שיחת משתמש:Amire80/גנזך תשס"ו תשרי-אדר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום, ראיתי את אשר הוספת לערך אופרה, פירוש המילה אופרה - מחזה שחוברה לו מוזיקה. סקרלט 10:26, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

ואללה.--אמיר א. אהרוני 13:23, 5 אוקטובר 2005 (UTC)
כן, ואללה :) סקרלט 13:27, 5 אוקטובר 2005 (UTC)
טוב, אם אנחנו לא בקטע של חוש הומור, אז ברצינות - אופרה בלטינית זה מעשים. מתישהו מסיבות כלשהן המילה הזו אומצה כדי לתאר מחזה שחוברה לו מוזיקה. זה כבר כתוב שם במאמר, אני רק הוספתי את האטימולוגיה המדוייקת.--אמיר א. אהרוני 13:40, 5 אוקטובר 2005 (UTC)
חס ודחלילה, "יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז" (צ'ארלי צ'אפלין). ועכשיו הרצינות, ראיתי בדף המשתמש שלך שאתה יודע לטינית, אז הרמתי ידיים. סקרלט 13:49, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

אנא השתדל להוסיף תבנית זו לערכי השפות. (לעזרה טכנית, ראה עזרה:תבניות, ואתה מוזמן גם לשאול אותי) נדב 09:20, 1 נובמבר 2005 (UTC)

זה בהחלט היה ברשימת המשימות שלי. תודה בכל מקרה.--אמיר א. אהרוני 09:22, 1 נובמבר 2005 (UTC)

סיינטולוגיה[עריכת קוד מקור]

היה מאוד מעניין לקרוא את הערך אותו יזמת. לפני כארבע עשרה שנה נתקלעתי למלתעות הארגון, לקחתי קורס מניפולתיבי אחד, עברתי קצת אודיטינג, שמעתי הרצאה, קניתי את "דיאנטיקה", הגעתי רק עד האמצע כי מתתי משעמום ובסוף נבעטתי החוצה. הרושם הכללי היה של ארגון תאב בצע בעל אנשי מכירות מחוננים. הדבר היחידי שזכור לי באמת לטובה היה שיטת הלימוד שלהם. אין מורה, הלימוד הוא לימוד עצמי עם הנחייה. לכל תלמיד יש סט של אביזרים להמחשה, הלימוד איטי ומלווה בתרגילים שחלקם מערבים תלמידים אחרים. בחדר הלימוד נוכח תמיד מנחה (את התואר הרשמי אינני זוכר) שאליו ניתן להפנות שאלות. הערך השלים לי הרבה פרטים שלא ידעתי (בייחוד פרטים חלליים פרה היסטוריים). אני מקווה שהם נכונים (לצערי עדיין אין מנגנון אבטחת אמינות בויקיפדיה).אורי מוסנזון 20:10, 18 דצמבר 2005 (UTC)

תודה על המחמאה. מעניין שאני מקבל אותה דווקא על הערך הזה, שבשבוע שעבר נכנסתי עליו למלחמת עריכה מכוערת, שבעקבותיה החלטתי לפרוש (זמנית!) ממעקב אחריו. אני אשוב מתישהו, אחרי הכל זה אחד הערכים שהשקעתי בו הכי הרבה, וזה גם עניין עקרוני - אני מאמין שוויקיפדיה צריכה להתבסס על מחקר ולא על התלהמות ומלחמות עריכה. בינתיים נכנסתי לגל חדש וחזק של השתתפות בקהילת ויקי הישראלית - מעז יצא מתוק, כמו שאומרים (שופטים יד יד).
אני לא יודע - וזה, כאמור, בכוונה - מה כתוב פה על סיינטולוגיה כרגע. יכול להיות שכתובות שם שטויות במיץ, שכתבו שונאי סיינטולוגיה שקראו איזה מאמר ביקורת והחליטו להוציא קיטור בוויקיפדיה. ויכול להיות שדוד שי איזן אותם - ראיתי שהוא התערב באיזהשהו שלב. אני גם לא יודע אם הסיפור על "אופרת החלל" הוא ממש אמת או משהו שהוצא מהקשרו ע"י מבקרים. אני רק יודע שכתוב עליו המון באתרים המתנגדים לסיינטולוגיה, אבל מכיוון שלא עשיתי את אותם הקורסים המתקדמים (וגם לא את הבסיסיים) אני לא יכול להעיד על כך. אז אל תיקח שום דבר שכתוב שם בתור האמת.
מעניין עוד שזו הפעם הראושנה שאני מדבר עם ישראלי שהיה בסיינטולוגיה ופרש. יצא לי לדבר עם סיינטולוגים פעילים ונאמנים וזו חוויה די משונה.
מכל מה שקראתי על סיינטולוגיה, "טכנולוגיית הלמידה של הבארד" דווקא עניינה אותי הכי הרבה - בעיקר בגלל שאני ממש מכור למילונים, וה"טכנולוגיה" מכריחה תלמידים לבדוק כל מילה במילון. אתה הראשון שכותב עליה דברים חיוביים, ועוד אחרי שפרשת מהאירגון. אז שכשמיישמים אותה נכון היא באמת עובדת, כמו שסיינטולוגים מתעקשים עד זוב דם? בעצם, אם עזבת את דיאנטיקה באמצע, כנראה שלא :) --אמיר א. אהרוני 21:27, 18 דצמבר 2005 (UTC)

