שיחת משתמש:Dorian Gray Wild/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Dorian Gray Wild, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, אביעדוסשיחה כ"ג בחשוון ה'תשע"א, 00:21, 31 באוקטובר 2010 (IST)

קובץ:Lyuba Borochov.jpg

שלום, מה מקור התמונה? אביעדוסשיחה כ"ג בחשוון ה'תשע"א, 00:21, 31 באוקטובר 2010 (IST)

שלום גם לך, מקור התמונה הוא מתמונה אנלוגית שירשתי את זכות היוצרים עליה, ובכוונתי להעלות תמונה נוספת. Borochov edit - שיחה 14:44, 1 בנובמבר 2010 (IST)
מצוין. אם כך, כדאי להעלות אותה (ואת התמונות הנוספות שאתה מתכוון להעלות) ברישיון חופשי - ולא לשרת של ויקיפדיה העברית, אלא לוויקישיתוף, כדי שהיא תוכל לשמש גם את הוויקיפדיות האחרות. (זה מאוד פשוט; אם אתה מסתבך, תוכל להיעזר בדף עזרה:ויקישיתוף או בדלפק הייעוץ. תוכל להיעזר גם בי.)
כדאי לכתוב שאתה מעלה את התמונה כיורש זכויות היוצרים עליה. בנוסף, מומלץ לציין היכן ומתי צולמה התמונה (אם לא ידוע לך בדיוק, אפשר לציין טווח שנים) ועל ידי מי. אביעדוסשיחה כ"ד בחשוון ה'תשע"א, 15:57, 1 בנובמבר 2010 (IST)
בוצע בוצע. התמונה הועברה לוויקישיתוף. עורך בורוכוב - שיחה 16:58, 9 ביולי 2016 (IDT)

כתיבה בדפי שיחה

שלום וברוך הבא לוויקיפדיה. הוספת פסקה חדשה בדף שיחת משתמש, אולם הכנסת אותה משום מה בין פסקאות משנת 2008, כך שיקשה על בעל דף השיחה לאתר אותה ולהגיב. מקובל להוסיף פסקאות בסוף הדף, והדרך הקלה לעשות זאת היא בעזרת הלשונית "פסקה חדשה" שבראש דף השיחה. בברכה, אמנון שביטשיחה 10:21, 9 באפריל 2011 (IDT)

ראיון עם נדיה, אחותו של בורוכוב

שלום, אני משיב לך כאן בעקבות פנייתך אליי בדוא"ל. היכן פורסם ראיון זה עם נדיה, אחותו של בורוכוב? אביעדוסשיחה 18:40, 6 ביוני 2016 (IDT)

שלום גם לך, למיטב ידיעתי הראיון לא פורסם. יש לי אותו כטקסט באנגלית, אחרי שקיבלתיו מדוד בורוכוב ז"ל וסרקתי אותו. אני משער שפרופסור מתתיהו מינץ ערך ראיון זה, משום שבתחילת מרץ 2016 כתב לי שדיבר עם נדיה בארצות הברית, ופגש גם את אחיה הארי בורוכוב, שהיה אלוף קליפורניה בשחמט במשך תשע שנים רצופות, עד שנה לפני מלחמת העולם השנייה. יש לי תמונה של הארי עם בובי פישר בתחרות שחמט, ותמונה של הארי עם אחיינו דוד ליד פסל בורוכוב במשמר הנגב.
אני כמעט בטוח שמינץ ערך ראיון זה, משום שהראיון כתוב באנגלית רמה שתיים. אינני יודע אם הסיבה לכך היא שנדיה נולדה ברוסיה. דוגמה לרמת האנגלית ניתן לראות בדברי נדיה: "I was about 2 1/2 years younger than he". מצד שני, מרואיינים לא תמיד מדברים בשפה מלוטשת, כפי שניתן להיווכח בראיון עם מינץ בסרטון שפירסמתי: "משנת חמש התחילו להגר למעלה ממאה אלף יהודים כל שנה. זה דבר מדהים ומעיק מאוד והתנועה הציונית רצתה להיות תנועה שפותרת את הבעיה היהודית, ואז בורוכוב השתתף בפולמוס הזה והוא כתב מאמר על ציון וטריטוריה והוא חיפש קונסטרוקציה אידיאולוגית שיהיה לה כוח לשכנע. הוא עוד לא היה איש פועלי ציון בכלל, הוא היה למעשה היה עוזרו של אוסישקין".
בגדול, אני משער שמינץ ראיין את נדיה. כנראה מסיבה זו הראיון לא פורסם, משום שהיווה תשתית לאיסוף מכתבי בורוכוב על-ידי מינץ מהספרייה הציבורית בניו-יורק ומארכיונים אחרים. בעיזבון דוד נמצאת עבודת הדוקטורט המקורית של מינץ, ונמצא שם גם הראיון, שנערך כשלוש שנים אחרי הגשת הדוקטורט לאוניברסיטה העברית. ברצוני לצלם את הכריכה של עבודת הדוקטורט ולהעלותה לערך של מינץ, כפי שמינץ אישר לי.
יש לי גם תמונה של רחל ינאית בן צבי עם דוד בורוכוב בטקס הנחת אבן הפינה למלון בגינוסר ב-28 בנובמבר 1962. עורך בורוכוב - שיחה 23:58, 6 ביוני 2016 (IDT)

בורוכוב

שלום. התחלתי לעבור על הערך. נראה לי שמרוב עצים לא רואים את היער. לדעתי כדאי להוריד לפחות חצי מהמילים ועם הזמן להוסיף. וויקי אמורה למשוך את הקורא. תודה. Nachum - שיחה 14:37, 23 ביוני 2016 (IDT)

שלום גם לך, לגבי עצים ויער, בבקשה ראה את זאב ז'בוטינסקי. את הציטוטים אעביר לוויקיטקסט. עורך בורוכוב - שיחה 17:21, 23 ביוני 2016 (IDT)
תודה. עשה כרצונך. Nachum - שיחה 09:35, 24 ביוני 2016 (IDT)

אוניברסיטת גאלדט

אי אפשר לפתוח ערך חדש בשם אחר לערך קיים - כבר התקיים דיון בשיחת הערך הקיים לגבי התעתוק, הינך מוזמן להצטרף שם לדיון ולהציע את עמדתך. ‏TMagen‏ • שיחהמיזם ויקי נשים 20:45, 31 ביולי 2016 (IDT)

למה אין דפי הפניה מאוניברסיטת גאלאודט ואוניברסיטת גלאודט לאוניברסיטת גאלדט? עורך בורוכוב - שיחה 20:57, 31 ביולי 2016 (IDT)
אחרי שבשיחת הערך חזרת ארבע פעמים על הכתיב הנכון כדוגמת 'סירופ', מחקת דף עם כתיב נכון במקום להפוך את הכתיב הנכון לדף הפניה. איך יגיעו חירשים לאוניברסיטת גאלודט אחרי שנכתב עליהם בוויקיפדיה, שהם בנים לחברה פרימיטיבית ואינם לומדים שום שפה בכלל? האם הם יידעו להקליד "גאלדט" כפי שקבע Tomtom?
כפי שנכתב בוויקיפדיה האנגלית ומשום מה לא הועבר לוויקיפדיה העברית, ההוראה באוניברסיטת גאלודט היא דו לשונית (bilingual). מהכתוב בוויקיפדיה העברית על חירשים, עולה השאלה אם בכיתות ההוראה יושבים ניאנדרטלים בצד אחד של הכיתה והומו סאפיינסים בצד השני של הכיתה?
גרוע מכך, אם באוניברסיטה לומדים חרשים וכבדי שמיעה, כפי שכתוב בוויקיפדיה העברית, למה הערך נמצא בקטגוריית "לקויות שמיעה"? למה קטגוריה זו קיימת? למה ב-18 באוקטובר 2010 בשעה 23:06 החליף Tomer T את קטגוריית חרשות בקטגוריית לקויות שמיעה? כבר שאלתי אותו על כך בדף השיחה שלו, ולא זכיתי לתשובה. עורך בורוכוב - שיחה 17:59, 1 באוגוסט 2016 (IDT)

ברווז

אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז – זה ברווז. עורך בורוכוב - שיחה 14:40, 22 באוגוסט 2016 (IDT)

