שיחת משתמש:5.29.91.177

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת נרו יאיר בנושא יהדות חרדית
תודה לך על תרומתך לוויקיפדיה העברית, אנו מעריכים זאת מאוד ומזמינים אותך להירשם. ההרשמה אינה עולה דבר, ואינה מסכנת את פרטיותך. הרשמה תקל עלינו את הדו־שיח עמך ותאפשר לך לערוך בוויקיפדיה בצורה טובה יותר (להרחבה בנושא – ויקיפדיה:למה ליצור חשבון?).

בברכה, Ijon - שיחה 19:00, 4 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

Ijon - שיחה 19:00, 4 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

יהדות חרדית[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. ביטלתי את התוספת שכתבת בערך זה, משום שלא צורף קישור למחקר, ולא הצלחתי למצוא את הקישור בעצמי. כדי להשיב את המידע לערך, יש לצרף קישור למחקר, או לפחות לתת הפנייה (מראה מקום) מדויקת: לציין במפורש את כותרת המחקר, את שנת הפרסום ואת הבמה שבה פורסם, בנוסף לציון שמות החוקרים ושייכותם לבנק ישראל. בשולי הדברים, עדיף להימנע מניסוחים סובייקטיביים כגון "מעניין לציין". אשמח להחזיר את המידע שכתבת בניסוח מתאימים לאחר שיובא מראה מקום מדויק כנהוג. בתודה, ‏ Amitayzl - שיחה 21:46, 13 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

עכשיו ראיתי שהוספת קישור בעריכה אחרת. אעיין בו מיד.‏ Amitayzl - שיחה 21:49, 13 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
זהו מחקר של "המכון החרדי", שתפקידו ברור. עלינו להיזהר עם זה, בה במידה שעלינו להיזהר עם נתונים שיפרסמו נניח ישראל חופשית וכדומה על החרדים. נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ז • 21:59, 13 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני מעתיק לכאן את הפסקה שמחקתי:

בנוסף, על פי מחקר של ניצה (קלינר) קסיר ואסף צחור-שי מבנק ישראל, החרדים תורמים לצדקה סכומי כסף גבוהים במיוחד, למרות שהכנסותיהם נמוכות בהשוואה לחברה היהודית שאינה חרדית. על פי מחקרם שיעור התורמים בקרב החברה החרדית כפול משל החברה היהודית שאינה חרדית, וגובה התרומה פי שניים מהמקבילה בחברה הלא חרדית. מעניין לציין שחרדים תורמים כחמישה אחוזים מהכנסתם (פי אדיבה מהחברה הלא חרדית), אל רק מחצית מהנדרש לפי חובת המעשר. באופן כללי התרומות של החרדים מהוות כחמישית מכלל התרומות של החברה היהודית.

והנה המקור שהבאת. לדעתי עדיין יש כאן בעיה, משום שהגורם שפרסם את המחקר הנ"ל הוא המכון החרדי למחקרי מדיניות ולא בנק ישראל, שהמחקר מיוחס אליו במשתמע (אם כי לא במפורש) בפסקה שכתבת. אני מציע את הנוסח הבא:

בנוסף, על פי מחקר של ניצה (קלינר) קסיר ואסף צחור-שי מהמכון החרדי למחקרי מדיניות, כ-75 אחוזים ממשקי הבית החרדים תורמים תרומה כספית, שיעור הגבוה כמעט פי שניים וחצי משיעור התורמים בקרב משקי בית יהודים לא חרדים. בנוסף, נמצא במחקר זה כי משק בית חרדי שתורם, תורם בממוצע 457 ש"ח בחודש, יותר מפי שניים מסך התרומות החודשי הממוצע של משק בית יהודי לא חרדי, וזאת אף על פי שהכנסותיו של משק בית חרדי נמוכות מהכנסותיו של משק בית יהודי לא חרדי.

Amitayzl - שיחה 22:14, 13 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
יותר מדי משקל למחקר מהסוג הזה, אבל צריך לדון בדף השיחה של הערך. נרו יאירשיחה • י"א בתשרי ה'תשע"ז • 22:17, 13 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
זהו דף שיחה של משתמש לא רשום שמזוהה רק לפי כתובת ה־IP שלו. ייתכן שהודעות ישנות בדף זה מתייחסות למשתמשים אנונימיים אחרים.

IP lookupDNS whoisTracerouteבדיקת Torחיפוש חסימת טווחתרומות טווחחסימות גלובליותתרומות וחסימות במיזמי ויקימדיה