אני יוצא חוצץ[עריכת קוד מקור]

(סתם בשביל שלא יהיה רצף מלל ארוך מדי)

מפתיע אותי שאני הפורש הישראלי היחידי איתו יצא לך לדבר, מדובר באירגון המצדיק פרישה! בנוגע לשיטת הלימוד, אינני יודע כמה היא עובדת מכיוון שאת חומר הלימוד ממש לא אהבתי. השיטה עצמה נראת לי טובה מאוד והייתי שמח ללילמוד בה כל חומר אחר (מה בעצם יכל לא לעבוד בלימוד עצמי?). לגבי ההתעקשות לחפש כל מילה לא מובנת במילון - אני חושב שזו נוקשות מחשבתית ואולי גם התממות. פעמים רבות חיפוש פנאטי במילון פוגם ברצף המחשבתי שהיה יכל להימשך תודות ליכולת השיכלית להבין דברים מתוך הקשר. דרך אגב, גם את השיטה הדתית של לימוד בחברותה אני מעריץ למרות שאת התכנים אני בדרך כלל מעריץ פחות.

כעת, היות ואני ממצא אמפירי כה נדיר, מחובתי לספק מעט יותר פרטים על הכרותי עם הכנסיה ("המכללה" זה שם שתמיד נראה לי מזוייף): הגעתי לסיינטולוגיה דרך אנשים שהכרתי והיו עמוק בפנים. המרכז היה באותה תקופה ברחוב דיזינגוף (פינת גורדון?) ואנשיו נהגו לצוד אנשים מהרחוב ולאפשר להם לשמוע מעין הרצאת מבוא\תעמולה. הגעתי להרצאה כזו ולאחר מכן עברתי מבחן אמריקאי ארוך שמטרתו לשערך את מצבי הנפשי\אישי\אושרי\כללי. יצאתי במבחן לא רע והחלטתי לקחת קורס שאמור לעזור לשינויים במצבי רוח. נתנו לי חוברת ללימוד עצמי, סט של אביזרים להמחשה (פלסטלינה, כדורים, גלילים וכאלה) התחלתי ללמוד בחדר הלימוד, יחד עם תלמידים נוספים ומנחה נחמדה שעזרה לי עם כל שאלה. די מהר הבנתי שהמסר העיקרי בקורס הוא שאם אתה מרגיש מצבי רוח משתנים אז בהכרח יש בסביבתך אדם שהדבר קורה בגללו. אדם זה הוא מין אישיות שלילית שאינה רוצה בטובתך ואתה תטיב לעשות אם פשוט תמנע ממנו. אמרתי למנחה שזה נראה לי פשטני ,שישנן עד סיבות רבות אפשריות ושהמנעות מאדם יכולה לגרום לי ולו עוול. הרגשתי שדברי מעוררים צרימה (מאז הרגשתי תחושה זו בעוד הרבה מקומות, אחד מהם היה סמינר חוזרים בתשובה) והועברתי לבדיקה חוזרת למצבי האישי\נפשי\אושרי\כללי. הפעם כבר יצאתי הרבה פחות טוב. אמרו לי שהייתה טעות בשיערוך הראשוני שלי ושאני צריך לעשות שלושה קורסים אחרים. כל קורס כזה עלה סכום לא מבוטל. אמרתי להם שאת הקורס הראשון לקחתי בשביל לבדוק אם השיטה נראת לי ואין סיכוי שאשלם כל כך הרבה בשביל להמשיך לבדוק. בשלב זה נתנו לי אודיטינג פעם אחת - אבל אני לא זוכר מזה כמעט כלום. את הספר שקניתי שם המשכתי לקרוא זמן מה אבל כאמור, הוא שיעמם אותי. במבט לאחור, אין לי הרבה כבוד למה שראיתי שם. היתה הרבה יכולת פרסומית - שווקית בסגנון אמריקאי, מעט איכות ותוכן והרבה דיבורים על כסף. זהו, זה מה שאני זוכר אחרי ארבע עשרה שנה (ואחרי בקורים דומים ביהדות, ביהדות המשיחית, באימן ובנאות סמדר) מקווה שהועלתי במשהו. אורי מוסנזון 22:53, 18 דצמבר 2005 (UTC)