בקשות למפעילים

ערב טוב,

שים לב להבא לפני שאתה שומר את הדף מה השארת אחריך. בתודה מראש, ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 19:07, 22 באוגוסט 2016 (IDT)

לילה טוב, לא ירדתי לסוף דעתך. עורך בורוכוב - שיחה 01:00, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
מחקת את התבנית {{/חסימה}} מהדף. לא ביג דיל. ‏ Amitayzl - שיחה 01:04, 23 באוגוסט 2016 (IDT)

ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה

אנא עבור שוב על הכללים, וערוך בהתאם את עריכתך זו. יזהר ברקשיחה • ג' באלול ה'תשע"ו • 09:43, 6 בספטמבר 2016 (IDT)

לבקשתך ערכתי כאן את הדברים שנכתבו שם:
(תחילת ציטוט)
חשיבות
וואו, כמה טיעונים דמגוגיים ומוטים בתגובה אחת. גם להתייחס לטעויות הקלדה או ניסוח ולא לטענות עצמן, גם להזכיר את האירוע מאתמול, ועוד לרמוז שהוא נבע מ"כמה טעויות הקלדה", גם להשליך מהאירוע הזה לדיון כאן כשאין בינהם קשר, ולבסוף גם להוציא את הביטוי"כמה טעויות הקלדה" מהקשרו המקורי (טעויות בתגובה של צביה) ולהתייחס אליו כאילו נאמר על מחיקת הערך. וואו. שלא לדבר על עצם הטיעון ש"מי שאיננה מגיהה את כתיבתה שלה, איננה יכולה לדרוש מחיקת ערכים", כאילו יש קשר בין טעויות הגהה (בשיחה, לא בערך עצמו) לבין הטענות למחיקת הערך, שהיו ענייניות מבחינת חשיבות, ולא קשורות בהגהה או ניסוח. לפי דבריך מישהו שיש לו טעויות הקלדה או קושי בניסוח לא יכול להביע דעה עניינית לגבי שום ערך כאן. תבנית:שכחה לחתום 134.191.232.72 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
עורך בורוכוב, כיוון שמשתמע מדבריך שיש לך הרבה זמן פנוי, אני מציעה שתנתב אותו לעזרה לאנשים נזקקים או אולי לעזרה בפינוי הנפגעים בחניון שקרס אמש מאשר להביך את עצמך כאן. • צִבְיָהשיחה • ג' באלול ה'תשע"ו 11:22, 6 בספטמבר 2016 (IDT)
(סוף ציטוט)
עורך בורוכוב - שיחה 12:17, 6 בספטמבר 2016 (IDT)
שיחזור עריכה שנעשה על ידי TZivyA ב-6 בספטמבר 2016 בשעה 12:11, כפי שהיא כתבה בתקציר העריכה: "לא אני כתבתי את הטקסט".
(תחילת השיחזור)
"פתאום אין שגיאות הקלדה. שגיאות ההקלדה אינן עקב חוסר ידיעת עברית, אלא תוצאה של אי-הערכה לקורא בוויקיפדיה, כפי שעולה גם מהדברים אלי: "כיוון שמשתמע מדבריך שיש לך הרבה זמן פנוי, אני מציעה שתנתב אותו לעזרה לאנשים נזקקים או אולי לעזרה בפינוי הנפגעים בחניון שקרס אמש מאשר להביך את עצמך כאן". אי-הערכה זו לזולת מתבטאת גם בדרישה החוזרת ונשנית למחוק ערך זה, וגם בחוסר ההתייחסות לחיי הפועלים שנהרגו אתמול, וחוסר ההתייחסות לנהגים שהיו אמורים להשתמש בחניון זה. הכל נכנס באותה המשוואה.
אם היה לי זמן פנוי כטענתה, הייתי מגיב כאן בתכיפות גדולה יותר, כפי שעושים כאן שומרי מצוות. כמעט כל התומכים במחיקת הערך הם שומרי מצוות, משום שאצלם אין פמיניזם ואין מעמד לאישה בזכות עצמה. ראו: "לא למדתי מכל האמור באיזו צורה היא הייתה פורצת דרך מהפן ההלכתי. פסיקות שלה שלא נודעו בעבר? רעיונות יוצאי דופן מהפן ההלכתי?" עורך בורוכוב - שיחה 12:07, 6 בספטמבר 2016 (IDT)"
(סוף השחזור)
עורך בורוכוב - שיחה 13:36, 6 בספטמבר 2016 (IDT)

לא ממש הבנתי מהי מטרת הבאת בדברים כאן וכיצד הועלת. אני התכוונתי לעצם הטענות האישיות והעירוב מין בשאינו מינו. לכך מצטרפת הטעות שלך ב{{שכח לחתום}}, שאני מקווה שהיא אכן הייתה שגגה גמורה. אני ממליץ לך לרדת מהעצים שטיפסת עליהם, ולא ללכת במסלול שבסופו של דבר מוביל לחסימות, בירורים וכו'. יזהר ברקשיחה • ג' באלול ה'תשע"ו • 15:18, 6 בספטמבר 2016 (IDT)

אני מבקש ממך להזיח טקסט בדף השיחה שלי כקבוע בכללי ויקיפדיה, או לשים תבנית "שבירה".
כל הטקסט המצוטט כאן מדף השיחה של דפנה מאיר, אך מכפיל את טיעוניך על "טענות אישיות, ועירוב מין בשאינו מינו".
לגבי החתימה, בדקתי מספר פעמים, ונראָה לי בלשון עבר, שהטקסט ללא חתימה נכתב בידי מי שחשבתי שנכתב, משום שהייתה דומיננטית בדף השיחה. גם השיחזור המיותר והמזיק שביצעה, שהתבטא במחיקת כל הטקסט שלי, במקום להחליף חתימה, בכלל לא היה במקום.
מי שטיפסה על עצים גבוהים היא מי שהניחה את תבנית החשיבות, במקום לטעון שמדיניות ויקיפדיה היא לא לכתוב ערכים על קורבנות טרור, ולציין אסמכתאות.
נכון לעכשיו יש כאן אפקט מצטבר:
1. כתיבה עם שגיאות הקלדה, המעידה על אי תשומת לב לקורא בוויקיפדיה.
2. אי-חתימה, בין אם על ידי המעורבת בעניין, ובין אם על ידי האנונימי 134.191.232.72. אין חולק על כך שהיא ענתה לי היום בשעה 11:22 בבוקר (ועוד טענה כאילו לי יש הרבה זמן פנוי), והייתה יכולה לשים תבנית של "אנונימי שכח לחתום" כמנטרת בתפקיד, במקום לענות מתחת לתגובה של האנונימי, להמתין עד שאשים לב בשעה 12:07 בצהריים שאין חתימה, ומייד לשחזר תוך ארבע דקות, בשעה 12:11 בצהריים (זמן פנוי, כן?), ועוד לטעון כלפיי כאילו "אני מביך את עצמי כאן", ואחר כך לחזור ולטעון כלפיי היום בשעה 16:53: "ההתנהלות שלך מבזה קודם כל אותך". (זמן פנוי?)
3. שיחזור אגרסיבי, שמחק את כל דבריי.
4. העלאת טיעונים שאינם ממין העניין, שהטילו דופי בפעולותיה של קורבן טרור, במקום לטעון שעל קורבנות טרור אין ערכים בוויקיפדיה.
5. שני הדברים שאפשר להעלות אותי לבירור עליהם, הם שציינתי שגיאות הקלדה (ועל כך קיבלתי תגובות גרועות בהרבה, לרבות תגובות ממנה כאמור לעיל, המבטלות כל טיעון כלפיי בעניין זה), ושהיא השאירה בדף השיחה טקסט בלתי חתום למרות היותה מנטרת, ובכך גרמה לי לחשוב בטעות כאילו כתבה טקסט זה.
עורך בורוכוב - שיחה 17:47, 6 בספטמבר 2016 (IDT)
אכן, אין ספק שאתה במסלול עליו דיברתי וכל דקדוקי העניות והפלפולים מעידים על כך כאלף עדים. חבל עליך ועל תרומותיך. רק אציין שלא הזחתי כי לא היה כאן דיון אלא ציטוט מדיון. יזהר ברקשיחה • ד' באלול ה'תשע"ו • 19:29, 6 בספטמבר 2016 (IDT)
להרגיע את צביה. היום בדף וק:במ ביקשה למחוק את מורן מנו בטענה כאילו זה "אולטרה-קצרמר". המפעיל יונה ב. ענה לה שיש מספיק מידע, ועדיף להרחיב מאשר למחוק. המפעיל דרור, שהוא גם עורך דין, בא לקראת צביה, והציב תבנית חשיבות בתוך הערך. על כך ענתה צביה:
זה ערך של 21 מילים, כולל תאריך לידה. הרמה בויקיפדיה באמת מתדרדרת. • צִבְיָה • שיחה • ח' באלול ה'תשע"ו 15:50, 11 בספטמבר 2016 (IDT)
הרמה בוויקיפדיה (ולא "בויקיפדיה" כפי שכתבה צביה) איננה מתדרדרת. עד כמה שאני יודע, המפעילים פועלים בהתנדבות, ואינם צבא של צביה. להרגיע את צביה. לבקש ממנה לוותר על הרשאת המנטרת שלה, למשל. עורך בורוכוב - שיחה 16:30, 11 בספטמבר 2016 (IDT)
להרגיע גם את נרו יאיר. הגיב בדף השיחה של דפנה מאיר ל"מגייס" וכתב לו: "שיבין שזה לא יועיל לו, וגם יכול ליצור תגובת נגד", אף על פי שהמטרה בדף השיחה כבר הושגה. המטרה של תבנית החשיבות היא לקבוע כי אם במהלך שבוע תובע תמיכה מנומקת בהשארת הערך בידי ויקיפד/ית אחד עם זכות הצבעה, מלבד יוצר/ת הערך, הערך לא יימחק. יותר מוויקיפד אחד כבר הביע תמיכה מנומקת בהשארת הערך, ולכן הערך לא יימחק, אלא לכל היותר יועבר להצבעת מחיקה. אין יותר מה לעשות בדף שיחה זה, והמפעילה TMagen כתבה: "אנשים [...] באים כי זה חשוב להם רגשית והם לא מכירים את ויקיפדיה. אם הם לא מביאים איתם אינפורמציה אפשר פשוט להתעלם". נרו יאיר לא התייחס כלל לדבריה, אלא המשיך לכתוב "למי שמגייס אותם", למרות שאין זו מטרת הדף. לצד ויכוחיו עם מפעילה, הוא גם עבר על כללי ויקיפדיה, כפי שציינתי בתקציר העריכה שלי בדף בקשות לבדיקה. להרגיע גם אותו. חסימה קצרה תעזור. עורך בורוכוב - שיחה 17:34, 11 בספטמבר 2016 (IDT)

