקודם... אם כן תגיד לי.
בכל מקרה, אני עניתי לך לפני כמה ימים בנושא, ולא קיבלתי תשובה, אשמח אם תוכל לענות לי שם... טרול רפאים 21:30, 11 ינו' 2005 (UTC)
זה באמת לא מקובל לעשות דבר כזה, אבל בגלל שהדיון באמת עבר אז זה לא נורא.
לגופו של עניין לא היה לי זמן. אם אתה רוצה לעשות את זה אתה מוזמן. אני אעבור על זה אח"כ. eman
הוספתי פסקה חדשה של מצב חוקי, אני לא יודע איך אתה רוצה להכניס את העניין של הפרות זכויות האדם ע"י ישראל לתוך זה, זה לא קשור לערך (אני עובד על להכניס את זה לאינתיפדת אל-אקצא). בכל מקרה, תרגיש חופשי לשנות את זה... טרול רפאים 23:04, 11 ינו' 2005 (UTC)

שינוי שינוי קווים מנחים לכתיבת ערכי אישים[עריכת קוד מקור]

שלום,
תשים לב בבקשה להצעתי לשנות ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים במזנון בהתאם לתוצאת ההצבעה אודות פריס הילטון. גילגמש 14:08, 9 ינו' 2005 (UTC)

זמן מינימלי לדיון[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את הצעתי בנוגע לקביעת זמן מינימלי לדיון במזנון. בתודה אמיתי 13:54, 10 ינו' 2005 (UTC)

גופות ושות'[עריכת קוד מקור]

בעקבות דבריך בדיון אודות צילומי חלקי גופות, אני מזמין אותך להתרשם מהתמונה, המופיעה בלינק מהמזנון. גילגמש 21:03, 11 ינו' 2005 (UTC)