הרבה תודות - זה היה מעניין מאד.
כנראה שאתה יותר אמיץ ממני אם אתה ממש הולך ומבקר בכל המקומות האלה - מחזירים בתשובה, יהודים משיחיים, אימן וגם נאות סמדר! אני מתעניין בדברים כאלה, אבל תמיד מבחוץ. ביקרתי פעם בהרצאת מבוא של לנדמרק פורום והתחמקתי באלגנטיות (המפקד שלי בצבא קבע הביא אותי לשם! היה יכול לעזור לי להתקדם ... בעצם - לא תודה.)
ראיתי שיש מרכז סיינטולוגי היום ברח' רוטשילד פינת שינקין (מקום אופנתי, כמתבקש). הם צדים הרבה באיזור שינקין, קינג ג'ורג', מחלקים פלאיירים נגד ריטלין ותרופות אחרות - ובעד לימוד עם מילונים. ראיתי גם שעשו הצגת רחוב משעשעת נגד פסיכיאטריה, שהם כל כך שונאים. פעם אחת נתנו לי פרח וחוברת "הדרך אל האושר" לראש-השנה - איזו התחשבות :)
לגבי המבחן האמריקאי - אפשר בקלות למצוא באינטרנט את התשובות הנכונות, שאמורות להוציא אותך טוב. אין להם ברירה ואז הם חייבים בכל זאת להגיד לך שאתה חייב קורסים כדי לשפר את חייך עוד יותר...
יש לי אבל עוד שאלה - הזכרת "בדיקה חוזרת למצבי האישי\נפשי\אושרי\כללי". האם זו הייתה "בדיקת אתיקה"? שמעתי כל מיני סיפורי אימה על טיפולי "אתיקה" בסיינטולוגיה, תוכל לספר על זה משהו? הם אמורים להיות אחד הטירטורים הכי גדולים.--אמיר א. אהרוני 06:11, 19 דצמבר 2005 (UTC)
צר לי לאכזב אותך, אמיר, אבל למיטב זיכרוני גם המבחן השני היה אמריקאי (אולי אפילו זהה לראשון). על בדיקות אתיקה אינני יודע דבר. לא ידעתי שהם כל כך שונאים פסיכיאטריה, אבל בנינו, לפחות בזה אפשר להבין אותם. דרך אגב, היום כבר אינני מבקר כמעט בכתות (נאות סמדר, אגב, איננה כת לדעתי) פשוט מכיוון שאני מרגיש שהזמן שלי פה מוגבל ושצריכות להיות סיבות טובות בכדי שאשקיע בלשמוע משהו שאומר שגילה את האור. את הדבר הכי קרוב לאור גיליתי במדע. אורי מוסנזון 20:02, 19 דצמבר 2005 (UTC)

המפגש בוטל[עריכת קוד מקור]

המפגש ביום שישי בוטל עקב מיעוט משתתפים. אשמח לסייע בארגון מפגש קרוב, במיוחד בנושא ויקיחדשות.Avibliz 20:32, 26 דצמבר 2005 (UTC)

שלום, תודה על תקומך לוויקיפדיה. עם זאת, הקצרמר שתרמת קצר מידי. אשמח מאוד אם תרחיב קצת בנושא כך שיהיה שם לפחות פסקה מכובדת. Yonidebest Ω Talk 12:42, 8 ינואר 2006 (UTC)