נסה, אם לא קשה לך, להפסיק לעסוק בי

כבר זמן רב אני שם לב שבדיונים רבים, בשלל נושאים, אתה גולש לעסוק בי. אני לא מרכז העולם וגם לא מרכז ויקיפדיה, אין צורך שתקדיש לי תשומת לב רבה כל כך. נסה, אם לא קשה לך, להתמקד בנושא הדיון ולא בי. דוד שי - שיחה 13:11, 24 בספטמבר 2016 (IDT)

עופר לפלר

לא דובר על לפלר השחקן, אלא על עופר לפלר איש יחסי ציבור. לידיעתך. 01iproject09 - שיחה 23:03, 25 בספטמבר 2016 (IDT)

שמעון פרס ז"ל

אריאנה מלמד על הראיון עם שרה נתניהו בערוץ 2. עורך בורוכוב - שיחה 23:33, 29 בספטמבר 2016 (IDT)

כתבה בגלובס

על נעמי חובארה, ותגובתו של דוד שי בדף השיחה מיום 21 באפריל 2014, 11:49 (IDT).
עורך בורוכוב - שיחה 01:14, 30 בספטמבר 2016 (IDT)

הקפדה על זכויות יוצרים

אין לקשר לתוכן שמפר זכויות יוצרים. כשאתה מקשר ליו טיוב עליך לוודא שזכויות היוצרים על סרטון שייכות לבעל הערוץ. אפשר לוודא את זה למשל על ידי שמו של הערוץ - ערוץ יוטיוב רשמי של ערוץ טלוויזיה מסוים בבירור בעל זכויות היוצרים על התוכן. כנ"ל לגבי סרטונים שבעל הערוץ יצר בעצמו. אם בעל הערוץ רק העתיק לערוץ שלו סרטון קיים ממקום כלשהו - אין להשתמש בסרטון זה ואין לקשר אליו. גילגמש שיחה 09:39, 1 באוקטובר 2016 (IDT)

הועתק מדף וק:במ

בקשות מחיקת גרסאות מסוימות

  • [1] פנייתי למשתמש זה אורכבה תוך זמן קצר לאחר שכתבתי אותה בדף שיחת הערך. זה לכשעצמו לא מי יודע מה בסדר, אבל לא זאת הבעיה העיקרית. בהעברה לארכיון, המשתמש הוסיף תקציר פוגעני ואילו אני בסך הכל הסברתי לו את הכללים שלנו (כפי שניתן לראות בטקסט ההודעה עצמה). אני מבקש למחוק את תקציר העריכה (ההודעה עצמה תקינה ואני עומד מאחורי מה שכתבתי). גילגמש שיחה 10:13, 1 באוקטובר 2016 (IDT)

בקשות אחרות

  • אני כותב כאן בעקבות הודעה שנכתבה היום בבקשות מחיקת גרסאות מסוימות, אחרי שהודעתי בדפי שיחה:אהרן איתין ו-שיחה:שמעון דימנשטיין על הבאת העניין לוק:בר. כפי שציינתי בתקציר העריכה, נעשתה כאן טעות מהותית הגובלת בלשון הרע על אודותיי, ומשום כך אירכבתי את ההודעה. נטען כלפיי כאילו הפרתי זכויות יוצרים, אף על פי שפירסמתי קישורים לסרטונים. בראיון עם פרופסור מתתיהו מינץ על שמעון דימנשטיין, אפשר לשמוע את המראיינת, ואין בעיה לאמת את זהותה. המוציא מחברו – עליו הראיה. הוא צריך להוכיח שהפרתי זכות יוצרים, לא אני, ומכאן תקציר העריכה. יוטיוב מנטרת סרטונים של יוטיוב, לא ויקיפדיה, ובכל מקרה מדובר בקישור לסרט, לא ב-OTRS. אני מבקש לשחזר את כל חמשת השיחזורים שנעשו כאן, כאן, כאן, כאן וכאן. אם השיחזור החמישי (של נגישות ישראל) אינו בסמכות מפעילים, אעלה את העניין בדיון מחלוקת, אף על פי שהוא טען שאינו יודע מה זה דיון מחלוקת. בשלב זה אני ממתין עם פנייתי לוק:בר אחרי שהתחלתי לכתוב אותה. להזכיר, שלשום נעשתה הפרה של זכויות יוצרים בוויקיפדיה כיכר העיר, כשהועלה לשם קובץ של דף שיחה מפייסבוק, ומנטרת הגיבה שם על הקובץ הבלתי חוקי: "נפלא", אף על פי שתפקיד מנטרת הוא למנוע הפרה של זכויות יוצרים. הוא גם נחסם בעבר עקב שימוש לרעה בסמכותו. עורך בורוכוב - שיחה 12:53, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
    המראיינת היא בעלת הדף ביוטיוב שבו נמצאים כל הסרטונים שקישרתי אליהם, והוא צריך להוכיח שלא. עורך בורוכוב - שיחה 13:14, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
ברמה העקרונית, אנחנו זהירים בקישורים ליוטיוב, ולא רואים אוטומטית כל סרטון שם ככשר.
מיזם אישי רחוב, שבמסגרתו הועלו הסרטונים ליוטיוב, מקפיד על זכויות יוצרים, ולכן אין בעיה לקשר אליו. יצרתי את תבנית:אישי רחוב לקישור לסרטונים של מיזם זה, והחזרתי את הקישורים אליו.
באשר לשחזור האחרון, בערך נגישות ישראל, של קישור לפוסט בפייסבוק, אני מסכים עם גילגמש שאין מקום לקישור בערך. דוד שי - שיחה 13:21, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
בדף השיחה שלי נטען כלפיי כאילו הפרתי זכות יוצרים, אף על פי שלא הפרתי זכות יוצרים. בערך על בר בורוכוב הודיתי לבעלת המיזם על הסכמתה לקשר לסרטון עם פרופסור מינץ על בורוכוב במיזם שלה. ציינתי בדף השיחה שעורכת המיזם היא משפטנית, והוא לא התייחס. בערכים על בר בורוכוב, פנחס רוטנברג והגדודים העבריים אתקן לפי התבנית שיצרת. פעולותיו נבעו מריאקציה לדבריי על נגישות ישראל, משום שאני סבור שזה לגיטימי לקשר להודעה של נגישות ישראל שנכתבה ביום שישי אחרי עשר בלילה (כלומר, לנגישות ישראל היה חשוב מאוד לכתוב זאת), ואני מזכיר שהוא נחסם בעבר על שימוש לרעה בסמכותו. עורך בורוכוב - שיחה 14:06, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
לא ראיתי שבהודעה בדף השיחה שלך נטען שהפרת זכויות יוצרים. אני מציע לסיים את הדיון בנקודה זו. דוד שי - שיחה 14:53, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
לא ראית, משום שארכבתי את ההודעה. הוא כתב לי בדף השיחה שלי: "אין לקשר לתוכן שמפר זכויות יוצרים".
כעת יש קישור מהערך בוויקיפדיה לערך על יצחק שדה במיזם 'אישי רחוב' וביקשתי להחזיר את הסרטון עצמו. בתחילה אכן הוחזר הסרטון, ואחר כך נעשה שינוי בתבנית. עורך בורוכוב - שיחה 15:08, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
ראיתי היטב. הוא כתב: "אין לקשר לתוכן שמפר זכויות יוצרים", ולא כתב "אתה קישרת".
כאשר הסרטון הוא חלק ממאמר באתר "אישי רחוב", עדיף לקשר למאמר ולא לסרטון. דוד שי - שיחה 16:58, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
בוויקיפדיה במקום קישורים ליוטיוב שביקשתי לשחזר, נכתבו קישורים לדפים לבנים באתר "אישי רחוב", שלא היה בהם שום מאמר, אלא סרטון בלבד, כפי שכבר כתבתי קודם בתקצירי העריכה שלי.
כדאי לתקן את התבנית בוויקיפדיה של "אישי רחוב", משום שיש גם סרטונים של 'אישי רחוב' ללא ערכים וללא ראיונות.
לא הבנתי את טענתך על כך שהוא לא כתב: "אתה קישרת". הוא כתב בדף השיחה שלי, ולא בדפי השיחה של הערכים; שיחזר ארבעה ערכים שאני ערכתי, ומחק עוד סרטונים מכמה ערכים שגם אותם רק אני ערכתי, אבל לא מחק את הקובץ מפר זכות היוצרים מפייסבוק שפורסם שלשום בוויקיפדיה כיכר העיר. גם מנטרת אחרת הגיבה לקובץ המפר מפייסבוק, במקום למחוק אותו. אפשר להמשיך לכתוב לי כאן שהוא לא האשים אותי בהפרת זכות יוצרים, ואענה בוק:בר לו, למנטרת הנוספת (שהפרה זכות יוצרים כשהגיבה לקובץ מפר זכות יוצרים) ולמי שאמצא לנכון. עורך בורוכוב - שיחה 17:59, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
אני בדרך כלל לא עונה להערות כאלה, אבל הפעם בחרתי להגיב. לא כתבתי שהפרת ז"י. לא אמרתי גם שהסרטון מפר ז"י. אמרתי שיש חשד כזה (בתקציר עריכה). פניתי אליך כדי להסביר את עריכתי. בפנייתי אליך לא כתבתי שהפרת זכויות יוצרים. אמרתי רק שיש להקפיד על ז"י. אתה הסקת מזה (בצורה שגויה) שהאשמתי אותך בהפרת זכויות יוצרים ולא עשיתי את זה. רק הסברתי לך את הכללים: אין לקשר לסרטוני יו טיוב שמפרים זכויות יוצרים. לא נובע מכך שהקישור שלך אל הסרטונים האלה מפר זכויות יוצרים ולא נובע מכך שאותם סרטונים מפרים זכויות יוצרים. באשר לשחזור: כשיש מחלוקת, משחזרים את העריכה לגרסה היציבה של הערך. כל יתר הדברים שכתבת נובעים אך ורק מהפירוש שבחרת לתת לדברים ולא למשהו שהתכוונתי אליו. אני מקווה שעכשיו זה ברור לך. גילגמש שיחה 19:45, 1 באוקטובר 2016 (IDT)
עולות כאן תהיות:
1. בכל תקצירי העריכה של מחיקות הקישורים לסרטונים כתוב: חשד להפרת זכות יוצרים, לא חשש אלא חשד. אני חשוד (אנ'). תקצירים אלה לא נמחקו כלל, ומשום כך הם גובלים בלשון הרע על אודותיי, משום שמי שכתב את הקישורים הוא אני, אף על פי שהם לא הפנו לשום תוכן מפר ז"י. חשד כזה הופנה גם אל מי שכתבה את 'אישי רחוב'. גם היא הייתה חשודה, אף על פי שהיא לא ביצעה כל הפרה.
2. בערכים פיגוע הירי בסי פוד מרקט ושמיעתנות מחקתי היום קישורים עקב חשש להפרת זכות יוצרים, ופירטתי בתקצירי העריכה את החששות שלי. חששות, לא חשדות. דוד שי ידע על קישורים אלה, משום שבערך על הפיגוע הוא הציב תבנית הדורשת לתקן קישורים חיצוניים לצורה המקובלת בוויקיפדיה, אך לא הסיר את הקישור שאני הסרתי היום. בערך על שמיעתנות כתב דוד שי ציטוט מהתלמוד הבבלי, וגם שם לא הסיר את הקישור שאני הסרתי היום.
3. מכאן עולה כי מסקנותיי לא היו שגויות, והכתוב בתקציר העריכה שלי אתמול, שאותו דוד שי מחק, היה נכון. דוד שי מחק תקציר עריכה זה, אף על פי שכתבתי אותו בארכיון של דף השיחה שלי. לא בדף השיחה אלא בארכיון של דף השיחה. לא אני ביקשתי למחוק תקציר עריכה זה, כפי שכבר כתבתי כאן אתמול בשעה 12:53 בצהריים.
4. גם אכלתי דגים (בכל תקצירי העריכה כתוב שאני חשוד בהפרת ז"י), גם קיבלתי מלקות (נכתבה הודעה בדף השיחה שלי: "אין לקשר לתוכן שמפר זכויות יוצרים") וגם גורשתי מהעיר (תקציר עריכה שלי בארכיון שלי הוסתר).
5. כשביקשתי להסתיר עריכות על מי שמחקתי מהערך על תרבות החירשים, כאשר מחיקתי זו נעשתה לפי דרישתו של דוד שי בדף השיחה של הערך, נדחתה בקשתי על ידי כל המפעילים בדף זה.
עורך בורוכוב - שיחה 08:05, 2 באוקטובר 2016 (IDT)

מחיקת דיון בדף שיחת משתמש

למיטב הבנתי, אין המשתמשים רשאים להחליט (או לתת רשות לאחרים) למחוק דיונים מדפי שיחת משתמש. הדיון המצ"ב נמחק, אולם ראוי שזכר של התנהגות כזו ישאר ולו כדי שהקהילה תדע לבחון את פועלו של המשתמש לכשתדרש לכך. אני מבקשת להחזיר את הדיון לדף השיחה. מדובר בהתנהגות מטרידה בעיני ואני לא מוצאת סיבה להסתיר אותה מפני הקהילה. כמו כן, אציין שב-29 בחודש ביקשתי את תשומת לב הקהילה לשאלה העקרונית לגבי היתר פרסום צילומי מסך מפייסבוק (במיוחד כשמטרתם היא לעלוב ולפגוע), אבל לצערי נותרתי ללא מענה (אז בהזדמנות זו, אשמח לדעת מי, אם בכלל, יכול לענות לי על השאלה ששאלתי בדלפק ייעוץ). תודה רבה. דוג'רית - שיחה 14:59, 2 באוקטובר 2016 (IDT)