וזה גם נראה כפרסומת, זה בית ספר חשוב? דורית 12:44, 8 ינואר 2006 (UTC)
פשוט לא ייאמן - לא הספקתי לכתוב תשובה ל-שיחת משתמש:Yonidebest בדיוק על זה וכבר כתבת לי שזה נראה כמו פרסומת.
למיטב הבנתי זה בית-ספר שהרבה מאד פרסומאים בארץ עברו דרכו בשנים האחרונות. אני לא פרסומאי, אז אני לא מבין לעומק בעצמי. יצרתי את זה כדי לבטל בלבול עם בצפר (להקה).--אמיר א. אהרוני 12:49, 8 ינואר 2006 (UTC)

שים לב הבעיה נפתרה. בברכה Shayakir 08:01, 10 ינואר 2006 (UTC)

תודה רבה. לא חשבתי שההערה הזאת, המיותרת ממילא, יכולה לגרום לבאג כזה...--אמיר א. אהרוני 09:26, 10 ינואר 2006 (UTC)
נפלאות דרכי הויקי...Shayakir 11:56, 10 ינואר 2006 (UTC)

תודה על תיקון תבנית השפה בדף המשתמש שלי. :-) Dror_K 11:08, 3 פברואר 2006 (UTC)

בלרוס - בלארוס[עריכת קוד מקור]

עוד קודם שתלך ותעבוד קשה במשך כל היום כדי להחליף את כולם, הרי לך:

  • אני חושב שהיה דיון בנושא, וההחלטה היתה בלרוס.
  • ישנו דבר המכונה "בוט", שהוא יכול להחליף הכל באופן אוטמטי.

איך שלא יהיה, מומלץ לך להתייעץ ולחכות. 69.122.12.98 09:06, 24 פברואר 2006 (UTC)

כבר סיימתי. העובדה שזה לקח לי כל-כך מעט זמן היא עוד הוכחה שאין צורך בבוט ושברוב המקומות כבר כתוב בלארוס. וההוכחה העיקרית היא שהערך הראשי על המדינה נקרא בלארוס.--אמיר א. אהרוני 09:08, 24 פברואר 2006 (UTC)

הי,
שלחתי לך דואר (במקרה שלא יצא לך לבדוק אותו).
שבת שלום, אוהד ל 17:18, 24 פברואר 2006 (UTC)

היי אמיר, שוב תודה על העזרה. הצלחתי לבנות תבנית:שירונט שיר, בלי שמות בפרמטרים, אני חושבת שזה יותר פשוט. בברכה, רחל 07:42, 28 פברואר 2006 (UTC)

תמונת רקע ל"קצרמר למובחר"[עריכת קוד מקור]

קובץ:רקע.PNG

תהנה, Jobnikon 18:47, 1 מרץ 2006 (UTC)

תוכל בבקשה לתקן בתמונה שהכנת ל"ויקיפדיה העברית" במקום "ויקיפדיה עברית"? זה נשמע עילג. Harel - שיחה 21:32, 2 מרץ 2006 (UTC)

אני אשמח מאוד לראות את הערך הופך להיות ערך מומלץ. מקווה שתבחר בו. הרחבה על ההתפתחות של השפות הסלאביות המודרניות ממנה תהיה מועילה ומעניינת מאוד. conio.h • ‏שיחה‏ 20:12, 1 מרץ 2006 (UTC)

אני רואה שבחרת בו. מגניב! בהצלחה! :) conio.hשיחה 21:36, 1 מרץ 2006 (UTC)

תודה על העידוד! אולי אבחר גם בשתי האחרות. :) --אמיר א. אהרוני 21:40, 1 מרץ 2006 (UTC)

איטלקית ופרלמנט[עריכת קוד מקור]

הי מה קורה?,

אתה יודע איטלקית? אני משתדל (לפעמים, כשאני מוצא מעט זמן פנוי) ללמוד את השפה.
חוצמזה, מתקיימת כרגע הצבעה חשובה בפרלמנט בעניין הרשאת הבודק (CheckUser). אתה מוזמן להגיע ולהשפיע.
אוהד ל 23:25, 5 אפריל 2006 (UTC)

איטלקית זה פצצות לגבות, caro mio.
הדיון על ההצבעה הזו ארוך ומייגע, ולמיטב הבנתי ההרשאה יכולה לפגוע רק במשחיתים. אם אתה חושב שאני טועה, אשמח שתתמצת לי את זה. נכון לעכשיו אני נמנע.--אמיר א. אהרוני 05:14, 6 אפריל 2006 (UTC)