גם אני מצר על מחיקת התמונה, אבל בדיוק מהסיבות הפוכות - ראוי שהקהילה תראה את הפרצוף האמיתי של שרון גבע, שבחרה להשתין על הקהילה מהמקפצה. מי שכותב דברים ברשת החברתית הנפוצה בעולם לא יכול להסתתר מאחורי טענות לפרטיות, כשזה לא מתאים לאג'נדה שלו. Eladti - שיחה 16:25, 2 באוקטובר 2016 (IDT)
בעריכה זו אישר הכותב במפורש להסיר את ההודעה בסיום הטיפול, כך שאני לא רואה בעיה עקרונית. אם בכל זאת מעוניינים שהתיעוד יישאר, הייתי מציע ולו מדרכי נימוס לפנות קודם אל המשתמש עצמו ולבקש ממנו לפני שמבקשים את התערבות המפעילים. בריאן - שיחה 17:45, 2 באוקטובר 2016 (IDT)

בקשת הרשאות

אני מבקש להסיר הרשאות של בדוקי עריכה אוטומטית מהמשתמשים נחי ו-Eladti, בעקבות הדיון שעלה כעת ב'בקשות אחרות' בדף זה.
כפי שעולה מדברי נחי בדיון שנמחק משיחת המשתמש נחי, נחי מחק את תמונותיהן של המשתתפות בדף הדיון בפייסבוק, אף על פי שזכויות יוצרים חלות גם על כל מה שהן כתבו בפייסבוק. כמו כן, יש זכויות יוצרים על התבנית והצבעים של דף הפייסבוק שהועלה כקובץ לוויקיפדיה העברית. לשון אחר, אם איצור ואעלה דף על רקע בהיר, עם סרגל עליון בצבע Navy והאות f, תהא זו הפרת זכות יוצרים של פייסבוק.
נוכח דברי נחי בדף שיחתו, ונוכח עצם העובדה שהעלה את הקובץ לכיכר העיר בוויקיפדיה, אין מקום להשאיר את נחי כבדוק עריכות אוטומטית.
מאותה סיבה יש להסיר את הרשאת הבדוק מ-Eladti, אחרי דבריו היום. עצם צערו על מחיקת הקובץ, שאינו מאפשר לדעתו להמשיך להציג את מי שהייתה בקובץ באור ש-Eladti היה רוצה שתוצג בו, מעיד על כך שהוא נמצא באותה סיטואציה, ומשום כך לא ניתן להשאיר אותו כבדוק עריכה אוטומטית. לא ניתן להעלות לוויקיפדיה בשום צורה ובשום דרך קובץ המפר זכויות יוצרים, כאשר אפילו קישורים לסרטונים ביוטיוב שנדמו כמפרי זכויות יוצרים, שוחזרו – וראו נא דיון על כך בדף זה.
בשלב זה אינני מבקש להסיר את הרשאת המפעיל של ביקורת, אף על פי שביקורת כתב באותו דף שיחה של נחי: "אני לא מכיר את הרישיון של פייסבוק בנושא זה. אני מקווה שגם המתדיינים האחרים שם נזהרים בכבוד אחרים ולא 'מלכלכים' על מי שאינו נמצא שם להגן על עצמו ועל עמדתו".
שוב: אין קשר בין זכויות יוצרים אינדיבידואליות ובין "הרישיון של פייסבוק". הרישיון של פייסבוק אינו גובר על החוק בשום דרך, וזכויות היוצרים של המשתתפות בדיון בפייסבוק גוברות על רישיון פייסבוק. מנגד, רישיון ויקיפדיה חל רק על דברים הנכתבים בוויקיפדיה עצמה, אך לא על דברים הנכתבים בפייסבוק. לגבי דאגת ביקורת לזהירותן של המשתתפות בדיון, הכתובת לפניית ביקורת היא פייסבוק או המשתתפות עצמן. היות וביקורת הוא מפעיל, בשלב זה אינני מבקש את הסרת הרשאתו, אלא מבקש שלא "יהפוך" דיון כפי שעשה Eladti, כפי שלא ניתן להפוך ולהעלות טענות כלפי אשה שהוטרדה, ואי אפשר לטעון שההטרדה הייתה עקב הימצאותה במרחב ציבורי או אפילו עקב לבושה. עורך בורוכוב - שיחה 17:24, 2 באוקטובר 2016 (IDT)

הועתק מדף וק:די

צילום מסך מפייסבוק

נתקלתי בצילום מסך מפייסבוק שעלה לשרת של וויקיפדיה (הצילום עלה לדיון בכיכר העיר ומטרתו ללגלג על משתתפות הדיון בפייסבוק). מעבר לחוסר הכבוד שבפעולה זו, האם הדבר מותר? אם רוצה ויקיפד לשתף בדיון מהפייסבוק - הוא יכול לצרף לינק לדיון. אם הדיון נכתב בקבוצה סגורה - הרי טוב שמי שאינו חבר בקבוצה לא יוכל לראות את הדיון (מטעמי נטיקה). אם הדיון פומבי - הרי שכל אחד יוכל לראות את הדיון ואין צורך בצילום מסך. תודה. דוג'רית - שיחה21:29, 29 בספטמבר 2016 (IDT)

שלום דוג'רית מה שלומך? בתשובה לשאלתך ביררתי את העניין, והקובץ אכן נמחק. בברכת שנה טובה ומבורכת עורך בורוכוב - שיחה16:21, 2 באוקטובר 2016 (IDT)
מטרתו של הצילום לא הייתה ללגלג על משתתפות הדיון, אלא להביא את דבריהן לידיעת הציבור, יש מי שהמידע שהובא יגרום לו לבוז למשתתפות, ויש מי שמידע שהובא יגרום לו להעריץ את המשתתפות. הבאת דברים בהקשרם היא צעד ניטרלי.
לעניין זכויות יוצרים: אני מסכים שקישור ישיר לדיון, כאשר הוא פתוח לכל, עדיף על הבאת צילום ממנו, אם כי ציטוט קצר הוא עדיין בגדר שימוש הוגן. דוד שי - שיחה 17:52, 2 באוקטובר 2016 (IDT)
לא נעשה כאן "ציטוט קצר" אלא נעשתה כאן הפרת זכות יוצרים משולשת: הפרת זכות יוצרים של תמונותיהן של המשתתפות, הפרת זכות יוצרים של הטקסט שכתבו המשתתפות, והפרת זכות יוצרים של תבנית השיחה בפייסבוק, שאותה בנתה פייסבוק בעמל רב לאורך שנים. משום כך לא הייתה הצדקה לדחיית בקשתי בוק:במ להסרת ההרשאה של בדוקי עריכה אוטומטית של מי שהפר זכות יוצרים כשהעלה קובץ זה ושל מי שכתב בוק:במ על צערו על מחיקת הקובץ ועל המקפצה. כאן חיפתה ויקיפדיה העברית על הפרה בולטת של זכויות יוצרים, אחרי ששיחזרה קישורים לסרטונים לגיטימיים ביוטיוב, רק משום שהיה "נדמה לה" כאילו נעשתה הפרת זכות יוצרים בקישורים אלה, למרות שלא נעשתה בהם כל הפרה. עורך בורוכוב - שיחה 18:37, 2 באוקטובר 2016 (IDT)
עורך בורוכוב, אני יודעת שהקובץ נמחק. הוא אדום וגם נכנסתי ללינק לראות מתי נמחק. המחיקה עצמה לא ענתה לי על השאלה. דוד שי - "צעד ניטרלי"? זו היתממות לשמה. אני רוצה לחזק את דבריו של עורך בורוכוב ולהוסיף שאני בתחושה שכזה נוח, אז אפשר להעלים עין, להקל ראש ולוותר. מטריד. דוג'רית - שיחה 02:27, 3 באוקטובר 2016 (IDT)
כל הפרות היוצרים לכאורה, שעורך בורוכוב מונה כאן בחדווה לוחמנית, הן בגדר שימוש הוגן. כפי שאמרתי, עדיף היה להסתפק בקישור למקור המצוטט, אבל הבאת הציטוט אינה מצדיקה את הביקורת של עורך בורוכוב, שמרירותו המובאת בהמשך דבריו פוגעת בשיקול דעתו. דוד שי - שיחה 06:15, 3 באוקטובר 2016 (IDT)
הדברים שנכתבו כאן מעלי מהווים הפרה של וק:כה מעבר להיותם ספין. לבקשתו של כותב הדברים בדף השיחה שלי, לא פניתי לוק:במ אף על פי שחלק מהדברים ראוי להימחק. שאלת דוג'רית נכתבה כאן ביום חמישי 29 בספטמבר 2016 ונותרה ללא מענה, עד שעניתי לראשונה בקצרה ביום ראשון 2 באוקטובר, וכתבתי לדוג'רית שהקובץ אכן נמחק, כשאני שואל לשלומה ומברך אותה בשנה טובה. לא מצאתי "מרירות" ו"פגיעה בשיקול דעתי" בדבריי לדוג'רית, והתגובות אחריהם הן ניסיונות למקצה שיפורים, כשהתוצאה הייתה כאמור בפתח דבריי היום. עורך-בורוכוב - שיחה 08:17, 4 באוקטובר 2016 (IDT)
יא חביבי, אם תמשיך ככה יאיימו עליך בחסימה, יפתחו לך בירורים ויזרקו אותך מכאן עם בעיטה בתחת. אז הסכת ושמע! הגעת לאתר של איפה ואיפה מידה ומידה, וכל השאר יסופר באתר עתון הארץ ושאר העיתונות הישראלית. אז תסתום ת'פה ותהפוך לרכיכה או שתעוף מכאן ויפה שעה אחת קודם. גוד בלס יו! 5.22.134.202 19:13, 2 באוקטובר 2016 (IDT)

פעילותך בוויקיפדיה

כידוע לך, התכנסנו כאן כדי לכתוב אנציקלופדיה. שמתי לב שחלק ניכר מפעילותך מנותב לביקורת על פעילותם של ויקיפדים אחרים. גישה זו יוצרת אווירה לא נעימה, שפוגעת במטרה שלשמה התכנסנו כאן. לפיכך אבקשך למתן את הביקורת שלך ולצמצם את הפנייה לבירורים ולבקשות למפעילים, גם כאשר אתה משוכנע שהן מוצדקות. זכור שאיש מאתנו אינו מושלם, אבל כולנו רוצים לחיות בשלווה. שנה טובה, דוד שי - שיחה 06:23, 3 באוקטובר 2016 (IDT)

מה שכתב דוד שי בוק:די היום בשעה 6:15 בבוקר ראש השנה: "חדווה לוחמנית", "הבאת הציטוט אינה מצדיקה את הביקורת של עורך בורוכוב, שמרירותו המובאת בהמשך דבריו פוגעת בשיקול דעתו" – גובל בלשון הרע. דוד שי לא היה לידי כשכתבתי את דבריי, לא הייתה לו אפשרות לדעת אם הייתי מריר (אכלתי שוקולד חלב באותה עת, לא שוקולד מריר), ולא היה מוסמך לקבוע כאילו שיקול דעתי נפגע. מי ששיקול דעתו נפגע, מושם בבידוד בשער מנשה,[1] ואינו כותב ערכים בוויקיפדיה. מעבר לכך, צריך לכתוב "הפרות זכויות היוצרים", לא "הפרות היוצרים".
הטריגר לתגובות אלו הוא תגובתה של דוג'רית מהיום בשעה 2:27 אחרי חצות, ועל כך נאמר החפזון מהשטן. ויקימדיה איננה מחייבת אותו לכתוב תגובה כזו ב-6:15 בבוקר בראש השנה.
לעצם העלאת הקובץ מפייסבוק לוויקיפדיה, היא איננה "ציטוט", ואין זה משנה כמה פעמים יחזור ויטען דוד שי כאילו מדובר בציטוט, משום שלטענה כזו אין רגליים. ויקיפדיה אוסרת העלאה של קבצים מוגנים לשרתים שלה, וטענותיו החוזרות ונשנות של דוד שי כאילו הדבר מהווה "שימוש הוגן" לא תועלנה לו, אחרי שגם דוג'רית כתבה לו שזה מטריד.
כאן מובאים תנאי השימוש של פייסבוק בעברית:
הצהרת הזכויות ותחומי האחריות
30 בינואר 2015
5. הגנה על זכויותיהם של אנשים אחרים
אנו מכבדים את זכויותיהם של אנשים אחרים ומצפים ממך לנהוג באותו אופן.
1. אל תפרסם תוכן ואל תנקוט בפייסבוק שום פעולה אשר מפרה את זכויותיו של מישהו אחר או מנוגדת לחוק באופן אחר.
3. אנו מעניקים לך את הכלים שיעזרו לך להגן על זכויות הקניין הרוחני שלך.
5. אם הפרת שוב ושוב זכויות קניין רוחני של אנשים אחרים, נשבית את החשבון שלך בעת הצורך.
6. לא תשתמש בזכויות היוצרים או בסימנים המסחריים שלנו, או בסימנים דומים שעלולים לגרום לבלבול, למעט במידה שהדבר מותר במפורש בהנחיות השימוש במותג שלנו, או עם הרשאה מראש ובכתב מאתנו.
7. אם אתה אוסף מידע ממשתמשים, עליך לקבל את הסכמתם, להבהיר שאתה (ולא פייסבוק) הוא מי שאוסף את המידע שלהם, ולהסביר איזה מידע אתה אוסף וכיצד תשתמש בו.
מי שעוסק בהעברת ביקורת הוא דוד שי, המעלה לכיכר העיר כל מאמר וכל כתבה על שרון גבע, אף על פי שדוד שי כבר הופיע בשידור ב-ynet וכבר אמר את דבריו בעניין שרון גבע.
כפי שניתן לראות, אתמול והיום כתבתי 23 ערכים. גם אחרי שקראתי את טענות דוד שי בדף השיחה שלי ובדלפק הייעוץ, המשכתי לערוך את הערך על אליהו גולומב תוך כדי חיפוש מקור, הכל כמוצג כאן:
3 באוקטובר 2016 אליהו גולומב (←‏משפחתו: עידכון לפי עורכת 'אישי רחוב')
3 באוקטובר 2016 יוסיף סטלין (←‏קישורים חיצוניים: ראיון עם מתתיהו מינץ במיזם 'אישי רחוב')
3 באוקטובר 2016 ולדימיר איליץ' לנין (←‏קישורים חיצוניים: ראיון עם מתתיהו מינץ במיזם 'אישי רחוב')
3 באוקטובר 2016 שרה ברוורמן (←‏קישורים חיצוניים: ראיון עם שוריקה ברוורמן במיזם 'אישי רחוב')
3 באוקטובר 2016 יצחק ברמן (←‏קישורים חיצוניים: ראיון עם יצחק ברמן במיזם 'אישי רחוב')
3 באוקטובר 2016 צנחני היישוב (←‏קישורים חיצוניים: צנחני היישוב, ראיון עם שוריקה ברוורמן במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 שמעון דובנוב (←‏קישורים חיצוניים: שמעון דובנוב במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 יוסף ויתקין (←‏קישורים חיצוניים: יוסף ויתקין במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 אגריפס הראשון (←‏קישורים חיצוניים: הסרת שני קישורים שבורים לתוכן בנענע 10, אגריפס הראשון במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 דוד רזיאל (←‏קישורים חיצוניים: דוד רזיאל במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 יוסף טרומפלדור (←‏קישורים חיצוניים: יוסף טרומפלדור במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 ארתור רופין (←‏קישורים חיצוניים: ארתור רופין במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 חסדאי קרשקש (←‏קישורים חיצוניים: חסדאי קרשקש במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 ברל כצנלסון (←‏קישורים חיצוניים: ברל כצנלסון במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 שמואל אברהם פוזננסקי (←‏קישורים חיצוניים: שמואל פוזננסקי במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 ג'ורג' החמישי, מלך הממלכה המאוחדת (←‏קישורים חיצוניים: ג'ורג' החמישי במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 דוד פרישמן (←‏קישורים חיצוניים: דוד פרישמן במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 קורט טוכולסקי (←‏קישורים חיצוניים: קורט טוכולסקי במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 רבינדרנת טאגור (←‏קישורים חיצוניים: רבינדרנת טאגור במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 מיכאל הלפרן (←‏קישורים חיצוניים: מיכאל הלפרן במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 דב הוז (←‏קישורים חיצוניים: דב הוז במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 דון יוסף נשיא (←‏קישורים חיצוניים: דון יוסף נשיא במיזם 'אישי רחוב')
2 באוקטובר 2016 דונה גרציה נשיא (←‏קישורים חיצוניים: דונה גרציה נשיא במיזם 'אישי רחוב')
עורך-בורוכוב - שיחה 17:53, 3 באוקטובר 2016 (IDT)

עריכת תגובות של משתמשים אחרים

חל איסור חמור לערוך תגובות של משתמשים אחרים. אם לא נעים לך שקוראים לך [הוסר] אתה יכול לבקש מהוויקיפד לשנות. בשום פנים ואופן אתה לא יכול לשנות בעצמך היות שברור שלא הייתה פה טעות כתיב, אלא הוא בחר לקרוא לך כך. שחזרתי את התיקון שלך. אל תחזור על פעולה זו שנית. גילגמש שיחה 15:57, 7 באוקטובר 2016 (IDT)

הועתק משיחת משתמש:דוד שי

שיבוש שמות

בהמשך לדיון שהתקיים היום, בחרת לארכב את הדיון, אף על פי שביקשתי מהמפעילים לתקן את שיבושי השמות שהיו בדיון. אירכבת את הדיון בלי לתקן את השיבושים, אף על פי שהינך ביורוקרט ומפעיל. בדף שיחתי כתבת לי פניות שונות, שעליו הסתמך מגיב אחר שהצטרף לדיון היום. אירכוב ללא תיקון שיבושים הוא ההיפך ממה שכתבת בדף שיחתי, וכפי שכתב המגיב האחרון בדיון, זה אינו חדש. גם אירכוב תוך פחות מ-45 דקות מתגובתו, שומטת את הקרקע מתחת לטענות מגיבים אחרים כאילו אירכוב כזה "אינו עומד בכללים". אחד המגיבים שם, הופיע בתקשורת יותר מפעם אחת, ומבחינה זו הוא גר בבית זכוכית. לא שכחתי את הבאנר החוזר ונשנה שוויקיפדיה הציבה בפניי כשערכתי ערכים, ובהם ביקשה עצה בהתמודדות מול מי שאין להזכיר את שמם. גם עכשיו אתה מוזמן לתקן את שיבושי השמות שהיו בדיון, כפי שביקשתי. עורך-בורוכוב- שיחה 20:15, 16 באוקטובר 2016 (IDT)

אתה רשאי לתקן בעצמך שיבושים של שמך, בדיון זה ובכל דיון אחר. אם מישהו יפריע לך בכך, ספר לי. דוד שי - שיחה 20:18, 16 באוקטובר 2016 (IDT)
תודה על תשובתך. הריני מפנה לדברים שנכתבו כאן. עורך-בורוכוב - שיחה 22:29, 16 באוקטובר 2016 (IDT)
Gilgamesh, אבקשך לא להפריע לעורך-בורוכוב לתקן את שמו כאשר זה נכתב בצורה משובשת. דוד שי - שיחה 05:45, 17 באוקטובר 2016 (IDT)

הועתק מדף משתמש:ברוקולי

מעשה שהיה כך היה:

אחרי חודשים ארוכים של היעדרות הגברתי במקצת את פעילותי מחדש. היום נתקלתי בערך שנראה לי מיותר בתבנית לטיפול דחוף. זוכרים את הבלגנים שהיו סביבה? זוכרים היטב מן הסתם.

אז הסרתי את התבנית. לא עבר זמן רב, ועריכתי שוחזרה. זה בסדר, טבעי שיש מחלוקות על מה צריך ומה לא צריך להיות בתבנית. ג.יציבה, דיון בדף השיחה ושלום על ישראל.

רק שהיום זה נהיה יותר מעניין.

זה התקציר של IKhitron. אולי משהו בשפה העברית השתנה, אבל אני התקשיתי עד מאוד להבין מהתקציר שהעריכה שוחזרה. התקציר מטעה, אבל לכולנו קורה שמפקששים בתקציר. לא נורא.

בדקתי בגרסאות הקודמות מי הוסיף את הערך לתבנית. התברר שמדובר בביקורת החביב (ברצינות!). פניתי אליו בדף השיחה שלו (ראו כאן). שמתם לב מה עשיתי? נכון. שחזרתי משתמש ופניתי אליו עם הסבר ענייני בדף השיחה.

השחזורים נמשכו שוב ושוב, וכך גם התקציר המטעה. ראו כאן כיצד המשתמש המשחזר שפצח במלחמת עריכה התעלם, והמשיך להטעות בתקצירים. לבסוף גם כונה המעשה שלי עבירה. לא פחות! אני מניח שבקרוב תתכנס הוועדה השיפוטית של ויקיפדיה, ותתלה אותי בכיכר העיר. אפשר בבקשה לומר מילים אחרונות לפי התלייה?

בחזרה לעניינינו. תוך כדי הבלגן נודע לי דרך בקשות ממפעילים (ראו כאן את הדיון שהתפתח בבקשות הגנה) על נוהל חדש, שלפיו רק משתמש אחד רשאי לעדכן את התבנית. היום זה שי אבידן, שתוך כדי הבלגן קיבל עדכון באמצעות תיוג. כרגע מתנוססת בדף השיחה שלו פנייה מסיתה של בובת הקש הידועה לכל (ראו כאן). לסגנונו המסית והמתלהם התרגלנו כולנו. זה מעיד על רמתו ולא על רמתנו. שיהיה לו לבריאות. הוא אדם בגיר וזכותו לנהוג כך, גם לנהג עיניהם המשתאות של שאר משתמשי האתר.

וכעת אני מגיע לפינאלה, שכולל את אחד המעשים החמורים ביותר שיכולים להתבצע על ידי מפעיל מערכת (לא, אני לא מתכוון לשחזור ערך הבל קריצה). שתי נקודות למי שפתר נכונה (ותתרמו אותן בבקשה למכבי תל אביב. היא צריכה את זה בדחיפות). רוצים גם לדעת מי המשתמש שעודד אותו לבצע את הפעולה הזו? כאן זו שאלה ממש קשה. אבל עיון באחד הקישורים הקודמים יגלה לנו שמדובר בלא פחות ולא יותר מ(טדאם טדאם טדאם!) YoavR, שידוע בדאגתו הרבה לזכויות המשתמשים שנרדפים על ידי מפעילי המערכת האכזריים.

זוכרים מי פצח במלחמת העריכה? יופי. עכשיו תנחשו מי הפעיל הגנה על הערך, כך שרק הוא (ומפעילים אחרים) יוכל לערוך? קשה? הנה התשובה: אותו אחד IKhitron).

אז מה היה לנו כאן:

  1. מפעיל מערכת פוצח במלחמת עריכה, ומשתמש בתקציר עריכה שגוי למרות שתשומת לבו הוסבה לכך.
  1. מפעיל מערכת משתמש בשפה בוטה (מודה. גם אני לא הייתי הכי נחמד. לצערי זה קורה לי במצבים כאלה, ואני לא מקל ראש בכך בשום פנים ואופן), ועונה בזלזול למשתמש שלא מודע לכללים.
  1. משתמש שידוע בדאגתו לקיום הכללים הנוגעים למפעילי מערכת מעודד מפעיל לבצע פעולה אסורה.
  1. מפעיל מערכת שהיה מעורב במלחמת עריכה מגן על הדף נשוא מלחמת העריכה, ומשחזר כמובן לגרסתו.

ובסיכום סופי בהחלט: בושה של התנהגות מצד המפעיל הנ"ל.

הבהרה: אני לא טוען לרגע שהעריכה שלי הייתה בהתאמה מלאה לכללים. לא הייתי מודע לשינוי המדיניות. מותר לי (אני מקווה).

וכמובן שיש גיבוי מלא להתנהגותו של המפעיל. תודה שהזכרתם לי למה בכלל לקחתי לעצמי חופשת ויקי. אחזור לי לאותה חופשה מענגת. אין ספק שמסכת מגילה (בתלמוד הבבלי) הרבה יותר מעניינת.

אחסוך לכם את מה שיקרה עכשיו: התוכן הזה יצונזר, כאילו לא קרה דבר. שיהיה לכם לבריאות, ואל תתפלאו למה אנשים בורחים מהמקום הזה. אני לא מספיק משועמם בשביל להמשיך במאבק המגוחך הזה.

הועתק מוק:במ

בקשות מחיקת גרסאות מסוימות

  • אני מבקש למחוק את תגובתו של נרו יאיר לתגובתי לבריאן בבקשת הבדיקה אתמול. נרו יאיר כתב כך: "לדעתי הבדיקה הייתה מיותרת, כי ודאי אחרי הפעם שעברה אין סיכוי שעורך בורוכוב יערוך באופן אנונימי מאותו כתובת שבה ערך תחת שם המשתמש. נרו יאיר • שיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ז • 21:24, 8 באוקטובר 2016 (IDT)"
נרו יאיר אינו בודק ואינו מפעיל, ואף לא האשים אותי בכתיבה תחת 185.3.147.176. לא ברור לי לאיזו "פעם שעברה" הוא מתכוון. נרו יאיר גם מעלה נגדי חשד על "יכולת" להרבות בכתובות אי.פי., אך אין לי כל יכולת כזו. משום כך דברים אלה של נרו יאיר מהווים לשון הרע כלפיי ("הפעם שעברה" בלי לציין במה מדובר, וטענה לריבוי כתובות אי.פי "לצרכים אנונימיים"), ואני מבקש למחוק אותם. תודה. עורך-בורוכוב - שיחה 10:15, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
    • תגיד, אתה תמשיך לרדוף משתמשים אחרים ולנסות לסתום את פיהם? כי הצנזורה האלימה שאתה מנסה לכפות כאן היא בלתי נסבלת. לנרו יאיר יש זכות להתבטא, גם אם הדברים לא ממש עושים לך קיצי קיצי בגב. תחי מדינת ישראל! • (שיחה) • אהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 11:48, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
      • אין מקום להיענות לבקשה הזו. המפעילים לא מנהלים את דפי השיחה בויקיפדיה. אם לא מוצא חן בעיניך מה שאמר נרו יאיר אתה יכול לפנות אליו באופן אישי ולבקש ממנו להבהיר את כוונותיו / אתה יכול להגיב בדף השיחה ולהוסיף הבהרה משלך, מחיקת תגובות היא צעד קיצוני שלא עושים על כל דבר שלא מוצא חן בעיני מישהו. אליסף · שיחה 12:06, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
        • מצטרפת לדבריו של אליסף. אילי - שיחה 12:13, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
          • אני לא מכיר את כל הסיפור ולא רואה את כל התמונה. אבל זה ממש לא נראה כמו גרסה שצריך להסתיר. Corvus‏,(Nevermore)‏ 12:16, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
            • כמפעיל ובודק אני לא רואה סיבה למחוק את התגובה של נרו יאיר שמכילה הערה/ביקורת על הבודקים ולא על המשתמש המסוים שנבדק. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:42, 9 באוקטובר 2016 (IDT)

בקשות ממפעילים

שלום עורך-בורוכוב, שבוע טוב. אתה מעלה בזמן האחרון יותר מדי בקשות בדף הבקשות ממפעילים שרובן מיותרות. אנא הימנע מבקשות כאלו ובמיוחד מפירוט יתר. אתה מאד מקשה על עבודתנו והדף הזה לא נועד לדיונים, לבירורים או לניהול דפי השיחה בויקיפדיה. אליסף · שיחה 12:02, 9 באוקטובר 2016 (IDT)

קיבלתי את בקשתך, ודיונים נוספים בנושאים כאלה יתקיימו בוק:בר, לא בוק:במ. המשך יום נעים. עורך-בורוכוב - שיחה 12:33, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
אני ממליץ מאד שגם משם תנסה להימנע ככל האפשר. פתיחת דיון בירורים הוא גם דבר מאד מסובך שמעורר המון יצרים ואמור להיות האופציה האחרונה לחלוטין, וחבל מאד לפתוח דיון כזה אם יש אופציות אחרות ואם הבעיה לא מאד חמורה. אני חושב שעל הבעיות שהעלת בינתיים בבקשות ממפעילים אין מקום למשל לדיון בבירורים. אני מזכיר גם את דבריו של דוד שי שאורכבו כבר. אליסף · שיחה 12:39, 9 באוקטובר 2016 (IDT)

חיפוש בדפי שיחה

בניגוד לטענת מישהו אתמול, כל דפי השיחה מוצגים בחיפוש. כשהקשתי שם ערך, התוצאה שהתקבלה הייתה דף שיחה, לא הערך עצמו. עקב זכויות יוצרים, לא צירפתי צילום מסך. עורך-בורוכוב - שיחה 00:36, 7 בנובמבר 2016 (IST)

המשך דרכנו

שלום עורך-בורוכוב, אתמול סגרתי את דף הבירורים שפתחת, לאחר שהדיון התנפח ללא פרופורציות וגלש למקומות לא רצויים.
על פי ניסיוני, דיון בדף הבירורים, בדרך כלל, מכניס את הקהילה לטלטלה מיותרת, אשר מונעת מאתנו לממש את מטרת המיזם - כתיבת ערכים, ועל כן עשיתי ככל הניתן לסיים את הדיון.
עם זאת, איני יכול להתעלם מכשלים מסוימים, אשר עולים מן הדיון, ומן היסטוריית העריכות שלך בדפי שיחה. המסקנה העולה, מקריאתם של דיונים להם היית שותף, כולל הדיון האחרון בבירורים, היא כי יש לך יכולת מעולה של כתיבת ערכים, אך עליך גם לפתח כישורים של עבודה שיתופית.
יכולות כתיבה במיזם שיתופי אינן בלתי ניתנות להשגה, לא בשמיים הן ולא מעבר לים. הדבר תלוי בך, ואם תרצה תוכל לאמץ כללי עבודה, אשר יאפשרו לך לפתח כישורים אלה. עליי לציין כי מבלי כישורים אלו, יהיה קשה מאוד לאפשר לך להמשיך להיות חלק מן הכותבים. אני מציע לך את עזרתי בכל הקשור להתנהלות מול עורכים אחרים, ופתיחת דיונים.
אם תתחייב לא לעשות כל פעולה בנושאים אלו מבלי להתייעץ איתי, הנושא ייחשב כסגור.
אנא השב לפנייתי. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 11:09, 4 בנובמבר 2016 (IST)

שלום אריאל פ.
לא הייתי מחובר, וכשנכנסתי למיזם אחר, ראיתי הודעה בראש המסך והגעתי לכאן. צר לי אם תשובתי נכתבת באיחור, ובכל מקרה תוכל לקרוא את דבריי גם בצאת השבת או ביום ראשון. עורכים אחרים יקראו את דבריי גם כעת.
שמחתי על דבריך על יכולת העריכה שלי. זו פעם ראשונה שעורך בכיר בוויקיפדיה כותב לי זאת. קיבלתי את הצעתך.
כל טוב ושבת שלום, עורך-בורוכוב - שיחה 15:12, 4 בנובמבר 2016 (IST)
בחוף השנהב, שבת טרם נכנסה, מודה לך על תשובתך ועל הסכמתך, שבת שלום. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 15:32, 4 בנובמבר 2016 (IST)

עריכות של 79.178.201.251

שלום לכל העורכים והעורכות,
לא ברורות לי עריכות אלו, משום שהן גבוליות.
עריכה אחת שלו על גל גדות שיחזרתי, אחרי שהסיר מקור מהערך.
בעריכות אחרות לא הייתי בטוח, והשארתי אותן כמו שהן, אף שחלק מהן היו עריכות חוזרות אחרי שיחזורים.
משאיר לטיפולכם, עורך-בורוכוב - שיחה 03:30, 9 בנובמבר 2016 (IST)

מתייג את צביה ותודה על הטיפול. עורך-בורוכוב - שיחה 12:43, 9 בנובמבר 2016 (IST)

מחיקת בקשת הבהרה/הפניה שגויה בערך בר בורוכוב

בבקשה אל תחזור על המחיקה. אחרת אפנה למפעילים. תודה. 5.22.134.173 06:38, 23 בנובמבר 2016 (IST)

הערות שוליים